Citroen представи вариантите с двигател с вътрешно горене (ДВГ) на най-новия си C3, както в стандартна, така и в меко хибридна конфигурация, след като по-рано дебютира изцяло електрическият модел e-C3. Четвъртото поколение на С3 включва по-смели елементи от дизайна на кросоувъра и акцентира върху достъпността, като цените започват от 14 990 евро, позиционирайки го като по-бюджетен вариант в сравнение с предшественика му.
Базовият модел на Citroen C3 е оборудван с неелектрифициран 1,2-литров трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и мощност 100 к.с., съчетан изключително с шестстепенна механична скоростна кутия, предаваща мощността към предните колела.
За по-голяма ефективност вариантът "Hybrid 100" използва същия бензинов двигател, допълнен от 48-волтова литиево-йонна батерия и интегриран електромотор в шестстепенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Електрическият двигател генерира 28 к.с., като 12 к.с. се използват за ускорение при необходимост. Тази хибридна конфигурация, която се среща и при Jeep Avenger Hybrid, позволява работа в електрически режим за до 50% от градските пътувания, като намалява емисиите и разхода на гориво с близо 10% в сравнение с неелектрифицирания модел.
Външно С3 много прилича на своя аналог e-C3, като се различава единствено по липсата на емблемата "e" в профила и на емблемата С3 на задната врата. Предлагайки две нива на оборудване, Citroen се стреми да рационализира гамата си.
Отвътре минималистичното арматурно табло разполага с 10,25-инчов информационно-развлекателен дисплей във флагманското ниво на оборудване "Max", докато основното ниво на оборудване "You" включва държач за смартфон. И в двете модификации стандартно се предлага новият Head Up Display на Citroen, който компенсира липсата на традиционно арматурно табло. Суперминито предлага обширни отделения за съхранение, а допълнителното оборудване включва климатроник, безжично зареждане и възможност за свързване на смартфон, като се предлагат и основни функции на ADAS.
Въпреки компактните си размери новият С3 може да се похвали с подобрено вътрешно пространство и достъпност в сравнение с предшественика си, което се дължи на по-високия пътен просвет от 197 мм и по-високата каросерия. Обемът на багажника е увеличен с 10 литра до 310 литра.
С акцент върху комфорта, C3 разполага с плюшени седалки и окачване Citroen Advanced Comfort с прогресивни хидравлични възглавници за ефективно абсорбиране на неравностите. Забележително е, че С3 в спецификацията за ЕС е базиран на новата архитектура на Smart Car, която се отличава със специфични за региона адаптации в сравнение с модела New C3, предлаган на други пазари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Васо Високоволтовия
Коментиран от #3
16:16 09.04.2024
2 Потребител
Коментиран от #4
16:18 09.04.2024
3 Антиелектрика
До коментар #1 от "Васо Високоволтовия":
Аз предпочитам Сузуки Джими, същия малък габарит, но плюсовете лично за мен са 4х4 и 1,5 4-цилидъров двигател. Вярно Джими-то е 50К лв.16:30 09.04.2024
4 1.6ХДИ С3 не му зная конете
До коментар #2 от "Потребител":
на дълго 3.5л. нафта до 100км.ч. градско не зная не е мое ползвам го временно......... Е верно тясничко и неособено устойчиво но при тоя разход си е екстра. А тоя 3 цилиндров бензин Тц. НЕ!Коментиран от #5, #6
18:01 09.04.2024
5 редник
До коментар #4 от "1.6ХДИ С3 не му зная конете":
Да, не става ясно ще има ли и с дизел?...18:11 09.04.2024
6 Факт
До коментар #4 от "1.6ХДИ С3 не му зная конете":
Дозела е за бедняци имаш ли чари не си помисляш за дизешов баклюкКоментиран от #9
19:40 09.04.2024
7 любопитен
20:28 09.04.2024
8 тъй шъй
21:00 09.04.2024
9 СЗО
До коментар #6 от "Факт":
Така е. А 3 цилиндров бензин 1.2, без табло и без инфотейнмънт система си е само за богаташи...21:16 09.04.2024
10 алфа стомана
23:31 09.04.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.