Mercedes разполага с платформа за електромобилност MEA (Модулна електрическа архитектура), предназначена за големи автомобили като EQS и EQE. Но какво да кажем за по-компактните модели? Специално за тях германците създават архитектурата MMA (Mercedes Modular Architecture).
Компанията вижда особен интерес към сегмента на компактните електрически превозни средства, считайки го за доста печеливш. Днес EQA и EQB , създадени на бензиновата платформа MFA2, се представители на марката в този клас. През 2024 г. семейството Entry Luxury ще дебютира на MMA архитектурата, която вероятно ще замени сегашния EQA / EQB.
Това обаче ще бъдат електрически превозни средства от съвсем различно ниво, много по-евтини, но технологично напреднали. Техническият директор Маркус Шефер потвърди това:
„Нашите MMA платформени превозни средства ще бъдат базирани на софтуерната архитектура MB.OS и ще са налични през 2024 г. Те ще използват много от иновациите, произтичащи от технологичната програма, която е в основата на Vision EQXX. Но вместо седем, ние планираме да предложим четири модела в този сегмент.”
Не изключваме, че първородният модел на MMA платформата може да стане отличен конкурент на Volkswagen ID.3 . Това най-вероятно ще бъде второто поколение на EQA. Освен това се очаква освен хечбек в семейството да се появи седан, наследникът на EQB и евентуално спортен автомобил.
Припомняме, че в допълнение към компактните електрически автомобили се планира да бъдат пуснати и доста големи модели. Например електрическият всъдеход EQG , който не само ще запази разпознаваемия дизайн на прочутия Gelendvagen, но и ще бъде на рама.