31 Януари, 2022 09:37 54 666 65

TÜV: Не купувайте употребявани коли от марките Tesla и Dacia

  • tuv-
  • електромобили-
  • надеждност-
  • дефекти
TÜV: Не купувайте употребявани коли от марките Tesla и Dacia - 1

Както е добре известно, в Европа автомобилите трябва да преминават редовни проверки, за да продължат да се движат по обществените пътища. TÜV е най-голямата инспекционна компания в Германия, дотолкова, че вече се е превърнала в почти синоним на тези технически проверки.

Всяка година TÜV издава доклад за прегледите. В последния бяха включени и най-масовите употребявани електромобили. По-конкретно става дума за четири електрически превозни средства, като две от тях се оказаха под средния за индустрията процент на неодобрение - тоест с повече дефекти, а две са над този среден показател. Tesla Model S е най-дефектиращият електромобил.

Оказва се, че употребявани екземпляри от Tesla Model S са със сериозни проблеми в много от възлите и агрегатите, но най-вече в окачването. Освен Model S в списъка влизат още BMW i3, Smart Fortwo ED и Renault ZOE и всички те преминават през първата си проверка три години след покупката. С най-малко дефекти се оказва Smart Fortwo, с дефектиращи само 3.5% от автомобилите. Ако сравним този показател със 129-те модела с ДВГ, които са включени в TÜV Report 2022, малкото електромобилче е сред 50-те най-добри.

Предстоящото пенсиониране BMW i3 сигурно ще разочарова почитателите на електромобили, защото баварското градско електромобилче също се представя доста прилично по отношение на дефекти. Според TÜV те са 4.7%. Най-често срещаните му проблеми са свързани с късите светлини и спирачните дискове.

В този случай не става дума точно за неизправност, а по-скоро за липсата на използване, което причинява корозия на дисковете. Според Йоахим Бюлер, управляващ директор на Асоциацията TÜV, това трябва да е предупреждение за собствениците на електрически автомобили: Те трябва да натискат повече спирачките и да ги проверяват по-редовно.

Renault ZOE е електромобилът, който е под средната граница по отношение на дефекти. Със среден процент на неодобрение от 5.7%, той е сред 50-те най-дефектиращи коли в доклада. Повечето от проблемите са свързани с „дефектни или неправилно регулирани фарове“а също и със проблемно окачване. Това са проблеми, които френският електромобил споделя с най-лошо представилият се Tesla Model S, но при американската електрическа кола дефектите са значително повече и са по-сериозни.

Tesla Model S получава 10.7% процент на дефектиране. Това означава, че според TÜV, 1 от 10 автомобила е със сериозни проблеми три години след като е излязъл от завода. В сравнение със 129-те коли с ДВГ, включени в списъка на TÜV, Tesla-та е е по-добра само от Dacia Duster. Основните проблеми са свързани с фаровете за мъгла, късите светлини и най-вече с окачването.

Докладът на TÜV потвърждава, че Tesla трябва спешно да се погрижи за контрола на качеството и тестването на превозните си средства. След година моделите 3 и и Y също ще започнат да се се инспектират с въпросните общи проверки и резултатите могат да навредят сериозно на репутацията на Tesla в Германия и Европа като цяло. Въпреки че все още има време да се избегне това, американският производител на електромобили досега не е дал никакви признаци, че е дори леко загрижен за некачествената си продукция.

Ето и последните 10 модела с ДВГ в класацията и процентите им на дефектиране:

119. Citroen Berlingo - 8.8
120. Citroen C4 Cactus - 8.9
121. Ford Mondeo - 9.0
122. Ford S-Max - 9.9
123. Renaut Kangoo - 9.9
124. Dacia Dokker - 10.0
125. Dacia Logan - 10.4
126. Ford Galaxy - 10.4
127. Fiat Punto - 10.5
128. Dacia Lodgy - 10.9
129. Dacia Duster - 11.1


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 68 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Край

    85 30 Отговор
    купувайте само фолксваген и мерцедес и бмв нали.
  • 2 омъскаряване

    80 13 Отговор
    Сектантите не вярват в това, "свети" Илон ги пази!

    Коментиран от #23

  • 3 Препатил

    119 72 Отговор
    Dacia са най-голямото дърво, купих я нова, но абсолютно никога повече няма да си купя такова жалко подобие на автомобил, дори и турското Рено е по-добре... А пък Форд е като Мерцедес спрямо Дачиа.. Никога никога никога

    Коментиран от #14, #21, #58

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Госあ

    153 11 Отговор
    Ааааахахаха най накрая някой да постави теслите точно на мястото им. До Дачия ! 😂 Всъщност, мисля че Дачия са по здрави !

    Коментиран от #29

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Бай Пешо карбуратора

    105 2 Отговор
    Жалко...тъкмо бях свел избора до Дачия и Тесла
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Шофьор

    79 4 Отговор
    В Ютюб има хиляди клипове за ремонт на електродвигателя на Тесла и то след около 100 000 километра а ни убеждаваха че няма какво да се счупи в електродвигателя и ще карат по един милион без ремонт. Отделно батериите им се скапват много по бързо от заявените 1000 цикъла - на 138 000 км. пробег вече можеше да измине само 125 км с едно зареждане.

    Коментиран от #25

  • 10 тъп като германец

    54 14 Отговор
    Купувайте немски че продажбите са у червения сектор
  • 11 DrivingPleasure

    73 4 Отговор
    Ах... престъпника илончо, който не прави тестове след производството, преди да я предаде на новия собственик, щото му струвало пари бил правел пълна каруца - има и изненадани ли?! Ма те че са калпави и сектантите на Мъски го знаят, ама няма да признаят ;)
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Патето Яки

    21 4 Отговор
    Браво Орлето го няма в списъка, най надежден е докато не се развали.
  • 14 beast

    47 29 Отговор

    До коментар #3 от "Препатил":

    Имаме няколко служебни дачии , започнаха да ръждясват , а са все още новички 7 - 8 годишни . Като цяло много са зле .

    Коментиран от #18, #22, #59

  • 15 Едмонд Дантес

    62 1 Отговор
    Всеки си купува кола според бюджета на Семеиството .
  • 16 Познавач

    53 36 Отговор
    От кога дачията е кола. Аз и нова не бих я купил. Карах служебен докер .На 1500 км спря да заключва едната врата до 9800км започна да губи антифриз. Скърцат таблото и целия салон.

    Коментиран от #20

  • 17 Turbo

    64 4 Отговор
    Теслю ни убеждаваше,че всички в България ще караме електромобили втора употреба след 10 - 20 години хахахаха а те и три години не могат да изкарат и са за скрап.

    Коментиран от #31

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Гошо

    38 2 Отговор
    Тези коли с еднакъв пробег ли са при прегледа че ми е любопитно?
  • 20 психо

    57 12 Отговор

    До коментар #16 от "Познавач":

    Няма служебна кола, която да се кара нормално. Затова се чупят...

    Коментиран от #52

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 хахаха

    33 24 Отговор

    До коментар #14 от "beast":

    Викаш си друго си е прескъпото недоразумение шкода

    Коментиран от #24, #30

  • 23 сектант

    49 26 Отговор

    До коментар #2 от "омъскаряване":

    просто ги е яд че дъстъра бие ауди кю 7 на наклон нагорнище на сняг. за теслата мисля че коментара е излишен. ако някой иска да си купи тесла няма кой да го разубеди, както и Новия Дачия Дъстър Ред Лайн - Гордост Без Предразсъдъци

    Коментиран от #37

  • 24 Шкода 1000МБ

    43 40 Отговор

    До коментар #22 от "хахаха":

    В Шкодата получаваш достатъчно добро качество макар и за по-високата цена. В Дачиа плащаш малко по-малко за МНОГО по-чуплива кола.

    Коментиран от #60

  • 25 Май

    28 1 Отговор

    До коментар #9 от "Шофьор":

    като батерията на мобилен телефон
  • 26 ради рс

    51 21 Отговор
    не си купувайте немски боклуци ,тюф ще ви докара от 100 кладенеца вода за ви докаже че немските са супер ,но само скандали с тях . и дизел и други гейтове.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Фонзи

    59 3 Отговор
    Хахаха по голяма глупост не бях виждал . Коя кола ще изкара по нашите пътища 200 000 без да прави ремонт на предницата??

    Коментиран от #38, #43

  • 29 гост

    16 50 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Аха-хахах !! Tesla Model 3 е най-продаваната кола в Европа през декември за трети пореден месец !!
    Тактиката на Tesla донесе на американската марка първото място в Европа през декември, показва статистиката на консултантската компания JATO Dynamics. С 26 974 регистрации за месеца, Model 3 е не само най-продаваният електромобил на Стария континент, но и най-продаваната кола изобщо, с доста голям аванс пред Peugeot 208 и Renault Clio. Ръстът на годишна база е 64% - споделен рекорд за годината с Hyundai Tucson.
    Ахахахах , ясно защо се пънат от ТУВ , ахахахах !!!

    Коментиран от #32, #41, #51

  • 30 beast

    25 27 Отговор

    До коментар #22 от "хахаха":

    И шкоди имаме , по корави машинки и вътре се усеща малко по добре колата , но най зле остават дачия , рено и пежо , сеатите също са горе долу добри ( става въпрос за евтини коли - служебни ) .
  • 31 гост

    10 39 Отговор

    До коментар #17 от "Turbo":

    Ахахаха !! И за теб коментар 29 !!!! И това е само Модел 3 , а тепърва почва Модел У , който вече бие всички рекорди в Китай и САЩ !!! Пригответе се тази година за детронирането на Корола в СВЕТА !! За Европа просто немци и французи само ще гледат и подсмърчат !!

    Коментиран от #40

  • 32 DrivingPleasure

    40 7 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Най-продаваната АМЕРИКАНСКА, това първо. Второ те имат само 1 продаваем модел - продават 100 хил автомобила другите продават по милион, това второ. И на кой наистина му пука на теслон за прескъпия дръгел, това трето :)

    Коментиран от #33, #36

  • 33 гост

    6 40 Отговор

    До коментар #32 от "DrivingPleasure":

    Ще ти се , ама ядец , хахахахах !!! Преживей го , НАЙ-ПРОДАВАН МОДЕЛ ИЗОБЩО !!!!!!! ОТ всички пушилници !!! И така ще бъде занпред мноооого повече , отколкото можеш да понесеш !!

    Коментиран от #34

  • 34 Plameni

    25 5 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Как е , караш ли колелото зимата?
  • 35 3445

    22 10 Отговор
    Аз подкрепям дизела като един истински дизелГЕЙт!
  • 36 гост

    7 18 Отговор

    До коментар #32 от "DrivingPleasure":

    Ето ти и за октомври !!! Пак ли ще плещиш за "американски " , хахахахахах !!!
    https://fakti.bg/avto/624370-iznenada-tesla-model-3-e-nai-prodavanata-kola-v-evropa

    Коментиран от #39

  • 37 Лада Нива

    27 4 Отговор

    До коментар #23 от "сектант":

    Ама тя и Лада Нива бие IQ7та купувайте Лади. Това са съвсем различни коли.

    Коментиран от #44

  • 38 Теслю

    26 4 Отговор

    До коментар #28 от "Фонзи":

    Викаш немските инженери вземат колите и ходят във Враца да ги тестват😄. От къде ви намират такива теслювци😄.
  • 39 Зомби

    46 6 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Електрика може ли да си толкова заблуден😄😄😄. Тесла за октомври е продала грандиозните 3413 коли😄😄😄😄😄. Това е за цяла Европа!!!!! Хората само в БГ за един месец продават повече😄😄😄😄. Голям си клоун.
  • 40 САП

    37 3 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Теслите явно са коли проектирани да изкарат 5 години и след това за рециклиране. За втора употреба на се надявайте.
  • 41 Turbo

    22 9 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Щом има толкова мноооого продадени Тесли,значи след три години ще има мноооого Тесли втора употреба за скрап.Ще си караш дъртия дръгел Рено Сценик дизел и ще си мечтаеш за Тесла на картинка.

    Коментиран от #53

  • 42 Павел пенев

    22 3 Отговор
    Не ги купувайте дори и когато са нови.
  • 43 Има, има...

    27 10 Отговор

    До коментар #28 от "Фонзи":

    Тойота ярис купувана нова от Тука.Жената я кара , и аз по рядко на 190 хил км е и на 11г.По ходова част не е сменяно и болченце гарантирам!! Кара се и на село ходим всяка седмица , дупки яко.Е няма и нищо..

    Коментиран от #61

  • 44 oki

    12 3 Отговор

    До коментар #37 от "Лада Нива":

    Откъде се купуват? Искам Niva Travel, но не на двойна цена.
  • 45 Точно така

    33 10 Отговор
    Най-големите лъжци от TÜV пак се из.акаха. както винаги плюят най-продаваните модели, на първо място френските. А в сервизите на Мерцедес и БеЕмВе пълно с несретници...
  • 46 Антон

    40 7 Отговор
    Декември 2019 си взех Дачия Сандеро 2014, 1.5 DCI на 68 000 км (проверени в дилър). Минах около 32 000 км от тогава и съм много доволен, ремонтите ми са евтини, а колата покрива базовите ми нужди.
    Преди карах Опела Астра G, 1.7 TD, навъртях й около 100 хил км, но имах много проблеми с нея. Дачията е и доста по-висока и мога да я паркирам навсякъде.

    Коментиран от #50

  • 47 Таксиджия

    51 8 Отговор
    Елате да ни обясните колко са чупливи Дачиите. То при тая липса на качествена фантастика на пазара, добре че да TUV са разправят небивалици за забавление на разбиращите от коли. Едната кола имала проблем с регулировката на фаровете и бамммм в дъното на класацията по надежност. Курниците на VAG един читав бензинов мотор нямат, всички са масларки още от завода, че и по книжка им дават разход на масло с литри, обаче са много яки, нали.
  • 48 Доволен собственик на Дачия

    28 12 Отговор
    Хванете ме за к..а
  • 49 Няма страшно

    24 5 Отговор
    Не бих си купил теслЪта на еврейчета дори да ми я подаряват!
    Предпочитам истински автомобил, вместо електрическата пластмасова кофа за боклук - теслЪ!
  • 50 Jacques Yves Moineau

    15 12 Отговор

    До коментар #46 от "Антон":

    За кола на 8 години и 100 хил км. да се каже " ремонтите ми са евтини" някак си не звучи добре..

    Коментиран от #62

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Напротив

    19 4 Отговор

    До коментар #20 от "психо":

    С всички служебни коли, които съм карал, съм се отнасял като с лични. От 2007 насам съм карал Тойота Ярис, Пежо 206, Хюндай и20, а сега Сандеро. Колите ни ги дават чисто нови и като им изтече оперативния лизинг ги връщаме и ни дават пак нови. Първите 1500км правя разработване на мотора(макар че според някои не е нужно), без високи обороти, плавни ускорения, различни обороти на дълъг път през известен интервал от време. В автомобила не се пуши, обслужват се редовно във представителството, полага им се автомивка всеки месец. Зимата обаче си я мия всяка седмица сам, за да съм сигурен, че ще бъде отмита лугата от подкалниците, отвътре на веждите и по дъното на купето. За зимния период с лични средства съм им купувал гумени стелки с висок борд(понеже ни ги дават само с текстилни), мажа уплътненията с препарат против замръзване, за да не залепват вратите. Легналите полицаи ги минавам с по-ниска скорост от повечето участници в движението, неравностите се заобикалят, по възможност избягвам шофирането по паваж(работя за чуждестранна компания, в която се спазват правила и не се налага да карам като линейка). Затова по разбираеми причини, когато дойде време за смяна на колите, всички искат да купят моята :) Предполагам не съм единствен по рода си. И тук обаче стигаме до актуалното Сандеро... Това е първия автомобил от който още на втората година си прибрах стелките и му наложих забрана да влиза в гаража ми. Мога на дълго и нашироко да обяснявам за недостатъците му, н
  • 53 нйе

    10 2 Отговор

    До коментар #41 от "Turbo":

    Няма такова животно като тесла 2ра ръка. Батерията държи най-малко. Тя е и най-скъпото в тая кола. Тоест като се скапе и чао: като стар ифон.
  • 54 И какво казва тази класация

    4 2 Отговор
    Показва, че останалите марки като са през месец в сервиза, като ги качат на канала виждат и проблемите с окачването и ги ремонтират преди да отидат на преглед.

    Не осъзнавате ли че това е класация колко автомобила са върнати от годишен технически преглед, а не колко пъти са се разваляли през годината?

    Това може да докаже само колко са сигурни шофьорите на Тесла, че ще минат прегледа и дори не са минали през сервиз преди това.

    Тази класация не може да отчете ако 20 пъти ти е блокирал двигателя през годината между два прегледа.
  • 55 ТRIF

    4 2 Отговор
    Малеиии. Яко са я загазили швабите щом ставняват Тесла с Дачия.
    Какво ли ще каже аналогичната Американска асоциация за новите гермаски автомобили?
    Да кажем произведени по едно и също време с Теслата.
    Вече месеци им бавят разрешителните за Берлин Гигафактори без причина. Така, че от тези класации не съм изобщо изненадан. Да си призная, не очаквах чак толкова ниско да паднат.
  • 56 Пепи

    7 7 Отговор
    Това жалко подобие на автомобил - Дачия. От нова я, ти вярно евтина кола, ама така ме боли кръстат от нея, не е истина просто що за неудобни седалки.
  • 57 ТЮВ да си

    2 2 Отговор
    гледат немските щайгени и да ен дават акъл какво да си купуваме.Те няма дами дават наклон на водостока,щото ще им го бодна в ямата.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Ами

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "beast":

    мийтеги по-често бе,колата прилича на стопанина си. Приятеля ми има Дачия,но той си е шеф и шофьор едновременно,колата му е на над 350х.км. и е от 2011г. вярно поучукана от тук и там,без емблема/някой си я е познал/ но върви и понеже си чака новия бус на Рено каза,че ще остави и Дачията защото няма да вземе нищо за нея а дарения няма да прави при положение че върви и то добре.
  • 60 За Шкода

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "Шкода 1000МБ":

    плащаш като за ФВ и ако натовариш толкова колкото ги товарят Дачиите ще ти се скапе Шкодилака за нула време.Шкодите ги купуват за служебни да си возят задниците,а не да ги кара сульо и пульо и да ги яхат като чужда жена.Ако яхнат няколко пъти така и Шкодата ще е до там и после сервизни цени на ФВ да ти откъснат главата от кокалчетата на краката.И не ми сравнявай служебна Шкода със служебна Дачия.Шкодите са за возне на малки шефовес дебели задници,а Дачиите за черната и мръсна работа.
  • 61 Е и аз на

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Има, има...":

    Меган 2 от нов го карах до 16 годни и около 195х.км. един външен карай ник смених,сега я кара дъщерята и зетя и миналата година цялата предница за половин година отиде,но то тяхното каране е душманско и танк да вземат и него ще скапят.Джантите предните ги бяха направили на осмици, и като ги питах мълчаха като напълнили памперсите,така чевсичко зависи от това кой ще стопанисва,а не от колата.
  • 62 Напротив

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Jacques Yves Moineau":

    човека иска да каже обслужването а не че непрекъснато ремонтира.Чети и мисли,а не пиши без да мислиш. Едно време ни преподаваха четене с разбиране,сега май въобще нищо не преподаваткато гледам.
  • 63 Хахаха

    2 1 Отговор
    TUV изобщо, ама изобщо не лобира за немските автопроизводители, нали? Веднага се вижда кои марки са трън в очите на немските магнати. Сори, TUV и братя германци, доста често ще виждате занапред Дачии по улиците си, и Германия веч не е това, което беше.
  • 64 Иво

    4 0 Отговор
    Първите Логани, с най-смотаният салон, всъшност се оказаха най-големи кучета, и най-иконимични. Като изключим цялата дървения вътре, като на евтина кола за 10 000 лв нова, всъщност бяха доста безшумни и дори комфортни. Специално 1.5ДСи-тата. За тях точно тия специалисти разправяха "и караш...и караш....и караш", и си е факт. Сега как са не знам. Те излязоха 2007 някъде, и помня, че навсякъде бяха накупили комбита, или товарни. Казвам го от опит.
  • 65 карача

    1 0 Отговор
    Според TÜV- Германците са най тъпите шофьори. Ние в българия първо минем приз сирвиза,подготвим колата за приглед и тогава я караме на пункта.Тия в германия чакат да дефектира и тогава ходят на преглед.
    Тия ни взеха за мезе - TÜV какво ще прави дефектирала кола при тях......пък ще ни дават ъкъл коя кола да не купуваме.Аде нема нужда от техните съвети.