Last news in Fakti

8 Ноември, 2021 12:50 34 339 31

Няколко неща по един употребяван автомобил, които ако ги забележите е по-добре да се откажете от покупката

  • автомобилът на старо-
  • съвети-
  • adac
Няколко неща по един употребяван автомобил, които ако ги забележите е по-добре да се откажете от покупката - 1
Снимка: Shutterstock

Купуването на употребяван автомобил винаги е лотария. От незнание или пък нарочно, никой няма да ви даде пълната информация за техническото състояние и проблемите на конкретния екземпляр, но германските експерти от ADAC правят списък списък с основните неща по един употребяван автомобил, които ако ги забележите е по-добре да се откажете от покупката.

Първото нещо, което трябва да направите, е да вдигнете колата на подемник и да я погледнете отдолу - изгнили прагове и дъно са основната причина да откажете да купите такава кола. Голямо количество кит по каросерията (открива се с помощта на магнит) също трябва да е показател, че тази кола не е за вас.

Неправилно подравнените ъгли на колелата, могат да се дължат на липса на реглаж, но може и да са признак за сериозна катастрофа. Ако забележите несъответствие в сходимостта на колелата, също трябва да се въздържате от покупка.

А пушещ двигател и "хъркаща" скоростна кутия най-често означават скъп ремонт. Когато купувате употребявана кола, трябва да проверите нейната история - често има случаи, когато автомобил, възстановен след тежка катастрофа, се пуска за продажба. Това обаче е най-трудното нещо.

Иначе, премахнати катализатори са сигурен знак за гаражни доработки и че, колата е била карана грубо и агресивно. Също така, е силно непрепоръчително да купувате кола, която е била такси.

И не на последно място: ADAC често публикуват списъци с препоръчителни марки и модели автомобили втора употреба в зависимост от цената, която сте готов да платите. Ние също ви ги показваме редовно.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 86 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Behemoth

    107 15 Отговор
    В България всичко е скраб...много ме кефят жиповете за десет бона и селяните с анцузи от мола...

    Коментиран от #4

  • 2 Мдаа

    71 3 Отговор
    Покупката на употребявана кола винаги е компромис с качеството на техническото и състояние. Късметът е колко от детайлите са износени и подлежат на замяна.
  • 3 Сър

    26 105 Отговор
    Затова се купува автомобил на ток - няма двг, няма скорости - няма проблеми. Остават само да го видиш дали не е удрян и пребоядисван и се возиш и то за жълти стотинки

    Коментиран от #7, #24

  • 4 Desislav

    47 5 Отговор

    До коментар #1 от "Behemoth":

    Е те от мола поне са от някакъв бял магазин, повечето са от битаците в петък
  • 5 Айде бе

    73 17 Отговор
    И какво като катализатора е махнат...-било следствие не грубо каране..?.?. Абе професори...катализатора просто се запушва след определени километри....Аз на Нисан Х Трейл го изхвърлих на 230К -а го имам от нов и е каран без "ръчкане и пържене"...Абе мислете малко какво пишете бе
  • 6 БАЙ Х@Й‼

    76 4 Отговор
    🇧🇬🇧🇬🇧🇬Тук се продават само гаражни коли от първи собственик баба, дадо или млада майка ! Карани са само до пазара, МОЛ-а или детска градина ! На десет години на 102 000 км ‼️ Много често дори има забравен бастун в багажника! Офертите са дори за Гоуф Ер или БМВ еМ 🇧🇬🇧🇬🇧🇬

    Коментиран от #9, #22

  • 7 Механик

    60 7 Отговор

    До коментар #3 от "Сър":

    Написъл си невъзмутима дивотия.
    Ти за "пренавиване" на изгорели ел. мотори, не си ли чувал? То си има цяла гилдия, която се изхранва с това.КАзват им "бобиньори". И мигар електричките нямат "трансмисия" (редуктори)? Да не би да са без окачване и управление тия коли. Или пък да нямат спирачки? Може би нямат "монтажни ъгли" на окачването и управлението?
    Ами шарениите из таблата им, да не би да не дават дефекти? Едно осветително тяло (лед/крушка) да се наложи да смениш и трябва да отидеш в грамотен сервиз.
    Много сте ми интересни такива разбирачи. Ел автомобила е къде по-сложен от класиката. Колкото до карането без пари, съобразно гореизложеното, не ми се струва да е толкова без пари.

    Коментиран от #13, #26

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Някой

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":

    Още ли са на мода тези клишета?

    Коментиран от #11

  • 10 DrivingPleasure

    19 0 Отговор
    То значи, в България да не си купиш кола :D
  • 11 Никой

    27 3 Отговор

    До коментар #9 от "Някой":

    Не .Бае ти живее в началото на века все още.Сега е на мода ,,сервизна книжка и сервизна история",придружени с един куп фактури,от които 2/3 са за незнайно какви ремонти и на какви возила,нямащи много общо с автомобила който се продава.
  • 12 Бай Вълчан

    15 2 Отговор
    Хм! Водата наистина е мокра.
  • 13 Сър

    14 48 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    Скоро твоята умряла класика ще е с 5-6 лв на литър гориво. Карал ли си ел. кола, пък камо ли да си поддържал ? Аз имам 2 - спирачки не се ползват толкова заради рекуперацията. Окачването също страда по-малко заради по-ниския център на тежестта. Крушки и светлини са същите като на същия модел / еквивалент кола с ДВГ на същия производител. Ел. автомобила е сложен за хора които не разбират.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 АААААААААа

    28 2 Отговор

    До коментар #13 от "Сър":

    А с АКУМУЛАТОРИ как е Сър. Все забравяте за най важното по тези пусти коли
  • 15 АААААААААа

    10 56 Отговор

    До коментар #13 от "Сър":

    Има решение на всички описани проблеми: ЗАБРАНА за регистрация на коли над 10 години! Бричките на СКРАБ! Искам чист въздух и своден паркинг!

    Коментиран от #18, #28

  • 16 Някой

    16 3 Отговор
    Верно си тъп
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Рон Джереми

    27 3 Отговор

    До коментар #15 от "АААААААААа":

    Така като гледам най-много искаш да ти паркират в задния двор!
  • 19 Норге

    10 13 Отговор
    Изобщо не купувайте стари коли и най-вече с двигатели!
    Купувайте нови електрически коли !
    Това е бъдещето!
    Аз от юли месец съм с Киа соул 2020 год модел.Взех я на 9 месеца.На 182 км километраж.Беше стояла 9 месеца в автокъщата.И цената и беше с 70 000 крони надолу.
    452 км пробег,64 кв.ч батерия.При икономично шофиране минава близо 500 км лятото.
    209 конски сили е.
    Но си я карам на иконоюичен модус,165к.с.
    Супер е колата,със7 години гаранция.
    Не се занимаваш с масла,пушилки,филтри,съединители и пр.
    Преди имах дизелак.
    На месец ми стигат около 600-700 кр за ток на външни колонки за зареждане.
  • 20 Норге

    10 11 Отговор
    Сега ви се струва фантастика,но в близките 10на години във България ще стане все по-скъпо да каратенколи изобщо с двигатели.Тук в Норвегия където газим в петрол бензина е близо 20 кр за литър.Което си е над 4 лв литъра.Дизела е 19 кр.На ток,дори и след увеличението сега е най-евтино.Пътните такси са най-зле.Около 30 кр на преминаване,и в усилените часове е близо 50 кр за преминаване през камерите и местата за плащане с двигател.Без значение дизел,бензин или хибрид.На ден като ползваш колата за работа и под 120-140 кр за пътни такси не падаш.Отделно горивото.
    За ел колите все е още е само 4 кр и 8 кр в усилените часове на станциите.А камери бол.По 2-3 пръстена има в градовете камери и бум станции.
    Сега още повече ще вдигат таксите и годишния данък и застраховките за коли с двигатели.Хибрида нищо не ти спестява.Не пише ли EL отпред на номера,плащаш като поп.
    По-добре горе-долу същите пари на месец да ги даваш,ама да караш нова кола,автоматик и с всички екстри.
    Същото очаква и България след време.Тук след 2025 няма изобщо да се продават дизели.Хибридите и бензина до 2035-2040 и само на ел.коли.

    Коментиран от #29

  • 21 Норге

    8 13 Отговор
    Само като инфо-Замених 10 годишен Опел Мерива дизелак-1.3 екофлекс.За Киа Соул.Само за тази година съм 12-13 000 кр назад само от годишен преглед,ремонти и смяна на ремъка на динамото.Отделно задна счупена пружина имах.Двигателя промени звука и започна да бръмчи все едно е рали кола.Или водна помпа или нещо друго.3 пъти ми горя динамото.Спиирачките не спряха да скърцат.Маса пари нахалост дадох,без да открият проблема с динамото през годините.Строших полуоска веднъж и не искаше да включи на никоя скорост.Мислех че е съединителя.Проверих колко струва тук.Най-евтиното беше-28 000 кр.А във фирмения на опел ми казаха дори и като член на Опел,50 000 кр.
    Че десет годишната ми кола струва толкова.Обикалях и говорих за заменка.Тоя където ми продаде киата,като каза 35 000 кр и направо ръце трябваше да му целувам.Замених я веднага.
    Очакваха ме ремонти за минимум поне 30 000 кр.Ако имаше нещо по двигателя и отделно спирачките.Аи тоя код така и не спря да изскача,когато ми гореше динамото зачестяваше.
    Като каза 35 000 кр..и си викам -байо..ще се занимаваш да продаваш 10 годишен дизелак с проблеми ,ще идват какви ли не ман..гали тук и арабели да ти свалят и да ти се цига..нят...аре..заменка.
    Родих се!
    Направо!
    И вече не треперя-спирачки,двигател,звуи..съединител..динамо и пр..простотии.
    Нама масла,филтри и цига..нии!
    И ръжди.

    Коментиран от #23, #27, #31

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Майстор Алдо

    18 3 Отговор

    До коментар #21 от "Норге":

    "Строших полуоска веднъж и не искаше да включи на никоя скорост.Мислех че е съединителя" - май някой колега яко те е пуснал по пързалката. Като има такива технически инвалиди, ще има и кой да им взима КРОНИТЕ hihi
  • 24 Ванка

    28 2 Отговор

    До коментар #3 от "Сър":

    И като му се прецака батерията, отиваш в оторизиран сервиз и какво следва:
    Нова батерия - 25-40% от стойноста на колата като нова ( пример на най евтините ел. автомобили VW ъп дето са към 55-60к ти се пада 15-20к за батерия)
    Труд: между 1000-1500лева, защото се намира под купето и се свалят всички седалки, мукети и тн.
    Накрая като вземеш този ъп за 15-20к и дадеш още толкова ще го караш 5 години до следващия такъв ремонт, а имай предвид, че ел мотора също е скъп и не е вечен на 2 батерии ще го смениш и него. Е айде със здраве да си караш мотокара
  • 25 Име

    20 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: пушещ двигател най-често означават скъп ремонт

    Пушещ двигател е от гумички на клапани или сегменти. Колко да е скъп ремонта? Гумичките 50-80 лв с работата. Сегментите 400-500 лв с работата.

    На който няма 500 лв и пари за поддръжка на кола препоръчвам градския транспорт
  • 26 Мвханик2

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    Много са отворковците.
    Класиката никога и никой, и няма как да я заместят. Автомобили без чипове, или, с минимални и елементарни, 90% само механика, два маркуча, три кабела, делко, палец, центровка на ухо, и отново на път.
    Аз лично не се отделям от личният ми такъв автомобил ежедневно. Уви, Друго поколение няма как да им се радва.
  • 27 Coool

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "Норге":

    Да си беше взел някакъв друг автомобил,а не сега да ни занимаваш с лични драми
  • 28 ончо

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "АААААААААа":

    искаш един к... в цвайтера
  • 29 урко

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "Норге":

    а пък аз живея в уганда ,тук знаци почти няма ,клаксона управлява колата на кръстовищата ,горивото е без пари,сервизи бол,само зор да имаш,задължително е колата да има климатик,закон за пътищата е от 1950 г, и не е променян който иска да заповяда...думата катализатор няма превод,,и други екстри
  • 30 По-сложно

    3 0 Отговор
    е всичко. Пушещ двигател може да е заради износени "гумички" на клапани - а те не са скъпи.
    Хъркаща скоростна кутия - заради износени втулки по лостовете от скоростния лост до нея - стотинки струват.

    Моята кола трудно включваше задна и заради това свалих цената като я купувах. Причината се оказа една липсваща пружинна шайба, струваща 10 стотинки в железарията...
  • 31 опел мерива

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Норге":

    са добре известни трошки. Един роднина като чуе за мерива и почват обриви да му излизат.
    Меривата не е изобщо подходящ пример.