Основният ремонт на двигател с вътрешно горене е една от най-трудните и скъпи процедури. Ето защо не е изненадващо, че всеки, който си търси нова кола, се интересува от това двигателят му да работи възможно най-дълго. Това кара шофьорите да търсят автомобили със скъпи агрегати. В действителност обаче на пазара има подходящи агрегати, които се монтират и в бюджетни модели. Ето три примера за такива двигатели, а ако се сещате за още, не се колебайте да споделите опита си в коментарите.
1. Renault K4M
Монтира се в: Доста модели на Renault, Nissan Almera, Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Duster и в някои модели на Lada.
Този двигател трябва да е добре познат на всеки, който е карал автомобили Renault. Двигателят с работен обем 1.6 литра и мощност от 102 до 105 конски сили разполага с чугунен блок, със сравнително ниска мощност, с прост дизайн и с наличието на хидравлични повдигачи. Всичко това помага с него да се изминат 500 хиляди км без основен ремонт. Също така двулитровият двигател F4R с мощност до 143 к.с. е пряк роднина на описаният. Той също се слави с дълговечност и освен това може да се похвали с по-добри динамични характеристики.
2. Volkswagen BSE 1.6 MPI
Монтира се в: Различни модели на Volkswagen, Skoda Octavia, 5-то и 6-то поколение на Golf, 5-та генерация на Jetta и на Passat B6.
Това е силов тракт, който не се нуждае от допълнително представяне за тези, които карат автомобили на VAG от години. Двигателят е с алуминиев цилиндров блок с чугунени облицовки. Неголямата мощност от 102 конски сили и обем от 1.6 литра позволява доста голям ресурс на двигателя и (при редовно обслужване) пробег от над 500 хиляди км без основен ремонт. Моторът е обичан и заради лесната си поддръжка. Има само един недостатък: тези двигатели не се произвеждат вече почти 6 години.
3. Hyundai G4FA
Монтира се в: Kia Rio, Hyundai i20, Kia Ceed, Hyundai i30, Hyundai Creta.
Още един много прост и ужасно издръжлив двигател, този път от Южна Корея. Всъщност можем да говорим за два модела наведнъж - G4FA и G4FC. И двата двигателя са с алуминиев цилиндров блок. Първият двигател е с обем 1.4 литра и мощност 107 к.с. Вторият - с обем 1.6 литра и мощ от 123 к.с. И двата двигателя работят плавно и без проблем до 500 хиляди или повече километра.
*Модели с гореописаните двигатели, продаващи се у нас, можете да откриете ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #4
15:37 23.12.2021
2 механик
15:39 23.12.2021
3 Иванчо l-ви
15:43 23.12.2021
4 мдаааа
До коментар #1 от "Марто":
Ауди 80 Б4 Авант 1,9 ТДИ с мотор 1Z . 400 + хил.км. Не бара маслото ..15:58 23.12.2021
5 гадно
15:59 23.12.2021
6 един там
Коментиран от #17
16:05 23.12.2021
7 Инженер
Коментиран от #11, #19, #38
16:31 23.12.2021
8 Северозапада
Коментиран от #10, #21
16:41 23.12.2021
9 Милен
Коментиран от #14
16:44 23.12.2021
10 Град Лом
До коментар #8 от "Северозапада":
Който и мотор да сложиш на Орел , ше надживее купето ...😁16:46 23.12.2021
11 toni
До коментар #7 от "Инженер":
инжинерине инжинерине я ти си провери знанията относно k4m.Същия както двулитровия са със ХИДРАВЛИЧНИ повдигачи.Сигурно се бъркаш с К7М ама чети преди да пишеш глупостиКоментиран от #39
16:51 23.12.2021
12 Антонн
Хубаво е да се уточните какво имате предвид под основен ремонт.
Не сме 90-те години,да имаш за жигавицата или мохера ремонтен размер бутала да шлайфш блок.
Ризи ли ще набиваш?
На гореизброените кокошарници мотор втора употреба е в пъти по евтин от ремонт.
Коментиран от #56
16:52 23.12.2021
13 Фиат
17:01 23.12.2021
14 Факт
До коментар #9 от "Милен":
И два пъти си правил глава , не виждам какво се хвалиш изобщо с тая трошка ама верно любителите на френското колелостроене (щото това не са автомобили) сте мазохисти.Коментиран от #32
17:03 23.12.2021
15 Тити
17:10 23.12.2021
16 Иво
17:17 23.12.2021
17 Случаен
До коментар #6 от "един там":
Не си познал, бъркаш Алфа и Гама. Алфата е произлязла от 4G1х, като впоследствие правят промени и получават Алфа-2, а гамата си е корейски.Коментиран от #50
17:18 23.12.2021
18 jap
17:21 23.12.2021
19 Лично заинтересован
До коментар #7 от "Инженер":
Ама въобще ... 100лв бройката :)Коментиран от #40
18:24 23.12.2021
20 Врачанина
Коментиран от #33, #41
18:31 23.12.2021
21 Русин
До коментар #8 от "Северозапада":
Прав си. Но такива двигатели не останаха, защото тези Опели одавна изгниха. Май още се мярка по някоя къса Фронтера с този мотор, защото купето е Исузу и е поцинковано.Коментиран от #25
18:35 23.12.2021
22 Жулиен
Коментиран от #23, #24
18:37 23.12.2021
23 Qwerty
До коментар #22 от "Жулиен":
Просто е, колега! Карат се от съвременни хора, които се интересуват да стигнат от точка до точка! Тях живота на ДВГ не ги брига. Изкарва лизинга и аре следващата…19:12 23.12.2021
24 димитър
До коментар #22 от "Жулиен":
Колега не знам какво е изгнило,но от 22 години притежавам Опел Астра 1.7д с немския мотор,не исузовия и до ден днешен мотора никога не е отварян,кара се АБСОЛЮТНО всеки ден,по километраж е на 700 000км,а колко са реални само тя си знае 92ра година производство.19:58 23.12.2021
25 димитър
До коментар #21 от "Русин":
Колега не знам какво е изгнило,но от 22 години притежавам Опел Астра 1.7д с немския мотор,не исузовия и до ден днешен мотора никога не е отварян,кара се АБСОЛЮТНО всеки ден,по километраж е на 700 000км,а колко са реални само тя си знае 92ра година производство.19:59 23.12.2021
26 Двигателите
Коментиран от #48, #61
20:56 23.12.2021
27 Ако
Коментиран от #35
21:07 23.12.2021
28 Ауди 80
Коментиран от #47
21:18 23.12.2021
29 Путин
Коментиран от #30
21:36 23.12.2021
30 След
До коментар #29 от "Путин":
20 години каране изгарят гумичките на клапаните и почва да пипа маслото. Комплекта гумички е 30 лв, хубав, и за ремонт вземат 20 лв. Общо 50 лв. и решаваш проблема. Ако имаш други въпроси ме питай. За Ауди 80 мога да ти кажа всичко.21:46 23.12.2021
31 Ако купуваш кола
22:03 23.12.2021
32 отворко
До коментар #14 от "Факт":
Човека е правил глава защото е прегрял двигателя ,всеки един двигател може да прегрее ако не следиш уредите!Коментиран от #53
22:30 23.12.2021
33 Ами до към
До коментар #20 от "Врачанина":
2000 та почти всички са железни!Добре,че ми светна,БАЦЕ.Вие там сте умни по целата глава!Коментиран от #49
22:50 23.12.2021
34 ганю
22:52 23.12.2021
35 Стигат
До коментар #27 от "Ако":
Ама друг път(мерцедесите)22:53 23.12.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Байганьо
"Евала" на културата и грамотността!
ЕВАЛА НА БЕЗВРЕМИЕТО НА ПИСАТЕЛИТЕ ВЪВ ФАКТИБГ
Некадърността на писателите е безгранично.
23:12 23.12.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Инженер
До коментар #11 от "toni":
Да, извинявам се на автора, К4М е версията 16V, която е с хидрокомпенсатори. Версията К7М е 8V и е с механично регулиране на температурните хлабини. Всъщност К7М е по-опростения и съответно по-надеждния двигател, макар да е с по-малка мощност.02:12 24.12.2021
40 Инженер
До коментар #19 от "Лично заинтересован":
Най-скъпата бобина е на BERU-65лв/бр и то клиентска цена. Значи може да се вземе на цена "сервиз" с 30% надолу. Не знам къде ги гледаш тия цени по 100лв. Китайските бобини са по 30лв и са съвсем прилични като качество. един познат кара с такива вече 3г и няма грижи никакви.Коментиран от #55
02:16 24.12.2021
41 таксиджията
До коментар #20 от "Врачанина":
Бацка яла кажи на колегите с дачиите кой двигател на рено не е здрав. Дека са на по 700 и нагоре хилки и още работят. Ся сме 2021г още начи най-старата копанарка в движение у нашата фирма ше е 2006г. Яла обясни как след 2000г двигателите на рено не ставали.02:21 24.12.2021
42 ComfortablyNumb
03:05 24.12.2021
43 Милен
В момента карам Сенник с H4J700 , 1.4 турбо на почти 300 000 км , от които 100 000 на газ без нищо пипано по него. Тези турбо мотори ги водят крехки и ги правят заедно с Нисан. Имал съм Алфа с 1.9 jtd - супер здрав дизел.
От по-старите мотори съм карал дълго време 124-ка със 136 к.с. бензин - легендарен мотор и 1.8 бензин C18NE на Опел Кадет - уникално здрав и пъргав!
Всички тези мотори са минали през мен.
Та, уважаеми колеги, много повече са добрите агрегати. И смея да кажа, че несправедливо се фафоризират някои марки. Всичко зависи от грижата и стила на каране, а в България нито едното, нито другото е на ниво. Лично мнение...
07:35 24.12.2021
44 Американец 🏈
07:37 24.12.2021
45 Американец 🏈
07:38 24.12.2021
46 Майстор
Коментиран от #68, #69
08:26 24.12.2021
47 Луд
До коментар #28 от "Ауди 80":
Абе найстина е проблемен автомобил.Може и крушка на габарит за 80 стотинки да изгори.09:32 24.12.2021
48 Луд
До коментар #26 от "Двигателите":
Достигат ги при неправилна експлоатация, а при правилна тепърва ще разберем.09:34 24.12.2021
49 Врачанина
До коментар #33 от "Ами до към":
Сега кво искаш да се заяждаме еле обиждаме ли бацка?09:40 24.12.2021
50 Един там
До коментар #17 от "Случаен":
Ами да де, правят промени, но като цяло мотора е на Мицубиши, както казах итова е факт, който дори и от Хюндай не го крият. Двигателостроенето им е в основата на японския опит и техномогии.10:46 24.12.2021
51 Доктора
10:59 24.12.2021
52 Карачо
11:02 24.12.2021
53 Аве умен
До коментар #32 от "отворко":
Според теб ако двигателя е читаво направен и охладителната и мазилната система работи добре ще прегрее ли ? Карал съм много различни коли и двигатели по състезания и здравите такива никога не прегряват ! На 40 градуса в лятото бой в зъбите до 8000 оборота, после моторна спирачка, завои .. маслото знаеш ли какво се случва с него тогава ? Нито са прегрявали нито нищо, но защото железата не са френски кашкавал и двигателите не са правени от французи с подарени кулинарни дипломи, чийто двигатели да могат да правят само 1 - салата с бутала в картера.11:12 24.12.2021
54 НалиВенелино
Майсторът и отказал с думите:"На мачка, борче и п..чка ремонти не правим."
11:40 24.12.2021
55 Лично заинтересован
До коментар #40 от "Инженер":
Явно живеем в различни Българии .. не съм писал за най евтините .. не съм толкова богат че да купувам най евтините продукти11:49 24.12.2021
56 аф еа
До коментар #12 от "Антонн":
говориш глупости 1.6 бензин голф 3 е железен и не гори масло на 500 000 км13:15 24.12.2021
57 Купете си
Коментиран от #59
14:16 24.12.2021
58 Човека с опелите
15:50 24.12.2021
59 Бивш притежател на Волво
До коментар #57 от "Купете си":
Ми кво могат да говорят за тез дрегели? Пълни кошници са дето нема продаване после.вечно твоя нали съм имал и го продадох на части най-накрая та и още части имам в гаража от него.А новите са китайски талиги.16:23 24.12.2021
60 Opiii
16:42 24.12.2021
61 Ае луд
До коментар #26 от "Двигателите":
Един поляк с една корола беше на 1 200 000 с заводския съединител при смяната му (корола 01 набор) къде къде по съвременна кола от изброените от теб 😃 мотора е само обслужван без гък без мък и се налива гориво.... Много ме кефи е така на някой чакрите като се размърдат и почва да боготвори дадена кола по дърта от мен, колкото и да не им се иска Тойота са един от производителите които правят най издръжливи и качествени коли! Не че нещо световния пазар говори, или само ние тук в България боготворим 20-30-35 годишни модели и сме убедени че са по качествени от дадени марки... Ех тоя наш манталитет ще ми затрие бяхаКоментиран от #70
16:46 24.12.2021
62 Ники
19:43 24.12.2021
63 Той
С тези технлогий които ги има в момента могат да направят двигателите да изкарват минимум милион километра, но не го правят.
07:30 26.12.2021
64 Ай стига ве
1 400 000км,и не му беше правен ремонт на двигателя
09:40 26.12.2021
65 Гошо
09:54 26.12.2021
66 Кънчо
15:18 27.12.2021
67 Баш си е дизела
1.9 TDI 90 коня на вагена е определено супер здрав мотор.Ама ще ги търсим ние след време тея двигатели.
11:18 28.12.2021
68 коко
До коментар #46 от "Майстор":
Хюндай и Кия отдавна са първокласни автомобили,а цените им надминаха Хонда и Тойота...20:53 03.01.2022
69 Жоро
До коментар #46 от "Майстор":
Преди години имах служебна кия сийд,модел 2009г,за 5 години и навъртях над 330хил км главно на магистрала,дефекти-0 страшно здрава кола.И най-странното,че беше супер икономична,около 5.5-100км бензин..Върху дизела нямам наблюдения...20:59 03.01.2022
70 Reptile
До коментар #61 от "Ае луд":
Всички Тотки се карат, като счупени - до 90 км/ч и са връло надеждни!Глупости, всички Короли около 2000 в БГ отиваха на основен ремонт до 100К заради дефектни сегменти.
Сегашните им дизели са същите кенефи, защото скапват дюзи за около 100К и D4D мотора означава - Dай 4-ри Dюзи!
Ако твоята Корола попадне в ръцете на един квартален BMW-вист на около 25 години и давам точно 30 дни и ще я предадеш за скрап!
12:27 27.01.2022