29 Април, 2021 11:20 18 598 19

Тествахме новото BMW M4 Competition

  • bmw-
  • m3-
  • m4-
  • competition-
  • тест
Тествахме новото BMW M4 Competition - 1

Новите BMW M3 и M4 са в продажба от преди малко повече от месец, а ние имахме честта да сме едни от първите, които да тестват спортния модел на баварците. За целта на разположение бяха два автомобила BMW M4 Competition и едно BMW M3 Competition, като на нас ни се падна матово черната M4 Competition, която може да видите на снимката.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 2

Екстериор

Няма как да не започнем с най-критикуваната част от новите BMW-та, а именно предната решетка или така наречените „бъбреци“. Голяма част от хората ги смятат за прекалено големи и грозни и честно да си признаем и ние не ги намирахме за най-красивото нещо преди да видим автомобилите на живо. Както често се случва, снимките са доста различни от това което колата представя в реалния живот, като тук също случаят не е по-различен. Колкото повече време прекарва човек с автомобилите, толкова повече свиква с дизайна, който става все по-малко натрапчив.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 3

Други важни екстериорни промени спрямо стандартните 3er и 4er са калниците, които са доста по-широки от стандартните, а под тях се виждат ефектни 19-цолови джанти отпред и 20-цолови отзад. Задната броня също се различава с дифузьор в долната част, където на очи се набиват двата двойни накрайника на ауспусите.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 4

Един от тестовите автомобили бе оборудван с M-Performance елементи, като това включва някои карбонови добавки като детайли по предната броня, праговете, спойлерите в задната част на М3-ката и специалната разцветка.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 5

Интериор

Тествахме новото BMW M4 Competition - 6

Първото нещо което грабва окото в салона са седалките. Те са спортни, тип "корито", като при нашата версия бяха електрически и предлагаха настройки във всяка една посока, заедно с подгряване. Както може да видите от снимките могат да бъдат поръчани в различни разцветки, като се комбинират и с карбоновите акценти от таблото. Благодарение на дизайна си, придържат тялото много добре в завоите и не позволяват на тялото да мърда ни най-малко, дори и в по-острите завои. От гледна точка на спортно поведение това е доста добре, но при по-продължително шофиране започват да стават леко неудобни.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 7

Що се отнася до останалата част от интериора, той е идентичен с този при всяко ново BMW, като можем да отличим карбоновите акценти, които се срещат върху таблото, волана, перата за смяна на скоростите, централната конзола и гърбовете на седалките. Бутони за превключване между режим М1 и М2, както специален скоростен лост пък са запазени само за най-спортните модели на марката. Останалите разлики са главно в надписите М3/М4, които могат да се срещнат при дигиталния километраж, централната конзола и лайстните на праговете.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 8

Двигател и ходови характеристики

Под капака е монтиран 3.0-литров бензинов редови шестак, който според официалните данни на BMW генерира 480 конски сили в M4 и 510 конски сили при Competition изпълнението, макар вече да видяхме няколко теста в които колите изкарват доста повече мощност. Максималният въртящ момент е съответно 550 и 650 нютон метра, а ние тествахме моделите със задно предаване и автоматична трансмисия с 8 предавки.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 9

Интересно е да се отбележи, че нашите автомобили бяха оборудвани с опционалния M Drive Professional пакет, който включва няколко опции, една от които предлага три режима на шофиране. Това са Road, Sport и Track, като последния е само за писта, изключва абсолютно всички системи и дори гаси централния дисплей, за да не ви разсейва.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 10

Ние обърнахме повече внимание на останалите два, като започнахме с Road. На практика това е стандартния режим в който М4-ката може да се шофира спокойно по улиците и дори да забравите, че имате на разположение 510 конски сили. В комбинация с възможните настройки за поведение на волана, окачването, педала на газта, смяната на скоростите и ауспуха, то наистина можем да кажем, че в най-комфортния режим, колата се усеща доста спокойна, поне за това което е.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 11

Превключвайки на Sport, колата изключва част от асистиращите системи, а дисплеят пред водача вече е фокусиран в средата. Там се показват оборотите, предавката на която сте и разбира се, скоростта с която се движите. Тук вече нещата стават доста по-сериозни и може да го усетите още на първия завой. Въпреки, че версията ни бе само със задно предаване, интелигентния тракшън контрол и преработения от M дивизията спортен диференциал се справяха перфектно, а колата стоеше като залепена за пътя.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 12

Все пак и тук може да разчитате на няколко настройки за стабилизиращите системи и при изключен тракшън контрол може да активирате опция наречена Drift Analayser, която да оценява колко добре се "пързаля" колата.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 13

Както споменахме, настройките за колата са доста различни, като може да направите своя конфигурация, която най-често използвате и да я запаметите върху М1 или М2 бутоните на волана. Така например може да настроите М1 с конфигурация за градско каране, а при М2 да са настройките ви за някой забавен планински път или пък писта.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 14

В заключение можем да кажем, че новата М4-ка може да е доста комфортна и спокойна кола когато желаете това да се случи, но пък разкрива и истинския си чар, когато решите, че искате да се насладите на по-спортно шофиране. Пропуснахме разхода, просто защото едва ли е от значение за такава кола, според BMW той варира някъде около 10л на 100км, но пък в реалния живот с каране в някой от спортните режими, едва ли ще паднете под 15л на 100км, ако решите че искате да усетите истинския характер на М4-ката, то цифрите на дисплея ще достигнат до 20 л на 100км.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 15

Цена

Новата М4-ка пристига с начална цена от 163 500 лева, а за Competition изпълнение ще са ви нужни поне 171 400 лева. Разбира се, опциите между които може да избирате са доста, като с тях цената нараства значително и при нашия тестов автомобил тя беше над 200 хиляди лева, виновни за които са цветът по избор, карбоново-керамичните спирачки, джантите, опциите в интериора и други подобни. Ако все пак искате да се сдобиете с четиривратата версия в лицето на М3, която предлага абсолютно същото поведение и характеристики, то може да го направите за около 3 хиляди лева по-малко.

Тествахме новото BMW M4 Competition - 16


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    48 16 Отговор
    много красив и елегантен автомобил. Но сандерото някакси по-спортно изглежда.

    Коментиран от #2, #18

  • 2 Коментара

    20 19 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Той и Логан изглежда по-добре...от това

    Коментиран от #11

  • 3 Коня на оня

    6 3 Отговор
    АЙДЕ СМЕНЯЙ КАРУЦАТА
  • 4 бъбреците

    12 9 Отговор
    Не ги харесвам защото са азиатски направени да продават в Китай.Откъде накъде азиатците ще ми решават дизайна на колата.
  • 5 Гост

    17 11 Отговор
    Заводска кола за 200 бона с номера върху решетката като някакво гаражно тунинг творение... Не че има къде да се сложи на друго място.
  • 6 Антон

    18 15 Отговор
    Красота !

    Коментиран от #15

  • 7 Гост

    18 13 Отговор
    Дори да се абстрахираме от грозната решетка, предницата е с крещящ, нехармоничен и натруфен дизайн-език със случайни чупки, сгъвки и издълбавания където им падне. Едната сгъвка ходи в една посока, другата под нея сочи на друга, след това почти се пресичат ама не съвсем. Все едно 5 скарани помежду си дизайнера са я рисували.

    Коментиран от #16

  • 8 Acmilan

    16 17 Отговор
    Няма по красива спортна кола за тези пари всичко друго е ЗАВИС

    Коментиран от #10

  • 9 франкоффонъ

    5 3 Отговор
    Няма значение марката решетката и тн. всичко що е расов спортист е обуто с мишленки.
  • 10 Гост

    14 5 Отговор

    До коментар #8 от "Acmilan":

    Ето много по-красива спортна кола за същите пари:

    Коментиран от #12

  • 11 хахах

    11 9 Отговор

    До коментар #2 от "Коментара":

    Гроздето викаш кисело, а? хахахаха цървулан.
  • 12 рено ентусиаст

    1 10 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    И кво е тва само да не е азиатски кнеф че...

    Коментиран от #13

  • 13 Това е

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "рено ентусиаст":

    Камаз. Не го ли позна?!
  • 14 Ввв

    7 3 Отговор
    Недоразумение,сър
  • 15 Люлински

    4 6 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Много се чупят иначе и аз го харесвам

    Коментиран от #17

  • 16 кънчо

    5 7 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Много разбираш от дизайн , сигурно работиш за Пинифарина!
  • 17 Разбирача

    7 0 Отговор

    До коментар #15 от "Люлински":

    Че то кой от новите марки коли не се чупят приятелю? Кажи ми една и аз искам да си купя такава! Ауди или Мерцедес ли Тойота Хонда ли или некой друг японец? Всички са в г...о вече ги направиха шир потреба да се развалят и чупят по често иначе тез пройзводители на авточасти нали се сещаш че ще останат без хляб.
  • 18 Врачанина

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Ми че то туй сандерото коля ли беше бе бацка я знам че е румънска каручка.
  • 19 BMW

    0 0 Отговор
    Това е луксозна лимузина предназначена да ви придвижи от точка А до точка Б с висока скорост по аутобан или магистрала, но в никакъв случай не е спортен автомобил! Теглото на този автомобил не отговаря на тези стандарти и може да Ви подведе при шофиране в планински път или градски условия където можете да загубите контрол над автомобила! Бъдете внимателни с тези автомобили имайки предвид многобройните катастрофи причинени от надценяване на възможностите и подценяване на препоръките на производителите!