Geely показа зимни тестове на супер седан с т.нар. метанолов двигател. Прототипът е направен на базата на Binrui Cool, но в случая бензиновият агрегат BHE15-EFZ отстъпва място на експерименталния четирицилиндров DHE20TDM, който е съвместим с гориво M100.
На метанол супер седанът Geely може да се похвали с топлинна ефективност от 46% и съотношение на компресия от 15:1. Мощността е описана с думата "отлична", но без подробности. Зимните изпитания на двигателя с метилов алкохол преминаха успешно.
За състезателните автомобили, какъвто е прототипът, съответствието с екостандартите не е задължително, но точно този прототип на метанол покрива изключително строгите критерии на Китай VI-B (аналог на "Euro-6d").
Зареждането на Geely Binrui Cool с алкохол отнема секунди, а оборудването за метанол е по-леко от батерията на електрически автомобил. Няма оплаквания и за метаноловия двигател на студено.
През 2026 година Geely планира да финансира състезанието за монокупа Super Cup Pro с идентични автомобили на метанол. Компанията вярва, че моторните спортове също могат да преминат към възобновяеми енергийни източници.
В бъдеще търговските машини могат да преминат към това гориво чрез комбиниране на двигател с вътрешно горене, базиран на метанол, с електрическо задвижване. Geely смята подобна комбинация за алтернатива на дизела.
В района на Вътрешна Монголия (Северен Китай) холдингът планира да построи завод за производство на метанол с годишен капацитет 50 000 тона. Geely се занимава с двигатели с алкохолно гориво от 2005 година, а председателят на борда на автомобилния гигант Ли Шуфу остава ангажиран с тази технология.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
15:02 28.01.2025
2 Като идея добре
Какво използват са суровина?
И каквото и гориво да използват ДВГ си остава замърсител. Защо? Ами освен гориво за да работи използва и въздух не чист кислород.
Коментиран от #5, #7
15:10 28.01.2025
3 Цоньо
15:17 28.01.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Горе долу
До коментар #2 от "Като идея добре":
Много по-важно за мен е дали е възобновяема суровината която се използва от това каква е.Съответно и какво излиза от ауспуха и какъв процент от него природата абсорбира и пречиства.
Ако при горенето ползваш нещо което се възобновява, не черпиш в дългосрочен план нищо, яко се прочиства всичко от природата, не замърсяваш в дългосрочен план
Коментиран от #10
16:24 28.01.2025
6 Кръговрат
Точно както Вадим складирания от природата въглерод преди милиони години, за да го пръснем в градовете през ауспуха, с мисълта че за има няма 1000 години природата пак ще си го прибере и след милиони години пак ще го ползват.
Като междувременно увеличим температурата на земята до степен да затрие човешкия род и да го превърне в нефт за поколенията след милиони години, както са станали на нефт динозаврите. По тяхно време въглеродният диоксид е бил на най-високо ниво и всичко е било огромно!
18:58 28.01.2025
7 А на някой идва ли му
До коментар #2 от "Като идея добре":
на ума, че при ферментацията - независимо дали за метилов или етилов алкохол се отделя СО2? Този въглероден отпечатък де ще го денем - ще го заплащаме ли както ТЕЦ?18:59 28.01.2025
8 Няма добро горене
Освен водните пари, се образуват и азотни окиси NOx
Коментиран от #9
19:05 28.01.2025
9 Затуй най-добре
До коментар #8 от "Няма добро горене":
електричка. Соларки, перки, ПВЕЦ, АЕЦ - все много по - екологични източници на енергия /електроенергия/.За тези които са пропуснали: Автомобилите работещи с водород и водородни клетки пак са електрически.
Водородните клетки преобразуват водорода в електроенергия.
22:46 28.01.2025
10 Ами те и сега са така
До коментар #5 от "Горе долу":
СО2 които се отделя от ДВГ се преработва от хлорофила на растенията и водораслите. 2/3 от СО2 се преработва в океаните. Обаче от ауспуха не се отделя само СО2 а и много токсични съединения. И те се абсорбират бавно в природата но си не и тровят в големите градове.22:54 28.01.2025