Geely тества коли с "алкохолни" двигатели, които ще заменят дизеловите

28 Януари, 2025 14:58 7 998 10

  • geely-
  • метанол-
  • двигатели

На метанол супер седанът Geely може да се похвали с топлинна ефективност от 46% и съотношение на компресия от 15:1

Geely тества коли с "алкохолни" двигатели, които ще заменят дизеловите - 1

Geely показа зимни тестове на супер седан с т.нар. метанолов двигател. Прототипът е направен на базата на Binrui Cool, но в случая бензиновият агрегат BHE15-EFZ отстъпва място на експерименталния четирицилиндров DHE20TDM, който е съвместим с гориво M100.

На метанол супер седанът Geely може да се похвали с топлинна ефективност от 46% и съотношение на компресия от 15:1. Мощността е описана с думата "отлична", но без подробности. Зимните изпитания на двигателя с метилов алкохол преминаха успешно.

Geely тества коли с "алкохолни" двигатели, които ще заменят дизеловите

За състезателните автомобили, какъвто е прототипът, съответствието с екостандартите не е задължително, но точно този прототип на метанол покрива изключително строгите критерии на Китай VI-B (аналог на "Euro-6d").

Зареждането на Geely Binrui Cool с алкохол отнема секунди, а оборудването за метанол е по-леко от батерията на електрически автомобил. Няма оплаквания и за метаноловия двигател на студено.

През 2026 година Geely планира да финансира състезанието за монокупа Super Cup Pro с идентични автомобили на метанол. Компанията вярва, че моторните спортове също могат да преминат към възобновяеми енергийни източници.

Geely тества коли с "алкохолни" двигатели, които ще заменят дизеловите

В бъдеще търговските машини могат да преминат към това гориво чрез комбиниране на двигател с вътрешно горене, базиран на метанол, с електрическо задвижване. Geely смята подобна комбинация за алтернатива на дизела.

В района на Вътрешна Монголия (Северен Китай) холдингът планира да построи завод за производство на метанол с годишен капацитет 50 000 тона. Geely се занимава с двигатели с алкохолно гориво от 2005 година, а председателят на борда на автомобилния гигант Ли Шуфу остава ангажиран с тази технология.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    16 0 Отговор
    Поне мое да черпиш колата на всяка крачка, наздраве Джили🥂😅
  • 2 Като идея добре

    9 8 Отговор
    Двигателя ще го направят да работи както трябва. Това не е особен проблем. Но от къде толкова метанол?
    Какво използват са суровина?
    И каквото и гориво да използват ДВГ си остава замърсител. Защо? Ами освен гориво за да работи използва и въздух не чист кислород.

    Коментиран от #5, #7

  • 3 Цоньо

    20 0 Отговор
    Ше си варим горивото на село в двора....🤣🤣🤣🤣
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Горе долу

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Като идея добре":

    Много по-важно за мен е дали е възобновяема суровината която се използва от това каква е.
    Съответно и какво излиза от ауспуха и какъв процент от него природата абсорбира и пречиства.
    Ако при горенето ползваш нещо което се възобновява, не черпиш в дългосрочен план нищо, яко се прочиства всичко от природата, не замърсяваш в дългосрочен план

    Коментиран от #10

  • 6 Кръговрат

    2 9 Отговор
    Тоест нямаш нищо против градските власти да източват от шахтите от точната вода от тоалетните и да я пръскат по улиците. Замърсяването така или иначе ще се оттече при първия дъжд и нито ще се увеличи нито ще намалее. Ще си остане същото.

    Точно както Вадим складирания от природата въглерод преди милиони години, за да го пръснем в градовете през ауспуха, с мисълта че за има няма 1000 години природата пак ще си го прибере и след милиони години пак ще го ползват.

    Като междувременно увеличим температурата на земята до степен да затрие човешкия род и да го превърне в нефт за поколенията след милиони години, както са станали на нефт динозаврите. По тяхно време въглеродният диоксид е бил на най-високо ниво и всичко е било огромно!
  • 7 А на някой идва ли му

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Като идея добре":

    на ума, че при ферментацията - независимо дали за метилов или етилов алкохол се отделя СО2? Този въглероден отпечатък де ще го денем - ще го заплащаме ли както ТЕЦ?
  • 8 Няма добро горене

    6 4 Отговор
    При всяко едно горене се отделят вредни вещества. Включително при горенето на водород.

    Освен водните пари, се образуват и азотни окиси NOx

    Коментиран от #9

  • 9 Затуй най-добре

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Няма добро горене":

    електричка. Соларки, перки, ПВЕЦ, АЕЦ - все много по - екологични източници на енергия /електроенергия/.
    За тези които са пропуснали: Автомобилите работещи с водород и водородни клетки пак са електрически.
    Водородните клетки преобразуват водорода в електроенергия.
  • 10 Ами те и сега са така

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Горе долу":

    СО2 които се отделя от ДВГ се преработва от хлорофила на растенията и водораслите. 2/3 от СО2 се преработва в океаните. Обаче от ауспуха не се отделя само СО2 а и много токсични съединения. И те се абсорбират бавно в природата но си не и тровят в големите градове.