28 Май, 2021 10:32 49 570 28

Автомобилът на старо: Пет причини да обичате и мразите Peugeot 308

  • автомобилът на старо-
  • peugeot-
  • 308
Автомобилът на старо: Пет причини да обичате и мразите Peugeot 308 - 1

Автомобилът Peugeot 308 се появява на бял свят през 2007 г. и с него френския концерн PSA Peugeot Citroen прави сериозна заявка за доминация в т.нар. Голфов клас. Първото поколение на този автомобил, което се произвежда до 2013 година е последното творение на главния дизайнер на марката Джерард Уелтър. Колата и днес е доста популярна у нас.

Първоначално 308 беше представена само от две модификации -хечбек с пет врати и три врати, но година по-късно към семейството се присъедини и комбито Peugeot 308 SW, а след това и купе-кабриолета 308 CC.

След близо 15 години експлоатация тази кола получава различни отзиви - както отрицателни, така и положителни. Защо потребителите обичат и мразят този френски модел? В крайна сметка колата е противоречива, като сега ще ви покажем основните и предимства и недостатъци

Предимствата на Peugeot 308

1. Първото е свързано с огромния панорамен покрив от атермално стъкло, който предизвиква „уау ефект“ не само за собственика, но и за всеки, който се качи в тази кола.

2. Вторият плюс е невероятно красивият и елегантен дизайн. Той се харесва както на мъжете, така и на жените. Оформлението на салона също има своите предимства, Peugeot 308 има по-високо място за сядане от другите леки автомобили.

3. Третото значително предимство е доброто качество на довършителните материали, интериорът изглежда красив и представителен.

4. Автомобилът има надеждна шумоизолация и освен това се справя добре и в града и извън него. Колата се управлява приятно и не е склонна към крен в завоите и недозавиване.

5. Автомобилът разполага с надеждно шаси. Собствениците споделят само добри неща и за петстепенната механична скоростна кутия, която е собствена разработка на концерна PSA.


Отрицателни страни на модела

1. Първият съществен недостатък, на който купувачите обръщат внимание, е, че автомобилът е проектиран да се движи само по равна настилка. С други думи не е предназначен за селски пътища, риболовни излети или такива сред природата. Причината за това е ниският просвет. Той е твърде малък и за гърбици и неравности в града.

2. Втората отрицателна точка е двигателят EP6. Той е много придирчив към горивото и често дефектира. Възникват проблеми с горивната система. Най-слабите места са водната помпа, термостатът и газоразпределителния механизъм.

3. Peugeot 308 е модел, предназначен за бавно и спокойно шофиране. По отношение на динамиката много от преките му конкуренти го превъзхождат. Причините за това са две - теглото на автомобила и предавателните числа в трансмисията. Разбира се, това е малък проблем, но за тези, които обичат да карат бързо - динамиката на Peugeot 308 се явява отрицателна страна.

4. Автомобилът консумира доста масло и ако не го следите, не правите своевременна подмяна, тогава двигателят просто ще се повреди.

5. Също така си струва да се отбележи, че оригиналните компоненти за автомобила не винаги са лесни за намиране и са много скъпи.

Ако искате такава употребявана кола, то трябва да знаете, че е нужно да я карате внимателно, най-вече в рамките на града. Ако сте ОК с това, то този модел ще ви подхожда добре.

Тя е маневрена, не се хлъзга при завиване и дори капризните двигатели се превръщат в не толкова голям проблем, защото при правилна експлоатация и поддръжка няма да имате проблеми.

Но да купите или не да купите Peugeot 308 е само ваше решение, което трябва да бъде балансирано и обмислено. Какви екземпляри от модела се предлагат у нас, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1111

    89 5 Отговор
    И всичките НЕдостатъци спрямо двигателя, са насочени към 1.6 бензин с турбо/БЕЗ, има го и в 2та варианта, и двигателя е известен б*клук, проектиран от БМВ.120 150/156/174, без значение, голям минус в историята на Пежо, че сложиха такава шитня в автомобилите си, благодаря ти БМВ :)

    Коментиран от #2, #4, #18

  • 2 станислав

    23 3 Отговор

    До коментар #1 от "1111":

    имах същия пежак с този двигател и мога да кажа, че е досадно постоянното следене на маслото, но не е кой знае каква драма. реално е производствен дефект на бмв, но извън следенето на нивото и доливането на масло, няма други грижи, които да произтичат от това
    и да, доста мудна кола под 3 хиляди оборота.

    Коментиран от #23

  • 3 Съдията Дред

    43 3 Отговор
    Имал съм такъв, купих го нов, карах го до 220 х.км/осем години/. Но с дизелов двигател, който не дава никакви проблеми, невероятно еластичен е , и нафтата буквално само я мирише. Дали са им скъпи оригиналните части , не знам, не ми се е налагало да проверявам. Освен редовното обслужване и смяна на консумативи, съм сменял само ангренажен ремък, предни спирачни дискове, и накладки. Цени съвсем нормални.

    Коментиран от #24

  • 4 333

    15 4 Отговор

    До коментар #1 от "1111":

    The Prince/EP6 family shares its basic block dimensions with the previous PSA TU engine family.
    Значи тоя двигател се базира на TU двигателите на PSA, разработвали са го заедно с BMW, но BMW са виновни?
    И PSA и BMW са за е.. бой.
  • 5 Бай той

    36 6 Отговор
    На дизел 1,6 110 коня на 280хиляди съм доливал масло- точно никога....
  • 6 jap

    18 4 Отговор
    Kарал съм служебно Пежо 308 1.6 дизел 90к.с.Пътното му поведение създава впечатление за сигурен и стабилен автомобил а двигателя харчи малко и има прилична динамика.Изработкота и детайлите в интериора обаче са на ниско ниво.Винаги нещо потраква а седалките и волана бяха захабени едва след 70000км.
  • 7 и те така те

    21 71 Отговор
    рено,пежо,ситоен НИКОГА!!!!

    Коментиран от #11

  • 8 Миризлив пор

    26 4 Отговор
    Тази кола е много добре изчислена, до към 250-300 000 не дава някакви съществени ядове при НОРМАЛНА експлоатация, после обаче изведнъж се срива и става просто бездънна яма за пари, поправиш едно, счупи се друго. Друг е въпросът че повечето ремонти са в следствие на предишни некачествени ремонти от велики "майстори".
  • 9 Иво

    21 37 Отговор
    Така е с повечето френски и италиански талиги!! Много добри в едно( возия, дизайн, екстри) и много слаби примерно мотор или ходова част или ел проблеми. Японеца примерно може да някъде скучен или грозен но направен да държи през целия си живот...

    Коментиран от #21

  • 10 гост

    19 52 Отговор
    мачка ,елхичка и пи.ка...... не са коли
  • 11 Прав си

    10 12 Отговор

    До коментар #7 от "и те така те":

    Всеки го знае, но меган 2015- 12хилки, Ауди А3-25 хилки......

    Коментиран от #12

  • 12 Иванов

    12 3 Отговор

    До коментар #11 от "Прав си":

    То и като нови цената е доста различна едно спрямо друго.
  • 13 Peugeot 308

    36 8 Отговор
    има само едно предимство и един недостатък че е по евтин и по-здрав от ГоУф
  • 14 Коко

    11 8 Отговор
    Да добавя и постоянно съпътстващите и дразнещи електрически проблеми от най различно естество.
  • 15 Milen

    20 3 Отговор
    Свиквайте! Това ни очаква в бъдеще - подобия на автомобили.
    Като цяло 308 не е лоша кола. Изключваме 1.6 , 120 к.с. бензин и остават дизелите, които като мотори са добри и като цяло са безпроблемни.
    Евтино направена кола, но кой прави нещо различно в ниския сегмент сега?
  • 16 Йонко Евреина

    25 2 Отговор
    Карах 308 1,6 д, 11г 200000км. Перфектен,никакви проблеми: от 2009 да 2020г от нов. Сега пак карам 308дизел, пълен автоматик, на5 Хил. км! Доволен съм. С 45 г стаж на водач съм и такава кола с всичко автомат не бях карал..

    Коментиран от #17

  • 17 Съдията Дред

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "Йонко Евреина":

    301 е 10 хиляди по евтино от 308
  • 18 Случаен

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "1111":

    Двигателя не е изцяло проектиран от БМВ, а е съвместно с тях, демек и Пежо са го правили. А и съдейки по това колко бързо БМВ го смениха, надали са направили много по него.
  • 19 1.6 HDI ОК

    13 2 Отговор
    Дизелът (2012 г.)1.6 HDI 112 к.с., 6 степенна скоростна кутия е много добър, за 190000 км. е сменен генератора, тъй като е със старт-стоп, а в центровете на "Пежо" дерат за това 2200 лв., си купувате генератор 2-ра употреба и сте ОК. Ремонтът излиза 750 лв. с обучение на компютъра.
    Всичко друго е без проблем.
    Така че от отрицателните страни е вярна точка 1.
  • 20 Гого

    11 2 Отговор
    1,6 HDI перфектния автомобил ! (В Англия)
    На 500 000км го дадох за вторични суровини абсолютно работещи и в добро състояние.
    Почна да пропушва и да подхарчва масло. За седемте години които го имах абсолютно никакви разходи. Никога не съм правил предница или задница само поддръжка масло и и ремъци за осем години. Сега съм пак със същото пежо на много по-малко километри.
    Никакви проблеми за 2 години. Градско 6,5 Изгрев градско 4,5
    А това че трябва да си пазите колата и да не е карате в гората с нея и с нормална скорост
    Се отнасят за всеки един автомобил
  • 21 Габдулла

    3 10 Отговор

    До коментар #9 от "Иво":

    Явно си от Перник. Ситроен и Пежо имат уникални модели. Рено доминираше доста години във Ф1. За Ферари, Мазерати и Ламборгини няма да говоря. Технологиите в Алфа33, сложени в края на 80-те се появяват в Голф след 2000 и то не всички. Технологично БМВ, Алфа и Хонда са били винаги 20 години пред останалите. Колкото до въпросното возило, имаме го с мотора 1.6. За 14 години има под 150 Хил. Км. Никой не иска да го кара, точно защото е мудно и опасно при изпреварване.
  • 22 Разберете

    4 17 Отговор
    Германските автомобили са по-здрави,качествени и надеждни от френските. И ако трябва си го запишете.
  • 23 Пич

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "станислав":

    Станъо я кажи прави ли 200 на магистралата Пежото?
  • 24 Чети ТЮВ

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "Съдията Дред":

    Хаха това някакъв майтап ли е?
  • 25 Ханс

    9 2 Отговор
    Точно немските хвърлят мотори през ден... Passat, A3, F10 масово чупят мотори, даже по моргите първо това заминава от тоталките.А какви са маслояди без коментар. HDI мотор не знам някой да му долива.
  • 26 Шофьор

    13 4 Отговор
    Какво да добави човек? Капацитети,с толкова опит...Чета и си карам Ситроена, 1,6 бензин, и се чудя:
    1.Маслото ли да гледам?
    2.Скоростната кутия ли?
    3.Електрониката ли да ремонтирам?
    4.Да ви се смея ли,или да ви псувам?
    Май последното,а?
  • 27 Владо

    4 1 Отговор
    Имам го от 2009 г. , ново от СФА ! Дизел 1,6 . Вече е на 170 000км. За това време - 5 крушки , термоекран , 1 шарнир , предни и задни дискове ! До сега - смяна на консумативи само в СФА ! Имам резервна туба с масло , тя е за всеки случай , никога не съм доливал масло ! Двитателят е часовник , без капчица по него !
  • 28 Йо Несбьо

    2 2 Отговор
    Виждал съм го доста често, но не ме привлече като визия. Някои разправят, че бил красив и солиден, а на мен ми изглежда твърде грозен. Ако се абстрахираме от това, може би е добър дизелов автомобил.