Kia EV6 е първият опит на корейската марка с електрическите автомобили и то доста успешен, както ви разказахме в подробния ни тест преди няколко седмици. Сега моделът на ток отново прикова вниманието към себе си след като постави световен рекорд на Гинес за преминаване през САЩ с най-малко време прекарано в зареждане.
Категорията се отнася само за електрически возила от всякакъв вид, а маршрутът е от Ню Йорк до Лос Анджелис. Корейската машина успя да премине това разстояние от 4634 километра за времето от седем дни.
През това време Kia-та е прекарала точно 7 часа 10 минути и 1 секунда в зареждане на различни станции, което е с над 5 часа по-малко в сравнение с предишния носител на рекорда Tesla. Въпреки, че от Kia получиха сертификат от Гинес за рекорда, то не е ясно дали други марки няма да се пробват да подобрят това време. Наскоро Tesla Model S Long Range измина същото разстояние и прекара с две минути повече на зарядните станции, но без официален опит за рекорд.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 KI(фл)A
Коментиран от #3
17:23 18.11.2021
2 шофер
17:26 18.11.2021
3 незнайко
До коментар #1 от "KI(фл)A":
Вярно ли ? Не може да бъде ! Това е "лъжа" на някоя "КИФЛА" !!!17:29 18.11.2021
4 булгар
18:13 18.11.2021
5 гост
Коментиран от #7
18:15 18.11.2021
6 Тъпня
След като нямаш ограничение във времето, значи трябва да караш възможно най-бавно и икономично за да ти се налага да зареждаш по-малко. Пак повтарям че това е глупав рекорд с никаква практическа стойност.
Коментиран от #17
18:16 18.11.2021
7 гост
До коментар #5 от "гост":
Сега проверих , времето на Тесла за тоя маршрут е 42 часа , което е ПО-МАЛКО от 2 дни !!!!!!! Какво значение има колко време е зареждала , когато е минала разстоянието за 4 ПЪТИ по-малко време , 168 часа срещу 42 !!!!Коментиран от #8, #10, #12
18:19 18.11.2021
8 Грета Тунберг
До коментар #7 от "гост":
Скъпи,продавай Теслата и да си купиш Киа.19:29 18.11.2021
9 Димов
Коментиран от #11, #15
20:04 18.11.2021
10 Димов
До коментар #7 от "гост":
Сравнението е кой е стигнал по-бързо, а не кой е карал по-бързо. Знам, че ще ти отнеме време да го осмислиш.Коментиран от #14
20:26 18.11.2021
11 Turbo
До коментар #9 от "Димов":
Скоро и останалите производители ще отвеят Тесла,не само Киа.20:40 18.11.2021
12 Миро
До коментар #7 от "гост":
4600 километра за 42 часа казваш?Коментиран от #13, #19, #20
20:56 18.11.2021
13 гост
До коментар #12 от "Миро":
Точно това казвам !!Tesla Model S отмъкна рекорд на Porsche Taycam ! Електрическият седан пресече САЩ с 2 часа по-бързо от конкурента си !! Tesla Model S вече притежава още един състезателен рекорд – този за най-бързо пресичане на САЩ. Това неофициално състезание носи името Cannon Ball, като в случая се взимат предвид само резултатите на електромобилите. Досегашното най-добро постижение в нелегалната надпревара при колите на ток принадлежеше на Porsche Taycan, но сега вече на върха в класирането е Tesla Model S, чийто екипаж успя да измине разстоянието от Ню Йорк на Източното крайбрежие до Лос Анджелис за Западното за 42 часа и 17 минути. Това е с 2 часа по-бързо от предишния рекордьор. В случая обаче Model S е трябвало да се зарежда общо 24 пъти пъти, за да измине разстоянието от над 4500 км, а това отнема допълнително време. За поставяне на рекорда е използвана версия Longe Range с увеличен пробег, като екипажът е заложил на тактика с бързо зареждане, при която всеки пък процедурата е отнемала около 18 минути.
Коментиран от #18
21:52 18.11.2021
14 гост
До коментар #10 от "Димов":
И кой е стигнал по-бързо умнико , като единия е стигнал за 168 часа , а другия за 42 ??? Знам , че НЯМА да го осмислиш , колкото и време да ти отнеме , включително вечно !Коментиран от #24
21:55 18.11.2021
15 гост
До коментар #9 от "Димов":
Ма естествено , че я е отвяла , докато и е правила свир..ки всеки път когато Теслата е минавала покрай нея , щото е отишла и се е върнала 2 пъти за това време , точно 4 кавала , хахахах !!Коментиран от #25
21:58 18.11.2021
16 TRIF
Сън, хапване, зареждане с гориво сумарно 7-8h на ден.
TESLA е номер 1 от електричките към момента!
И най - вероятно ще задържи тази позиция в следващите 3-4г. поне.
Така тест не се прави. Това е някаква мъгла за слепи.
Все пак Kia EV6 е много добър автомобил.
22:21 18.11.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Хайл
До коментар #12 от "Миро":
Нима се съмняваш в тесльо 🤣🤣🤣00:47 19.11.2021
20 Не са 42 часа
До коментар #12 от "Миро":
42 часа и 17 минути са. За 17-те минути ли се заяждаш?Но не успя да си направиш сметката, че тази Тесла се е движила 35 часа, след като е прекарала 7 часа на място в зареждане. Тоест тези 4600 км са изминати за 35 часа, а не за 42, което прави над 130 км/ч средна скорост на движение, при което разходът е голям. А киа-та е карана като бабичка и разходът и е бил два пъти по-нисък следователно е заредила два пъти по-малко енергия, за почти същото време. Този рекорд е изсмукан от пръстите и няма никаква практическа и теоретична стойност. Ако се бяха движили един след друг с теслата, разликата във времето за зареждане нямаше да е само две минути, а минимум два часа.
Коментиран от #22
09:14 19.11.2021
21 Тцтцтцтц
Коментиран от #31
10:18 19.11.2021
22 TSLA®
До коментар #20 от "Не са 42 часа":
Именно. Най-бързото пресичане на Америка от бряг до бряг (Cannonball run) с кола на ток е дело на Model S под наем. Човекът се обажда на собственика и му казва: мисля да карам колата над 7000 мили за уикенда. Оня се изсмял: Да бе да, няма проблем, хаха!12:36 19.11.2021
23 Рекорд на Гинес
13:16 19.11.2021
24 Димов
До коментар #14 от "гост":
Извинявай! Грешно се изказах. Исках да кажа, че сравнението в тази, конкретна статия е за това, на коя кола й е отнело по-малко време за зареждане. Това е рекордът, който са подобрили корейците. Ще коментираш ли този факт, или пак ще откланяш въпросът в друга посока?18:40 19.11.2021
25 Димов
До коментар #15 от "гост":
Нима се опитваш да ни убедиш, че ако ти трябва да пътуваш по това трасе, ще си купиш колата, с която ще висиш по зарядни станции цели 13ч, вместо такава, която ще зарежда само 7ч?Нещо не ти вярвам.
Коментиран от #26
18:45 19.11.2021
26 Тцтцтцтц
До коментар #25 от "Димов":
Аз ще ти отговоря! Написах ти по-нагоре! Не виждаш ли времето за което е изминато! Не разбираш ли, че Киата са я карали бавно и за това е зареждала бързо? Тесла е карала за максимално бързо време и за това е изразходвала повече енергия, която трябва да се зареди! Те не са търсили рекорд за минимално време за зареждане!Коментиран от #27
19:04 19.11.2021
27 Димов
До коментар #26 от "Тцтцтцтц":
Защо, тогава, е имало рекорд, щом не е бил той целта?Коментиран от #28, #29
19:50 19.11.2021
28 Тцтцтцтц
До коментар #27 от "Димов":
Тесла има рекорда за най-бързо преминалата електрическа кола, но не са кандидатствали за рекорда, не си ли чел? Тесла е преминала най-бързо, като са изпреварили Порше Тайкан! Не са направили от Тесла, защото никой не се е сетил, че и такъв рекорд на някой е важен! Не е ли достатъчно, да видиш колко километра можеш с една батерия, а трябва да караш цяла седмица за да покажеш, че с много малко зареждане го минаваш! Тесла Модел С по-стар Модел измина с една батерия 1078 километра, значи с 4-5 пълни заряда ще го мине и това, не мислиш ли? Ще спира да зарежда в процентите, когато зарежда най-бързо с по - чести спирания и пак ще го докара това време! Но те са направили рекорда за скорост, защото той е по-интересен!20:24 19.11.2021
29 Тцтцтцтц
До коментар #27 от "Димов":
Да ти обясня, че ти явно не си разбрал! Тесла има рекорда за скорост, като естествено тогава колата харчи много повече, за това времето на заряд им е много повече! Не са се стремяли да правят рекорд, за най-малко време на заряд, а за минимално време да вземат разстоянието! Двата теста нямат нищо общо един с друг! Единия е за скорост, другия за икономичност, така че незнам какво сравнявате! От Киа са стремили да карат икономично, за да може заредената енергия да им стигне за максимално километри, а от Тесла са карали бързо, без значение разхода!Коментиран от #30
20:29 19.11.2021
30 Прав си ама наполовина
До коментар #29 от "Тцтцтцтц":
Май не си прочел цялата статия! Тесла има един официален и неофициален рекорд за време на зареждане. Първия рекорд е правен преди много време на старите зарядни станции със старата Тесла със старите батерии. Тогава си е било рекордно кратко зареждане 13 часа зареждане за 4600 километри си е било научна фантастика, при положение, че останалите електромобили са зареждали по осем часа за 100 километра пробег.Втория рекорд е правен за скорост съвсем скоро с новата Тесла модел S, която е много по-икономична и зарежда много по-бързо - цялото разстояние е изминато за 42 часа и 17 минути, като от тях 7 часа и 12 минути са прекарани на зарядните станции, което е две минути повече от кията, която е пътувала 168 часа.
И понеже Димов е изключително талантлив инженер със страхотно логическо мислене, избира да пътува 168 часа вместо 42 часа, за да спести две минути от зареждане и се чувства горд с решението си и нарича глупак всеки, който мисли различно е казва, че с тесла е по-добре! Нищо ново под слънцето - тук пишещите инженери са си такива.
Коментиран от #32, #37
21:28 19.11.2021
31 Хайл
До коментар #21 от "Тцтцтцтц":
Хахахаха тесльо глyпав даже не можеш да смяташ-кола с бензинов двигател не можеш да я накараш да гори 20 /100 както ти се иска пъпчиB дриcльо...теслата ще вдигне 200 и след 3 км ще заври от всякъде и ще падне батерията от 100% на 38% и колко върлища ще изгори някой тец да я зареди за 8 часа-ТОНОВЕ ,ТОНОВЕ МУXЛЬОКоментиран от #33, #34, #35, #36
23:50 19.11.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Тцтцтцтц
До коментар #31 от "Хайл":
Ей тупак, бензинова кола с 1,6 мотор ти гори над 15 моментен разход на 100 с 200! Да ти качвам ли видеа? С ускорение средния ти разход става 20! Като не си карал, не коментирай!09:43 20.11.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Тцтцтцтц
До коментар #31 от "Хайл":
За 3 минути не, но 45 минути с 200 си кара!09:53 20.11.2021
36 Тцтцтцтц
До коментар #31 от "Хайл":
Модел С 100 Д кара над 1 час с 200! Видеото е на Бьорн Ниланд! Значи имаш грешка само с 57 минути от твоите 3 минути!10:08 20.11.2021
37 Димов
До коментар #30 от "Прав си ама наполовина":
Димов избира да кара по-бавно и по-дълго време, но да зарежда по-бързо, вместо да се чуди, дали да пие десетото кафе, за да си оправдае висенето на зарядната. Ти също ще избереш като Димов, но не знам защо се опитваш да убедиш хората в обратното.Разликата между инженерите и електрофилите тук е, че първите си вадят хляба с инженерство, докато вторите учат онлайн за матура.
Коментиран от #38
16:25 20.11.2021
38 Значи познах!
До коментар #37 от "Димов":
Предпочиташ да караш kia 168 часа за да изминеш същото разстояние което Тесла изминава за 42 часа, само защото при Тесла ще прекараш на зарядната станция две минути повече за целия маршрут? Гениален си, признал съм те!Само един гениален инженер може да пътува пет дена повече време, защото му е по-добре да шофира пет денонощия, вместо да стои дори две минути повече на зарядната станция.
Коментиран от #39
18:45 20.11.2021
39 Димов
До коментар #38 от "Значи познах!":
Това, че Тесла е карала бързо въобще не означава, че ти ще караш бързо. За такива, като теб, ограничението на пътя е 90км/ч. И ти ще го спазваш, или ще платиш повече пари за глоби, отколкото за Теслата, с която Илон те залъгва, че можеш да стигнеш по-бързо. Иска се поне месец стаж зад волана, за да го осъзнаеш, а на теб още ти е рано. Много рано.09:17 21.11.2021