8 Август, 2024 12:47 4 137 4

Представена е първата в света калиево-йонна батерия със стандартен форм фактор 18650

  • батерия-
  • калиево-йонна батерия-
  • форм фактор 18650

Иновациите са класифицирани като акумулаторни батерии

Представена е първата в света калиево-йонна батерия със стандартен форм фактор 18650 - 1

Компанията Group1 пусна първата в света калиево-йонна батерия, направена в широко използвания цилиндричен форм фактор 18650. Новият продукт беше представен като част от 14-ата годишна конференция Beyond Lithium и може да бъде важна стъпка към създаването на стабилна и рентабилна батерия, която да е по-добра алтернативи на конвенционалните литиево-йонни батерии.

18650 калиево-йонни батерии са класифицирани като акумулаторни батерии. Те използват калиеви йони като носители на заряд, докато литиевите йони играят тази роля в литиево-йонните аналози. Освен това, представеният продукт е направен в същия форм фактор като масово използваните литиево-йонни батерии - 18 мм в диаметър и 65 мм дължина.

Компанията отбеляза, че иновативната калиево-йонна батерия е резултат от дългогодишни изследвания и разработки. Впечатляващата производителност на представеното захранване заслужава специално внимание. Чрез поредица от тестове е установено, че не само отговаря, но и надминава очакванията на изследователите.

В доклада се казва, че батерията демонстрира изключителна издръжливост, което показва способността ѝ да издържа на много цикли на зареждане/разреждане, преди значително да намали капацитета си. Тази функция е критична за различни приложения, включително електрически превозни средства, където дълготрайността на батерията е ограничена. В допълнение, калиево-йонната батерия показва висока енергийна интензивност.

Калиево-йонната батерия работи при стабилно напрежение от 3.7 V, което означава, че може да се използва в съвременни електронни устройства. Тя също така показва тенденция за постигане на гравиметрична енергийна плътност от 160-180 Wh/kg, което е подобно на литиево-железно-фосфатните батерии. Високата плътност на съхранение показва, че батерията може да съхранява значително количество енергия спрямо нейната маса. Това прави калиево-йонната батерия подходяща за използване в сегменти, които изискват висока производителност, като електрически превозни средства и преносима електроника.

Интересното е, че решението за създаване на калиево-йонна батерия във формат 18650 е стратегическо. Тъй като батериите 18650 се използват широко, калиево-йонният еквивалент ще бъде съвместим с голям брой съвременни устройства. Group1 е уверена, че калиево-йонната батерия може да бъде достоен заместител на литиево-йонните и натриево-йонните батерии.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха ха ха...

    5 7 Отговор
    Ако създадат и хероиново йонна не можем се вреди за електромобили.
  • 2 Браво

    5 4 Отговор
    чакаме ги тея революционни батерии
  • 3 Един

    3 1 Отговор
    "гравиметрична енергийна плътност" КАКВО Е ТОВА БЕ РАДО?

    Коментиран от #4

  • 4 Това е нещо

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Един":

    като гравитачното поливане. Забравя обаче да уточни, че автомобилите се ускоряват и от по-голямо значение е инерционната маса, но все пак съотношението гравитачна/инерционна маси е единица. Това е искал да каже авторът.