15 Април, 2024 10:46 25 320 13

Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи

  • maserati-
  • grecale-
  • folgore-
  • тест
Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи - 1

Новото Maserati Grecale Folgore представлява версия с изцяло електрическо задвижване на средноразмерния SUV на марката Grecale. Този модел е изключително важен за италианския автомобилен производител, тъй като Grecale с двигател с вътрешно горене представлява 70 процента от световните продажби на Maserati. Електромобилът вече е на родна земя, а екипът ни направи първото му тестово шофиране.

Екстериор и интериор

Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи

Folgore изглежда почти идентичен със своите братя с ДВГ. Решетката на Maserati е умело преработена, като вертикалните елементи сега са трансформирани във вентилационни отвори, които охлаждат компонентите на електрическото задвижване. Големите вентилационни отвори в предната броня имат пълнежи в цвета на каросерията, както и вдлъбнатините в задната броня, предназначени да поемат четирите изпускателни тръби на Grecale Trofeo, задвижван от V6.

Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи

Интериорът също е познат, като се различава от другите модели в гамата Grecale само по детайли като уникалната релефна шарка на таблото и с различна карбонова облицовка. Спортните седалки с 14 посоки на регулиране са обшити с плат, изработен от рециклирани найлонови мрежи за риба, и имат лазерно гравирани детайли.

Двигател и ходови характеристики

Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи

Grecale Folgore също споделя много хардуер със своите ДВГ аналози. Той се движи върху модифицирана версия на платформата Giorgio, която е в основата на останалата част от гамата Grecale, с ляти и екструдирани алуминиеви подрамки в предната и задната част на автомобила, които държат електрическите двигатели и осигуряват залавни точки за монтиране на стандартното въздушно окачване. И инженерите на Maserati са успели да опаковат батерията от 105 kWh под пода, като същевременно запазват същата позиция на седене като при Grecale с ДВГ.

Превозното средство се задвижва от идентични синхронни магнитни електродвигатели, монтирани на предната и задната ос, за да осигурят задвижване на всички колела. Системната мощност е 550 к.с. и въртящ момент, наличен в момента, в който натиснете педала на газта. Заявената скорост на ускорение за SUV е от нула до 100 км/ч става за по-малко от 4.1 секунди, а максималната е 220 км/ч.

Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи

Батерията, захранваща е-моторите, която има полезен капацитет от 96 kWh, се състои от 33 шестклетъчни модула, някои от които са подредени под задната седалка. Рекламираният автономен пробег от 550 километра в тестовия цикъл WLTP не е водещ в класа, а 400-волтовата електрическа архитектура на Grecale Folgore означава по-бавно време за зареждане. Максималната скорост на зареждане, която батерията на Grecale Folgore ще приеме, е 150 kW и се предполага, че отнема 30 минути, за да премине от 20 процента състояние на зареждане до 80 процента.

Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи

За разлика от това, батериите в изцяло електрическия Macan на Porsche или дори Ioniq 5 на Hyundai и EV6 на Kia - всички от които имат 800-волтова електрическа архитектура - могат да бъдат преведени от 10 процента до 80 процента за 22 минути или дори за по-малко. Обърнете внимание на двойния удар: отнема повече време, за да поставите по-малък пробег в Maserati. Други от недостатъците на електрическата кола са динамичните ѝ характеристики. Макар повлияна от технологиите от Формула Е, колата се усеща леко тромава (може би заради тежката батерия) и ускорението ѝ е сравнимо с това на аналог с ДВГ.

Заключение

Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи

Тестовата кола, която ни беше предоставена ни впечатли и с кормилното си управление, което е прецизно, но не осигурява много обратна връзка. След малко експериментиране със системите на колата открихме, че спортния режим не е най-удачния за тази кола. Тя се чувства далеч по-добре след регулирането на пружините и амортисьорите обратно към по-меките GT настройки. Това, заедно с намаляването на регенерацията до нула кара Grecale Folgore да се чувства най-спокоен, когато се кара бързо.

Новото Maserati Grecale Folgore "кацна" у нас и ние го тествахме първи

Освен някои от по-горе изброени минуси, всичко останало си е като за истински премиум автомобил. Качествени материали и сглобка в купето и изискан външен вид.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    29 2 Отговор
    Мдаа, добро ревю на Радо. Както се вижда и баш премиум марките си имат леки недостатъци. Освен това съм съгласен със скритото мнение на автора, което се чете между редовете, че същата кола с ДВГ е по-добра от електричката.
  • 2 Пич

    24 6 Отговор
    Имам Мазерати , страхотна кола! Обаче вече се опитват " да ме цакат с топла бира " , като ми пробутват електрокар за Мазерати !!!
  • 3 ДобРе

    20 4 Отговор
    Добре де, а може ли без паразитната дума, че "колата е кацнала" - при всеки нов модел го пишете това "кацане" по задължение. Четат ви и подрастващи, това пример за тях ли е или просто в детството сте имали проблем с изучаването на български език ? Вашия проблем не трябва да се превхърля на новото поколение и то после да "каца на светофара"

    Коментиран от #4

  • 4 Мартин

    9 11 Отговор

    До коментар #3 от "ДобРе":

    Ми това е спортна кола, прави се аналогия със самолет - демек е бълза. Освен това, който знае български, ще разбере наличието на кавички, а който не знае - да ходи на училище. Заглавието, а и статийката са си екстра. поне това е моето мнение.
  • 5 SDEЧЕВ

    18 17 Отговор
    КВО МЕЗЕРАТИ КВИ ПЕТ ЛЕВА - РЕБРАНДИРАН СИТРОЕН С ВИЗИЯ-ДИЗАЙН ОТ ПРЕДИ 10 ГОДИНИ
  • 6 любител

    20 3 Отговор
    ми то хубаво тествахте ами защо не пишете за коя тиква мафиот крадец е докарано- хахаха
  • 7 Мазерати

    18 6 Отговор
    В заводите на Индезит ли се произвежда ?
  • 8 Лиъ

    8 9 Отговор
    Новата лада коги?

    Коментиран от #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Балък

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Лиъ":

    Щом ,,Енергото,, взе да ти продава коли и застраховки .
    Прави се още на умен .
    Ти от къде да знаеш , нали си пил 5 бири
    И взе ,,Лади,, да бълнуваш.
  • 11 А50

    6 1 Отговор
    Лично на мен Леванте ми харесва повече, но всеки си има вкус, това ми прилича малко на WV груп
  • 12 Николай

    0 0 Отговор
    Това няма продаване!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.