Last news in Fakti

2 Октомври, 2014 08:44 19 060 31

Citroen C4 Cactus се провали на краш тест

  • citroen-
  • c4-
  • cactus-
  • nissan-
  • x-trail-
  • euro ncap-
  • краш тестове

Организацията Euro NCAP проведе поредната серия от краш тестове с цел да установи до колко безопасни са новите автомобили. Този път в полезрението на специалистите от Euro NCAP попаднаха два от най-новите кросоувъри на пазара - Nissan X-Trail и Citroen C4 Cactus.

За съжаление на французите от Citroen тяхното ново нетрадиционно возило с провали, получавайки доста ниска оценка за нов автомобил. От Euro NCAP присъдиха на Citroen C4 Cactus четири от максималните пет звезди, като най-слабо са оценени електронните помощници.

Резултатите от краш теста на Citroen C4 Cactus са следните:

Защита на възрастни пасажери - 82%
Защита на деца - 79%
Защита на пешеходци - 80%
Електронни помощници - 56%
Обща оценка - четири звезди

Съвсем по различен начин стоят нещата при новия X-Trail. Най-слабата оценка Nissan-ът получава за защита на пешеходци. Именно поради тази причина оценките в подкатегорията и в тази на електронните помощници са по-слаби.

Резултатите от краш теста на Nissan X-Trail са следните:

Защита на възрастни пасажери - 86%
Защита на деца - 83%
Защита на пешеходци - 75%
Електронни помощници - 75%
Обща оценка - пет звезди

В началото на септември Euro NCAP публикува резултатите от краш тестовете на Mercedes-Benz GLA (пет звезди), Renault Twingo (четири звезди) и Toyota Aygo (четири звезди) и Citroen Berlingo, който отново беше с най-ниската оценка от три звезди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ivaylo mihaylov

    9 0 Отговор
    Подвеждащо е написано заглавието, не се излага Ситроен. Електронните помощници, без АБС и ЕСП, не са от значение при реална катастрофа, а това е бюджетен автомобил. Също така в оценката влиза дали се предлага като опция данена система или не се предлага въобще с този модел.
    Ясно се вижда, че Ситроена поема по-добре фронтален удар: не се напуква дори предното стъкло, а силата се отвежда около пътниците, тавана се огъва, но не и страничните колони.

    Коментиран от #2

  • 2 Монго

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "ivaylo mihaylov":

    Рядко е да срещнеш коментар, който да е по-смислен от темата...

    Коментиран от #7

  • 3 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ

    2 4 Отговор
    Нисана направи кактуса на текила
  • 4 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ

    1 3 Отговор
    Френската кофа да не се базика с Нисана

    Коментиран от #5

  • 5 Shmeker

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":

    Нисаня хич не е френски. Нямат хич френски части и мотор. То не само, че се намират френски части по тях ами и румънски и анадолски има.

    Коментиран от #6, #9

  • 6 Марио

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Shmeker":

    Може да са френски, ама са от рено. Съвсем различно е от скапаните ситроени. Рено все пак се изявяват дори и в Ф1
  • 7 PaCo

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Монго":

    Коментарът наистина не елош, но какво несмислено виждаш в темата. Новина, която обогатява общата ти култура на тема автомобили.

    Коментиран от #13

  • 8 коко

    1 2 Отговор
    Какво друго да очакваш от един Сутиен..
  • 9 Стоян Стоянов

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Shmeker":

    Че Нисан споделят сд Рено общи възли, платформи, ДВГ е вярно - няма как като са Рено-Нисан алианс. Но и говори зле за тях от последните тестове за сигурност, като си спомням преди години как Рено печелеха максималния възможен брой точки на Euro NCAP - което си е постижение за бюджетен автомобил извън премиум сегмента. Лошо е, че понижават качеството.
  • 10 Ivo Angelov

    1 1 Отговор
    Естествено че ще се провалят
    Миксерите си остават миксери.
  • 11 nikito_blend

    0 2 Отговор
    Така като гледам при страничния удар Ситроена по-добре се справи от Нисана.

    Коментиран от #12

  • 12 Мишлето

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "nikito_blend":

    Едно е да гледаш, а съвсем друго е да знаеш.
  • 13 Монго

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "PaCo":

    Не е несмисленна, но спестяване на пълната информация насочва представите ни в различна /или по-скоро желана/ насока...
    Иначе "Кактуса" изобщо не ми харесва.
  • 14 Рашан

    2 4 Отговор
    Хахха...ми те Рено, Дачия и Ситроен са един и същи концерн.

    Коментиран от #15

  • 15 Dian Dimov

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "Рашан":

    ужас....ти сериозно ли?
  • 16 Кобрата

    1 2 Отговор
    Бок*уци какво само ми ги хвалят по рекламите, че чак те обеждават и да я купиш

    Коментиран от #17

  • 17 -_-

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "Кобрата":

    Май въобще не си наясно с нещата . Би ли ми отговорил защо като са такива боклуци Citroen C6 е по-безопасен, по-икономичен и вози много по-добре от БМВ 5-та серия ? А защо БМВ и Мерцедес ги няма във WRC а Ситроен имат 8 титли при конструкторите и 9 при пилотите, а БМВ и Мерцедес колко пъти са печелили рали Дакар, защото Ситроен са го правили 4 пъти . Моля не коментирай като не си запознат с една марка, мога да кажа, че никога не си се качвал на истински Ситроен . Само да добавя, че през 1989г. хората от едно от най-големите авто списания в Англия казват, че "Ситроен ХМ има най-развитото и най-доброто окачване на света, както и най-сложното", "в мек режим Ситроенът вози толкова комфортно, колкото Rolls-Royce, може би по-добре" , "той е на върха при седаните заедно с БМВ 5-та серия имат най-доброто управление, но на разбити пътища, Ситроенът поглъща дупките много по-добре от всяко БМВ правено някога" . А защо XM 2.0i върви наравно с BMW 520i като БМВ-то има 2 цилиндъра и 8 коня отгоре, а защо същия този ХМ е по-икономичен от БМВ-то, а защо XM 3.0i върви наравно с БМВ 530i и има 80л. по-голям багажник . А защо като Ситроен са такива боклуци 4-цилиндров Ситроен CX 25 GTi Turbo 2 е бърз колкото 8 цилиндрово БМВ 530i ?

    Коментиран от #19, #20, #21, #26

  • 18 -_-

    3 1 Отговор
    http://www.citroenet.org.uk/publicity-brochures/xm/xm89/006.jpg Ето ги цитатите от списанието, но не можах да намеря самото списание в интернет .
  • 19 Монго

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "-_-":

    В "Top Gear ", направиха експеримент. До един хиподрум имаше черен път, поставиха камера на тавана на Ситроен и БМВ и при старт на надбягванията колите вървяха успоредно с конете. Познайте после кой клип се гледаше и кой не...
  • 20 Стоян Стоянов

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "-_-":

    Голям ресурс си хвърлил колега да обясняваш, недей - няма смисъл. Голяма част от хората в България само като чуят френски автомобил и започват с плюенето по инерция. Няма нужда да са запознати - просто така е по-лесно. (Какво беше там: со борче, со мачка .... ).
    В крайна сметка в България не сме най-големият пазар (особено за нови автомобили) , така че тия измислени мнения, чути вероятно пред блока от някой "компетентен" майстор нямат никакво значение. Абе - всеки да си кара каквото му е на душа - мен такива мнения не могат да ме откажат от френските коли.
  • 21 ярослав станчев

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "-_-":

    А защо след като Ситроен прави толкова добри коли,синоним на лукс,просперитет,тежест,пък ако щеш и на "гъзария" са трите немски марки?И защо след като са по-добри във возията,дори от Ролс Ройс, никой не се сравнява със Ситроен? Ей това ми обясни,как така една марка,която прави страхотни коли,според теб,не може да бъде еталон?
    За състезателните успехи на Ситроен не оспорвам.Напълно си прав.
  • 22 Три лъча

    0 2 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=-Yc8DB645ps
    Това е линк към един документален филмот 6 части за историята на автомобила,а не на каруците! Има една марка и тя МЕРЦЕДЕС... Някой специалист тук се изказа нещо за окачването... Още през 1963 година МЕРЦЕДЕС въвеждат въздушното окачване !!! Още веднъж 1963 година!!! Само немските автомобили са символ на технология и качество... Единични примери от бита хеле пък от българин не ми се слушат за провалени немски модели!!! Аз притежавам лично МЕРЦЕДЕС VITO V класа ! Тоз с окачването дето ми дава примери ми говори за Ситроен....Оле мале невежи та невежи... А, ти във Волга да си се возил някога? Там какво ще кажеш за окачването?! Та, за V класата на въздушно окачване е и не го заменям за нищо! Стабилност осигуряване на по-висок клиренс при неравни пътища и ниска скорост... Та,МЕРЦЕДЕС не е за всеки ! Карайте каруците и безаварийно!
  • 23 Два шеврона

    0 1 Отговор
    Брат'чед, леко с удивителните, че ще си потрошиш клавиатурата. Преди да правиш гръмките си изказвания за 1963-та, вземи да провериш, какво е станало през 1955-та, Ситроен ДС, самонивелиращо се хидро-пневматично окачване...Иначе си карай каквото искаш.Аз ще си карам моят С5(Х7) и ще чакам да излезе следващия С5, че да покарам и него.

    Коментиран от #24

  • 24 PlimP

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Два шеврона":

    23, забрави и завиващите фарове ;)
  • 25 Симеон Тасев

    0 0 Отговор
  • 26 Кобрата

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "-_-":

    Всяка марка има различни насоки в спорта, марки като Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen и Porsche се карат на писти като Nurburgring и Hokenheim.
    А също и на състезанията за 24 часа на Люман.
    Колко време Шумахер кара Mercedes във формула 1.
    И между другото някои от тези марки също се използват в рали спорта.
    Това че Citroen участва в ралита не означава нищо, пусни ми го на Hokenheim и ще му сбираш чарковете по пистата
  • 27 Два шеврона

    1 2 Отговор
    Брат'чед, гледам и ти си компетентен. Виж за WTCC, там Ситроен участват заедно с БМВ. Вярно, че БМВ не се виждат в класирането, но пък Цитрона го има. Предполагам, че БМВ-то е толкова бързо, че не могат да го засекат. Аре, лека и си живей в измисления свят.
  • 28 Три лъча

    0 1 Отговор
    Брат'чед я ми кажи, колко е ефективно в реалността това окачване?! Щото карал съм няколко френски тенекии за сирене от точно този модел с така наречените сфери и двете пазени и държани в гараж! Ама реално по-добра возия от Волга-та - нямат! Това едно ...Шоуто дето го прави с повдигане и изпускане е само за да видиш,че уж се случва нещо... Давам Волга за пример ,защото и най-евтиния Мерцедес има по-добра возия от който и да е друг автомобил! Не е реклама ,а констатация! Та, има сериозна причина Мерцедес да използват въздух. Помисли защо ( не е за да се избегнат патенти и всякакви такива простотии) . А, пък за пасивна безопасност,двигатели,мощност -само ще кажа МЕРЦЕДЕС !
  • 29 Три лъча

    0 0 Отговор
    А! Брат'чед ,ето прочети тук на български за недостатците на тази система . При въздуха това нещо го няма! Има компресор,подкачващи клапани сензори за нивото за всяко колело,реле,което включва компресора и толкоз!
    http://avtosalon.bg/?page_id=101
  • 30 CarPro

    0 2 Отговор
    To si ima pogovorka za frenskite bokluci rezultatite ne me i uchidiha
  • 31 Гост Ситроен

    0 0 Отговор
    Карай си волгата и мерцедеса те са на едно ниво,като не разбираш от техника