За почитателите на италианската красота при спортните автомобили марката Maserati означава само едно - желание да притежават подобно возило поне за миг. Ако пък сте от по-заможните и имате щастието да управлявате подобен асфалтов бог всеки ден от живота си, значи наистина сте късметлия. В този брой ще ви срещнем с една от наистина нестандартните творби на Maserati. Атлетът носи звучното название Shamal и единственият начин да откриете родовата му принадлежност е да се вгледате в емблемата с тризъбеца.
Shamal ознаменува нова ера в Maserati
Свидетелство за бурния нрав на возилото е и неговото название. Типично в стила на италианския концерн отново е търсена аналогия с природните стихии, като този път апенинците се спират на Shamal - упостошителен вятър от древната митология, който разрушава Вавилон. Самата истина пък е, че конструкторите наистина кодират подобна агресия и мощ в гените на своето отроче. В него ръмжи истинско V-образно битурбо, което отговаря на най-високите стандарти, а дизайнът на Shamal не би допаднал само на пълен лаик в областта на автомобилите. Всъщност при разработването на шикозната външност на четириместното купе от Maserati привличат и един от хората, които се ползват с най-голям авторитет по това време - шефът на дизайнерския екип в Lamborghini Марчело Гандини. Резултатът - максимална аеродинамика, спорт и агресия от всеки детайл по возилото. Стеснената предница и радиаторна решетка, както и четирите “смръщени” очи на хищника доста наподобяват нападателната поза на разярена кобра, което е сигурна гаранция, че са малко онези, които биха имали желание да се състезават с вас на пътя.
При изработката на салона на возилото също са спазени всички изисквания за комфорт и качество. Хората с по-малко въображение биха го окачествили като творение с една идея по-нестандартно от това, което по принцип понасят. В действителност обаче арматурното табло на италианеца би могло да претендира за доста висока оценка. Освен множеството копчета и лостчета, които ще откриете вътре, апенинците не са пропуснали и материали като естествена кожа, плюш. В крайна сметка купувачът на “Вавилонския вятър” трябва да се чувства комфортно в него.
Двигателят предлага отлични емоции
V-образното битурбо с осем цилиндъра е с работен обем 3217 куб.см. и отбелязва ерата, в която от Maserati отново се завръщат към “осмаците”. Осигуряваната от сърцето на Shamal мощност е 325 к.с. при 6000 об./мин. Максималният въртящ момент достига пиковата си стойност от 320 Нм при 2800 об./мин. Задвижването идва от задните колела, като в оборудването е използвана и шестстепенна механична скоростна кутия. От 0 до 100 км/ч се изстрелвате за никак нелошите 5.3 секунди. Скоростомерът спира да привлича погледа ви при 273 км/ч. Четириколесното се справя еднакво добре както по магистралните отсечки, така и в острите завои. Непостижимата за доста возила цел от 200 км/ч отнема на италианското купе малко повече от 25 секунди, така че винаги е добре да се внимава с педала на газта.
Нетипично за спортно возило от онази епоха Shamal е снабден с доста “разточитлства” от създателите си. Така например апенинецът разполага с електронна система за регулиране на твърдостта на окачването, което при повечето конкуренти се появява едва няколко години по-късно. Също така бегачът разполага и с многокръгова спирачна система.
В момента на създаването на Shamal мераклиите да се сдобият с него са се разделяли с почти 65 000 британски паунда. Ако пък си мислите, че сега ще ви излезе по-малко солено, за да возите подобен автомобил, по-добре се откажете отсега, защото малко от хората притежаващи возило с емблемата с тризъбеца са готови да се рзделят лесно с него.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Di4o
17:43 19.03.2010