Както е добре известно, в Европа автомобилите трябва да преминават редовни проверки, за да продължат да се движат по обществените пътища. TÜV е най-голямата инспекционна компания в Германия, дотолкова, че вече се е превърнала в почти синоним на тези технически проверки.
Всяка година TÜV издава доклад за прегледите. В последния бяха включени и най-масовите употребявани електромобили. По-конкретно става дума за четири електрически превозни средства, като две от тях се оказаха под средния за индустрията процент на неодобрение - тоест с повече дефекти, а две са над този среден показател. Tesla Model S е най-дефектиращият електромобил.
Оказва се, че употребявани екземпляри от Tesla Model S са със сериозни проблеми в много от възлите и агрегатите, но най-вече в окачването. Освен Model S в списъка влизат още BMW i3, Smart Fortwo ED и Renault ZOE и всички те преминават през първата си проверка три години след покупката. С най-малко дефекти се оказва Smart Fortwo, с дефектиращи само 3.5% от автомобилите. Ако сравним този показател със 129-те модела с ДВГ, които са включени в TÜV Report 2022, малкото електромобилче е сред 50-те най-добри.
Предстоящото пенсиониране BMW i3 сигурно ще разочарова почитателите на електромобили, защото баварското градско електромобилче също се представя доста прилично по отношение на дефекти. Според TÜV те са 4.7%. Най-често срещаните му проблеми са свързани с късите светлини и спирачните дискове.
В този случай не става дума точно за неизправност, а по-скоро за липсата на използване, което причинява корозия на дисковете. Според Йоахим Бюлер, управляващ директор на Асоциацията TÜV, това трябва да е предупреждение за собствениците на електрически автомобили: Те трябва да натискат повече спирачките и да ги проверяват по-редовно.
Renault ZOE е електромобилът, който е под средната граница по отношение на дефекти. Със среден процент на неодобрение от 5.7%, той е сред 50-те най-дефектиращи коли в доклада. Повечето от проблемите са свързани с „дефектни или неправилно регулирани фарове“а също и със проблемно окачване. Това са проблеми, които френският електромобил споделя с най-лошо представилият се Tesla Model S, но при американската електрическа кола дефектите са значително повече и са по-сериозни.
Tesla Model S получава 10.7% процент на дефектиране. Това означава, че според TÜV, 1 от 10 автомобила е със сериозни проблеми три години след като е излязъл от завода. В сравнение със 129-те коли с ДВГ, включени в списъка на TÜV, Tesla-та е е по-добра само от Dacia Duster. Основните проблеми са свързани с фаровете за мъгла, късите светлини и най-вече с окачването.
Докладът на TÜV потвърждава, че Tesla трябва спешно да се погрижи за контрола на качеството и тестването на превозните си средства. След година моделите 3 и и Y също ще започнат да се се инспектират с въпросните общи проверки и резултатите могат да навредят сериозно на репутацията на Tesla в Германия и Европа като цяло. Въпреки че все още има време да се избегне това, американският производител на електромобили досега не е дал никакви признаци, че е дори леко загрижен за некачествената си продукция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Край
09:42 31.01.2022
2 омъскаряване
Коментиран от #23
09:44 31.01.2022
3 Препатил
Коментиран от #14, #21, #58
09:44 31.01.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Госあ
Коментиран от #29
09:46 31.01.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Бай Пешо карбуратора
09:47 31.01.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Шофьор
Коментиран от #25
09:59 31.01.2022
10 тъп като германец
10:00 31.01.2022
11 DrivingPleasure
10:00 31.01.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Патето Яки
10:08 31.01.2022
14 beast
До коментар #3 от "Препатил":
Имаме няколко служебни дачии , започнаха да ръждясват , а са все още новички 7 - 8 годишни . Като цяло много са зле .Коментиран от #18, #22, #59
10:12 31.01.2022
15 Едмонд Дантес
10:15 31.01.2022
16 Познавач
Коментиран от #20
10:22 31.01.2022
17 Turbo
Коментиран от #31
10:22 31.01.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Гошо
10:24 31.01.2022
20 психо
До коментар #16 от "Познавач":
Няма служебна кола, която да се кара нормално. Затова се чупят...Коментиран от #52
10:35 31.01.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 хахаха
До коментар #14 от "beast":
Викаш си друго си е прескъпото недоразумение шкодаКоментиран от #24, #30
10:42 31.01.2022
23 сектант
До коментар #2 от "омъскаряване":
просто ги е яд че дъстъра бие ауди кю 7 на наклон нагорнище на сняг. за теслата мисля че коментара е излишен. ако някой иска да си купи тесла няма кой да го разубеди, както и Новия Дачия Дъстър Ред Лайн - Гордост Без ПредразсъдъциКоментиран от #37
10:42 31.01.2022
24 Шкода 1000МБ
До коментар #22 от "хахаха":
В Шкодата получаваш достатъчно добро качество макар и за по-високата цена. В Дачиа плащаш малко по-малко за МНОГО по-чуплива кола.Коментиран от #60
10:45 31.01.2022
25 Май
До коментар #9 от "Шофьор":
като батерията на мобилен телефон11:11 31.01.2022
26 ради рс
11:12 31.01.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Фонзи
Коментиран от #38, #43
11:18 31.01.2022
29 гост
До коментар #5 от "Госあ":
Аха-хахах !! Tesla Model 3 е най-продаваната кола в Европа през декември за трети пореден месец !!Тактиката на Tesla донесе на американската марка първото място в Европа през декември, показва статистиката на консултантската компания JATO Dynamics. С 26 974 регистрации за месеца, Model 3 е не само най-продаваният електромобил на Стария континент, но и най-продаваната кола изобщо, с доста голям аванс пред Peugeot 208 и Renault Clio. Ръстът на годишна база е 64% - споделен рекорд за годината с Hyundai Tucson.
Ахахахах , ясно защо се пънат от ТУВ , ахахахах !!!
Коментиран от #32, #41, #51
11:42 31.01.2022
30 beast
До коментар #22 от "хахаха":
И шкоди имаме , по корави машинки и вътре се усеща малко по добре колата , но най зле остават дачия , рено и пежо , сеатите също са горе долу добри ( става въпрос за евтини коли - служебни ) .11:42 31.01.2022
31 гост
До коментар #17 от "Turbo":
Ахахаха !! И за теб коментар 29 !!!! И това е само Модел 3 , а тепърва почва Модел У , който вече бие всички рекорди в Китай и САЩ !!! Пригответе се тази година за детронирането на Корола в СВЕТА !! За Европа просто немци и французи само ще гледат и подсмърчат !!Коментиран от #40
11:46 31.01.2022
32 DrivingPleasure
До коментар #29 от "гост":
Най-продаваната АМЕРИКАНСКА, това първо. Второ те имат само 1 продаваем модел - продават 100 хил автомобила другите продават по милион, това второ. И на кой наистина му пука на теслон за прескъпия дръгел, това трето :)Коментиран от #33, #36
11:48 31.01.2022
33 гост
До коментар #32 от "DrivingPleasure":
Ще ти се , ама ядец , хахахахах !!! Преживей го , НАЙ-ПРОДАВАН МОДЕЛ ИЗОБЩО !!!!!!! ОТ всички пушилници !!! И така ще бъде занпред мноооого повече , отколкото можеш да понесеш !!Коментиран от #34
11:53 31.01.2022
34 Plameni
До коментар #33 от "гост":
Как е , караш ли колелото зимата?12:19 31.01.2022
35 3445
12:20 31.01.2022
36 гост
До коментар #32 от "DrivingPleasure":
Ето ти и за октомври !!! Пак ли ще плещиш за "американски " , хахахахахах !!!https://fakti.bg/avto/624370-iznenada-tesla-model-3-e-nai-prodavanata-kola-v-evropa
Коментиран от #39
12:34 31.01.2022
37 Лада Нива
До коментар #23 от "сектант":
Ама тя и Лада Нива бие IQ7та купувайте Лади. Това са съвсем различни коли.Коментиран от #44
13:13 31.01.2022
38 Теслю
До коментар #28 от "Фонзи":
Викаш немските инженери вземат колите и ходят във Враца да ги тестват😄. От къде ви намират такива теслювци😄.13:15 31.01.2022
39 Зомби
До коментар #36 от "гост":
Електрика може ли да си толкова заблуден😄😄😄. Тесла за октомври е продала грандиозните 3413 коли😄😄😄😄😄. Това е за цяла Европа!!!!! Хората само в БГ за един месец продават повече😄😄😄😄. Голям си клоун.13:26 31.01.2022
40 САП
До коментар #31 от "гост":
Теслите явно са коли проектирани да изкарат 5 години и след това за рециклиране. За втора употреба на се надявайте.13:38 31.01.2022
41 Turbo
До коментар #29 от "гост":
Щом има толкова мноооого продадени Тесли,значи след три години ще има мноооого Тесли втора употреба за скрап.Ще си караш дъртия дръгел Рено Сценик дизел и ще си мечтаеш за Тесла на картинка.Коментиран от #53
13:43 31.01.2022
42 Павел пенев
14:01 31.01.2022
43 Има, има...
До коментар #28 от "Фонзи":
Тойота ярис купувана нова от Тука.Жената я кара , и аз по рядко на 190 хил км е и на 11г.По ходова част не е сменяно и болченце гарантирам!! Кара се и на село ходим всяка седмица , дупки яко.Е няма и нищо..Коментиран от #61
14:25 31.01.2022
44 oki
До коментар #37 от "Лада Нива":
Откъде се купуват? Искам Niva Travel, но не на двойна цена.14:42 31.01.2022
45 Точно така
16:21 31.01.2022
46 Антон
Преди карах Опела Астра G, 1.7 TD, навъртях й около 100 хил км, но имах много проблеми с нея. Дачията е и доста по-висока и мога да я паркирам навсякъде.
Коментиран от #50
17:05 31.01.2022
47 Таксиджия
17:39 31.01.2022
48 Доволен собственик на Дачия
18:01 31.01.2022
49 Няма страшно
Предпочитам истински автомобил, вместо електрическата пластмасова кофа за боклук - теслЪ!
18:23 31.01.2022
50 Jacques Yves Moineau
До коментар #46 от "Антон":
За кола на 8 години и 100 хил км. да се каже " ремонтите ми са евтини" някак си не звучи добре..Коментиран от #62
19:20 31.01.2022
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Напротив
До коментар #20 от "психо":
С всички служебни коли, които съм карал, съм се отнасял като с лични. От 2007 насам съм карал Тойота Ярис, Пежо 206, Хюндай и20, а сега Сандеро. Колите ни ги дават чисто нови и като им изтече оперативния лизинг ги връщаме и ни дават пак нови. Първите 1500км правя разработване на мотора(макар че според някои не е нужно), без високи обороти, плавни ускорения, различни обороти на дълъг път през известен интервал от време. В автомобила не се пуши, обслужват се редовно във представителството, полага им се автомивка всеки месец. Зимата обаче си я мия всяка седмица сам, за да съм сигурен, че ще бъде отмита лугата от подкалниците, отвътре на веждите и по дъното на купето. За зимния период с лични средства съм им купувал гумени стелки с висок борд(понеже ни ги дават само с текстилни), мажа уплътненията с препарат против замръзване, за да не залепват вратите. Легналите полицаи ги минавам с по-ниска скорост от повечето участници в движението, неравностите се заобикалят, по възможност избягвам шофирането по паваж(работя за чуждестранна компания, в която се спазват правила и не се налага да карам като линейка). Затова по разбираеми причини, когато дойде време за смяна на колите, всички искат да купят моята :) Предполагам не съм единствен по рода си. И тук обаче стигаме до актуалното Сандеро... Това е първия автомобил от който още на втората година си прибрах стелките и му наложих забрана да влиза в гаража ми. Мога на дълго и нашироко да обяснявам за недостатъците му, н23:12 31.01.2022
53 нйе
До коментар #41 от "Turbo":
Няма такова животно като тесла 2ра ръка. Батерията държи най-малко. Тя е и най-скъпото в тая кола. Тоест като се скапе и чао: като стар ифон.00:36 01.02.2022
54 И какво казва тази класация
Не осъзнавате ли че това е класация колко автомобила са върнати от годишен технически преглед, а не колко пъти са се разваляли през годината?
Това може да докаже само колко са сигурни шофьорите на Тесла, че ще минат прегледа и дори не са минали през сервиз преди това.
Тази класация не може да отчете ако 20 пъти ти е блокирал двигателя през годината между два прегледа.
08:16 01.02.2022
55 ТRIF
Какво ли ще каже аналогичната Американска асоциация за новите гермаски автомобили?
Да кажем произведени по едно и също време с Теслата.
Вече месеци им бавят разрешителните за Берлин Гигафактори без причина. Така, че от тези класации не съм изобщо изненадан. Да си призная, не очаквах чак толкова ниско да паднат.
08:33 01.02.2022
56 Пепи
08:57 01.02.2022
57 ТЮВ да си
17:08 01.02.2022
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Ами
До коментар #14 от "beast":
мийтеги по-често бе,колата прилича на стопанина си. Приятеля ми има Дачия,но той си е шеф и шофьор едновременно,колата му е на над 350х.км. и е от 2011г. вярно поучукана от тук и там,без емблема/някой си я е познал/ но върви и понеже си чака новия бус на Рено каза,че ще остави и Дачията защото няма да вземе нищо за нея а дарения няма да прави при положение че върви и то добре.17:20 01.02.2022
60 За Шкода
До коментар #24 от "Шкода 1000МБ":
плащаш като за ФВ и ако натовариш толкова колкото ги товарят Дачиите ще ти се скапе Шкодилака за нула време.Шкодите ги купуват за служебни да си возят задниците,а не да ги кара сульо и пульо и да ги яхат като чужда жена.Ако яхнат няколко пъти така и Шкодата ще е до там и после сервизни цени на ФВ да ти откъснат главата от кокалчетата на краката.И не ми сравнявай служебна Шкода със служебна Дачия.Шкодите са за возне на малки шефовес дебели задници,а Дачиите за черната и мръсна работа.17:37 01.02.2022
61 Е и аз на
До коментар #43 от "Има, има...":
Меган 2 от нов го карах до 16 годни и около 195х.км. един външен карай ник смених,сега я кара дъщерята и зетя и миналата година цялата предница за половин година отиде,но то тяхното каране е душманско и танк да вземат и него ще скапят.Джантите предните ги бяха направили на осмици, и като ги питах мълчаха като напълнили памперсите,така чевсичко зависи от това кой ще стопанисва,а не от колата.17:45 01.02.2022
62 Напротив
До коментар #50 от "Jacques Yves Moineau":
човека иска да каже обслужването а не че непрекъснато ремонтира.Чети и мисли,а не пиши без да мислиш. Едно време ни преподаваха четене с разбиране,сега май въобще нищо не преподаваткато гледам.17:52 01.02.2022
63 Хахаха
09:23 02.02.2022
64 Иво
23:25 02.02.2022
65 карача
Тия ни взеха за мезе - TÜV какво ще прави дефектирала кола при тях......пък ще ни дават ъкъл коя кола да не купуваме.Аде нема нужда от техните съвети.
21:58 21.02.2022