14 Април, 2020 10:58 14 416 37

Защо китайските електромобили са "мръсни", а тези в Европа и САЩ - не?

  • електромобили-
  • енергия-
  • въглища
Защо китайските електромобили са "мръсни", а тези в Европа и САЩ - не? - 1

Често може да се чуе, че електрическите автомобили нанасят не по-малко вреди на природата, отколкото колите с бензинови и дизелови двигатели. Една от причините е, защото, електричеството често се получава от въглища, производството на което значително замърсява атмосферата.

Напоследък обаче се наблюдава интересна тенденция - добивът на въглища в САЩ през март тази година е намалял с 36% в сравнение със същия период на миналата. И причината не е само в коронавирус пандемията. Факт е, че след спада на цените на петрола, въглищата се оказаха най-скъпият минерал на планетата, който се използва за енергия.

Според Ройтерс почти половината от световните въглищни станции за добив на суровини тази година ще бъдат нерентабилни! Любопитно е, че само допреди няколко години въглищата наистина често се използваха за производство на електроенергия дори в Съединените щати.

Факт е, че до 2008 г. въглищата осигуряват 49% от цялата електроенергия в Америка. През 2018-а обаче този процент вече спада до 28. И с всяка година става все по-малък. В момента Китай е лидер в производството на въглища в света - около 3 500 милиона тона годишно. На второ място е Индия - 716 милиона тона, САЩ е на трето - 702 милиона тона.

В Китай 80% от електроенергията се получава чрез изгаряне на въглища. Затова ще бъдем честни - китайските електромобили все още са доста „мръсни“. В САЩ и Европа, с времето те стават по-чисти и по-чисти.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 51 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КОНТРАТА

    76 42 Отговор
    Говедарите обгазяват Атмосферата с кравшки газове, а се огледаха във въглищата на китайците!

    Коментиран от #3

  • 2 Geo

    105 17 Отговор
    Ха ха ха - значи не тока с който зареждат колите е мръсен или чист а колите. Китайските са "мръсни" но американските и европейските са "чисти".

    Ето това се казва политкоректна статия. Да питам авторчето ами ако китайска кола се зарежда в Америка дали според него ще е чиста или мръсна. Като гледам колко е политкоректен за него ще си остане мръсна.

    Коментиран от #7, #31

  • 3 Сливи за смет

    52 6 Отговор

    До коментар #1 от "КОНТРАТА":

    А не забравяй и наЩе Марици.
  • 4 Гост

    54 7 Отговор
    Да, нормално е! След като САЩ си доставят петрол за "жълти стотинки", защо им е да ползват въглищата си за добив на енергия?! Нормално е да ползват по-евтиният ресурс. На Китай и Индия /по-ниско заплащане на труда/ все още производството на енергия от въглища им е по-евтиният вариант, съответно ползват тези ресурси.
  • 5 КОНТРАТА

    10 9 Отговор
    🐂🐄🐄🐄🐃🐃🐂🐂Пъррррр пуфффф🔥🔥🔥
  • 6 onq s konq

    18 5 Отговор
    Проблема с китайските се решава лесно на автомивката.
  • 7 Гост

    7 22 Отговор

    До коментар #2 от "Geo":

    Не чети и ти като Дявола Евангелието! Има се предвид енергията за производството!

    Коментиран от #10

  • 8 пълни глупости

    29 14 Отговор
    Електромобилите били мръсни... Я сложете в сметките не само емисиите от ауспусите по норма, която я се покрива реално, я не, ами и всички други емисии за колите с ДВГ, включително и добива, рафинирането на ток и транспорта на петрола и ще видите кое е по-мръсно!

    Коментиран от #13

  • 9 Джудже

    62 6 Отговор
    А освен че е чист, американският ток е и демократичен ;-)))
  • 10 Geo

    34 12 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Изобщо не чета като дявала евангелието - ясно пише че "китайските електромобили все още са доста „мръсни".

    Има ли значение китайски ли са или корейски или американски.

    А повече от вярно е че електромобилите замърсяват даже повече от старите дизели. Не пушат аспусите но пушат комините на ТЕЦ а като сметнеш и загубите при производство, пренос, зареждане излиза много зле. Отделно ако смятаме производството и унищожаване на батериите сметката хептен не излиза.

    ВЕИ не вършат работа защото повечето хора ще си зареждат електромобилите през нощтта. Единствено АЕЦ е екологично но същите които лаят срещу дизелите лаят и срещу АЕЦ.

    Цялата работа е да се занули пазара на коли.
  • 11 Този

    45 6 Отговор
    Те теслите се правят с био кобалт, био никел, био графит, био литии. Екологично чист продукт. Та даже и кюмюра дето го горят в тецовете е ЕКО БИО.
  • 12 пилот на Ферари

    27 5 Отговор
    Ако ги няма електромобилите , по малко въглища ли ще се ползват ? И каква е вината тук на Електричките ?
    В Сащ Ford F-150 е най продавания модел?? Колко харчи с огромните си двигатели и колко вредни емисии ? Почти половината автомобили който се произвеждат там са с двигатели от 4 литра нагоре .
    Защо Тръмп се отказа от споразумението за парниковите газове ?

    Коментиран от #17

  • 13 Geo

    18 5 Отговор

    До коментар #8 от "пълни глупости":

    Що бе въглищата да не би да нямат добиване и транспорт пък петрола не се рафинира с ток. Виж с ток се мелят въглищата за да могат да горят в ТЕЦ. Второ ясно ли ти е че само 70% от енергията употребена за зареждане на акумулаторите може да се върне. Да си чувал че охлаждат акумулаторите на електромобилите.

    Отделно въглищата съдържат много повече сяра спрямо петрола - а от нея се получава сярна киселина в атмосверата. Успяват да уловят повечето но въпреки това емисиите са страшно големи.

    Коментиран от #14

  • 14 Нео

    25 5 Отговор

    До коментар #13 от "Geo":

    Колко е населението на обора и колко на Китай ? А през зимата отопление трябва на всеки. У нас като сме в ЕС да не би да не се използват дърва и въглища за отопление през зимата ? А за добив на електрическа енергия ? Въглищата не са пряко свързани с електромобилите.

    Освен това :
    Китай запазва позицията си на гигант в добива на вятърна енергия, инсталирайки 19.7 гигавата нови мощности, докато ЕС е добавил 15.6 гигавата производствен капацитет. Инсталираните от САЩ нови мощности са малко над 7 гигавата!!!!!!!

    Освен това цената на петрола е ниска само от няколко месеца. И въпреки това американците са на трето място по добив на въглища !!!
    Какво ги правят като не ги горят ? Ядат ли ги ?
  • 15 Справедлив

    7 40 Отговор
    Жълтурковците, в последно време правят големи мръсотии на останалия свят... И не само с корона вируса.... Време е света да озапти китайския комунизъм, като спре да им купува боклуците, пък били те и евтини

    Коментиран от #16

  • 16 аман от оръфляци

    42 7 Отговор

    До коментар #15 от "Справедлив":

    " Време е света да озапти китайския комунизъм" ??!!
    И като го озапти - у вас нито телевизор , нито компютър , нито интернет - само ще си на газена лампа !

    Коментиран от #22

  • 17 Geo

    14 7 Отговор

    До коментар #12 от "пилот на Ферари":

    Естествено че ако ги няма електричките по малко въглища ще се горят - тока за електричките трябва да дойде от някъде и обикновено това са въглищни централи. Около 20-30 киловатчаса са батериите на електричките. За зареждане ще трябват около 40 заради загубите. 3 милиона коли и ако станат електрички в България ще им трябват 120 гигаватчаса електроенергия.

    В момента България потреблява това за денонощие - значи ще удвоим потреблението и защото не си строим АЕЦ ще трябва доста ТЕЦ-ове да направим.

    Коментиран от #18

  • 18 пилот на Ферари

    21 3 Отговор

    До коментар #17 от "Geo":

    Ами нали за това сменихме осветлението с енергоспестяващо .

    Ами по тая логика трябва да изключим и климатиците! Имаш ли на идея колко хора се топлят на климатик и колко ток се използва ?
    А през лятото за охлаждане ?!
    Ами дай да се отречем изобщо от тока ! Да се върнем направо в каменната ера!
    Ама и тогава пак на дърва и въглища !

    Коментиран от #20

  • 19 Гост

    21 0 Отговор
    Защото ЕС и САЩ въртат сучат и извъртат статистиките и данните.
  • 20 Geo

    7 8 Отговор

    До коментар #18 от "пилот на Ферари":

    Ти четеш ли какво съм написал - някъде да съм казал нещо срещу тока. И аз много добре имам идея колко ток се ползва ама ти явно нямаш.

    Я пак прочети - говоря за екологичност и че електричките изобщо не са по екологични даже и от старите пушещи дизели. Аз съм за хибридите но единствено пълните - там разхода е 1.5 до 2.5 на 100 и има реално по малко емисии. А електричките са пълна пунта мара.

    Това че токът де дойдел от ВЕИ-та пак е пълна измама, много хора не правят разлика между инсталирани мощности и произведена енергия. През нощтта и когато няма вятър няма "екологична" енергия нищо че инсталираните мощности са големи.

    Коментиран от #21

  • 21 пилот на Ферари

    15 5 Отговор

    До коментар #20 от "Geo":

    До колкото разбирам от твоите изчисления / ако изобщо ги разбирам/ ти смяташ консумираната енергия на всички електромобили включени всички заедно и в непрекъснат режим.
    А това не е така.
    Освен това ако съм наясно с акумулаторите , консумацията при зареждането в началото и края на цикъла е различна . При напълно разреден акумулатор в началото консумацията е по голяма като намалява прогресивно до края на зареждането.

    Другото което искам да кажа е , че консумацията от климатиците / давам само тях като пример / многократно надхвърля консумацията от зареждането на електромобилите.
    Та въпросът ми беше - трябва ли да се лишим и от климатиците ?!
  • 22 Селянина

    6 20 Отговор

    До коментар #16 от "аман от оръфляци":

    Глупости! Китай освен да копира и работи евтино нищо друго не прави. Факт!

    Коментиран от #25

  • 23 pbdan

    15 6 Отговор
    За производството на един автомобил с ДВГ се получават 10т емисии на СО2, а за електромобил с батерията - 17т. Разликата от 7т. ще стигне за пробег от 180000км. от автомобила с ДВГ. Всичкият литий на земята ще стигне за батерии на 25% от сегашните автомобили. Да не говорим за кобалта как се добива в Конго. А как и откъде ще зареждаме - от Мариците или Бобов дол? От АЕЦ-Козлодуй с гориво от фалиралата Уестинхаус или от непостроената АЕЦ-Белене? От Догановия студен резерв получен от втечнен американски газ?
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 шамандуро

    22 3 Отговор

    До коментар #22 от "Селянина":

    Китай е фабриката на света и произвежда oĸoлo 80% oт ĸлимaтицитe, 70% oт мoбилнитe тeлeфoни и 60% oт oбyвĸитe в cвeтa.
    Kитaй мoжe дa ce пoxвaли c гpyпи eфeĸтивни дocтaвчици, ĸaĸвитo нa дpyги щe им e тpyднo дa изгpaдят.

    Тази "Фабрика Азия" сега произвежда почти половината стоки на планетата.

    Коментиран от #29

  • 26 Ха ха ха ха ха ха

    17 7 Отговор
    Абе тия от фащ разбиват дори наглоста на депутатите и боко-диктатора от роден
    абсурдистан.
    Нямате представа колко само ви мрази и ненавижда света американски кухи тикви.
    Да живее Китай !

    Коментиран от #34

  • 27 Huawei

    15 4 Отговор
    Аз чакам тръмп пак да го нападнат китайските нинджи от Huawei и да започне да ръси отново мозък.
    Хайде бе тръмпи бу-бой,че стана скучно.
    🤣🤣🤣
    Яд ви е,че каквото и да направите,шахмата от страна на Китай ви е гарантиран.
    Жалки американски твари
  • 28 Истината е в

    7 1 Отговор
    Урана..................
  • 29 нешамандуро

    8 17 Отговор

    До коментар #25 от "шамандуро":

    Питам какво произвеждат китайците??? Освен световна продукция под контрола на големите производители. Всичко друго е пълен боклук с качество made in china...

    Коментиран от #37

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Бай Кольо

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Geo":

    Кажи нещо за Руските електромобили

    Коментиран от #33

  • 32 Умен

    3 2 Отговор
    Тия дето хвалят Китай радват ли се на короната?
  • 33 Янек

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Бай Кольо":

    Те ютия не могат да направят та електрически автомобили
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Melavi

    1 3 Отговор
    Нищо свестно не могат да направят тия китайци само едно дневки... Ама вируса им се получи
  • 36 ивелин

    4 0 Отговор
    Тези "цивилизовани свине" преминаха всички граници " на нормално мислещ. Болни от неизлечимата болест шизофрении всичко което е прозведено в демократичният Запад" е добро, хубаво,качествено не нанася вреда на околната среда (околната среда последната мода) .Останалото което не е " демократично" и се произвежда от другите страни особено страни като Русия, Китай са вредни, лоши, съмнителни качествени замърсяващи околната среда и т.н.Даже ваксината е произведена в "най-демократичната страна " в която смъртната присъда не отменена произвежда най-най- безопасната и качествена ваксина която също е безопасна защото е " демократична".
  • 37 Истината

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "нешамандуро":

    “Скорошен доклад показа, че Китай си осигури първо място по отношение на глобалните патентни заявки през 2021г., далеч пред всички останали страни.

    Службата за интелектуална собственост на Китай през 2021г. е получила 1,59 милиона от общо 3,4 милиона заявки за патенти, подадени в целия свят, според доклада на Световните индикатори за интелектуална собственост (WIPI), публикуван тази седмица. Според същия доклад броят на патентите, подадени в Китай, е близо до общия брой на следващите 12 държави взети заедно. “