23 Март, 2021 14:15 77 147 101

7 мотора на евтини коли, които могат да изминат над 500 000 км

  • двигатели-
  • автомобили-
  • надеждност-
  • ресурс
7 мотора на евтини коли, които могат да изминат над 500 000 км - 1

Това са двигатели, които са се доказали с времето и които не създават проблеми в ежедневната работа в продължение на много години. Въпреки че рейтингът е направен от германските експерти от Dekra, то в седемте отличени агрегата има само един немски.

Повечето от агрегатите, които ви показваме, се вграждат в нискобюджетни модели, но тези мотори са направени много добре, характеризират се с отлично качество и най-вече - с много голям ресурс.

Такива автомобили, при това на достъпна цена могат да изненадат с невиждана надеждност. Ето списък на двигателите, които упорито изпълняват своите задължения в продължение на много хиляди километри:

• Renault K4M

• Hyundai / Kia G4FA / G4FC

• Chevrolet B15D2

• Volkswagen BSE 1.6 MPI

• Honda R20A

• Toyota 2AR-FE

• Peugeot / Citroёn TU5JP4


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 171 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грую

    25 228 Отговор
    Тури малко захар у бензиня и даже и два километра няма да изминат!

    Коментиран от #30, #31, #68

  • 2 гост

    161 16 Отговор
    Renault K4M е легендарен двигател, жалко че еконормите го изгониха от Европа.

    Коментиран от #5, #42

  • 3 jap

    182 97 Отговор
    В статията са пропуснати още поне 15 японски двигателя.
  • 4 сектант

    52 113 Отговор
    1.3 Мултижет на фиат също и 1.1 мпи на дачия

    Коментиран от #16

  • 5 Мислещ

    98 15 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    И Хюндайските така. В новата Киа Рио баш здравият 1.4 е разкаран за сметка на 1.0 турбо недоразумението.

    Коментиран от #29

  • 6 Санта Клаус

    98 43 Отговор
    AKL бензин 101к.с. на Голф 4,Сеат Леон и Толедо, Шкода Октавия, Ауди А3 и А4 - старата школа на безпроблемния, евтин за поддръжка двигател, икономичен и достатъчно издръжлив. Следващия е 1,8 турбо-150к.с., същата работа. И накрая....Перник, радвай се: великия и могъщ 1,9 TDI 110к.с.

    Коментиран от #8, #17

  • 7 Жоро

    63 33 Отговор
    Мотора 1.4i на Кия и Хюндай е легендарно здрав.Без проблеми достига 1милион км...

    Коментиран от #20

  • 8 Имах

    124 22 Отговор

    До коментар #6 от "Санта Клаус":

    Ауди А4 В6 1.8Т което купих от Германия на 61000 реални километра.Този двигател харчи много,винаги гори масло (каквото и да му сложиш) и често от някъде нещо тече.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Баш Батка

    76 6 Отговор

    До коментар #8 от "Имах":

    Нормално за безинов ваг с турбо. Ако отвориш книжката ще видиш, че има допустим разход на масло на 1000км...това важи и за доста по съвременните модели за съжаление.
  • 10 Санта Клаус

    65 3 Отговор

    До коментар #8 от "Имах":

    Няма да споря. Всеки е с късмета си, когато купува кола. Преди 5-6 години ми застана Голф 4, евтинджос, 1,6 16V бензин, 105к.с. 2002г. Купих го за 4000лв, внос от Кобург. Черен, лъскав, грееше отвсякъде. Дадох му газ до Пловдив и обратно до морето и на Ахелой светна жълтата лампа за ниско ниво на маслото. Това беше единственият му проблем. Така че, има дефекти и дефекти.
  • 11 антрашпиц

    32 32 Отговор
    Какъв е този мотор к4м на Рено?Ако някой знае, да ми каже..моя е 102кс дци...на незнайно много километри ,все още без рецкл.дюзи помпа и турбо..

    Коментиран от #14, #15, #40

  • 12 Aleks

    43 21 Отговор
    За фиат пунто какво ще кажете
  • 13 Гост

    74 8 Отговор
    ОМ648 3.2 редови 6-цилиндров - последният здрав и лесен за обслужване дизел на Мерцедес, правен за Евро 4 до 2005. Двуредова верига, чугунен блок, нищо друго освен EGR и DPF, голям въртящ момент. Всичко след него е много по-зле като здравина и ремонтопригодност.

    Коментиран от #18, #80

  • 14 Случаен

    13 43 Отговор

    До коментар #11 от "антрашпиц":

    1.6 16кл, някъде 110 коня. Абе бозаджията К7М с 16 вентила, същия боклук е. Няма място тука

    Коментиран от #27, #52

  • 15 Cenzurata

    40 10 Отговор

    До коментар #11 от "антрашпиц":

    Бензин,1600,много здрав. Казвам от опит.

    Коментиран от #22

  • 16 Гого

    35 13 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Да служебкото опел комбо 1.3 тдци мултиджет на 800 000
  • 17 Ахахаххаахаххахахха

    41 17 Отговор

    До коментар #6 от "Санта Клаус":

    Само сето гори една цистерна масло това 1.6 умнио. Ако тояа ти е идеала за немска здравина ше ти се смеят китайците ахахахахахахахаха

    Коментиран от #19, #21

  • 18 3.5 v6 RS

    34 6 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Можеш ли да четеш?

    Публикувано във факти.бг: 7 мотора на евтини коли, които могат да изминат над 500 000 км
  • 19 Санта Клаус

    39 10 Отговор

    До коментар #17 от "Ахахаххаахаххахахха":

    Съгласен съм с теб. Идеалът ми за двигател е 1,9 jTDм . Но не съм съгласен да пишеш неграмотно. ho ho ho
  • 20 мислещ

    24 2 Отговор

    До коментар #7 от "Жоро":

    Затова и го махнаха, стадото трябва да се дои.

    Коментиран от #39

  • 21 Случаен

    31 4 Отговор

    До коментар #17 от "Ахахаххаахаххахахха":

    Бъркаш 1.6 и 1.6 FSI

    Коментиран от #90

  • 22 Случаен

    8 11 Отговор

    До коментар #15 от "Cenzurata":

    Нищо здраво няма
  • 23 GTE

    31 18 Отговор
    Като написах в google vw BSE 1.6 MPI веднага ми се заредиха теми от VW форума, от преди 6 години, които всичките са BSE 1.6 двигател - проблем с мощността. На PSA моторчето TU5JP4, както и на Рено K4M са сравнително надеждни, но доста слабо пъргави за разхода който дават. Твоа са мотори за съвсем спокойно пенсионерско каране, предвид, че и купетата които теглят са над възможностите им за някаква поносима динамика. Какво остава и като се понатовари колата. Съвсем бавни стават. И въпреки всичко страдат от досадни дефекти по електрониката, които трудно се диосагностицират и носят доста огорчение на собствениците на тези автомобили.

    Коментиран от #38

  • 24 Alex

    25 8 Отговор
    Тойота с 2AR-FE двигател в Европа няма къде да намерите, защото се продавал само с САЩ, Канада, ЮАР, Австралия и в Мексико

    Коментиран от #53

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 zorro

    26 13 Отговор
    Двигател ДЕ ЕС 1.8бензин монтиран на Ауди 80 ЕС це.90кс доказан лично изпробван над 500000хил.км без проблемен.
  • 27 Дфен

    12 17 Отговор

    До коментар #14 от "Случаен":

    Това кой ти го каза че има дачии дето не си знаят километрите.

    Коментиран от #33, #71, #72, #73, #74, #75

  • 28 Гого

    21 16 Отговор
    Моята баба ЛАДА за 30 г. мина над 0.5 млн. км. и замина за Англия.
  • 29 Гост

    12 13 Отговор

    До коментар #5 от "Мислещ":

    Хвалят се онези, които не се продават.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 пфу

    16 6 Отговор

    До коментар #1 от "Грую":

    Ганьо пак се изкендза
  • 32 Пенчо

    74 25 Отговор
    Ха, 500 хил.
    Карам Акорд от 21 г. Днес се загледах - 1 315 000 км. Купих я в Швейцария през 2000 г., тогава бях на 40. Изгорил съм бензин за 2 Ес-класи, но колата е по-надеждна и от Мерцедес. Няма такова удоволствие.

    Коментиран от #64, #84

  • 33 Случаен

    16 20 Отговор

    До коментар #27 от "Дфен":

    Приятел с Клио 2 1.6 90 коня, К7М "бозаджията". Чупи се, не върви, накрая издуха гарнитурата и беше сменено с корейско. К4М е със същия блок който се пука. Върви може би една идея повече, но дотам.

    Коментиран от #69

  • 34 ПИЧ

    30 6 Отговор
    Всичко е късмет. Може
    да си купиш скъпи
    обувки и да се скачят
    и обувки на разумна
    цена и да са по-добри.
  • 35 Благой

    23 7 Отговор
    Моята Тойота Карина 1,6 е на 300 000, по километраж, иначе не е ясно. Често и вдигам над 5000 оборота. Върви нормално. Гори три литра масло от смяна до смяна.

    Коментиран от #54, #56

  • 36 Пловдив

    49 3 Отговор
    Моторите на хонда като цяло са супер здрави ...абе производителите до 2000 -2003 правеха яки мотори с малки изключения ...сега всичко е миш-маш ...тотал щета са от 2005 нагоре...
  • 37 Kобрети

    14 9 Отговор
    Аз например съм много доволен от Нисан х трейл 2.2 сди 136 коня..на 250 хол.по километраж италианка.Купих го 2012 г ....не знам на колко е реално но 10000 х км доливам 500 млл.и много върви.

    Коментиран от #60

  • 38 Peugeot / Citroёn TU5JP4

    35 7 Отговор

    До коментар #23 от "GTE":

    Peugeot / Citroёn TU5JP4.
    400000 км на километража, без ремонти по двигателя.
    Компресия колкото е си е по каталог.
    Не съм изпреварил нормално караш, само ако не съм поискал, не е за гонки с джигити.
    Единствен сериозен минус, не харчи масло и вместо спокойно да си доливам и все да е новичко, като мине километрите трябва да го подменям.
  • 39 Коко

    26 3 Отговор

    До коментар #20 от "мислещ":

    За това си прав,ама който има Кия сиид или Хюндай i30 трудно се разделя с него..
  • 40 Клио

    1 6 Отговор

    До коментар #11 от "антрашпиц":

    1'6 бензин 16 кл. 104 коня.
  • 41 Гошко

    28 6 Отговор
    Хм... Тук всеки ще напише това, което е чул от някой някъде, малко ще са реалните данни. Но понеже карам само японски коли виждам, че класацията не е баш както трябва, излишно е да спорим...

    Коментиран от #43

  • 42 Компетентен

    7 18 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    А къде е " Nisan Almera Tino" бе тиквеници???
  • 43 Тошко

    15 10 Отговор

    До коментар #41 от "Гошко":

    Щом караш само японски можеш да дадеш мнение само за тях, а не къде са в класацията ...

    Коментиран от #55

  • 44 има един мотор който е вечен

    15 11 Отговор
    1,6 16 V на Фиат - ти умираш той не.

    Коментиран от #46

  • 45 сашко

    4 12 Отговор
    TU5JP4 най калпавия двигател на пежо яде масло за световно
  • 46 Гост

    3 14 Отговор

    До коментар #44 от "има един мотор който е вечен":

    Има и друг МL 270 цди. От личен опит го казвам

    Коментиран от #48

  • 47 Aze

    16 3 Отговор
    Служебната е
    най !
  • 48 Koko

    5 3 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Да супер , разкошен е !
  • 49 Да ве

    11 2 Отговор
    Защо ли , няма реклама за мерцедеса ?
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Хаха

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "Случаен":

    1.6 90 коня е който бърка вода и масло 1.6 16v 107 е здравия мотор карах 7-8 години сценик като изключим смяната на 4 скорости кутии двигатела е много здрав

    Коментиран от #62

  • 53 Карачо

    8 1 Отговор

    До коментар #24 от "Alex":

    Нещо бъркаш. Слагат го в Лексус например, а и същият мотор го има в различни модификации, само с някоя буква повече. Например на хибридите на Тойота е този двигател и те правят не 500 000 км, а над 1 млн. Доказателство са милионите таксита Приус по света.
  • 54 Ква е тая Карина

    13 3 Отговор

    До коментар #35 от "Благой":

    дето ти гори 3 л масло. Имах я същата и от смяна до смяна не ми е харчила повече от 700-800 мл масло на 10 000 км. Много здрава кола. Типична Тойота. Единствен недостатък, ако може да се каже е че точно този мотор и идва малко слабичък, но пък и колата не е за спортно каране , а семеен автомобил.. За сметка на това е здрав и безпроблемен.
  • 55 Доктора

    28 2 Отговор

    До коментар #43 от "Тошко":

    Наиграл се е с другите и заради това кара сам9 японски. И аз разбрах по трудния начин, че от японките по-здраво няма. Бях голям фен на немското, но там качеството и здравината са оксиморон. Минах прея френските и италианските. Те са една идея по-добре от немските. Поне са по-евтини и като се счупят не боли толкова.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Жулиен Гаков

    23 8 Отговор
    Карам Нисан Микра произведен 2000- год.няма такова животно! Думата ,,проблем" не съществува!!!! 1.4 бензин. Няма турбо , няма мурбо! 5 години яко каране и само свещи и веднъж носачи! Не го сменям за НИЩО това кокълче! На останалите да са им честити немските коли с румънско качество!!!😀😀😀😀😀
  • 58 СУБАРУ ФОРЕСТЪР

    7 8 Отговор
    Бащата има Форестър 2.0 EJ202 - 125 коня от 10 години.

    Колата е купена на 230 хиляди реални, а в момента е почти милионник. Единствено се направи реглаж клапани и се сменят филтри на газова на 50 000 км., тоя двигател е направо елегантна простота.

    Не е бърз, но удоволствието е скъпо, а класацията е за евтини автомобили :)
  • 59 Renault

    10 4 Отговор
    Уникат K4M,номер едно в ниския сегмент!
  • 60 Моя е на

    1 4 Отговор

    До коментар #37 от "Kобрети":

    1132500 много як мотор
  • 61 Отегчен

    7 6 Отговор
    Щом всеки си хвали таралясника , залагам на Трабант изминал 5 000 000 км.
  • 62 Гадина

    15 4 Отговор

    До коментар #52 от "Хаха":

    К7М бърка вода и масло само след посещение при гъзорък механик, който да му обърка болтовете на главата при сглобяване.
  • 63 ицо

    4 5 Отговор
    Колеги дайте мнение за някой по нов бензинов двигател който да е издръжлив и безпроблемен (за коли след 2010)

    Коментиран от #66

  • 64 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "Пенчо":

    ти да не си карал до луната бе та мина 1300000 км

    Коментиран от #85

  • 65 Не неее

    3 2 Отговор
    Тая статистика е пълен тъш.к.... немоа намера читав мапер за тдито е стана 5 месеца
  • 66 Притежател

    5 12 Отговор

    До коментар #63 от "ицо":

    3.0tfsi, 333кс на ауди.

    Коментиран от #87

  • 67 Бахари Захаров

    8 4 Отговор
    Моята W123 е на 750 000 км и още си върви и няма проблеми. Без основен ремонт е.
  • 68 Грую

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Грую":

    Само да ти кажа за тоя мит.Жигулата ми някога пострада от такъв опит със захар не успя да блокира но успяха да ми се запишат горивопроводите нищо друго.Наложи ми се да карам с туба в предницата. Като реших да изчистя системата захарта в резервоара още не беше се стопила.

    Коментиран от #83

  • 69 Дфен

    10 1 Отговор

    До коментар #33 от "Случаен":

    Значи караш кола нов внос защото имах дачия която мина 240 000 купена нова от БГ даже не гореше изобщо масло.Кано карате нов внос не сте обективни в изказванията .
  • 70 Тошко

    11 4 Отговор
    Пежо 1.9 чист дизел нямаш проблеми. Гори малко, масло не мърда, пали от първият оборот.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Диди

    0 6 Отговор

    До коментар #27 от "Дфен":

    Дачия с 1310 неудачи казва един приятел като си я купи чисто нова.
  • 74 Диди

    1 5 Отговор

    До коментар #27 от "Дфен":

    Дачия с 1310 неудачи казва един приятел като си я купи чисто нова.
  • 75 Диди

    3 4 Отговор

    До коментар #27 от "Дфен":

    Дачия с 1310 неудачи казва един приятел като си я купи чисто нова.
  • 76 Админ

    3 1 Отговор
    Кой сега е номер 1 хахаа
  • 77 Факт

    1 7 Отговор
    Опел зафира астра саап 1.8 16
  • 78 Странен

    12 3 Отговор
    Fiat stilo 1.9 jdt железен мотор вече е на 750000км. не гори масло
  • 79 Шоп от СО

    10 3 Отговор
    Двигателя издържа 500к ама корубата около него още след 300к е за скрап, особено ако е нов внос от германия/австрия...
  • 80 Миро

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Съгласен съм. Ама статията по скоро е за евтини малолитражки които издържат 500 000. Иначе 3.2 редови на Даймлер би издържал и милион.
  • 81 Еко джендър веган

    1 9 Отговор
    Само 1.0екобуст
  • 82 авто

    13 4 Отговор
    Германските експерти от Dekra нищо не разбират, те коли не са виждали ,тук във форума са разбирачите,те знаят най-много и имат най-голям опит и всъщност са измислили автомобила докато, се возили в каруцата на дядо си!

    Коментиран от #88

  • 83 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #68 от "Грую":

    Точно така става ако не разбъркаш захарта не просто да хванеш плика и да го изръсиш вътре а трябва в 1-2 л да я разбъркаш и тогава да я сипеш просто тези който са чули нещо от баща си който го е чул от друг но не го е разбрал седят и пишат глупости

    Коментиран от #89

  • 84 А бе човек

    6 3 Отговор

    До коментар #32 от "Пенчо":

    Не пиши така! Помислих, че караш акорд от 2021-ва и като видях, че за отрицателно време си врътнал милион и триста, си помислих, че акорд са нов модел звездолети.
  • 85 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #64 от "гост":

    Защо бе колега човека е написал че я има от 21г което като го сметнеш си е съвсем нормално каране
  • 86 Само питам

    8 1 Отговор
    1,2 литра 250 коня здрав мотор ли е? Защото тенденцията е такава.
  • 87 Шифьор

    1 2 Отговор

    До коментар #66 от "Притежател":

    Мисля че човека очакваше сериозен отговор.
  • 88 Мото

    6 1 Отговор

    До коментар #82 от "авто":

    Че е както казваш е ясно, но ще е полезно който реши да си каже за опита с колите дето е карал, някаква представа да получим и без да разбираме.
    А то всеки си хвали колата, колко е безпроблемна, съвършена и т.н. а като отвориш форума на същата тази марка и да те заболи главата да четеш за проблемите които имат и търсят съвет за съвършените си коли ...
  • 89 Грую

    5 2 Отговор

    До коментар #83 от "гост":

    Той бендзинйът, като се планцика из резервоара ще си я разтвори лека полека , а пък как на господинът му са се запушили горивопроводите и как сондата е засмукала неразтворена захар от дъното на резервоара, че да ги запуши виж туй направо го не разбрах и не го проумявам. При нас на село това не може да се случи!
  • 90 Хахахаххахахахаххахахаха

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "Случаен":

    Не ги бъркам фсито е върха на трагедията. Говоря за здравия 1.6 колко е боклучав и импотентен истински немец ахахаххахайайа
  • 91 Болярин

    5 8 Отговор
    Японски двигател - на първо място - всичко друго след него !!!
  • 92 Сашо Николов

    7 1 Отговор
    Да добавя един Опел' Аскона С'с двигател C 20 NE,върви прилично за тези 115 кончета,разхода е доволно нисък.(около 8л/100км) извън градски условия и скорост около 120 км/ч
    На газ е мааалко тромава,но не е болка за умиране.Колата е набор 1983
  • 93 Ганьо гюла

    6 3 Отговор
    Мотор 1.9 tdi на 1 000 000 млн. километра!
  • 94 Ще вдигат ЗАПЛАТИТЕ

    2 1 Отговор
    Догодина по това време или на Куково Лято.
  • 95 Далавера

    13 2 Отговор
    Мерджо на 1,5 мл.км._Ха да ви видя драскачи. 124-ка.дизел.Е нема друго такова животно да се роди.
  • 96 Гошко

    5 1 Отговор
    Писах по-рано в статията, сега давам точна информация за личните ми коли:
    1. Трабант 601S - за 12 години в мен 50к км и един основен ремонт (купен втора ръка на незнайни км)
    2. Лада 1500S - на баща ми (карана и от мен) купена чисто нова от Мототехника през 1982-ра година, до момента е изминала 240к км, с основен ремонт миналата пролет (сменени само бутала с български, нормален размер, без смяна или шлайф на колянов и разпределителен вал)
    3. Мазда 323F, 1.5 мотор, 1996г - в момента е на 348к км, по километраж (предполагам са реални, аз си я докарах от Австрия) , 180к км навъртени от мен за 12 години. Не пипа масло, но и не я карам с повече от 4000 оборота обикновено...
    Толкова от мен...
  • 97 Иванкин

    1 2 Отговор
    Mazda 2.5 бензин с ръчни скорости 192 коня, модел 2016 г. вкарана от Канада на почти 300 000 км. От 2019 я карам. Много добра кола за 16 000 лв изпълнение с кожа, а двигателя и скоростите са чук. Колата е като нова, няма една забележчица, протрито или надраскано. Като знам на 300 000 км повечето са за изхвърляне.
  • 98 Бай Тошо

    9 1 Отговор
    Има една малка подробност, двигателите не се износват толкова от каране а от студения старт( разбира се трябва си и хубаво масло ) затова такситата стават милионици за кратко време и при всякакви модели Хавтомобили
  • 99 QUADRIFOGLIO

    4 2 Отговор
    1,4 атмо на Фиат също 500к пробег си ги яде за закуска.
  • 100 Veselin

    7 1 Отговор
    Mercedes 124 2.5 чист дизел производство 88 купен на 400 000 от Португалия през 2001 вече на милион и шестотин без нищо пипано под капака на -25 не дава да пипнеш ключа
  • 101 някой си

    1 0 Отговор
    В сънищата на собствениците си