Разработките на бъдещия SM започват още през 60-те, когато Citroёn е на върха, а шокът от извънземния DS още не е преодолян. Всъщност идеята за създаването му се ражда в опитите да бъде лансирана спортна версия на "Богинята", както наричат DS. По онова време французите са години пред останалите в областта на дизайна, окачванията и каросериите.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пацо
Коментиран от #14
10:14 17.06.2015
2 МАК
13:31 17.06.2015
3 аз
14:11 17.06.2015
4 автофен
Скоро може да го сполети съдбата на друга легенда Ланча погребана от Фиат.
Коментиран от #13
14:46 17.06.2015
5 Българин
16:37 17.06.2015
6 Ситроен фен
От 2004 до 2012 г световен шампион Себастиан Льоб последователно със Ситроен Xsara , C4 и DS3 WRC, съовтетно шампшон при конструкторите 2003 - 2005, и 2008 - 2012 в световния рали шампионат . .
Горния извод явно е от човек, който не е карал Ситроен.
Коментиран от #7
18:46 17.06.2015
7 999
До коментар #6 от "Ситроен фен":
Е за него успяха да направят 2-3 коли като хората :)19:17 17.06.2015
8 Четец
На прогнозата фалит само ще Ви кажа че продажбите само в Китай са достатъчни за оцеляването и.
Коментиран от #10
19:26 17.06.2015
9 Папур Шпеков
19:48 17.06.2015
10 999
До коментар #8 от "Четец":
и как ги мина тези 700х. км - на сън ?20:08 17.06.2015
11 Георги Алексиев
20:09 17.06.2015
12 МАРГО
20:28 17.06.2015
13 S Doichinov
До коментар #4 от "автофен":
След като са един концерн с пежо какво искаш да ползват-двигатели от vw ли?Ваг групата какво правят?Пак същото и то с нахалството за всеки"нов"модел с 10к.с. повече от предишния да искат по 5хил.лв.отгоре.Всички марки го правят.Не виждам какво се учудваш.Коментиран от #17
20:28 17.06.2015
14 S Doichinov
До коментар #1 от "Пацо":
Предполагам имаш предвид тези с двигател разработван от бмв.Там трагедията е пълна и то заради двигателя.20:37 17.06.2015
15 Kosio Dobrev
22:10 17.06.2015
16 Никола
Коментиран от #18
23:12 17.06.2015
17 имало едно време
До коментар #13 от "S Doichinov":
Какво си се разпенил прав е ,,автофен" последният истински Ситроен е CX после всичко става Пежо.Това че вагенистите омазахадоста велики марки в миналото с техни боклучави двигатели и други части не променя фактите за Ситроен.
Все по малко стават марките незасегнати от тази скапана глобализация.Всичко става конфекция в името на максималната печалба.Няма ги вече пионерите като Андре Ситроен създали с двете си ръце истински шедьоври.
Коментиран от #19, #21
23:12 17.06.2015
18 France
До коментар #16 от "Никола":
Надолу в продажбите.Концерна ПСА е в дълбока криза и все по често се говори за продажбата му.Да не изброяваме сега провали като С6 и 607. За разлика от Рено което се развива добре ПСА потъва.Това са фактите.
23:18 17.06.2015
19 Никола
До коментар #17 от "имало едно време":
Ами сам го казваш , глобализация и това важи за всички автомобилни марки . Впрочем голяма част от чаркове са еднакви почти във всички автомобили независимо от марката , като запалване и инжекциони , спирачни системи , скоростни кутии особено автоматичните и прочее. Все пак Ситроен , въпреки че технически е равен на Пежо успява да направи разлика в детайла и то осезателна . Притежавал съм и от двете марки по две три , в момента съм с Пежо ,от което съм супер доволен , но смятам скоро да сменя с DS5 , защото това е друго усещане .23:30 17.06.2015
20 Ivo
Коментиран от #22
23:38 17.06.2015
21 -_-
До коментар #17 от "имало едно време":
Явно никога не си карал BX, Xantia Activa, XM или C6 .00:50 18.06.2015
22 -_-
До коментар #20 от "Ivo":
По коментарът ти виждам, че най-добрата френска кола която си виждал е Пежо 106 1.1 , това, че ти не знаеш за истинските френски коли, не означава, че не съществуват . Много некомпетентно мнение . Жалко, че си ми адаш .Коментиран от #36
00:53 18.06.2015
23 toto
01:03 18.06.2015
24 Венко
06:52 18.06.2015
25 Bogi
Коментиран от #26
11:44 18.06.2015
26 Венко
До коментар #25 от "Bogi":
Да не съм имал , но съм карал и съм се возил в доста от тези дървета наречени С - 5.Абсолютни каруци са и други , ще го потвърдят.Абсолютна тъпотия е това окачване и не случайно новите ситроени ,вече са с нормално окачване.Коментиран от #28
12:40 18.06.2015
27 бд
15:40 18.06.2015
28 Боги
До коментар #26 от "Венко":
С нормално окачване са най-евтините модификации.Хидравличното окачване няма равно по-комфорт и стабилност монтира се на танкове,автомобили самолети и какво ли още не.При последните модели има дори допълнителни сензори с който автомобилът "предвижда"пътната настилка и електрониката и механиката се подготвят така че пътуването да е с максимален комфорт.Разбира се комфортът на един ролс-ройс или последен модел ес клас на мерцедес е още по-висок но този автомобил никога не е имал претенции да се мери с тях.Идеята не е да вози като все едно е на пружини само.Идеята е да вози хем меко хем стабилно.Това е непостижимо за друг вид окачване просто заради конкретната специфика на технологията.Дори и разни джипове съ хай-тек електомагнитни амортисьори имат 2-3 настройки но не постигат желаният ефект поне според мен-тествал съм мицубиши,тойота субару,рейндж ровър и гранд чероки.Между другото ако си карал с над 70-90 км/ч окачването автоматично се втвърдява и автомобилът се снишава със сантиметър.Тогава вози доста твърдо но пък не се накланя в завой.Всъщност с5 е най-хубавият ситроен от гледна точка на качество комфорт и дизайн за парите си.Ксантия е по елегантна като дизайн от първата С5 но пък не е толкова качествена и сякаш по-капризна.Може би само С6 би бил по-добър надявам се да разбера някой ден.Разбира се всичко е въпрос на лично мнение,но аз не бих нарекъл автомобил тапициран с плюш и табло покрито със мека гума и дървени лайснички каруца.Таблото е меко и приятно на пипане... хъмм -Каляска може би :)Коментиран от #31
15:55 18.06.2015
29 John Gottin
16:24 18.06.2015
30 Лудия Макс
17:59 18.06.2015
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 okachvane
19:31 18.06.2015
33 Лимонката
19:46 18.06.2015
34 Гръмнах се и кво
До коментар #31 от "Аспарух":
Не съм всезнайко има много неща на тоя свят който не са ми известни.Не парадирам със знания просто харесвам марката имах време да тествам интересувал съм се ,чел.Както виждаш нямам никаква представа относно други марки не твърдя дали 1.9 тди е по добър от комон рейла нито кой боксер на субару или порше е по-добър.Относно возия-да тествал съм специално изброените модели на равен път и такъв осеян с дупки.Както и на завой.Баба ми.. бог да я прости жената считаше,че белите и черните коли са най-хубави.Всички коли се развалят ако не ги подържаш.Мина времето на "аз и сипвам само гориво то няма кво да се развали"21:44 18.06.2015
35 някой
22:25 18.06.2015
36 Ivo
До коментар #22 от "-_-":
Не претендирам с особени компетенции, а по-скоро изказвам лично мнение...и повярвай ми имал съм си работа с не една и две коли от почти всяка (поне от по-масовите) марка. Аз смятам че щом един продукт го има на пазара , то все с нещо е заслужило да е там.. Не съм искал да засегна никой. но просто казвам че за мен немксите и японските автомобили са най-добри (като цяло - спрямо съотношение цена-качество-ползи), а не казвам че и френските си нямат своите плюсове..имат сравнително добър дизайн и особено возия, но за мен са прекалено капризни коли, които мен ме изнервя да поддържам и поради факта че може да ти се наложи, за да смениш крушката на фара да сваляш предна гума (просто пример, а има и още доста други подобни парадокси във френската инженерна мисъл, които не можеш да срещнеш в немска или японска, че дори и корейска кола) :D00:42 19.06.2015
37 Ото
Един ден дано ви стигне!Ха ха ха ха.Нищо не разбирам от френски кенефи , но гледам, че хората не ги харесват.Ми вижте им цените по автосалоните!Най евтини са те.От това по красноречиво здраве му кажи.
08:46 19.06.2015
38 Селянин според софиянци
12:16 19.06.2015
39 Пежо 307 SW
16:51 24.06.2015