Last news in Fakti

23 Юни, 2021 11:00 9 406 26

Опасни ли са старите коли при сблъсък? (експеримент)

  • краш тест-
  • автомобилът на старо-
  • безопасност

Вижте какво се случва с 18-годишна кола при челен сблъсък

Опасни ли са старите коли при сблъсък? (експеримент) - 1

Германската организация Dekra направи краш тест на 18-годишен Hyundai Getz с пробег от 270 хиляди километра. Експертите решиха да тестват надеждността на автомобил, който е в експлоатация от дълго време, както и да оценят работата на системите за безопасност, а именно въздушни възглавници и колани. Те имитираха челен сблъсък с неподвижно препятствие със скорост 50 километра в час.

След 17 милисекунди след сблъсъка се активират обтегачите на предпазния колан, след още две милисекунди се отварят капаците на предните въздушни възглавници. В заключение експертите заявяват, че всички системи сработват само за 37.9 милисекунди - за сравнение човек мига със скорост от около 100 милисекунди.

Опасни ли са старите коли при сблъсък? (експеримент)

Експерти от Dekra похвалиха качеството на изработка и издръжливостта на стария Getz. В резултат на удара с неподвижен обект каросерията се деформира, но е възможно да се отворят вратите без никакви проблеми, а предните подпори остават непокътнати.

Трябва да се има предвид, че съвременните автомобили значително надвишават масата на бюджетните автомобили, произведени преди почти 20 години, така че е трудно да се сравни тяхната надеждност, но като цяло от Dekra правят заключение, че 15- и повече годишните автомобили не са толкова опасни при сблъсък, колкото се опитват да ги изкарат някои.

Опасни ли са старите коли при сблъсък? (експеримент)


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Онзи

    36 16 Отговор
    Аз ще съм с 30-годишен американски джип срещу днешен ярис, не искам да съм в Яриса пък за вас не знам..

    Коментиран от #6

  • 2 Факт

    17 15 Отговор
    Маркетингови глупости са тия тестове. В реални условия нещата са съвсем различни.

    Коментиран от #4, #8

  • 3 СигурностНе

    27 2 Отговор
    С други думи, ние ви лъжем само да ни купувате новите коли с повече пластмаса и бързана да се вгради един таблет. Сигурността и др. неща са ни последна грижа така или иначе.
  • 4 Онзи

    7 16 Отговор

    До коментар #2 от "Факт":

    Съгласен съм с теб. В нета е пълно с уж най-надеждните Волва след катастрофи и хората и колите стават на пихтия.

    Коментиран от #5

  • 5 Тгн

    18 2 Отговор

    До коментар #4 от "Онзи":

    Нормално. В днешни дни висока оценка тези коли които са пълни с датчици и сензори. А хората не мислят че като те нацели челно един 40 тонен камион всичко става на пюре
  • 6 Велика България

    21 4 Отговор

    До коментар #1 от "Онзи":

    Що не се пробваш със съвременен американски джип??
  • 7 ВикиЛексъсОсло

    12 4 Отговор
    Абослютна заблудса е че катос и в огромен CУВ че защитата ти е огромна! Бизнемен Линкълн Навигатор умря мин.година на мяcто задс вослана - въпреки задействалите 12 еърбега! И тосва при косрост оскослос 60 км в ч.
  • 8 Марио

    32 0 Отговор

    До коментар #2 от "Факт":

    Какви маркетингови глупости бе? Маркетинг е да ти хвалят новите коли, а тук хората ти казват, че старите също са си надеждни.

    Коментиран от #11

  • 9 селянин

    28 5 Отговор
    Бях на паркинг , колата спряла .Едно момче с колело не можа да спре навреме , доста намали но се удари в бронята на колата .Скоростта не беше голяма , дали имаше 5-10км . Цялата предна броня и решетката паднаха , какво повече да кажа .

    Коментиран от #19, #23

  • 10 Shelby Cobra

    28 12 Отговор
    Автомобил, произведен 60-те години, с дебели ламарини и двигател с обем 2,3,4 литра, при сблъсък е много опасен за всички 5-10 годишни пластмасови малолитражки от зрънчо.

    Коментиран от #13, #14, #15

  • 11 Анон

    7 9 Отговор

    До коментар #8 от "Марио":

    Е какво да кажат. Нали трябва да купим старите трошки от Германия 😂
  • 12 Гост5949

    8 11 Отговор
    Искам да чуя какъв е резултатът от подобен тест при удар между стара Волга оная с еленчето на капака или Мерцедес конската глава и съвременна кола,нищо,че те нямат колани и еърбеци.За разбиращите от автомобили повече от мен и за разбиращите от ламарина мисля че отговорът е повече от ясен.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 fluti

    17 0 Отговор

    До коментар #10 от "Shelby Cobra":

    Потърси в YouTube "2009 Chevy Malibu vs 1959 Bel Air Crash Test" и сам прецени в коя кола би искал да бъдеш.

    Коментиран от #20

  • 16 Вълко Червенков

    20 2 Отговор
    Проблема не е в това,че този стар Хюндай би могъл да се сблъска с някаква своя съвремена версия или смарт,корса,фиеста.Проблема е,че голяма част от колите сега са огромни,безмислени чудовища над 2 тона,които освен това са доста по-високи от масовите автомобили.При евентуален сблъсък,особено страничен,усилените зони на малката кола остават ниско и купето вече не може да абсорбира енергията на удара.Джиповете и пикапите трябва да се забранят,а за поставяне на ролбари трябва да се носи наказателна отговорност.
  • 17 шофьор

    12 2 Отговор
    До всички, които сравнявате дъртите кофчези, като волга, лада и прочие с новите коли - идеята е като се изпукаш някъде, колата, а не ти с вътрешните ти органи и мозък да стане на пюре. Тия ламарини и астероид да ги изгърми няма да мръднат.
  • 18 Гост

    18 2 Отговор
    Много са опасни старите коли. Купувайте само нови, дори чисто нови. Опасно е, също, да ги купувате с налични пари. Най-безопасно е само на лизинг или още по-добре - с кредит, заем, ипотека и други видове борч.
  • 19 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "селянин":

    Невъзможно. Преди няколко месеца имаше тука снимка на Ягуар с пластмасова броня, която нямаше дори одраскано, но беше понамачкала ламарините на един Москвич. Всички д3€ндъри повярваха на снимката хахахахахаха.
  • 20 някой си

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "fluti":

    Бел еъра е кофти проектиран. А-колоната която трябва да запази целостта на пасажерския отсек, при него е с такава форма че просто се счупи. Ако беше права, а не с чупка за да е интересно стъклото, можеше и да има шанс. А и доста ръжда излезе.

    Коментиран от #22

  • 21 ха ха

    5 4 Отговор
    Новите пласмасови коли са чо зле от старите докъто сработят електонимите двигателя ще бъде в краката
  • 22 Шопландец

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "някой си":

    Всичките са така. Гънат се като хармоники, квото ще да ми обясняват колко желязо и колко масивна и дебела предница имат старите бараки
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Съдията Дред

    3 3 Отговор
    Много такива дела са ми минали през ръцете. Ладите нямат никакъв шанс, това важи в голяма степен и за всички коли преди 1990, и за доста модели преди 2000 година. Просто е кошмарно, челен удар между кола преди 2000 година и кола след 2010 година. В таралясника леш, в новата кола изгаряне от еърбега и най много порязване от парчета стъкла. Разбира се , това важи, ако сумарната скорост при челният удар е до 140 км, след това става неприятно и за новата.

    Коментиран от #25

  • 25 ттт

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Съдията Дред":

    Да се блъснат ярис и лада пък да видим! Истината е, че не системите за безопасност помагат (с изключение на инерционните колани) а масата на превозното средство. Убива не скоростта, а ускорението. Ако караш с 350 км/час и не се блъснеш не умираш. Като се блъснеш, за части от секубдата скоростта ти пада от много висока до нула. Промяната на скоростта разделена на времето за промяна дава ускорението, при удар е със знак минус. Земното ускорение е 9,81 м/сек^2. Ако се блъснеш със 120 км/час и скоростта ти падне до нула за една десета от секундата, ускорението ти е 333 м/сек^2, тоест 30 пъти по-голямо от земното. Като се блъснат малка и голяма кола, по силата на Закона за запазване на количеството на движение, автомобилите продължават още малко да се движат в посоката на движение на по-тежкия автомобил. Съответно, пътуващите в него изпитват много по-малко ускорение от пътуващите в по-лекия автомобил и имат по-висок шанс да оцелеят.

    Коментиран от #26

  • 26 Хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "ттт":

    Лада 2105 е с 150 кг по-лека от чисто нов Ярис. Точно заради ламарините на новата кола!