4 Август, 2022 17:17 8 819 24

Stellantis изпревари Tesla по продажби на електрически автомобили в Европа

  • stelantis-
  • електромобили-
  • fiat new 500

През първата половина на годината международният концерн е продал почти 30 хиляди акумулаторни коли повече от американците

Stellantis изпревари Tesla по продажби на електрически автомобили в Европа - 1

Международният концерн Stellantis напредва на европейския пазар. Както показва статистиката, през първата половина на 2022 г. корпорацията e успя да продаде повече електрически превозни средства от Tesla и вече диша в гърба на Volkswagen Group.

Според данни на Dataforce, Stellantis е продал 105 413 електрически превозни средства в Европа, докато Tesla е продала само 78 277 автомобила. Volkswagen Group все още е пред останалите със 116 307 единици.

Най-продаваната електрическа кола от Stellantis в Европа е Fiat New 500, която освен всичко друго се превърна и в най-популярната електрическа кола в Европа изобщо. Това е първи път от края на 2020 г., докогато Tesla буквално бе окупирало тази титла.

Новият Fiat 500 се превърна и в най-продаваната електрическа кола в Италия и Германия. Като втора най-важна електрическа кола на групата може да се нарече субкомпактният хечбек Peugeot e-208, който се превърна в най-продаваната електрическа кола във Франция.

Не трябва обаче да забравяме, че ръстът на продажбите на електрически превозни средства Tesla в Европа се забави на фона на карантинните ограничения в Шанхай, Китай, където се произвеждат седани Model 3 и кросоувъри Model Y за износ в Европа. Не много добрите резултати бяха отразени и в бавната работа на новия завод в Берлин, който сглобява кросоувъри Model Y от март тази година.

Според някои експерти Tesla в Европа ще успее да си върне позициите през третото тримесечие на тази година и да възвърне лидерството си във всички класове, а общото предлагане на американски електрически автомобили ще достигне до 200 000 екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Хахахаха

    15 32 Отговор
    Поръчките за Тесла са повече от всички следващи 10 взети заедно! Продажбите, са доставените и произведените, а не поръчаните. Когато фабриките заработят с пълен капацитет, продажбите ще са много.

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Само питам

    25 7 Отговор

    До коментар #2 от "Хахахаха":

    И колко ще е пълния и капацитет ? Ще вдигнат производството 10 пъти ?

    Коментиран от #6, #18

  • 4 бай Илон нищо не може да произведе сам

    22 15 Отговор

    До коментар #2 от "Хахахаха":

    Бе не ги знам колко поръчки имат ,ама пише че чакат да дойдат от Китай . По добре оригинално Китайско отколкото менте американско .
  • 5 Ратата

    19 3 Отговор
    Ха, не знаех че италианците правят толкова много електрички, смятах ги за изостанали в тази класация. Явно съм грешал. Мислех че VAG правят най-много в европа.

    Коментиран от #16

  • 6 Само отговарям

    17 13 Отговор

    До коментар #3 от "Само питам":

    Точно така, правилно си ги сметнал. Ще вдигнат производството 10 пъти в рамките на следващата година.

    Коментиран от #8, #11

  • 7 Турбо

    18 10 Отговор
    Това е само началото.Скоро и други производители ще задминат Тесла.

    Коментиран от #9

  • 8 Турбо

    14 7 Отговор

    До коментар #6 от "Само отговарям":

    Преоборудването на готови фабрики за производство на електромобили на Фолксваген и Пежо става по бързо отколкото Тесла строи нови заводи.Още една опорка ти отиде в канала.

    Коментиран от #10

  • 9 Така е, само началото е

    10 17 Отговор

    До коментар #7 от "Турбо":

    Днес Стелантис изпреварва Тесла при продажбите на електромобили в Европа, а утре Тесла ще изпревари Стелантис по продажби на автомобили в световен мащаб. Колелото се върти и никой не може да го спре.
  • 10 Ще видим тази опорка скоро

    14 15 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    Засега Тесла произвежда само по 1000 автомобила седмично във фабриката в Берлин. Това са 50 хиляди годишно, при планиран капацитет 500 хиляди, които ще достигнат след година година и нещо, през което време вероятно ще разширяват фабриката за производство на други модели до около милион годишно.

    Ще покажеш ли колко са фабриките в световен мащаб които могат да произвеждат по един милион автомобила годишно, че да ги преоборудват за производство на електромобили?

    Нещо пак не ти излизат числата? Не знам колко са годишните продажби на Стелантис, но няма да се учудя само след две-три години само от настоящите 4 фабрики Тесла да произвежда повече автомобили.
  • 11 Дянков

    9 8 Отговор

    До коментар #6 от "Само отговарям":

    1000 пъти ще вдигнат , ама цената.

    Коментиран от #12

  • 12 Възможно е

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Дянков":

    Все пак не са много доволни, че от 35% брутен марж на печалбата за първото тримесечие, за второто тримесечие падна на 25%. Миналата година десетина пъти вдигнаха цените, а тази само два три пъти.

    Все пак освен продажбите и оборота, имат за цел да увеличат и печалбата с 50% годишно.

    Коментиран от #13

  • 13 печалби мечалби

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "Възможно е":

    Печалбата беше до тук. Само ще пада. Можеха да ограбват хората само докато нямаше алтернативи.

    Коментиран от #14

  • 14 То и сега е така

    5 7 Отговор

    До коментар #13 от "печалби мечалби":

    Няма много алтернативни. Уж има много модели, но нямат обемно производство. А Тесла има 2 модела, но ги произвежда в огромни количества и продължава да ли увеличава с 50% годишно.
  • 15 Дрън-дрън

    8 3 Отговор
    Пак са включени и хибридите в класацията, а не само електромобилите.
  • 16 Кози

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "Ратата":

    Ако беше чел внимателно щеше да разбереш че ВАГ наистина правят най-много. Заради ей такива като теб дето ги мързи да четат и да мислят ни управляват пожарникари и чалгари
  • 17 Име

    1 1 Отговор
    Те всеки ден ги изпреварват. Утре пак ще ги изпреварват. И после па Тесла е най отгоре
  • 18 Име

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "Само питам":

    Не 10 а 20 пъти! В момента производствения капацитет на Тесла е колкото на VW при пълна утилизация което разбира се е невъзможно но с тази скорост на строене на най големите фабрики в света ще задминат и VW а после и цялата немска индустрия

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Име":

    Производственият капацитет на всички марки под шапката на VW е над 10 милиона,на Тесла е около 2 милиона годишно.Няма място за сравнение.
  • 20 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Име":

    Провери какво е "утилизация" преди на лалаш глупости.
  • 21 Знайко

    3 3 Отговор
    Хора, хайде вече спрете да се учудвате и си пуснете мозъците да бачкат! И най-накрая някой да вземе да провери колко фирми изкупи Фиат през последните 10 години...съответно притежава и техните патенти а реално Стелантис събира под шапката си 60% от автомобилопроизводителите(може и да са 65%), тоест събрали се Пешо,Спиро,Дончо и Петко и видели че заедно имат повече джанки от Тесльо...самтинг лайк дат!

    Коментиран от #22

  • 22 Браво

    0 3 Отговор

    До коментар #21 от "Знайко":

    Най-после някой да мисли с главата си.

    И въпреки това, след като фабриката в Берлин за работи на пълни обороти, дори само този единствен модел който ще се произвежда там, ще бие по продажби всички марки и модели електромобили на Стелантис взети заедно.

    А ако говорим за световен мащаб, същият този модел ще стане най-продаваният модел автомобил в света, без значение от задвижването - бензин дизел или електричество.
  • 23 Трифонов

    2 0 Отговор
    Не се лъжете и не пишете тъпотии. Феновете на Тесла, не са автомобилни хора, не разбират от автомобили, не се интересуват от тях, нито някога са се интересували. Не са запознати с историята на автомобилостроенето, нито с историята на отделните производители, нито разбират нещо от производството на автомобили... тъй като не се интересуват и съответно нищичко не са чели за него. Това са в преобладаващия брой случаи млади хора (до 30 години), които си внушават, че разбират от нови технологии, зарибявайки се да разцъкват iPhone - ите си и да се щурат напред-назад с тъпите електрически тротинетки. Ако си бяха направили труда да попрочетат нещо по въпроса щяха да знаят, че няма нищо ново в тази "технология", че тя е по-стара на ДВГ и че е абсолютно невъзможно Тесла да постигне нещо чувствително повече от това, което вече е постигнато от тях. Защото електромобилът, захранван от батерии, монтирани в пода, е единственото, което могат, върху никакво друго захранване не работят, а то е напълно безпереспективно. Бъдещето може и да е на електромобилите, но не на тези, захранвани от батерии, монтирани в пода. И Тойота, и БМВ , а и много други работят от десетилетия върху най-различни наистина нови технологии, които да направят масовата електрическа мобилност реалност. И ще успеят. И тогава Тесла ще умре. Догодина БМВ пускат електромобили с горивни клетки - технология, която и те, а и Тойота разработваха от десетилетия - от времето, когато с името Тесла се свързваше един
  • 24 Трифонов

    1 0 Отговор
    ... гениален учен, родом от този регион... между другото.