25 Май, 2021 13:21 29 228 47

Пет кросоувъра, които издържат 10 години без никакви проблеми

  • кросоувъри-
  • надеждност-
  • tuv

Искате употребяван кросоувър? Вижте кои са най-здравите според германците от TUV

Пет кросоувъра, които издържат 10 години без никакви проблеми - 1

За да се разбере кой кросоувър е по-добре да се купува от гледна точка на минимизиране на възможни технически проблеми в бъдеще, има смисъл да се проучат германските рейтинги за надеждност на леките автомобили. Сега ще обърнем внимание на кросоувърите на 10 години, които се чупят най-рядко.

Що се отнася до автомобилите на възраст около 10 години, аргументите за „премиум“ или „бюджетен“ на определени марки и модели доста избледняват. Поради тази причина решихме да не разделяме нашите 10-годишни кросоувъри на премиум и други. Тук като цяло колите вече са точно толкова равни, колкото хората в банята.

В България няма нито една служба, която да събира масово данни за техническото състояние на автомобилите, пътуващи из страната, както и да систематизира и представя получените данни на вниманието на заинтересованите граждани. Но в Германия има такава организация. Нарича се Асоциация за технически надзор (VdTUV).

В продължение на много години подред тя ежегодно публикува рейтинга си за надеждност на леките автомобили в под името TUV Report. Вече е публикуван последният доклад на TUV за 2021 г. Разбира се, автомобилните паркове у нас и в Германия са различни по отношение на моделната гама. Има обаче и достатъчно съвпадащи позиции.

Редакцията на mobile.bg проучи най-новия рейтинг на TUV и избра от него най-безпроблемните 10-годишни кросоувъри, които представляват интерес за нас в момента, които присъстват и по нашите пътища. На база на "отпадането", направено предвид особеностите на пазара ни, ние съставихме нашите ТОП-5 на най-здравите кросоувъри на на възраст до десет години.

Пет кросоувъра, които издържат 10 години без никакви проблеми

Трябва да кажем, че получилата се своеобразна класация донякъде изненада дори и нас самите, но е трудно да се спори със статистиката. И така, на най-високия рейтинг на надеждност на по-старите кросоувъри се пада на скромното BMW X1. Само 15,9% от автомобилите от този модел са били в автосервиз с някакви технически проблеми по време на тяхната експлоатация. Средният пробег на най-малкия от баварската серия X на възраст 10 години е 145 000 километра.

Пет кросоувъра, които издържат 10 години без никакви проблеми

В класацията следва друг „германец“ - Audi Q5. За десетилетие експлоатация собствениците на 18% от тези кросоувъри прибягват до непланирани услуги в сервизите. Средният пробег тук вече е 159 000 километра.

Пет кросоувъра, които издържат 10 години без никакви проблеми

Третото място в класацията ни за най-здравите десетгодишни кросоувъри също е за премиум марка. Това е Mercedes GLK - 18,2% са проблемните автомобили, а средният пробег на тези автомобили е 156 000 км .

Пет кросоувъра, които издържат 10 години без никакви проблеми

Четвъртото място в ТОП-5 заема представителят на самопровъзгласилия се за „премиум“ - Volvo XC 60. И така, 19,5% от автомобилите, навършили 10-годишна възраст, са се нуждаели от някакъв вид ремонт, като средният пробег на тези автомобили е 176 000 километра.

Пет кросоувъра, които издържат 10 години без никакви проблеми

Странно, но в тази класация попада само един представител на Азия. Това е Toyota RAV4, която стига до последното пето място от нашата ТОП-5 надеждност. За 10 години експлоатация 20,4% от тези „японци“ се се нуждаели от ремонт. Средният пробег е 128 000 км.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 52 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    159 10 Отговор
    Тук никой не се интересува от 10 годишни !!! Така че търсете тестове за 30 годишни "без проблеми" !! Те на десетгодишни с гаранция не кълват , хахаха !!

    Коментиран от #5

  • 2 Поредната манипулация

    87 21 Отговор
    ако е ADAC, вижте J P Morgan или всички други-немските таралясници са на дъното

    Коментиран от #25

  • 3 реса

    122 4 Отговор
    Q5 е с много"добра" скоростна кутия, пълен боклук......

    Коментиран от #30

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Локо София

    112 8 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Така е ! Карам бензинова Тойота която е на 20 години и на 342000км.без да е отварян двигателя. Новите модели са абсолютно недоразумение за наивници с много пари.

    Коментиран от #8, #14, #16, #26

  • 6 Антон

    101 9 Отговор
    Само да се уточни - цитираните автомобили от статията , са купени нови, експлоаторани от 1 , макс 2 собственика, поддържани според препоръките на производителя. Това че сега ще се появат знайни и незнайни горублянски капцитети, които да обясняват кое какъв дръгел е, въобще няма да е миродавно. Техните впечатления са от бракувани мъртъвци, гримирани и напудрени с части от автоморгата , така че да станат продаваеми.

    Коментиран от #19

  • 7 ххххххх

    77 27 Отговор
    Volvo и Toyota ще издържат, другите едва ли. Немците правят здрави двигатели, ама електрониката им се скапва лошо, пукат се пластмасови части, нещо отнякъде все протича...

    Коментиран от #33

  • 8 Антон

    83 15 Отговор

    До коментар #5 от "Локо София":

    Човек да се чуди как наивниците имат пари за нова кола, а специалистите, за 20-годишна

    Коментиран от #11

  • 9 Вальоо

    44 25 Отговор
    Тези коли с сигурност ще изкарат 10 години! Само че,ако не се движат.
  • 10 Гост

    83 22 Отговор
    Изключително манипулативна статия! Когато става дума за германско, особено пък за автомобили, от немците по-големи шовинисти няма на света! Навсякъде в световни/обективни класации водещи са японските автомобили! Германските не влизат дори в ТОП 5!
  • 11 Разбирач

    18 8 Отговор

    До коментар #8 от "Антон":

    Лизинг,бате Тук не говорим за благосъстоянието на хората!
  • 12 антрашпиц

    29 43 Отговор
    Рено Сценик дци,на 21 години,реални 621 000 км(проверени реални),наливам масло и карам.Обслужвам колата със всичко чак на 50 хиляди,ама всичко(а не през 10 хиляди масло филтри).Карам си я ,това е,Незная как се чака за комп диагностика или там още назнам си кво...Няма дюзи помпа или турбо.Бачка безотказно и лете и зиме.

    Коментиран от #13

  • 13 Таралясници

    55 11 Отговор

    До коментар #12 от "антрашпиц":

    Искаш да ме убедиш, че реното ти е толкова здраво, че нищо му няма? Ти сигурно половината метал е станал на прах, а маркучите прогнили. Но викаш, то не, че колата няма проблеми, но движи. Това че пали, тръгва и спира не означава, че няма проблеми.

    Коментиран от #17, #31

  • 14 Бг Батка

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "Локо София":

    Можеш ли да ми кажеш реалния разход на гориво на Тойотата
    Благодаря предварително

    Коментиран от #29

  • 15 6A13TT

    21 4 Отговор
    Кого интересуват подобни платени статийки? :)
  • 16 ДО БАЙ ГАНЬО

    17 22 Отговор

    До коментар #5 от "Локо София":

    Караш 20 годишен таралясник Ганьо не за друго а защото не можеш да си позволиш по нова или нова кола !Амаа видиш ли ние тука да използваме статията нали да си изкажем фалшивото мнение аджеба хората да не мислят ,че нямаме лев за нова кола и да вземем да се скрием зад клишето ,чее "тяя не я сменям щото била здрава " ! Тез ги разправяй на баба си - ако беше истински мъж нямаше да се криеш зад готови изтъркани клишета а щеше да си признаеш ,че нямаш пари за нова кола !

    Коментиран от #23

  • 17 антрашпиц

    40 11 Отговор

    До коментар #13 от "Таралясници":

    Е туй може да го кажеш за твойта кола.Моята не е изгнила.Харчи масло.Друг проблем няма.Аз лично не го броя за повреда,че задното ми стъкло не се отваря.Виж кво бе мойто момче.С тая барака съм изминал за десет години около 250 000км.Знам ,че е голяма коруба,но си върши работата.Върви,не грее,добър разход на нафта(от тубата),пали..ми кво ми трябва повече? Аз съм обикновен човек,семеен,с ниски доходи и определено тая кола ми пасва.Смешно ми е просто защото повечето разбирачи (капацитети) бягат от такива коли и реват после щото подръжката на Ауди,БМВ или Мерцедес не е като на Рено.Мога даже да ти кажа,че точно моя модел,със 102 кс дизел,е много издръжлив и неубиваем.Следващото поколение със 120-130 кс са смотани.Например,турбото и е консуматив.Това е от мен,аз нямам оплаквания.И си мисля скоро да не минавам на друг автомобил

    Коментиран от #18, #20, #36

  • 18 Оптимиста

    33 3 Отговор

    До коментар #17 от "антрашпиц":

    Да ти е жива и здрава бараката, Господ още 21 години здраве да и дава, та да си я караш и да ти върши работа.
  • 19 Пурко

    21 2 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Как и да се счупят като за десет годнини навъртели 140000?!? Повече в гаража са стоели отколкото на пътя!
  • 20 Пурко

    21 18 Отговор

    До коментар #17 от "антрашпиц":

    Колко тъжно и сълзливо словоизлияние! Домъчня ми искрено за този отруден и облъскан от живота българин!Боже Боже колко мъка има по този свят както е казал класика!!!

    Коментиран от #21

  • 21 антрашпиц

    22 5 Отговор

    До коментар #20 от "Пурко":

    Ми карай си там ферарито или ламбото,ко ми обръщаш внимание на мене .
  • 22 Джоко

    32 7 Отговор
    Статията е финансирана от горублянските джамбази. На 10 години и е на 190 000 хил км. Друг път- на германеца 10 годишния бибендарник е между 400 000- 600 000 хил. км. Това са барутниците които се карат в последствие на Балканския полуостров.
  • 23 1010

    32 2 Отговор

    До коментар #16 от "ДО БАЙ ГАНЬО":

    Не срамно да нямаш пари за нова кола! Освен това няма нищо лошо да караш 15 годишен дизел. Икономичен , върви,не се чупи. Екстра е.Колата не е аршин за това кой колко пари има. И това няма никакво значение кой колко пари има защото са си негови:)

    Коментиран от #27

  • 24 има избор но

    9 5 Отговор
    Тук добрия избор е МЕРЦЕДЕСА,Аудито не е лошо но с тези носачи НЕ мерси,Волвото не върви и не върви и то не си заслужа .

    Коментиран от #32

  • 25 дръжки

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "Поредната манипулация":

    Единствената манипулация е от краварите, не от германия. На нищо американско не трябва да вярваш.
  • 26 наивник

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Локо София":

    Браво. Като те удари някой със 100+ с едно от тези нови недоразумения ще те питам кой е наивника.

    Ела тогава и напиши как неотваряния двигател те е спасил. Или може би няма да имаш този шанс.
  • 27 ДО БАЙ ГАНЬО

    8 0 Отговор

    До коментар #23 от "1010":

    Прочети ощеведнъж , какво е написал и ще разбереш за какво говоря - новите коли били за НАИВНИЦИ ?! Аз да съм нарекал някой някога наивник затова ,че човека има възможност и си е и купил нов автомобил ? Такова изказване, си е чиста проба комплексарщина и завист - такива хора са много и ги надушвам от километри !
  • 28 бухахахах

    10 2 Отговор
    От цялата статия се разбира, че някои не може да си продаде X1-цата по Горубляне и цяла статия колко е безпроблемна.

    Бас хващам, че има обява в Горубляне на Х1 карано от баба до 10 години с пробед до 128 000 км.!!!

    Коментиран от #38

  • 29 UFO

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Бг Батка":

    Тойота бензинов автоматик SUV ми харчеше 11 л. на 100 км. Но не в BG
  • 30 Kann

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "реса":

    Да, с dsg-то е така, лошото е че zf-кутийте ги слагат само на големите мотори
  • 31 БАРС

    10 1 Отговор

    До коментар #13 от "Таралясници":

    Ти карал ли си някога рено че нападаш човека който искренно е написал за състоянието на колата.Знаеш ли че имам приятел който кара дачия логан такси много отдавна на 1000000 км е.Ако искаш вярвай ако искаш не а там двигателят е на рено а не на румънската ЛАСТУНА.А ти въобще имаш ли кола.Направо си отворен като КОПЪРКА С ТЕСЛА.
  • 32 comment

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "има избор но":

    Колко Волва си убил от каране?

    Коментиран от #34

  • 33 доминото

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "ххххххх":

    TOYOTA със сигурност ще издържи много, но с тия френски лембезе мотори ВОЛВО няма да искара много ,който иска евтини френски мотори ще трябва да се примири с това.Подобна е ситуацията и с Мазда Нисан Сузуки и други, които премахната японските сърца от автомобилите си.
  • 34 има избор но

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "comment":

    s80-12г,13г.s60-14,г15г, , и така скука скука и малко s90 карах и тотално се отказах,и си взех cls 400D 2020 и работата заспа .
  • 35 Ахаха

    3 6 Отговор
    От тия коптори само тойотата става за нещо и то ако е бензинова.
  • 36 Таралясници

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "антрашпиц":

    Моята кола е нова, не се грижи за мен. Имам пари и след година две ще я сменя пак с нова. И аз преди карах кола на 20 години и то здравите. Ама здрава 20 годишна кола и без проблеми няма. Като е тръгнало да ти харчи"само" масло то това влече и други проблеми след себе си. Кой знае електрониката как е, спирачки и другите системи. За сигурността да не говорим. Тъжно ми е, че се води такъв разговор, защото само в безумни държави като нашата коментираме колко са здрави 20 годишни дизелови таралясници, докато в други страни хората за коли на водород говорят.

    Коментиран от #39

  • 37 Баварец батко

    2 10 Отговор
    От всички изброени тук коли само бенвето става - другите са таралясници !
  • 38 Баварец

    2 4 Отговор

    До коментар #28 от "бухахахах":

    Напълно вярвам, че БМВ е на първо място в тая класация!!

    Само дето преди да почнат да я отчитат сигурно са и сменени части за 10,000 Евро :)
  • 39 антрашпиц

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Таралясници":

    Ама аз имам пари да си купя около 10 годишна,не нова,но все пак долу горе кола която няма да е пълен боклук.Но предпочитам да си давам парите за децата,не за една ламарина.И междо другото,колата на валовете няма никакъв проблем(задницата отскача,не те карам да ми вярваш).Ся вярно е ,че имам работи които не работят-климатика не ми работи.И чудо голямо-няма да мога да спя направо!Ама знаеш ли колко ми е смешно като видя колко премиума (даже АМГ-та за по 200 хиляди)висят пред единствения сервиз за елекроника в нашия град.Собствениците им едни такива тежкари,ама гледат кат нас.ни щото возилата им не се движат.
  • 40 Ford Kuga

    0 1 Отговор
    Там е истината
  • 41 Ford Kuga

    0 2 Отговор
    Там е истината

    Коментиран от #46

  • 42 Иво

    1 0 Отговор
    то оставаше и да не издържат до 10г...трябва заглавието да е Публикувано във факти.бг: Пет кросоувъра, които издържат 20-25 години без никакви проблеми..
  • 43 Bobby

    3 2 Отговор
    Имам Ауди Q5 и съм крайно недоволен,2019 модел досега е бил 20 пъти в бокса!Имам Мерцедес Е 320,45 пъти в бокса за 5 години,но имам Ауди А6 2009 и не съм барнал нищо по тази кола от 10 години!

    Коментиран от #47

  • 44 Горския

    5 6 Отговор
    Карам ХОНДА СРВ дизел не бих я заменил за нищо.Японската инженерна мисъл е направила много в тази кола.
  • 45 повече от 20 г

    2 3 Отговор
    имам ауди а6 1999 г.1.8 /110 кв/ бензин,всички екстри повече от някой нови модели,един собственик .178000 км.и не ми се разделя с нея.Сменил съм само накладки!
  • 46 ШОПА

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ford Kuga":

    Е па тоа
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.