ФАКТИ.БГ

Опасни ли са старите коли при сблъсък? (експеримент)

Вижте какво се случва с 18-годишна кола при челен сблъсък

Публикувана: 23 Юни, 2021 11:00
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5338
Опасни ли са старите коли при сблъсък? (експеримент)
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.8 от 23 гласа.

Германската организация Dekra направи краш тест на 18-годишен Hyundai Getz с пробег от 270 хиляди километра. Експертите решиха да тестват надеждността на автомобил, който е в експлоатация от дълго време, както и да оценят работата на системите за безопасност, а именно въздушни възглавници и колани. Те имитираха челен сблъсък с неподвижно препятствие със скорост 50 километра в час.

След 17 милисекунди след сблъсъка се активират обтегачите на предпазния колан, след още две милисекунди се отварят капаците на предните въздушни възглавници. В заключение експертите заявяват, че всички системи сработват само за 37.9 милисекунди - за сравнение човек мига със скорост от около 100 милисекунди.

Опасни ли са старите коли при сблъсък? (експеримент)

Експерти от Dekra похвалиха качеството на изработка и издръжливостта на стария Getz. В резултат на удара с неподвижен обект каросерията се деформира, но е възможно да се отворят вратите без никакви проблеми, а предните подпори остават непокътнати.

Трябва да се има предвид, че съвременните автомобили значително надвишават масата на бюджетните автомобили, произведени преди почти 20 години, така че е трудно да се сравни тяхната надеждност, но като цяло от Dekra правят заключение, че 15- и повече годишните автомобили не са толкова опасни при сблъсък, колкото се опитват да ги изкарат някои.

Опасни ли са старите коли при сблъсък? (експеримент)

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.8 от 23 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Онзи
1 Отговор
Аз ще съм с 30-годишен американски джип срещу днешен ярис, не искам да съм в Яриса пък за вас не знам..

Коментиран от #6


Оценка:
-15 +29

Факт
2 Отговор
Маркетингови глупости са тия тестове. В реални условия нещата са съвсем различни.

Коментиран от #4, #8


Оценка:
-13 +15

СигурностНе
3 Отговор
С други думи, ние ви лъжем само да ни купувате новите коли с повече пластмаса и бързана да се вгради един таблет. Сигурността и др. неща са ни последна грижа така или иначе.

Оценка:
-2 +24

Онзи
4 Отговор

До коментар #2 от "Факт":


Съгласен съм с теб. В нета е пълно с уж най-надеждните Волва след катастрофи и хората и колите стават на пихтия.

Коментиран от #5


Оценка:
-13 +4

Тгн
5 Отговор

До коментар #4 от "Онзи":


Нормално. В днешни дни висока оценка тези коли които са пълни с датчици и сензори. А хората не мислят че като те нацели челно един 40 тонен камион всичко става на пюре

Оценка:
-2 +14

Велика България
6 Отговор

До коментар #1 от "Онзи":


Що не се пробваш със съвременен американски джип??

Оценка:
-4 +18

ВикиЛексъсОсло
7 Отговор
Абослютна заблудса е че катос и в огромен CУВ че защитата ти е огромна! Бизнемен Линкълн Навигатор умря мин.година на мяcто задс вослана - въпреки задействалите 12 еърбега! И тосва при косрост оскослос 60 км в ч.

Оценка:
-4 +10

Марио
8 Отговор

До коментар #2 от "Факт":


Какви маркетингови глупости бе? Маркетинг е да ти хвалят новите коли, а тук хората ти казват, че старите също са си надеждни.

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +26

селянин
9 Отговор
Бях на паркинг , колата спряла .Едно момче с колело не можа да спре навреме , доста намали но се удари в бронята на колата .Скоростта не беше голяма , дали имаше 5-10км . Цялата предна броня и решетката паднаха , какво повече да кажа .

Коментиран от #19, #23


Оценка:
-5 +25

Shelby Cobra
10 Отговор
Автомобил, произведен 60-те години, с дебели ламарини и двигател с обем 2,3,4 литра, при сблъсък е много опасен за всички 5-10 годишни пластмасови малолитражки от зрънчо.

Коментиран от #13, #14, #15


Оценка:
-12 +25

Анон
11 Отговор

До коментар #8 от "Марио":


Е какво да кажат. Нали трябва да купим старите трошки от Германия 😂

Оценка:
-7 +7

Гост5949
12 Отговор
Искам да чуя какъв е резултатът от подобен тест при удар между стара Волга оная с еленчето на капака или Мерцедес конската глава и съвременна кола,нищо,че те нямат колани и еърбеци.За разбиращите от автомобили повече от мен и за разбиращите от ламарина мисля че отговорът е повече от ясен.

Оценка:
-9 +8

13
Този коментар е премахнат от модератор.
14
Този коментар е премахнат от модератор.
fluti
15 Отговор

До коментар #10 от "Shelby Cobra":


Потърси в YouTube "2009 Chevy Malibu vs 1959 Bel Air Crash Test" и сам прецени в коя кола би искал да бъдеш.

Коментиран от #20


Оценка:
-0 +15

Вълко Червенков
16 Отговор
Проблема не е в това,че този стар Хюндай би могъл да се сблъска с някаква своя съвремена версия или смарт,корса,фиеста.Проблема е,че голяма част от колите сега са огромни,безмислени чудовища над 2 тона,които освен това са доста по-високи от масовите автомобили.При евентуален сблъсък,особено страничен,усилените зони на малката кола остават ниско и купето вече не може да абсорбира енергията на удара.Джиповете и пикапите трябва да се забранят,а за поставяне на ролбари трябва да се носи наказателна отговорност.

Оценка:
-2 +18

шофьор
17 Отговор
До всички, които сравнявате дъртите кофчези, като волга, лада и прочие с новите коли - идеята е като се изпукаш някъде, колата, а не ти с вътрешните ти органи и мозък да стане на пюре. Тия ламарини и астероид да ги изгърми няма да мръднат.

Оценка:
-2 +10

Гост
18 Отговор
Много са опасни старите коли. Купувайте само нови, дори чисто нови. Опасно е, също, да ги купувате с налични пари. Най-безопасно е само на лизинг или още по-добре - с кредит, заем, ипотека и други видове борч.

Оценка:
-1 +14

Гост
19 Отговор

До коментар #9 от "селянин":


Невъзможно. Преди няколко месеца имаше тука снимка на Ягуар с пластмасова броня, която нямаше дори одраскано, но беше понамачкала ламарините на един Москвич. Всички д3€ндъри повярваха на снимката хахахахахаха.

Оценка:
-2 +6

някой си
20 Отговор

До коментар #15 от "fluti":


Бел еъра е кофти проектиран. А-колоната която трябва да запази целостта на пасажерския отсек, при него е с такава форма че просто се счупи. Ако беше права, а не с чупка за да е интересно стъклото, можеше и да има шанс. А и доста ръжда излезе.

Коментиран от #22


Оценка:
-2 +4

ха ха
21 Отговор
Новите пласмасови коли са чо зле от старите докъто сработят електонимите двигателя ще бъде в краката

Оценка:
-3 +5

Шопландец
22 Отговор

До коментар #20 от "някой си":


Всичките са така. Гънат се като хармоники, квото ще да ми обясняват колко желязо и колко масивна и дебела предница имат старите бараки

Оценка:
-1 +3

23
Този коментар е премахнат от модератор.
Съдията Дред
24 Отговор
Много такива дела са ми минали през ръцете. Ладите нямат никакъв шанс, това важи в голяма степен и за всички коли преди 1990, и за доста модели преди 2000 година. Просто е кошмарно, челен удар между кола преди 2000 година и кола след 2010 година. В таралясника леш, в новата кола изгаряне от еърбега и най много порязване от парчета стъкла. Разбира се , това важи, ако сумарната скорост при челният удар е до 140 км, след това става неприятно и за новата.

Коментиран от #25


Оценка:
-2 +1

ттт
25 Отговор

До коментар #24 от "Съдията Дред":


Да се блъснат ярис и лада пък да видим! Истината е, че не системите за безопасност помагат (с изключение на инерционните колани) а масата на превозното средство. Убива не скоростта, а ускорението. Ако караш с 350 км/час и не се блъснеш не умираш. Като се блъснеш, за части от секубдата скоростта ти пада от много висока до нула. Промяната на скоростта разделена на времето за промяна дава ускорението, при удар е със знак минус. Земното ускорение е 9,81 м/сек^2. Ако се блъснеш със 120 км/час и скоростта ти падне до нула за една десета от секундата, ускорението ти е 333 м/сек^2, тоест 30 пъти по-голямо от земното. Като се блъснат малка и голяма кола, по силата на Закона за запазване на количеството на движение, автомобилите продължават още малко да се движат в посоката на движение на по-тежкия автомобил. Съответно, пътуващите в него изпитват много по-малко ускорение от пътуващите в по-лекия автомобил и имат по-висок шанс да оцелеят.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Менда Стоянова
Председателят на бюджетната комисия пред bTV:
Обичам да готвя постно, но това няма общо с бюджета."

Още бисери