19 Декември, 2021 11:30 9 901 13

Как да открием и отстраним теч на масло от кормилната система

  • кормилна уредба-
  • серво-
  • волан-
  • съвети

Една от причините за течове на хидравлично масло е ненавременната смяна на маслото

Как да открием и отстраним теч на масло от кормилната система - 1

Изтичането на смазочна течност от сервоусилвателя на волана е доста тревожен симптом за водача, тъй като резултатът от това може да бъде загуба на контрол над превозното средство. Ето защо е важно навреме да забележите и премахнете причината за теча, както и да възстановите нивото на хидравличната течност до нормалното.

Както самата рейка може да тече през уплътненията, така и помпата на сервоусилвателя на волана, тръбите и маркучите за високо налягане могат да се окажат проблемни зони. Най-лошото е спукването на тръбите, което всъщност е почти невъзможно, но все пак се случва много рядко.

За да определите теч, първо трябва внимателно да проверите хидравличната система за управление на вашата кола. Препоръчително е това да се направи в сервиз, където механиците да разполагат по време на изследването с т.нар. автомобилен ендоскоп. Той трябва да бъде свързан към лаптоп или смартфон. По този начин може точно да се идентифицира причината за проблема и, ако е възможно, да се отстрани само с ремонт.

Ако това не е възможно ще се наложи да смените части и компоненти от кормилната система, които в повечето случаи не са евтини, а вероятността това да се случи в автосервиз е голяма. Ако установите теч, обаче, не забравяйте да добавяте течност в резервоара и периодично да проверявате нивото му, докато течът бъде отстранен.

Една от причините за течове на хидравлично масло е ненавременната смяна на маслото. Маслото се замърсява с течение на времето и триещите се части на рейката изпитват повишено износване. Първият симптом на изтичане от рейката е хлабина, тежък волан и външен шум. За да избегнете подобни проблеми, сменяйте хидравличното масло поне на всеки 70 000 км.

Теч в помпата на сервоусилвателя на волана най-често се отстранява чрез смяна на маслените уплътнения. Нарушаването на херметичността на тръбите и маркучите може да се отнесе към група с висок риск и е препоръчително и даже задължително такива елементи да се заменят само с нови и оригинални, особено ако видите по някое от тях следи от пукнатини и ожулвания.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дърт жигулатор

    5 3 Отговор
    На жигата напълних кормилната кутия с грес и няма повече ядове.
  • 2 един от многото

    8 0 Отговор
    Като отидем на майстор!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Иво

    8 1 Отговор
    Корубняците по родните пътища масово са на по 20-30г и ако нещо от тях не тече,значи се е свършило.
  • 5 Миро

    5 0 Отговор
    Смяна на масло на хидравликата?! То си тече аз си доливам и отпада смяна на масло. Много майсторите станаха вече и са мърлячи повечето . Ремонт на рейка е лотария.
  • 6 Хидравлик

    9 0 Отговор
    По тъпа статия скоро не бях чел. Стана ми интересно как с автомобилна диагностика ще хванеш теч, ама нейсе както и да е.

    Коментиран от #8, #9

  • 7 Гост

    2 0 Отговор
    За да го откриеш трябва да имаш причина, да го търсиш. А го търсиш, защото отнякъде капе по земята.
  • 8 Иво

    8 1 Отговор

    До коментар #6 от "Хидравлик":

    Вероятно под диагностика разбират това някой вмирисан пияница без зъби с 20 думи в речника да вдигне колата на подемник и да види петно от хидравлично масло по някой от детайлите на системата.У нас това се води диагностика от специялист и си заплаща като такава.
  • 9 ТОДОР СТОЯНОВ

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Хидравлик":

    ДИАГНОСТИКАТА НЕ СЕ ОГРАНИЧАВА ДО НАБУТВАНЕ НА НЯКАКЪВ КОНЕКТОР В ОБД-БУКСАТА И "ЧЕТЕНЕ НА ГРЕШКИ"!!!АКО И НЕ МОЖЕ "МАЙСТОРА" ДА РАЗЛИЧИ ХИДРАВЛИЧНАТА ТЕЧНОСТ ОТ МОТОРНОТО МАСЛО...БЕГАЙ ДАЛЕЧЕ!!!
  • 10 масльонка

    0 0 Отговор
    Въртете на място и ще тече. После и мангизите изтичат от портфейла.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.