Last news in Fakti

19 Май, 2010 12:18 901 0

Искаме 20 млн. евро от Брюксел за модернизация

  • дп пристанищна инфраструктура-
  • корабоплаване-
  • булрис-
  • gmdss
До 2013 г. премахваме "затъмнението" по българския участък от Дунав снов информационен център


20 млн. евро от оперативна програма „Транспорт” да бъдат пренасочени към модернизацията на речните и морските ни пристанища – това ще предложат през юни в Брюксел представителите на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура”, съобщи за „Класа” зам. генералният директор на дружеството Георги Генчев.

Вече е ясно, че част от европейските пари, предвидени за транспорта, няма да бъдат оползотворени, затова се обсъждат различни варианти за прехвърлянето им към един или друг инфраструктурен проект. „Пристанищна инфраструктура” предлага няколко алтернативни проекта, например за подмяна на остарялата техника, чрез която се получават сигнали от бедстващи кораби по международната система Global Maritime Distress Safety System (GMDSS).

Предприятието ще иска допълнително финансиране и за подобряване на условията за плаване в портовете Русе-Изток и Русе-Запад, подобряване на условията за маневри на корабите в бургаския терминал 2А, монтирането на т. нар. гумени „отбивачи” на кейовите стени във Варна и Бургас, които осигуряват еластична връзка между обшивката на кораба и бетонния кей.

Другите алтернативни проекти са въвеждането на системи за навигация през тъмната част на денонощието в портовете Бургас и Варна и за създаването на електронен кадастър на пристанищната инфраструктура.

Неотдавна стана ясно, че има сериозен риск България да загуби 131 млн. евро по програма ”Транспорт”, включително заради проекта „Батин–Белене“, който трябваше да подобри корабоплаването по р. Дунав. Именно тези средства ще се пренасочат към различни алтернативни проекти.

ДП „Пристанищна инфраструктура” представи проекта за речна информационна система в българския участък на река Дунав БУЛРИС. Преди дни бе подписан договорът за изпълнение на първата фаза от проекта с изпълнителя „Обединение БУЛРИС 2009” за 13,5 млн. лв.

Това стана възможно, след като ВАС и КЗК се произнесоха в полза на възложителя, което позволи сключването на договор.

Досега всички европейски страни са изградили системите, които помагат на корабоплаването и позволяват да се проследят товарите, „затъмнение” има само в българския участък на реката. С включването ни ще завърши изграждането на единна европейска навигационна система за реката.

„Така ще привлечем допълнително товари не само от Европа, а и от Русия, тъй като от там пътуват кораби тип река-море”, коментира Георги Генчев.

До края на юни изпълнителят ще представи график за работата. Информацията от системата ще е безплатна. Тя трябва да се интегрира технически със системите на другите държави. В резултат товародателите и местните власти ще знаят във всеки един момент местоположението на корабите, освен това ще се следят опасните товари.

До 2013 г. България трябва да разположи станции в своя участък от р. Дунав, информацията от тях ще се контролира от речен информационен център в Русе. В момента страната ни изпълнява подобен международен ангажимент, като подава информация за корабоплаването в Черно море.

Надежда Бочева
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА