6 Февруари, 2022 12:00 8 383 9

Знаете ли, че този стар микробус VW разполага с мощност от... 558 коня

  • volkswagen-
  • t5-
  • тунинг-
  • porsche
Знаете ли, че този стар микробус VW разполага с мощност от... 558 коня - 1

Разказваме ви за една забележителна, но много нестандартна тунинг разработка, дело на берлинското ателие TH-Automobiles. Именно тези специалисти, при това преди 13 години, се захващат с тогава актуалния бус Multivan T5.

И днес обаче, мераклиите за кола с динамика на излитащ самолет никога не биха взели насериозно този Volkswagen Multivan T5. Специалистите на берлинската компания TH Auto обаче са на друго мнение.

От светофар или на магистрала техният TH2 Multivan и днес може да засрами немалко суперкари. Какво обаче се крие под почти стандартната обвивка на този стар микробус на Volkswagen?

Знаете ли, че този стар микробус VW разполага с мощност от... 558 коня

Преработеният бус разполага с 3.6-литров битурбомотор от Porsche 996 GT2, разположен зад резервоара. Форсиран е до чудовищните 558 к.с., развива максимален въртящ момент от 807 Нм и задвижва задния мост.

По онова време, по желание на клиента може да се поръча и двойно предаване, а за най-ненормалните цивилни състезатели е предвиден вариант, при който отпред се запазва оригиналният турбодизелов двигател със 150 коня.

Управлението на подобно возило със стандартното окачване и спирачки граничи със самоубийство. Ето защо от TH Automotive трансплантират тунингована ходова част и спирачни компоненти също от Porsche.

Знаете ли, че този стар микробус VW разполага с мощност от... 558 коня

Апарати с шест бутала отпред и четири отзад осигуряват на летящия микробус безопасно приземяване. Окачването, естествено, е по-ниско от стандартното. На него се дължи един от малкото намеци за потентността на автомобила във външния му вид.

За доработките може да се съди и по надничащите зад джантите доста по-големи спирачни апарати и леко видоизменената муцуна. В интериора изпъкват волан, контактен ключ и показателни уреди от Porsche.

Преди 13 години цената на такъв TH2 Multivan стартира от 145 000 евро - което е сериозна сума за тогавашните стандарти. Освен механичните доработки, срещу тези пари купувачът получава камера за задно виждане, инкорпорирана в емблемата, DVD-плейър в пътническия отсек и други нетолкова дребни за онези години, глезотии.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Софиянец - Лозенчанин

    8 1 Отговор
    Браво! Много добър, макар и след толкова години🏁🇩🇪
  • 2 CL500

    7 1 Отговор
    Що за заглавие е това Откъде можем да знаем, че тоя бус бил 500 коня, по цвета ли? Все едно да питам авторчето, знае ли, че на колата на светофара маслото е сменено преди 2500 км?
  • 3 ники

    2 9 Отговор
    Те без това тия бусове се чупят като за световно представям си тоя а за разхода на гориво да не говорим прекрасна германска бънгия за комплексари
  • 4 Японеца

    3 6 Отговор
    Гоуям строшляк! Опел Виваро е по здрав!
  • 5 Желяз каменноff

    3 0 Отговор
    Искам тва возило колко лева е
  • 6 Guilty men

    0 4 Отговор
    Къде да намеря тази колиба имам парите
  • 7 Стар си ти

    8 0 Отговор
    Много си е готин буса
  • 8 Инкорпорина в емблемата

    4 0 Отговор
    Звучи все едно радко е Нобелов лауреат в авто журналистиката.
  • 9 сърбин

    0 0 Отговор
    ВИДЯХ ТАКЪВ БУС В ГЕРМАНИЯ ПРЕЗ 1993 ПАК СЪС ДВИГАТЕЛ ОТ ПОРШЕ НО САМО С180КС.