Last news in Fakti

17 Юни, 2015 10:04 31 346 39

Култовият Citroen

  • citroen-
  • sm
Разработките на бъдещия SM започват още през 60-те, когато Citroёn е на върха, а шокът от извънземния DS още не е преодолян. Всъщност идеята за създаването му се ражда в опитите да бъде лансирана спортна версия на "Богинята", както наричат DS. По онова време французите са години пред останалите в областта на дизайна, окачванията и каросериите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пацо

    0 1 Отговор
    Ех, уникална е колата, но ситроен отдавна лежат само на стари лаври, а новите им коли са пълен боклук

    Коментиран от #14

  • 2 МАК

    5 0 Отговор
    Пацо, нито старите си карал(от къде знаеш колко са велики, от снимките ли), нито новите, става ясно от изказването ти. Ситроен са нормални автомобили. С нищо не са по-лоши от останалите марки.
  • 3 аз

    0 2 Отговор
    мак ти пък много ли ги разбираш ?
  • 4 автофен

    0 1 Отговор
    Това е лебедовата песен на Ситроен.След нея фалират и ги закупуват майсторите на конфекция Пежо.Днес Ситроен е просто придатък ползващ същите двигатели и части като лъвчетата.
    Скоро може да го сполети съдбата на друга легенда Ланча погребана от Фиат.

    Коментиран от #13

  • 5 Българин

    2 0 Отговор
    Имаше години Ситроен имаха много неуспешни модели. С двигателите на Пежо се оправиха. Имах С 5 2,0 HDI, много вървеше.
  • 6 Ситроен фен

    2 0 Отговор
    Още по-лощшото е, че оттогава до днес марката Citroen върви все по-надолу и надолу.

    От 2004 до 2012 г световен шампион Себастиан Льоб последователно със Ситроен Xsara , C4 и DS3 WRC, съовтетно шампшон при конструкторите 2003 - 2005, и 2008 - 2012 в световния рали шампионат . .
    Горния извод явно е от човек, който не е карал Ситроен.

    Коментиран от #7

  • 7 999

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ситроен фен":

    Е за него успяха да направят 2-3 коли като хората :)
  • 8 Четец

    3 0 Отговор
    Над 700 хил. километра карам Ситроен С5 дизел .Здрава и стабилна, силно проходима и с невероятна возия. "Ситроен" се оплюва от българските "Майсторчета" защото не им разбират. Предлага лиса ми да ми сменят амортисорите, ремонт на ръчната спирачка защото не задържат задните колелета и т.н.. У нас което не се разбира се оплюва...
    На прогнозата фалит само ще Ви кажа че продажбите само в Китай са достатъчни за оцеляването и.

    Коментиран от #10

  • 9 Папур Шпеков

    2 0 Отговор
    Е как да вървят продажбите като отзад прилича на изсулен г.з.
  • 10 999

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Четец":

    и как ги мина тези 700х. км - на сън ?
  • 11 Георги Алексиев

    0 0 Отговор
    ЗАЕБИ ЛЪВЧЕ ( ПЕЖО ) БОРЧЕ ( СИТРОЕН ) П.ЧКА ( РЕНО ) ТОВА НЕ СА ЗДРАВИ КОЛИ . НО ВСЕ ПАК СА КОЛИ
  • 12 МАРГО

    2 1 Отговор
    АЗ КАРАМ СИТРОЕН Ц5 ВЕЧЕ 5 ГОДИНИ НАВЪРТЯЛ СЪМ МУ БЛИЗО 100 000 КМ И ПО ХОДОВА ЧАСТ СЪМ МУ СМЕНИЛ ЕДНА БИАЛЕТКА И 4 ТАМПОНА..СЪЗДАВАТ ПРОБЛЕМИ ДРЕБНИ С ЕЛЕКТРОНИКАТА АМА ТОВА СИ Е НОРМАЛНО ЗА ВСИЧКИ КОЛИ.ТАКА ЧЕ СЛЕДВАЩАТА МИ КОЛА ПАК ЩЕ Е СИТРОЕН КОЙТО КАЗВА ЧЕ НЕ СА ЗДРАВИ Е САМО ДА СИ ЧЕШЕ ЕЗИКА.ВОЗИЯ И КОМФОРТ.С ХИДРОАКТИВНОТО СИОКАЧВАНЕ ЗИМАТА СЪМ ЦАР ВДИГАМ СИ Я И СИ МИНАВАМ ПОКРАЙ ЗАКЪСАЛИТЕ В СНЕГА КОЛИ :) НО КАКТО КАЗВАМ НЯМА ЛОША КОЛА СПОРЕД МЕН ИМА НЕГРАМОТНИ МАЙСТОРИ.
  • 13 S Doichinov

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "автофен":

    След като са един концерн с пежо какво искаш да ползват-двигатели от vw ли?Ваг групата какво правят?Пак същото и то с нахалството за всеки"нов"модел с 10к.с. повече от предишния да искат по 5хил.лв.отгоре.Всички марки го правят.Не виждам какво се учудваш.

    Коментиран от #17

  • 14 S Doichinov

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пацо":

    Предполагам имаш предвид тези с двигател разработван от бмв.Там трагедията е пълна и то заради двигателя.
  • 15 Kosio Dobrev

    0 2 Отговор
    Imam citroen c4 picasso mnogo hubav avtomobil.Dosta ekstri ima i za 110 konq vurvi mnogo.Bagajnika e obemen i moje da se pobere divan.Kato cqlo sum dovolen ot citroen hubavi koli pravqt i sa zdravi na 280 hilki e i vurvi kato nov.
  • 16 Никола

    0 0 Отговор
    " Надолу , надолу.." Колко да е надолу , виждал ли е автора на статийката новата серия DS и особено DS5 , че пише глупости ?! Ама били със същите агрегати като на Пежо , да не би Ауди да е със собствени разработки , различни от VW или Лексус от Тойота ? Ситроен още в миналото не се славеха с много добри двигатели за разлика от Пежо , които винаги са имали перфектни мотори и не случайно ги наричаха "френският Мерцедес" !

    Коментиран от #18

  • 17 имало едно време

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "S Doichinov":

    Какво си се разпенил прав е ,,автофен" последният истински Ситроен е CX после всичко става Пежо.Това че вагенистите омазаха
    доста велики марки в миналото с техни боклучави двигатели и други части не променя фактите за Ситроен.
    Все по малко стават марките незасегнати от тази скапана глобализация.Всичко става конфекция в името на максималната печалба.Няма ги вече пионерите като Андре Ситроен създали с двете си ръце истински шедьоври.

    Коментиран от #19, #21

  • 18 France

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Никола":

    Надолу в продажбите.Концерна ПСА е в дълбока криза и все по често се говори за продажбата му.
    Да не изброяваме сега провали като С6 и 607. За разлика от Рено което се развива добре ПСА потъва.Това са фактите.
  • 19 Никола

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "имало едно време":

    Ами сам го казваш , глобализация и това важи за всички автомобилни марки . Впрочем голяма част от чаркове са еднакви почти във всички автомобили независимо от марката , като запалване и инжекциони , спирачни системи , скоростни кутии особено автоматичните и прочее. Все пак Ситроен , въпреки че технически е равен на Пежо успява да направи разлика в детайла и то осезателна . Притежавал съм и от двете марки по две три , в момента съм с Пежо ,от което съм супер доволен , но смятам скоро да сменя с DS5 , защото това е друго усещане .
  • 20 Ivo

    2 1 Отговор
    #8 ...те на френските автомобили и конструкторите не им разбират, та ти искаш майсторите :D ...за сервизите трябва да имат по-високи цени за манипулации по френски/италиански коруби...и те си имат плюсове естествено (основно в лицето на по-ниската цена при равни други условия, но все пак) ..истински коли се правят от немски и японски инжерери и затова цената на тяхната продукция е относително по-висока (и с основание)

    Коментиран от #22

  • 21 -_-

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "имало едно време":

    Явно никога не си карал BX, Xantia Activa, XM или C6 .
  • 22 -_-

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Ivo":

    По коментарът ти виждам, че най-добрата френска кола която си виждал е Пежо 106 1.1 , това, че ти не знаеш за истинските френски коли, не означава, че не съществуват . Много некомпетентно мнение . Жалко, че си ми адаш .

    Коментиран от #36

  • 23 toto

    1 2 Отговор
    афе разбирачи кога петлетата са сложили чужд двигател за разлика от мерцедес,опел,форд,ягуар,ровьр,бмв,хонда,мазда,тоьота,мицубиши,шевролет,киа,сузуки,нисан и тн всички с фр мотори а ваг не могат да минат от смяна до смяна на масло без проблем
  • 24 Венко

    2 1 Отговор
    Никога не бих си купил Ситроен, защото никога не са имали добри коли! Дори и дъртия С 5 е гола вода! Вози твърдо като каруца и освен ,че е забавление за децата с това нагоре надолу окачване други преимущества май няма.Да действително ремонтите на тези бангии са предизвикателство за нашите механици, но не говорете лошо за тях защото хората учат с години за да могат да ги ремонтират.Не е като да си сложиш дебелия г.з на някое бюро и да се правиш на умен.
  • 25 Bogi

    1 1 Отговор
    Ти никога не си имал Ситроен щом пишеш така.Може би някога си чувал от някой квартален алкохолик дето е специализирал смяна на масло на москвич и повтаряш едно и също като папагал.Ако не беше така може би щеше да знаеш,че двигателите от около 20 години са доста еднакви с двигателите на други марки и модели няма нищо кой знае какво сложно и специфично.Окачването е здраво стига да не пикаеш в резервоарът за хидравлично масло и да полагаш елементарни грижи-автомобилът е за цивилизовани хора не за каруцари все пак ;)C5 вози доста комфортно значително по-меко от ауди а4,а6 мерцедес- ц клас рено лагуна и разни азиатски марки.Ако вози твърдо и те друса или си повредил нещо или си забравил спортният режим включен- някъде по таблото има една светлинка "спорт"- търн офф и почва да вози като облак.:)

    Коментиран от #26

  • 26 Венко

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Bogi":

    Да не съм имал , но съм карал и съм се возил в доста от тези дървета наречени С - 5.Абсолютни каруци са и други , ще го потвърдят.Абсолютна тъпотия е това окачване и не случайно новите ситроени ,вече са с нормално окачване.

    Коментиран от #28

  • 27 бд

    0 0 Отговор
    Хубави коли са правили,както много други.Допада ми Мехари и стария ДС -кабриолет.Другите са скучни.
  • 28 Боги

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Венко":

    С нормално окачване са най-евтините модификации.Хидравличното окачване няма равно по-комфорт и стабилност монтира се на танкове,автомобили самолети и какво ли още не.При последните модели има дори допълнителни сензори с който автомобилът "предвижда"пътната настилка и електрониката и механиката се подготвят така че пътуването да е с максимален комфорт.Разбира се комфортът на един ролс-ройс или последен модел ес клас на мерцедес е още по-висок но този автомобил никога не е имал претенции да се мери с тях.Идеята не е да вози като все едно е на пружини само.Идеята е да вози хем меко хем стабилно.Това е непостижимо за друг вид окачване просто заради конкретната специфика на технологията.Дори и разни джипове съ хай-тек електомагнитни амортисьори имат 2-3 настройки но не постигат желаният ефект поне според мен-тествал съм мицубиши,тойота субару,рейндж ровър и гранд чероки.Между другото ако си карал с над 70-90 км/ч окачването автоматично се втвърдява и автомобилът се снишава със сантиметър.Тогава вози доста твърдо но пък не се накланя в завой.Всъщност с5 е най-хубавият ситроен от гледна точка на качество комфорт и дизайн за парите си.Ксантия е по елегантна като дизайн от първата С5 но пък не е толкова качествена и сякаш по-капризна.Може би само С6 би бил по-добър надявам се да разбера някой ден.Разбира се всичко е въпрос на лично мнение,но аз не бих нарекъл автомобил тапициран с плюш и табло покрито със мека гума и дървени лайснички каруца.Таблото е меко и приятно на пипане... хъмм -Каляска може би :)

    Коментиран от #31

  • 29 John Gottin

    0 1 Отговор
    Баш си е за каруцари таа марка, то ако с тва немоеш да идеш да прекопаш лозето то с кое, с некое бмв-е, то и концепцията им е такава - предно предаване, хидроактивно окачване, евтина пластмаса и багажник за две мотики и три касетки домати. Старите лаици ша ви кажат следващия най-здрав дизел след Мерцедес е този на Пежо (ама никой не е виждал Пежо милионник), а старите мивкаджии ша ви кажат - двигател на френска кола се не мие, щото после не пали.
  • 30 Лудия Макс

    3 1 Отговор
    Ако притежавате Ситроен - веднага го продавайте!!! Ще сте ми благодарни някога!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 okachvane

    0 0 Отговор
    A be prednoto predavane e za predpochitane v gradski usloviq.Bmw i te minavat na predno kakto noviqt im van.
  • 33 Лимонката

    1 2 Отговор
    Френската кола е най хубава когато е далеч от къщи! Най скапани са Рено и Ситроен!Пежо горе долу го докарват и това е.!
  • 34 Гръмнах се и кво

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Аспарух":

    Не съм всезнайко има много неща на тоя свят който не са ми известни.Не парадирам със знания просто харесвам марката имах време да тествам интересувал съм се ,чел.Както виждаш нямам никаква представа относно други марки не твърдя дали 1.9 тди е по добър от комон рейла нито кой боксер на субару или порше е по-добър.Относно возия-да тествал съм специално изброените модели на равен път и такъв осеян с дупки.Както и на завой.Баба ми.. бог да я прости жената считаше,че белите и черните коли са най-хубави.Всички коли се развалят ако не ги подържаш.Мина времето на "аз и сипвам само гориво то няма кво да се развали"
  • 35 някой

    0 0 Отговор
    Kазаха го преди мен и аз ще го повторя.Последният истински Ситроен е CX.После разни ксантии ,Ц5 и други такива нямат нищо общо с революционния за времето си DS.
  • 36 Ivo

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "-_-":

    Не претендирам с особени компетенции, а по-скоро изказвам лично мнение...и повярвай ми имал съм си работа с не една и две коли от почти всяка (поне от по-масовите) марка. Аз смятам че щом един продукт го има на пазара , то все с нещо е заслужило да е там.. Не съм искал да засегна никой. но просто казвам че за мен немксите и японските автомобили са най-добри (като цяло - спрямо съотношение цена-качество-ползи), а не казвам че и френските си нямат своите плюсове..имат сравнително добър дизайн и особено возия, но за мен са прекалено капризни коли, които мен ме изнервя да поддържам и поради факта че може да ти се наложи, за да смениш крушката на фара да сваляш предна гума (просто пример, а има и още доста други подобни парадокси във френската инженерна мисъл, които не можеш да срещнеш в немска или японска, че дори и корейска кола) :D
  • 37 Ото

    0 1 Отговор
    Опитайте се да намерите къде стои акумулатора на френска кола!
    Един ден дано ви стигне!Ха ха ха ха.Нищо не разбирам от френски кенефи , но гледам, че хората не ги харесват.Ми вижте им цените по автосалоните!Най евтини са те.От това по красноречиво здраве му кажи.
  • 38 Селянин според софиянци

    0 0 Отговор
    Акумулатора им се намира в двигателния отсек, за премер моята ксара, отваряш капака и хоп акумолатора в дясно. Да, наистина чупят се, не мога да си изкривя душата, но всимко завшси от поддръжката на собственика. Баща ми я караше преди мен, честно казано поддържаше си я в начаржто човека и то много, минаха 3-4 годшнш и явно повече не му се занимаваше и спря да я варди и веднага си пролича, взех я аз стегнах я и си я вардя, Ситроена сега няма равен вярно, че е на торсион, а не на сфери но возията отново е прелестна в сравнение с голф 4, е46 или а4ка. Единственото с което мога да се оплача от ксарата е че харчи много и има проблеми с електрониката. :)
  • 39 Пежо 307 SW

    0 0 Отговор
    Френските са не-лоши. Слабото им място е сглобката и качеството на пластмасите. Инак двигателите са прилични, возията и комфорта също. Аз имам 307 SW и като цяло съм доволен. Имам забележки, но за такива пари е това.