От много години слушаме, че напълно автономното шофиране е на път да се появи, но ситуацията не се променя и думите на Илон Мъск си остават за мнозина лъжа. Докато компанията се опитва да направи нещо по въпроса, онези собственици на електромобили на компанията, които имат късмета да станат тестери на FSD, постоянно се сблъскват с един или друг проблем. Последният от тях се случи на анализатор от самата компания Tesla.
Програмата за подпомагане на водача, погрешно наречена „Пълно самостоятелно шофиране“, е многократно критикувана, че застрашава шофьорите на Tesla, които се осмеляват да я използват по обществени пътища. Сега анализаторът на Truist Securities Уилям Щайн, на когото е забранено да купува акции на Tesla, защото работи за производителя, е открил, че технологията просто не е готова за пускане.
Щайн почти се блъсна в друга кола, която „само частично беше завършила десен завой“. „Бързата ми намеса беше абсолютно необходима, за да избегна инцидент “, написа той в понеделник. Докато шофира през предградията на Ню Йорк, Щайн е шокиран, че е успял да „откъсне напълно главата си от пътя“, без нито една от системите за безопасност да се задейства. Той казва, че колата не е реагирала "за 20 до 40 секунди, преди да издаде предупреждение".
FSD също не успява да спре превозното средство, когато полицай махна с ръка, за да пусне погребалната процесия. Всичко това затвърждава мнението на Щайн, че FSD е „наистина невероятна, но дори не се доближава до решаването на проблема с автономността“, като се позовава на многократните обещания на Мъск да даде възможност за реално самостоятелно шофиране.
Този доклад се отличава от останалите заради самия Щайн и неговата позиция. Едва ли може да се очаква, че той ще промени нещо, тъй като ако той можеше, то компанията отдавна щеше да го е направила. До момента FSD е доста слабо развит и не много отдавна видяхме доклад, който твърди, че Tesla участва в някакъв вид измама, като настройва автопилот за определени известни блогъри и влиятелни лица, за да направи нещата по-добри за тях и следователно да ги представят по-добре онлайн.
Опитът на Щайн повтаря много други инциденти, включващи софтуера за подпомагане на водача на Tesla, много от които са фатални, предизвиквайки разследване от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ. Въпреки многобройните актуализации, които бяха пуснати през годините за клиенти, които бяха готови да платят до $8 000 за привилегията да тестват системата, софтуерът все още не е готов. И потребителите изглежда разбират това, тъй като показват проучванията много от тях изоставят FSD малко след като започнат да го използват.