Last news in Fakti

20 Ноември, 2023 15:27 2 487 4

Stellantis ще преработва стари дизелови бусове в електрически

  • stellantis-
  • peugeot-
  • citroen-
  • ток-
  • дизел
Stellantis ще преработва стари дизелови бусове в електрически - 1

Stellantis наскоро разкри обновената си гама от лекотоварни автомобили (LCV) в Европа, но сега автомобилният концерн обяви, че планира да предложи опцията за трансформиране на дизеловите средни ванове в напълно електрически, като им даде втори шанс за живот от 2024 г. нататък.

Въпросните микробуси са Peugeot Expert, Citroen Jumpy и Opel/Vauxhall Vivaro, въпреки че може да се предположи, че идентичните Fiat Scudo и Toyota PoAce също ще бъдат включени в програмата. Съдейки по общите механични компоненти, преобразуването на дизеловите двигатели в електрически може да бъде разширено и до пътническите версии на средноразмерните бусове.

Ксавие Пежо, ръководител на подразделението за микробуси на Stellantis, заяви пред Autonews Europe, че целта на проекта за конвертиране на електромобили е да направи микробусите с нулеви емисии по-достъпни за собствениците на малки предприятия, които не желаят да инвестират в чисто нов модел.

Според Пежо преустройството ще струва по-малко от 20 000 евро на ван и ще се извърши в производствените мощности на Stellantis. Първоначално програмата ще бъде насочена към Франция, като ще се възползва от правителствените стимули. Те могат да покрият до 40% от разходите за преустройство до максимум 10 000 евро, стига собственикът да запази електрическия ван за повече от една година или да измине с него поне 6000 км, преди да продаде автомобила си

Бусовете ще заменят 2,0-литровия четирицилиндров дизелов двигател BlueHDi с по-чист изцяло електрически задвижващ агрегат. Ксавие Пежо заяви, че преработените екземпляри ще предложат "надежден" пробег, но призна, че той ще бъде по-нисък от цифрите 224-350 км, предлагани от фабричните електрически бусове. Те се предлагат с варианти на акумулаторни батерии с капацитет 50 кВтч и 75 кВтч и единичен електромотор с мощност 134 к.с. и въртящ момент от 260Нм, въпреки че не е ясно дали те ще бъдат използвани при трансформацията.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 то няма лошо

    7 7 Отговор
    ама да имате поне кадърно подцинковано шаси а те вашите скрибучат и ръждясват ужасно...
  • 2 Смех

    6 8 Отговор
    Дизела умре
  • 3 ГаЗификаЦията

    3 7 Отговор
    Предим му викахме газификация, сега му викаме електрофикация ... да разбирам, че пак ще си наместваме законите по изискванията на западните концерни, защото сега Техностест едва ли може да са заобикили, но ако от Европата ни кажат, че ни трябва нов закон за да могат американски фирми да правят пари: сигурен съм че ще откликнем веднага да спрем приходите на Техностест в името на общото ни американско благо.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.