Международният концерн Stellantis напредва на европейския пазар. Както показва статистиката, през първата половина на 2022 г. корпорацията e успя да продаде повече електрически превозни средства от Tesla и вече диша в гърба на Volkswagen Group.
Според данни на Dataforce, Stellantis е продал 105 413 електрически превозни средства в Европа, докато Tesla е продала само 78 277 автомобила. Volkswagen Group все още е пред останалите със 116 307 единици.
Най-продаваната електрическа кола от Stellantis в Европа е Fiat New 500, която освен всичко друго се превърна и в най-популярната електрическа кола в Европа изобщо. Това е първи път от края на 2020 г., докогато Tesla буквално бе окупирало тази титла.
Новият Fiat 500 се превърна и в най-продаваната електрическа кола в Италия и Германия. Като втора най-важна електрическа кола на групата може да се нарече субкомпактният хечбек Peugeot e-208, който се превърна в най-продаваната електрическа кола във Франция.
Не трябва обаче да забравяме, че ръстът на продажбите на електрически превозни средства Tesla в Европа се забави на фона на карантинните ограничения в Шанхай, Китай, където се произвеждат седани Model 3 и кросоувъри Model Y за износ в Европа. Не много добрите резултати бяха отразени и в бавната работа на новия завод в Берлин, който сглобява кросоувъри Model Y от март тази година.
Според някои експерти Tesla в Европа ще успее да си върне позициите през третото тримесечие на тази година и да възвърне лидерството си във всички класове, а общото предлагане на американски електрически автомобили ще достигне до 200 000 екземпляра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Хахахаха
Коментиран от #3, #4
17:37 04.08.2022
3 Само питам
До коментар #2 от "Хахахаха":
И колко ще е пълния и капацитет ? Ще вдигнат производството 10 пъти ?Коментиран от #6, #18
17:50 04.08.2022
4 бай Илон нищо не може да произведе сам
До коментар #2 от "Хахахаха":
Бе не ги знам колко поръчки имат ,ама пише че чакат да дойдат от Китай . По добре оригинално Китайско отколкото менте американско .17:54 04.08.2022
5 Ратата
Коментиран от #16
17:55 04.08.2022
6 Само отговарям
До коментар #3 от "Само питам":
Точно така, правилно си ги сметнал. Ще вдигнат производството 10 пъти в рамките на следващата година.Коментиран от #8, #11
17:56 04.08.2022
7 Турбо
Коментиран от #9
18:46 04.08.2022
8 Турбо
До коментар #6 от "Само отговарям":
Преоборудването на готови фабрики за производство на електромобили на Фолксваген и Пежо става по бързо отколкото Тесла строи нови заводи.Още една опорка ти отиде в канала.Коментиран от #10
18:50 04.08.2022
9 Така е, само началото е
До коментар #7 от "Турбо":
Днес Стелантис изпреварва Тесла при продажбите на електромобили в Европа, а утре Тесла ще изпревари Стелантис по продажби на автомобили в световен мащаб. Колелото се върти и никой не може да го спре.18:51 04.08.2022
10 Ще видим тази опорка скоро
До коментар #8 от "Турбо":
Засега Тесла произвежда само по 1000 автомобила седмично във фабриката в Берлин. Това са 50 хиляди годишно, при планиран капацитет 500 хиляди, които ще достигнат след година година и нещо, през което време вероятно ще разширяват фабриката за производство на други модели до около милион годишно.Ще покажеш ли колко са фабриките в световен мащаб които могат да произвеждат по един милион автомобила годишно, че да ги преоборудват за производство на електромобили?
Нещо пак не ти излизат числата? Не знам колко са годишните продажби на Стелантис, но няма да се учудя само след две-три години само от настоящите 4 фабрики Тесла да произвежда повече автомобили.
18:56 04.08.2022
11 Дянков
До коментар #6 от "Само отговарям":
1000 пъти ще вдигнат , ама цената.Коментиран от #12
19:24 04.08.2022
12 Възможно е
До коментар #11 от "Дянков":
Все пак не са много доволни, че от 35% брутен марж на печалбата за първото тримесечие, за второто тримесечие падна на 25%. Миналата година десетина пъти вдигнаха цените, а тази само два три пъти.Все пак освен продажбите и оборота, имат за цел да увеличат и печалбата с 50% годишно.
Коментиран от #13
22:10 04.08.2022
13 печалби мечалби
До коментар #12 от "Възможно е":
Печалбата беше до тук. Само ще пада. Можеха да ограбват хората само докато нямаше алтернативи.Коментиран от #14
01:01 05.08.2022
14 То и сега е така
До коментар #13 от "печалби мечалби":
Няма много алтернативни. Уж има много модели, но нямат обемно производство. А Тесла има 2 модела, но ги произвежда в огромни количества и продължава да ли увеличава с 50% годишно.05:28 05.08.2022
15 Дрън-дрън
08:47 05.08.2022
16 Кози
До коментар #5 от "Ратата":
Ако беше чел внимателно щеше да разбереш че ВАГ наистина правят най-много. Заради ей такива като теб дето ги мързи да четат и да мислят ни управляват пожарникари и чалгари10:00 05.08.2022
17 Име
13:23 06.08.2022
18 Име
До коментар #3 от "Само питам":
Не 10 а 20 пъти! В момента производствения капацитет на Тесла е колкото на VW при пълна утилизация което разбира се е невъзможно но с тази скорост на строене на най големите фабрики в света ще задминат и VW а после и цялата немска индустрияКоментиран от #19, #20
13:26 06.08.2022
19 Гост
До коментар #18 от "Име":
Производственият капацитет на всички марки под шапката на VW е над 10 милиона,на Тесла е около 2 милиона годишно.Няма място за сравнение.20:16 06.08.2022
20 Гост
До коментар #18 от "Име":
Провери какво е "утилизация" преди на лалаш глупости.20:19 06.08.2022
21 Знайко
Коментиран от #22
14:22 07.08.2022
22 Браво
До коментар #21 от "Знайко":
Най-после някой да мисли с главата си.И въпреки това, след като фабриката в Берлин за работи на пълни обороти, дори само този единствен модел който ще се произвежда там, ще бие по продажби всички марки и модели електромобили на Стелантис взети заедно.
А ако говорим за световен мащаб, същият този модел ще стане най-продаваният модел автомобил в света, без значение от задвижването - бензин дизел или електричество.
14:52 07.08.2022
23 Трифонов
12:36 13.09.2022
24 Трифонов
12:36 13.09.2022