"Сърцето" на автомобила се счита за най-важния елемент в една кола - няма значение дали е бензинов, дизелов или дори електрически. Наред с наградата "Автомобил на годината" специализираните журналисти ежегодно провеждат и събитието "Двигател на годината". Именно тези силови агрегати, които печелят най-често въпросната награда правят класацията ни Топ-5 на най-добрите мотори за последното десетилетие.
Ferrari
Така през 2019 г. наградата за двигател на годината отново беше получена от 3.9-литровия V8 на Ferrari, който се инсталира в спортния автомобил 488 GTB. Сред достойнствата на силовия агрегат са висока мощност и икономичност при шофиране в града. Отбелязва се също, че един от най-динамичните серийни турбо двигатели. Именно този мотор получава наградата четири поредни години - от 2016 до 2019 г.
BMW
През 2015 г. 1.5-литровият 3-цилиндров мотор на BMW с турбина с променлива геометрия беше признат за най-добрия двигател. Именно този захранващ агрегат е инсталиран на хибридния спортен автомобил BMW i8. Имайте предвид, че през 2015 г. двигателят стана най-добрият в три категории наведнъж: „Новак на годината“, „Най-добър двигател с работен обем в диапазона 1.4 - 1.8 литра обем“ и „Двигател на годината“.
Ford
Двигател на годината през 2012, 2013 и 2014 е еднолитровият трицилиндров мотор на Ford, носещ името EcoBoost. В продължение на три години този силов агрегат е определян, като най-технологичния и буквално се смята за стандарт сред трицилиндровите агрегати. В същото време за една година хиляди собственици върнаха колите си с еднолитрови двигатели в сервиза поради прегряване, като ремонтите по тях бяха гаранционни.
Fiat
Още едно "бебе" - 0.9-литровият двигател на Fiat, носещ името TwinAir стана "Двигател на годината" през 2011 г. Силовият агрегат има само два цилиндъра и турбина, което му позволява да произвежда 84 к.с. и 107 Нм въртящ момент. В същото време, въпреки скромния си обем, двигателят издава приятен звук по време на работа.
Volkswagen
И накрая, през 2009 и 2010 г. 1.4-литровият турбо двигател на Volkswagen TSI беше признат за двигател на годината. Освен това силовият агрегат беше признат и за "Най-екологичния" двигател. Списъкът с модели, на които се монтира този агрегат, е огромен - SEAT Ibiza FR, модели на Cupra, Volkswagen Polo GTI, Skoda Fabia RS и други автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #13, #23, #69
10:10 23.12.2021
2 Ментеросо
Коментиран от #49, #55
10:11 23.12.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Капитана
10:12 23.12.2021
5 антрашпиц
10:12 23.12.2021
6 шумахер
10:13 23.12.2021
7 Софиянец
10:13 23.12.2021
8 Дърт Вейдър
10:15 23.12.2021
9 Еко Бустер
Коментиран от #26, #74
10:16 23.12.2021
10 beast
10:18 23.12.2021
11 Русенец
10:23 23.12.2021
12 Отвертко
Коментиран от #16
10:23 23.12.2021
13 kkk
До коментар #1 от "Пич":
Я не обиждай миксерите- те са в пъти по-здрави и полезни от тея недоразумения10:23 23.12.2021
14 DrivingPleasure
10:24 23.12.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Komapak
До коментар #12 от "Отвертко":
Ферари на над 100000 км също много трудно може да срещнеш. Така че доколко е здрав е спорен въпрос. Особено с тези две турбини...10:28 23.12.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 От 3.0 нагоре
Коментиран от #21, #27
10:31 23.12.2021
19 Абе
10:33 23.12.2021
20 6473
10:41 23.12.2021
21 Komapak
До коментар #18 от "От 3.0 нагоре":
Още по-добре на осем цилиндъра обаче е въпрос на възможности... 😜10:42 23.12.2021
22 Хаха пълен смех
10:58 23.12.2021
23 А ферарито може да бъде музеен ескпонат
До коментар #1 от "Пич":
Що за друго не става тва😂😂😂само да си го гледкаш11:03 23.12.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Ner
11:06 23.12.2021
26 Този
До коментар #9 от "Еко Бустер":
Двигател на годината е такъв с най-голяма мощност и най-малък разход, съответно и изгорели газове. На никой не му дреме, че ресурса е колкото на косачка11:10 23.12.2021
27 Хахаха
До коментар #18 от "От 3.0 нагоре":
6така е като ярномелка в сравнение с осмака ноето момче11:20 23.12.2021
28 Да ама не
11:33 23.12.2021
29 Ония другия
Коментиран от #77
11:35 23.12.2021
30 САТЪРА НА ХАНА
11:43 23.12.2021
31 Дон Портокал
11:48 23.12.2021
32 Джамбаза
11:57 23.12.2021
33 Nightrunner
12:03 23.12.2021
34 Jdm
12:07 23.12.2021
35 Боби
Коментиран от #76
12:34 23.12.2021
36 Ужас
13:53 23.12.2021
37 Потник
15:32 23.12.2021
38 Венци
Коментиран от #50
16:01 23.12.2021
39 така е
16:29 23.12.2021
40 Сатана
17:03 23.12.2021
41 Тити
17:21 23.12.2021
42 Анджело
18:12 23.12.2021
43 Илиан
18:35 23.12.2021
44 Фен на Учиндолския
18:36 23.12.2021
45 Чичо Манчо
19:36 23.12.2021
46 Димов
20:02 23.12.2021
47 Зайко Байко многознайко
03:46 24.12.2021
48 Toto Rino
Казват,че той е направил от маймуната човек и после обратното :)
Коментиран от #51
08:16 24.12.2021
49 не си карал
До коментар #2 от "Ментеросо":
такава.Със сигурност караш някое издухано бмв на 20години.Гледам ги на магистралата от 150км повече не вдигат.Виждам зависта в погледите им като ги изпреварвам с миксера си.Коментиран от #52, #53
12:13 24.12.2021
50 как няма да прегрее
До коментар #38 от "Венци":
не може да го натискаш на магистрала колкото може да върви,а това при форда е210км в час.На такова каране не издържа.12:19 24.12.2021
51 Гост
До коментар #48 от "Toto Rino":
1,9 ТДИ ли беше с глобите за лъжливи емисии?Той ли беше със забиващата геометрия на турбината, която трябваше да се чисти всяка година?
13:25 24.12.2021
52 Бай Шиле
До коментар #49 от "не си карал":
Ти луд ли си бе пич? Как можеш да сравняваш удоволствието от шофиране на три цилинров блендер с шест цилиндровия М52 на БМВ,па макар и 20 годишен?Явно не си автомобилист.12:24 25.12.2021
53 Бай Шиле
До коментар #49 от "не си карал":
Ми карам си шестака на БМВ с 150,ама ако поискам до 200 ги вдига докато мигнеш.Ти като ме задминеш няколко пъти с 180 "еко бустер,туин турбо,супер боост и т.п." и трите цилиндъра ще запушат като забравен чайник на котлона.Не стопляш ли,че всички тия уйдурми са за печалбата,а шараните им се вързват.12:35 25.12.2021
54 митничар
12:47 25.12.2021
55 Оня с коня
До коментар #2 от "Ментеросо":
Пич, като ти чета глупостите,стигам до извода, че на друго освен ЗАЗ, Москвич и Лада не си се качвал никога.Коментиран от #73
12:31 26.12.2021
56 ЗиД
18:39 26.12.2021
57 Турбо Дизел
23:16 26.12.2021
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Шофьор на " Трабант"
10:54 30.12.2021
60 Борислав
Класическият 1.6 на ваг е ок, а всичко тси/фси е биклик.
1.6 на Форд е супер, а оня косачка 1.0 е биклик.
1.6 на Хюндай явно не става, макар да е един много корав двигател. Ти да видиш класация.
11:51 30.12.2021
61 Дядо ви кУрти от село пиперково
12:04 31.12.2021
62 БгТопИдиот
17:35 01.01.2022
63 Алабала
19:46 01.01.2022
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Фен
17:32 02.01.2022
66 Фен
17:34 02.01.2022
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Bulava
07:59 04.01.2022
69 Пеуник
До коментар #1 от "Пич":
Не! Направо печелят конкурса за боклуци на века! Имам предвид за немските боклуци. За фията не знам.13:53 04.01.2022
70 Иван
11:15 05.01.2022
71 авото
11:30 10.01.2022
72 Иво
17:52 10.01.2022
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 ФЕН
До коментар #9 от "Еко Бустер":
Аз карам еко бус 1,6 /182кс.автомат 4х4 колата се сменя маслото на 8-10К км.в момента е на 330 000 км. до тука е сменено само масла двигател и скорости и 1 път ангренаж на 220 к. ... и накладки няколко пъти л.разхода е същия като беше нова 7-8 на дълго 10-12л. в града .От 2 г се кара на газ няма промяна всичко по колата си е оригинално както е произведена!11:51 25.01.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Волвар
До коментар #35 от "Боби":
"Имам АКОРД 2,2 дизел на 300 000км....друга не ми трябва. Само синтетика на 10000км."2.4 дизел на Волво е тъкмо разработен на тези километри. Сменях синтетиката на 15 000, продадох го на 400 000, ще одере новия собственик, ако му се кара кола 2003 година.
Кола под два литра не карам!
19:33 26.02.2022
77 хихихи
До коментар #29 от "Ония другия":
е къде са тия гарнитури на субару май само си чувал за това имам две субарута и съм минал 100 000 нито гарнитури нито други проблеми аре стига аман от разбирачи16:20 30.04.2022
78 Гош
02:04 22.11.2022