Geely, марката която съвсем скоро ще стъпи и на българския пазар, представи нова литиево-желязо-фосфатна батерия за електрически превозни средства, която според нея е добра за 1 милион километра и ще издържи 50 години. Освен това се зарежда по-бързо, работи по-добре при студени условия и може да издържи на тежка употреба.
Новата батерия разполага с подобрена диафрагма за енергийна плътност и безопасност. Тя използва многоклетъчни легирани електродни материали, за да намали значително скоростта на вътрешните химични реакции, което според компанията е една от основните причини за увеличения живот на този нов тип батерия.
Китайският автомобилен производител твърди, че батерията може да се зарежда 3 500 пъти, което се равнява на 1 милион километра пробег, като всичко това е с „минимално въздействие върху батерията“. Според Geely увеличаването на експлоатационния живот не само ще увеличи остатъчната стойност на използваните електрически превозни средства, но и ще намали емисиите на въглероден диоксид с повече от 80 000 тона годишно.
Тази клетка има капацитет от 192 Wh/kg и е приблизително 40% по-малка от традиционната батерия. Geely се гордее особено с това колко безопасна е батерията. Ако клетката е повредена, слой от алуминиево фолио автоматично се влива в мембраната на батерията, създавайки изолационен слой, който предотвратява късо съединение и прегряване. По време на тестването батерията е пробита едновременно с осем 5-милиметрови стоманени игли, след което успява да работи повече от час.
Изпитанията не свършват дотук. Нова батерия е била потопена в морска вода, хвърлена в огън и излагана многократно на изключително ниски температури. Geely обаче към момента не казва кога ще започне да произвежда електрически превозни средства с тези нови батерии.