2 Август, 2021 09:01 5 944 8

Шотландия започва да зарежда камиони с отпадъци от производството на уиски

  • шотландско уиски-
  • биогориво-
  • камион

Биогоривата намаляват емисиите на въглероден диоксид с повече от 95 процента в сравнение с дизела

Шотландия започва да зарежда камиони с отпадъци от производството на уиски - 1

Шотландският производител на уиски Glenfiddich започна да преобразува камионите си за работа с биогорива с ниски емисии, получени от отпадъци от процеса на дестилация на уиски. Glenfiddich вече инсталира бензиностанции в завода си в Дъфтаун, североизточна Шотландия, които използват технология, разработена от William Grant & Sons, за превръщане на промишлени отпадъци в ултраниско въглеводородно гориво (ULCF).

Както съобщава Autoblog, биогоривата от отпадъците от производството на уиски, когато се изгарят, образуват минимално количество въглероден диоксид и други вредни емисии. Glenfiddich продаваше отпадъчните зърна, останали от процеса на малцоване, за използване във фуражи с високо съдържание на протеини за говеда. Сега, благодарение на използването на анаеробна ферментационна технология, при която бактериите разграждат органичните вещества се получава биогориво.

С други думи шотландците използват течни отпадъци от производството на уиски за да произвеждат гориво и в крайна сметка рециклират всички остатъци от процеса. Glenfiddich продава средно над 14 милиона бутилки едномалцово уиски годишно.

Биогоривата от отпадъци от производство на уиски се използват успешно в три специално преработени камиона Iveco, които обикновено се движат с пропан -бутан и транспортират алкохол от Дъфтаун до централна и западна Шотландия. Биогоривата намаляват емисиите на въглероден диоксид с повече от 95 процента в сравнение с дизела, а също така намаляват емисиите на прахови частици и парникови газове с до 99 процента.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това

    12 1 Отговор
    шотландецът е рядко стиснат човек, ей!

    Коментиран от #3

  • 2 Да,да

    7 0 Отговор
    Направо да зареждат и нашата магазинна мрежа. Миню Стайков ще фалира моментално.
  • 3 гост

    8 6 Отговор

    До коментар #1 от "Това":

    Ако знаеш колко ушанки ще си посегнат при тая новина !!
  • 4 Анонимен

    0 5 Отговор
    Остатъка от "джибрата" след ферментацията и дестилацията на всички житни съдържа въглерод, водород и прочее и камиона трябва да 'изгори" съответното количество за да мръдне от мястото си изобщо?! Ако пък "горят" метанола е пак същото!

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    Хората са написали , че се ползват бактерии , които изяждат остатъците и произвеждат най-вероятно метан или така наречения биогаз ! Такива инсталации отдавна са масови в Европа , но се ползва основно оборски тор от фермите ! Съответно фермерите или си преработват тракторите да го горят или го продават , ако имат достатъчни количества или и двете !

    Коментиран от #6

  • 6 Анонимен

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    И какво е всъщност метана - въглеводород? Такива инсталация има и до с.Труд, Повдивско и до град Нова Загора! И на двете места протести заради страховитата смрад - причина "скопени" филтри на инсталацията! Не твърдя, че на шотландците също им СМЪРДИ заради пинтилъка на шотландския ГРАДУС , но въглеводорода все си е въгледодород и все тая дали е от петрол или биомаса! Петрола също е биомаса в минало забравено време!

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Анонимен":

    Ами сам си отговаряш , причината е в мърлявите собственици или по-скоро в опитите да се спести някой и друг лев !! Но генералния проблем е , че тия инсталации никога не могат да заменят изкопаемия метан , просто всичкия тор и биомаса които са възможни не стигат и за една стотна от изкопаемия метан ! И няма и как да е иначе , щото изкопаемия е трупан милиони години , а го изсмукаха за няма и 100 !! Да не говорим , че умрялото двг е най-лошата машина правена от човек с единствената цел да използва изкопаното от земята , за всичко друго има сто пъти по-добри варианти !
  • 8 селтак

    0 1 Отговор
    Е джибри ли ше гори тоа камион?