Купуването на употребяван автомобил винаги е лотария. От незнание или пък нарочно, никой няма да ви даде пълната информация за техническото състояние и проблемите на конкретния екземпляр, но германските експерти от ADAC правят списък списък с основните неща по един употребяван автомобил, които ако ги забележите е по-добре да се откажете от покупката.
Първото нещо, което трябва да направите, е да вдигнете колата на подемник и да я погледнете отдолу - изгнили прагове и дъно са основната причина да откажете да купите такава кола. Голямо количество кит по каросерията (открива се с помощта на магнит) също трябва да е показател, че тази кола не е за вас.
Неправилно подравнените ъгли на колелата, могат да се дължат на липса на реглаж, но може и да са признак за сериозна катастрофа. Ако забележите несъответствие в сходимостта на колелата, също трябва да се въздържате от покупка.
А пушещ двигател и "хъркаща" скоростна кутия най-често означават скъп ремонт. Когато купувате употребявана кола, трябва да проверите нейната история - често има случаи, когато автомобил, възстановен след тежка катастрофа, се пуска за продажба. Това обаче е най-трудното нещо.
Иначе, премахнати катализатори са сигурен знак за гаражни доработки и че, колата е била карана грубо и агресивно. Също така, е силно непрепоръчително да купувате кола, която е била такси.
И не на последно място: ADAC често публикуват списъци с препоръчителни марки и модели автомобили втора употреба в зависимост от цената, която сте готов да платите. Ние също ви ги показваме редовно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Behemoth
Коментиран от #4
12:56 08.11.2021
2 Мдаа
13:02 08.11.2021
3 Сър
Коментиран от #7, #24
13:03 08.11.2021
4 Desislav
До коментар #1 от "Behemoth":
Е те от мола поне са от някакъв бял магазин, повечето са от битаците в петък13:04 08.11.2021
5 Айде бе
13:10 08.11.2021
6 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #9, #22
13:12 08.11.2021
7 Механик
До коментар #3 от "Сър":
Написъл си невъзмутима дивотия.Ти за "пренавиване" на изгорели ел. мотори, не си ли чувал? То си има цяла гилдия, която се изхранва с това.КАзват им "бобиньори". И мигар електричките нямат "трансмисия" (редуктори)? Да не би да са без окачване и управление тия коли. Или пък да нямат спирачки? Може би нямат "монтажни ъгли" на окачването и управлението?
Ами шарениите из таблата им, да не би да не дават дефекти? Едно осветително тяло (лед/крушка) да се наложи да смениш и трябва да отидеш в грамотен сервиз.
Много сте ми интересни такива разбирачи. Ел автомобила е къде по-сложен от класиката. Колкото до карането без пари, съобразно гореизложеното, не ми се струва да е толкова без пари.
Коментиран от #13, #26
13:21 08.11.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Някой
До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":
Още ли са на мода тези клишета?Коментиран от #11
14:07 08.11.2021
10 DrivingPleasure
14:14 08.11.2021
11 Никой
До коментар #9 от "Някой":
Не .Бае ти живее в началото на века все още.Сега е на мода ,,сервизна книжка и сервизна история",придружени с един куп фактури,от които 2/3 са за незнайно какви ремонти и на какви возила,нямащи много общо с автомобила който се продава.14:22 08.11.2021
12 Бай Вълчан
14:45 08.11.2021
13 Сър
До коментар #7 от "Механик":
Скоро твоята умряла класика ще е с 5-6 лв на литър гориво. Карал ли си ел. кола, пък камо ли да си поддържал ? Аз имам 2 - спирачки не се ползват толкова заради рекуперацията. Окачването също страда по-малко заради по-ниския център на тежестта. Крушки и светлини са същите като на същия модел / еквивалент кола с ДВГ на същия производител. Ел. автомобила е сложен за хора които не разбират.Коментиран от #14, #15
14:52 08.11.2021
14 АААААААААа
До коментар #13 от "Сър":
А с АКУМУЛАТОРИ как е Сър. Все забравяте за най важното по тези пусти коли16:34 08.11.2021
15 АААААААААа
До коментар #13 от "Сър":
Има решение на всички описани проблеми: ЗАБРАНА за регистрация на коли над 10 години! Бричките на СКРАБ! Искам чист въздух и своден паркинг!Коментиран от #18, #28
16:37 08.11.2021
16 Някой
17:16 08.11.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Рон Джереми
До коментар #15 от "АААААААААа":
Така като гледам най-много искаш да ти паркират в задния двор!08:32 09.11.2021
19 Норге
Купувайте нови електрически коли !
Това е бъдещето!
Аз от юли месец съм с Киа соул 2020 год модел.Взех я на 9 месеца.На 182 км километраж.Беше стояла 9 месеца в автокъщата.И цената и беше с 70 000 крони надолу.
452 км пробег,64 кв.ч батерия.При икономично шофиране минава близо 500 км лятото.
209 конски сили е.
Но си я карам на иконоюичен модус,165к.с.
Супер е колата,със7 години гаранция.
Не се занимаваш с масла,пушилки,филтри,съединители и пр.
Преди имах дизелак.
На месец ми стигат около 600-700 кр за ток на външни колонки за зареждане.
10:25 09.11.2021
20 Норге
За ел колите все е още е само 4 кр и 8 кр в усилените часове на станциите.А камери бол.По 2-3 пръстена има в градовете камери и бум станции.
Сега още повече ще вдигат таксите и годишния данък и застраховките за коли с двигатели.Хибрида нищо не ти спестява.Не пише ли EL отпред на номера,плащаш като поп.
По-добре горе-долу същите пари на месец да ги даваш,ама да караш нова кола,автоматик и с всички екстри.
Същото очаква и България след време.Тук след 2025 няма изобщо да се продават дизели.Хибридите и бензина до 2035-2040 и само на ел.коли.
Коментиран от #29
10:38 09.11.2021
21 Норге
Че десет годишната ми кола струва толкова.Обикалях и говорих за заменка.Тоя където ми продаде киата,като каза 35 000 кр и направо ръце трябваше да му целувам.Замених я веднага.
Очакваха ме ремонти за минимум поне 30 000 кр.Ако имаше нещо по двигателя и отделно спирачките.Аи тоя код така и не спря да изскача,когато ми гореше динамото зачестяваше.
Като каза 35 000 кр..и си викам -байо..ще се занимаваш да продаваш 10 годишен дизелак с проблеми ,ще идват какви ли не ман..гали тук и арабели да ти свалят и да ти се цига..нят...аре..заменка.
Родих се!
Направо!
И вече не треперя-спирачки,двигател,звуи..съединител..динамо и пр..простотии.
Нама масла,филтри и цига..нии!
И ръжди.
Коментиран от #23, #27, #31
10:48 09.11.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Майстор Алдо
До коментар #21 от "Норге":
"Строших полуоска веднъж и не искаше да включи на никоя скорост.Мислех че е съединителя" - май някой колега яко те е пуснал по пързалката. Като има такива технически инвалиди, ще има и кой да им взима КРОНИТЕ hihi12:03 09.11.2021
24 Ванка
До коментар #3 от "Сър":
И като му се прецака батерията, отиваш в оторизиран сервиз и какво следва:Нова батерия - 25-40% от стойноста на колата като нова ( пример на най евтините ел. автомобили VW ъп дето са към 55-60к ти се пада 15-20к за батерия)
Труд: между 1000-1500лева, защото се намира под купето и се свалят всички седалки, мукети и тн.
Накрая като вземеш този ъп за 15-20к и дадеш още толкова ще го караш 5 години до следващия такъв ремонт, а имай предвид, че ел мотора също е скъп и не е вечен на 2 батерии ще го смениш и него. Е айде със здраве да си караш мотокара
12:18 09.11.2021
25 Име
Пушещ двигател е от гумички на клапани или сегменти. Колко да е скъп ремонта? Гумичките 50-80 лв с работата. Сегментите 400-500 лв с работата.
На който няма 500 лв и пари за поддръжка на кола препоръчвам градския транспорт
14:04 09.11.2021
26 Мвханик2
До коментар #7 от "Механик":
Много са отворковците.Класиката никога и никой, и няма как да я заместят. Автомобили без чипове, или, с минимални и елементарни, 90% само механика, два маркуча, три кабела, делко, палец, центровка на ухо, и отново на път.
Аз лично не се отделям от личният ми такъв автомобил ежедневно. Уви, Друго поколение няма как да им се радва.
23:09 09.11.2021
27 Coool
До коментар #21 от "Норге":
Да си беше взел някакъв друг автомобил,а не сега да ни занимаваш с лични драми08:11 10.11.2021
28 ончо
До коментар #15 от "АААААААААа":
искаш един к... в цвайтера22:41 10.11.2021
29 урко
До коментар #20 от "Норге":
а пък аз живея в уганда ,тук знаци почти няма ,клаксона управлява колата на кръстовищата ,горивото е без пари,сервизи бол,само зор да имаш,задължително е колата да има климатик,закон за пътищата е от 1950 г, и не е променян който иска да заповяда...думата катализатор няма превод,,и други екстри22:52 10.11.2021
30 По-сложно
Хъркаща скоростна кутия - заради износени втулки по лостовете от скоростния лост до нея - стотинки струват.
Моята кола трудно включваше задна и заради това свалих цената като я купувах. Причината се оказа една липсваща пружинна шайба, струваща 10 стотинки в железарията...
12:32 07.12.2021
31 опел мерива
До коментар #21 от "Норге":
са добре известни трошки. Един роднина като чуе за мерива и почват обриви да му излизат.Меривата не е изобщо подходящ пример.
12:40 07.12.2021