159 36170

Три изключително надеждни двигателя, които се монтират в евтини коли на старо

  • автомобилът на старо-
  • двигатели-
  • надеждност-
  • бюджетни коли

Тези агрегати спокойно могат да издържат повече от 500 хиляди км

Три изключително надеждни двигателя, които се монтират в евтини коли на старо - 1

Основният ремонт на двигател с вътрешно горене е една от най-трудните и скъпи процедури. Ето защо не е изненадващо, че всеки, който си търси нова кола, се интересува от това двигателят му да работи възможно най-дълго. Това кара шофьорите да търсят автомобили със скъпи агрегати. В действителност обаче на пазара има подходящи агрегати, които се монтират и в бюджетни модели. Ето три примера за такива двигатели, а ако се сещате за още, не се колебайте да споделите опита си в коментарите.

1. Renault K4M

Три изключително надеждни двигателя, които се монтират в евтини коли на старо


Монтира се в: Доста модели на Renault, Nissan Almera, Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Duster и в някои модели на Lada.
Този двигател трябва да е добре познат на всеки, който е карал автомобили Renault. Двигателят с работен обем 1.6 литра и мощност от 102 до 105 конски сили разполага с чугунен блок, със сравнително ниска мощност, с прост дизайн и с наличието на хидравлични повдигачи. Всичко това помага с него да се изминат 500 хиляди км без основен ремонт. Също така двулитровият двигател F4R с мощност до 143 к.с. е пряк роднина на описаният. Той също се слави с дълговечност и освен това може да се похвали с по-добри динамични характеристики.

2. Volkswagen BSE 1.6 MPI

Три изключително надеждни двигателя, които се монтират в евтини коли на старо


Монтира се в: Различни модели на Volkswagen, Skoda Octavia, 5-то и 6-то поколение на Golf, 5-та генерация на Jetta и на Passat B6.
Това е силов тракт, който не се нуждае от допълнително представяне за тези, които карат автомобили на VAG от години. Двигателят е с алуминиев цилиндров блок с чугунени облицовки. Неголямата мощност от 102 конски сили и обем от 1.6 литра позволява доста голям ресурс на двигателя и (при редовно обслужване) пробег от над 500 хиляди км без основен ремонт. Моторът е обичан и заради лесната си поддръжка. Има само един недостатък: тези двигатели не се произвеждат вече почти 6 години.

3. Hyundai G4FA

Три изключително надеждни двигателя, които се монтират в евтини коли на старо


Монтира се в: Kia Rio, Hyundai i20, Kia Ceed, Hyundai i30, Hyundai Creta.
Още един много прост и ужасно издръжлив двигател, този път от Южна Корея. Всъщност можем да говорим за два модела наведнъж - G4FA и G4FC. И двата двигателя са с алуминиев цилиндров блок. Първият двигател е с обем 1.4 литра и мощност 107 к.с. Вторият - с обем 1.6 литра и мощ от 123 к.с. И двата двигателя работят плавно и без проблем до 500 хиляди или повече километра.

*Модели с гореописаните двигатели, продаващи се у нас, можете да откриете ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 118 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    88 7 Отговор
    За реното и кията съм абсолютно съгласен - от първо лице. За VW-то нямам наблюдения. Бих добавил двулитровия атмосферен на Хонда, но той не се монтира на толкова евтини коли. А в статията става дума за точно такива.

    Коментиран от #4

  • 2 механик

    49 30 Отговор
    Рено Сценик-ДТИ .390 хил.км. без нито един проблем до сега !!!!
  • 3 Иванчо l-ви

    66 14 Отговор
    Първият мотор, в служебна Дачия Логан чукна 600 000км. На метан !!! След което влезе за основен ремонт и продължи живота си.
  • 4 мдаааа

    69 26 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Ауди 80 Б4 Авант 1,9 ТДИ с мотор 1Z . 400 + хил.км. Не бара маслото ..

  • 5 гадно

    44 14 Отговор
    Ако се монтира по-мощен двигател на мястото на такъв с по-малка мощност нищо чудно да няма файда защото скоростната кутия и диференциала ще се окажат с неподходящо предавателно число който разбрал , разбрал..
  • 6 един там

    110 14 Отговор
    Корейския мотор не е баш корейски, а е японски и е от Мицубиши, които спират да го произвеждат и продават патента и производствените мощности на Хюндай. Мотора е от Мицубиши Колт.

    Коментиран от #17

  • 7 Инженер

    60 13 Отговор
    K4M на RENAULT е двигател, който НЯМА хидравлични повдигачи. Реглажът на температурните хлабини се извършва с подбор на дебелината на тласкачите. Хубаво е да си проверявате добре информацията, преди да пишете неверни неща. Моторът е изключително надежден. Друга характерна особеност на този мотор е, че няма високоволтови запалителни кабели, тъй като бобините са в буксите на свещите. Това от една страна е добре, но от друга страна бобините се загряват от работата на мотора и по-често дефектират. За сметка на това не са скъпи.

    Коментиран от #11, #19, #38

  • 8 Северозапада

    87 31 Отговор
    Никой от тия мотори не може да стъпи и на малкия пръст на Opel-ския C20NE 115 коня 8v , който надживява купетата си. Ако е в читаво здраве може да работи и на един цилиндър...

    Коментиран от #10, #21

  • 9 Милен

    60 12 Отговор
    Имам Пежо 405 1.6, 88 к.с. оня ден километража показа 500 000 км, масло не се долива и се сменя на 10 х.км полусинтетика, главата е сваляна 1 път заради прегряване и 2 пъти за ремонт на клапаните, понеже се кара само на газ, преди 20 г, като дойде от Германия километража показваше 49 х.км, което е абсурд за 10 г кола, въпреки всичко съм навъртял 450 х.км

    Коментиран от #14

  • 10 Град Лом

    158 22 Отговор

    До коментар #8 от "Северозапада":

    Който и мотор да сложиш на Орел , ше надживее купето ...😁
  • 11 toni

    45 4 Отговор

    До коментар #7 от "Инженер":

    инжинерине инжинерине я ти си провери знанията относно k4m.Същия както двулитровия са със ХИДРАВЛИЧНИ повдигачи.Сигурно се бъркаш с К7М ама чети преди да пишеш глупости

    Коментиран от #39

  • 12 Антонн

    47 14 Отговор
    По принцип няма много читави мотори 1.6,особено групата VAG.
    Хубаво е да се уточните какво имате предвид под основен ремонт.
    Не сме 90-те години,да имаш за жигавицата или мохера ремонтен размер бутала да шлайфш блок.
    Ризи ли ще набиваш?
    На гореизброените кокошарници мотор втора употреба е в пъти по евтин от ремонт.

    Коментиран от #56

  • 13 Фиат

    57 6 Отговор
    Фиат 1.9 JTD
  • 14 Факт

    38 69 Отговор

    До коментар #9 от "Милен":

    И два пъти си правил глава , не виждам какво се хвалиш изобщо с тая трошка ама верно любителите на френското колелостроене (щото това не са автомобили) сте мазохисти.

    Коментиран от #32


  • 15 Тити

    58 5 Отговор
    За двигателя на Рено съм съгласен ама двигателя BSE е пълен боклук харчи яко масло ако решите да смените свещите трябва да сваляте колектора.
  • 16 Иво

    99 7 Отговор
    Двигателя на VAG 1.6 101к.с е пълен боклук.Освен,че е тромав харчи много,гори масло и е доста шумен.Мнението ми е базирано на само на колата която преди време имах а и на други прецакали се да си купят.
  • 17 Случаен

    19 4 Отговор

    До коментар #6 от "един там":

    Не си познал, бъркаш Алфа и Гама. Алфата е произлязла от 4G1х, като впоследствие правят промени и получават Алфа-2, а гамата си е корейски.

    Коментиран от #50

  • 18 jap

    50 15 Отговор
    В статията са пропуснати бензиновите двигатели от Сивик и Корола,което я прави безсмислена.
  • 19 Лично заинтересован

    3 10 Отговор

    До коментар #7 от "Инженер":

    Ама въобще ... 100лв бройката :)

    Коментиран от #40

  • 20 Врачанина

    17 47 Отговор
    До автора на статията;Абе бацка ни да не се бъзикаш нещо с тази статия? От къде разбра че туй са най-надеждните и здрави двигатели? Кой ти то каза и кйде го научи еле така си пишеш глупости колкото да се намираш на работа? Верно има хора дет не знаят и не разбират ама айде стига де другите като мене дето с туй се занимаваме не ядем колците с доматите баце.Да кажеш здрав мотор на Рено единствено старите 1.8 слагат то на Лагуна Меган Рено 19пи т.н.8то клапана 90то коня са гелезни сиреч до 2000г.са железни оттам натакък бацка моторите са в кереча вече на Реното.Та питай ме поне мене бацка като не знаеш нещо аз съм живата енциклопедия барем не се излагаш.

    Коментиран от #33, #41

  • 21 Русин

    34 4 Отговор

    До коментар #8 от "Северозапада":

    Прав си. Но такива двигатели не останаха, защото тези Опели одавна изгниха. Май още се мярка по някоя къса Фронтера с този мотор, защото купето е Исузу и е поцинковано.

    Коментиран от #25

  • 22 Жулиен

    75 9 Отговор
    Абе, защо никой не хвали три цилиндровите "екологични" турбо прахосмукачки на новите модели?

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Qwerty

    44 13 Отговор

    До коментар #22 от "Жулиен":

    Просто е, колега! Карат се от съвременни хора, които се интересуват да стигнат от точка до точка! Тях живота на ДВГ не ги брига. Изкарва лизинга и аре следващата…
  • 24 димитър

    39 10 Отговор

    До коментар #22 от "Жулиен":

    Колега не знам какво е изгнило,но от 22 години притежавам Опел Астра 1.7д с немския мотор,не исузовия и до ден днешен мотора никога не е отварян,кара се АБСОЛЮТНО всеки ден,по километраж е на 700 000км,а колко са реални само тя си знае 92ра година производство.

  • 25 димитър

    11 13 Отговор

    До коментар #21 от "Русин":

    Колега не знам какво е изгнило,но от 22 години притежавам Опел Астра 1.7д с немския мотор,не исузовия и до ден днешен мотора никога не е отварян,кара се АБСОЛЮТНО всеки ден,по километраж е на 700 000км,а колко са реални само тя си знае 92ра година производство.
  • 26 Двигателите

    25 23 Отговор
    на Ауди 80, В3 и В4 и на Мерцедед 124/ 136 к.с. нямат аналог. При правилна експлоатация стигат 1000 000км. На мерцедеса дори го минава. Останалите тези са празни приказки от лаици.

    Коментиран от #48, #61

  • 27 Ако

    65 20 Отговор
    500 000км. са критерии за здрав двигател значи сте далече от истината. То колите втора употреба ги внасят на по 350 000 - 400 000км. Това работя и знам за какво става въпрос. До милион стигат почти всички мерцедеси. До тези километри стигат и Ауди 80, В3 и В4. Останалото е леш. След 2004г. здрави двигатели няма. Журналистите да си гледат журналистиката и да не ровят в моторите.

    Коментиран от #35

  • 28 Ауди 80

    37 22 Отговор
    В4, е уникален автомобил. Без ръжди, много здрав двигател и скорости. Евтини части и малък разход на гориво. И добра возия. Уникална машина. Има само една слабост, че след двадесет години експлоатация може ( казвам може) да му изгири комутатора на запалването, който е 20лв. втора употреба.

    Коментиран от #47

  • 29 Путин

    59 7 Отговор
    Е стига го бутайте тоя ужасен маслояд 1.6 на ваг във всяка класация... Имах 4 познати с такива мотори на колите си и 4 те ужасни маслояди... Стига вече реклама на ВАГините

    Коментиран от #30

  • 30 След

    16 19 Отговор

    До коментар #29 от "Путин":

    20 години каране изгарят гумичките на клапаните и почва да пипа маслото. Комплекта гумички е 30 лв, хубав, и за ремонт вземат 20 лв. Общо 50 лв. и решаваш проблема. Ако имаш други въпроси ме питай. За Ауди 80 мога да ти кажа всичко.
  • 31 Ако купуваш кола

    6 41 Отговор
    около и над двадесет години само Мерцедес. Всичко останало е компромис и ядове.
  • 32 отворко

    22 6 Отговор

    До коментар #14 от "Факт":

    Човека е правил глава защото е прегрял двигателя ,всеки един двигател може да прегрее ако не следиш уредите!

    Коментиран от #53

  • 33 Ами до към

    18 4 Отговор

    До коментар #20 от "Врачанина":

    2000 та почти всички са железни!Добре,че ми светна,БАЦЕ.Вие там сте умни по целата глава!

    Коментиран от #49

  • 34 ганю

    26 4 Отговор
    сега с реформите на новото правителство българина ще почне да купува само нови коли
  • 35 Стигат

    16 3 Отговор

    До коментар #27 от "Ако":

    Ама друг път(мерцедесите)
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Байганьо

    11 4 Отговор
    "Евала" на образование ни!
    "Евала" на културата и грамотността!

    ЕВАЛА НА БЕЗВРЕМИЕТО НА ПИСАТЕЛИТЕ ВЪВ ФАКТИБГ
    Некадърността на писателите е безгранично.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Инженер

    25 1 Отговор

    До коментар #11 от "toni":

    Да, извинявам се на автора, К4М е версията 16V, която е с хидрокомпенсатори. Версията К7М е 8V и е с механично регулиране на температурните хлабини. Всъщност К7М е по-опростения и съответно по-надеждния двигател, макар да е с по-малка мощност.
  • 40 Инженер

    10 4 Отговор

    До коментар #19 от "Лично заинтересован":

    Най-скъпата бобина е на BERU-65лв/бр и то клиентска цена. Значи може да се вземе на цена "сервиз" с 30% надолу. Не знам къде ги гледаш тия цени по 100лв. Китайските бобини са по 30лв и са съвсем прилични като качество. един познат кара с такива вече 3г и няма грижи никакви.

    Коментиран от #55

  • 41 таксиджията

    20 9 Отговор

    До коментар #20 от "Врачанина":

    Бацка яла кажи на колегите с дачиите кой двигател на рено не е здрав. Дека са на по 700 и нагоре хилки и още работят. Ся сме 2021г още начи най-старата копанарка в движение у нашата фирма ше е 2006г. Яла обясни как след 2000г двигателите на рено не ставали.
  • 42 ComfortablyNumb

    23 18 Отговор
    Забавна статия , добре ме развесели. Добри двигатели от Рено и Фолксваген !? Тоя на реното на Клио ли е , за един приятел питам !? Ма вие сериозно ли ще минавате с тия по 500 000км!? Амчи то тогава с Тойотите и Хондите сме до края на вселената и обратно ...
  • 43 Милен

    25 3 Отговор
    K4М, К7М, D4F, F4R са изключително успешни бензинови мотори на Рено. DTI са доказано здрави дизели. Като изключим по една модификация на 1.5 dci и 2.0 dci с фабрични болежки, като цяло и тези мотори на Рено са ок.
    В момента карам Сенник с H4J700 , 1.4 турбо на почти 300 000 км , от които 100 000 на газ без нищо пипано по него. Тези турбо мотори ги водят крехки и ги правят заедно с Нисан. Имал съм Алфа с 1.9 jtd - супер здрав дизел.
    От по-старите мотори съм карал дълго време 124-ка със 136 к.с. бензин - легендарен мотор и 1.8 бензин C18NE на Опел Кадет - уникално здрав и пъргав!
    Всички тези мотори са минали през мен.

    Та, уважаеми колеги, много повече са добрите агрегати. И смея да кажа, че несправедливо се фафоризират някои марки. Всичко зависи от грижата и стила на каране, а в България нито едното, нито другото е на ниво. Лично мнение...
  • 44 Американец 🏈

    10 14 Отговор
    Лол най ненадеждните двигатели по-скоро, преименувайте си статията. Ето кои са здрави мотори: Duramax diesel, Cummins diesel, Ford Crown Vic’s 4.6 Modular V8, 2JZ-GTE, 2JZ-GE и доста други мотори които слагат на Land Cruiser и Corolla, RB26DETT, GM’s C20XE + C20LET, Mercedes 300D + 300TD и др.
  • 45 Американец 🏈

    3 13 Отговор
    Забравих и Chevy LS1 моторите са желязо, слагат ги на Порша даже
  • 46 Майстор

    39 3 Отговор
    За мотора на Хюндай-кия съм съгласен,ужасно здрав мотор,общо взето трябва да си пълен идиот за да го счупиш,ресурса му е огромен,за рено също съм съгласен,че има дълъг живот...Но за 1.6 на ваг,това е пълна измислица..Фабрично горят масло,при това в огромни количества...

    Коментиран от #68, #69

  • 47 Луд

    9 3 Отговор

    До коментар #28 от "Ауди 80":

    Абе найстина е проблемен автомобил.Може и крушка на габарит за 80 стотинки да изгори.
  • 48 Луд

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Двигателите":

    Достигат ги при неправилна експлоатация, а при правилна тепърва ще разберем.
  • 49 Врачанина

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "Ами до към":

    Сега кво искаш да се заяждаме еле обиждаме ли бацка?
  • 50 Един там

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "Случаен":

    Ами да де, правят промени, но като цяло мотора е на Мицубиши, както казах итова е факт, който дори и от Хюндай не го крият. Двигателостроенето им е в основата на японския опит и техномогии.
  • 51 Доктора

    28 2 Отговор
    Хахаха, точно пък този маслояд на ВАГ да кажете, че е здрав ми идва в повече. Смешни сте! Това е един от най-скапаните двигатели по принцип. Малко върви, много гори, трака, като дизел и на всичкото отгоре гори яко масло. Да бяхте казали 1,8 90 к.с. повече щях да се съглася, ама точно този мотор е пълна леш. Смяната на гумички на клапаните не оправя проблема . Правил съм го и знам от опит, че не помага. Просто мотора си е маслояд от излизането от завода. Така, че за ВАГ и някаква надежност не го пишете в едно изречение, защото е оксиморон.
  • 52 Карачо

    17 6 Отговор
    А къде са милионниците на Хонда и Тойота питам аз? Масово моторите на тези 2 марки правят над 1 млн.км. и са доказано най-здравите двигатели. Единственият начин да убиеш двигател на тези марки е да му източиш маслото и така да го караш.
  • 53 Аве умен

    4 13 Отговор

    До коментар #32 от "отворко":

    Според теб ако двигателя е читаво направен и охладителната и мазилната система работи добре ще прегрее ли ? Карал съм много различни коли и двигатели по състезания и здравите такива никога не прегряват ! На 40 градуса в лятото бой в зъбите до 8000 оборота, после моторна спирачка, завои .. маслото знаеш ли какво се случва с него тогава ? Нито са прегрявали нито нищо, но защото железата не са френски кашкавал и двигателите не са правени от французи с подарени кулинарни дипломи, чийто двигатели да могат да правят само 1 - салата с бутала в картера.
  • 54 НалиВенелино

    14 14 Отговор
    Една дама отишла в сръбски автосервиз и попитала дали ще ремонтират автомобила ,а майсторът я попитал какъв е автомобила. Жената отговори : "Ами френски е,Рено."
    Майсторът и отказал с думите:"На мачка, борче и п..чка ремонти не правим."
  • 55 Лично заинтересован

    1 3 Отговор

    До коментар #40 от "Инженер":

    Явно живеем в различни Българии .. не съм писал за най евтините .. не съм толкова богат че да купувам най евтините продукти
  • 56 аф еа

    2 11 Отговор

    До коментар #12 от "Антонн":

    говориш глупости 1.6 бензин голф 3 е железен и не гори масло на 500 000 км
  • 57 Купете си

    7 1 Отговор
    Баце гойко за Волво никой не говори

    Коментиран от #59

  • 58 Човека с опелите

    6 5 Отговор
    Моля дефинирайте как точно трябва да се тълкува „без проблем до 500 хиляди или повече километра” и също каква точно интервенция е „основен ремонт” !!! Защото аз сега не знам ....моята влиза ли в категорията? 2.2 екотек на почти 700 000 км пробег ..като последните 7 години е основно на LPG ...друго освен консумативи фактически не съм сменял ...забележка : колата се кара като на война всеки божи ден !!!
  • 59 Бивш притежател на Волво

    7 1 Отговор

    До коментар #57 от "Купете си":

    Ми кво могат да говорят за тез дрегели? Пълни кошници са дето нема продаване после.вечно твоя нали съм имал и го продадох на части най-накрая та и още части имам в гаража от него.А новите са китайски талиги.
  • 60 Opiii

    5 2 Отговор
    Много професори и академици, направете не статия, а учебник създайте. Хората направили статия и хайде да ги хейтваме.
  • 61 Ае луд

    8 7 Отговор

    До коментар #26 от "Двигателите":

    Един поляк с една корола беше на 1 200 000 с заводския съединител при смяната му (корола 01 набор) къде къде по съвременна кола от изброените от теб 😃 мотора е само обслужван без гък без мък и се налива гориво.... Много ме кефи е така на някой чакрите като се размърдат и почва да боготвори дадена кола по дърта от мен, колкото и да не им се иска Тойота са един от производителите които правят най издръжливи и качествени коли! Не че нещо световния пазар говори, или само ние тук в България боготворим 20-30-35 годишни модели и сме убедени че са по качествени от дадени марки... Ех тоя наш манталитет ще ми затрие бяха

    Коментиран от #70

  • 62 Ники

    3 4 Отговор
    Айде всички дървени философи да дадат акъл кой е най здравия двигател
  • 63 Той

    5 1 Отговор
    500 хил. км. не е някакъв учудващ пробег.
    С тези технлогий които ги има в момента могат да направят двигателите да изкарват минимум милион километра, но не го правят.
  • 64 Ай стига ве

    5 2 Отговор
    Имах МБ W123 който продадох na
    1 400 000км,и не му беше правен ремонт на двигателя
  • 65 Гошо

    2 1 Отговор
    Пълни глупости
  • 66 Кънчо

    3 3 Отговор
    Сякаш никога никой не е чувал, че има дизелови агрегати. Винаги сравнявате бензинки ?!
  • 67 Баш си е дизела

    8 0 Отговор
    Напълно съгласен.
    1.9 TDI 90 коня на вагена е определено супер здрав мотор.Ама ще ги търсим ние след време тея двигатели.
  • 68 коко

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Майстор":

    Хюндай и Кия отдавна са първокласни автомобили,а цените им надминаха Хонда и Тойота...
  • 69 Жоро

    4 0 Отговор

    До коментар #46 от "Майстор":

    Преди години имах служебна кия сийд,модел 2009г,за 5 години и навъртях над 330хил км главно на магистрала,дефекти-0 страшно здрава кола.И най-странното,че беше супер икономична,около 5.5-100км бензин..Върху дизела нямам наблюдения...
  • 70 Reptile

    5 2 Отговор

    До коментар #61 от "Ае луд":

    Всички Тотки се карат, като счупени - до 90 км/ч и са връло надеждни!
    Глупости, всички Короли около 2000 в БГ отиваха на основен ремонт до 100К заради дефектни сегменти.
    Сегашните им дизели са същите кенефи, защото скапват дюзи за около 100К и D4D мотора означава - Dай 4-ри Dюзи!
    Ако твоята Корола попадне в ръцете на един квартален BMW-вист на около 25 години и давам точно 30 дни и ще я предадеш за скрап!