Last news in Fakti

14 Февруари, 2022 17:25 33 241 50

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

  • тест-
  • volkswagen-
  • taigo

Моделът Taigo представлява нещо като мини Х6-ица

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen - 1

Ако някои, когато го видят на живо, ще въздъхнат по този необикновен SUV, други, напротив, ще го сметнат за мини имитация на BMW X6. И в двата случая обаче това е едно уникално предложение, тъй като Volkswagen Taigo е единственият толкова малък купеобразен кросоувър на пазара. А нашият тестови модел, с бензинов двигател с мощ 150 коня, се оказа и много рационален.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Volkswagen Taigo смело се впуска в битка в този сегмент, който с 21% пазарен дял ще го сбъска с ожесточена конкуренция. Но новото VW илзиза с визия, която със сигурност е опортюнистична, но от която VW би било погрешно да се лиши, тъй като Taigo, който е позициониран между T-Cross и T-Roc, е уникално предложение благодарение основно на много модерната си линия. T-Cross, на базата на който е направен Taigo, се представя като доста умерен градски кросоувър, но купеобразният кросоувър може да се похвали с далеч по-динамична линия и спортно ориентиран дизайн.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

В играта за сегментиране на гамата Volkswagen припомня, че техният T-Roc е малко по-просторен и и с повече екстри, особено във версията му 4 Motion, на която, за съжаление, Taigo няма право на 4х4 задвижване. На арената Taigo ще предизвика Peugeot 2008, Renault Captur , Ford Puma или дори Yaris Cross . В допълнение към своята линия и за да се откроява, Taigo разполага с купеобразна каросерия, интересно стандартно оборудване и три двигателя, вариращи от трицилиндров бензинов 95 и 110 к.с. (BVM 6 и DSG7) до четирицилиндров турбо 150 к.с. За нашия тест избрахме най-мощната, при това в изпълнение R-Line.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Екстериор и интериор

Със своята скосена каросерия Volkswagen Taigo предлага уникална форма в сегмента на компактните SUV-то. Под динамичния силует се намира платформата MQB A0 на T-Cross и Polo, като Taigo e е с дължина 4.26 м, 1.75 м широчина и 1.51 м височина. Това го прави малко по-дълъг от T-Cross, но и с 66 мм по-нисък. Въпреки скосения таван в задната част, можем да ви съобщим добри новини по отношение на товарното пространство, защото обемът на багажника е 438 литра, или между 17 и 83 литра по-малко от T-Cross, който, от своя страна, за да увеличи товарното пространство, се възползва от плъзгащата се задна седалка.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

При Taigo такава няма, но задните седалки са сгъваеми в съотношение (2/3-1/3), като по този начин товарният обем може да достигне до впечатляващите 1 222 литра. Що се отнася до комфорта на седящите отзад, то той не е ограничен от споменатия вече скосен таван. Така че модерната и динамична екстериорна линия не е предпоставка за дискомфорт в салона. Отпред Taigo се отличава с LED светлинен подпис, включен в опционните Matrix LED фарове. Отзад, "стоповете" са сдвоени посредством светлинна линия, придаваща екстравагантно излъчване на малкото купеобразно кросоувърче. Цялота визия е модерна и определено със спортно излъчване.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Когато отворим вратата, сме на позната земя, тъй като арматурното табло е идентично с това на новото Polo. От друга страна, ако декорациите по таблото и централната конзола са "лъскави", то останалите, особено корите на вратите разочароват, тъй като твърдите пластмаси "миришат" на икономичност. Captur и 2008 са по-щедри в това отношение.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Двигател и ходови характеристики

Още първият път, когато седнете зад волана, ще се ориентирате в обстановката много лесно. Всички уреди за управление са интуитивни и на очакваните места. По-специално мултифункционалният кожен волан с лостчета за превключване на DSG трансмисията е нещото, с което моделът превъзхожда гореспоменатите френски конкуренти. Отляво се откриват бутоните за круиз контрола, а отдясно тези за персонализиране на арматурното табло, както и достъп до различна информация за шофирането. С други думи почти всичко може да се извършва без да се пуска волана. Що се отнася до останалата част от приборите, то Taigo е оборудван с 10.25 инчов Digital Cockpit Pro, който осигурява ясен изглед на цялата нужна информация за пътуването.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Тя се допълва и от централния сензорен екран на Discover Pro системата, който в нашия случай бе с размер 9.2 инча. Отзивчивостта му е добра и оформлението на различните менюта, макар и скучно, е много рационално. Някои потребители могат да имат проблем единствено със сензорните контроли на климатика. Идеята им да бъдат отделени от централния екран е отлична, но управлението им остава по-малко интуитивно от стандартните въртящи се бутони.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Като цяло обаче атмосферата на борда на новия Taigo е приятна с красива светлина, идваща от панорамния покрив. Задното виждане през централното огледало страда от линията, подобна на купе, но маневрите се подпомагат от камера за заден ход с прилична резолюция и ефективен парктроник. Асистентът за паркиране се предлага като опция, но от наша гледна точка е препоръчителен.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Основното преимущество на Taigo пред конкурентите е мотора и настройките на окачването. На пътя Taigo се управлява много лесно. Намираме шасито и ходовата част за идеално балансирани и откъм стабилност, и откъм мека возия. Като цяло шофирането на Taigo е успокояващо, независимо от вида на пътната настилка. Колата определено е с неутрално поведение. Puma , един от неговите конкуренти, има далеч по-рязко управление, френските конкуренти пък са прекалено меки, докато Taigo разчита на умереност във всяко едно отношение.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

В същото време той не е толкова удобен като Captur, но се адаптира много добре към шофиране в извънградски условия. Имайте предвид, че големият четирицилиндров мотор с мощност 150 к.с., съчетан с кутията DSG7, е пример за плавност и дори излишен запас от тяга. Лекото купе съчетано с този сравнително мощен турбо мотор е най-доброто предложение в този клас. Още нещо, което ни направи впечатление е полуавтономното шофиране, което се активира с бутони, разположени вляво от волана. Възможно е лесно да регулирате скоростта и безопасното разстояние само с две щраквания.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Активирането на системата според нас е много по-интуитивно, отколкото при превозни средства, чието управление представлява дистанционно зад волана. Центрирането в лентата не е най-прецизното или ефективно, но ако го сравняваме с автомобили от високия премиум клас. В своята категория Taigo и тук е с едни гърди пред конкурентите. Препоръчвайки ви по-мощния агрегат, трябва да кажем, че той съвсем не е лаком. Средният разход, който отчете борд компютъра, бе под шест литра. Разумната консумация се подпомага и от плавната роботизирана кутия DSG7. Според нашите изчисления с такъв разход Taigo може да измине над 600 километра с един резервоар, което си е доста прилична автономия за кросоувър от този клас.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Заключение и цени

Ако трябва да обобщим основните преимущества ще кажем, че силните черти на Taigo са динамичен екстериор и същевременно запазен комфорт в салона, качествена сглобка, динамичен двигател със сравнително нисък разход, Android Auto и Apple CarPlay са достъпни безжично, возията е мека, а стабилността - отлична. По отношение на минусите ще кажем, че те са малко, като основният е свързан с по-ниското качество на някои от материалите в салона. Като цяло - тествахме го, хареса ни! А по отношение на цената и на основните въпроси: Скъп ли е или пък не, оставяме да прецените сами.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    30 16 Отговор
    Отлечно ревю, а що се отнася до колата - харесва ми, а и цените ѝ са поносими, на фона на конкуренцията де, иначе не е евтино.

    Коментиран от #2

  • 2 Име

    21 16 Отговор

    До коментар #1 от "Бангеев":

    Да, теста на Радо е добър - с плюсове и минуси, но на визия нещо не ми харесва. Скосеният таван е привилегия на скъпо коли, на тези масовите не отива. Лично мнение.

    Коментиран от #6

  • 3 Митко

    19 8 Отговор
    Благодаря за материала. Хареса ми сравнението с преките конкуренти, защото търся подобна кола за жена ми и се чудя точно между нещо такова.
  • 4 Бедно БГ

    23 12 Отговор
    БГ-то не е еволюирала за нови коли.
  • 5 УСА боклук

    25 18 Отговор
    Цената от стари сръбски динари ли е, или лева, или евро?
  • 6 Гост

    18 19 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Така е. Каросерии като SUV купе, спортбек или шутинг брейк отиват само на големи и луксозни автомобили. При евтини коли като CLA shooting brake или Kia Ceed си е чист снобизъм, който изяжда така или иначе малкото багажно пространство.
  • 7 jap

    46 9 Отговор
    Дизайна е доста свеж на фона на повечето скучни модели от тази марка но комбинацията TSI-DSG гарантира чести посещения в сервизите.

    Коментиран от #32

  • 8 сектант

    21 19 Отговор
    на вашето внимание това е един забележителен трицилиндров автомобил също като трицилиндровия вариант на Дачия Дъстър Редлайн. Браво на господата от Германия (и госпожите).
  • 9 ужас

    57 10 Отговор
    SUV без 4x4 си е извращение. За какво ми е? И с тоя еднолитров двигател...

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Съвет

    20 31 Отговор

    До коментар #9 от "ужас":

    Ми не го купувай, има едни хиляди хора дето ще си го купят..
  • 11 Иво

    23 31 Отговор

    До коментар #9 от "ужас":

    SUV e TOYOTA LAND CRUISER.Всичко под него няма основание да се нарича така.
  • 12 дойчланд

    46 12 Отговор
    Поло с по-големи гуми. И нещо не виждам дизелови двигатели, що така? Нали немците бяха много добри в тях и ни пробутваха "еко дизела" почти 3 десетилетия.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Mario

    21 21 Отговор
    Хубаво е колето, ревюто също. Има и 4цил мотор, цените са поносими, а бе става.
  • 15 Буко Баламата

    39 15 Отговор
    Каква Х6-тица бе това на Дачия мяза.
  • 16 нннн

    24 3 Отговор
    Особено ценени в България са VW втора ръка.
  • 17 volvoD5

    49 5 Отговор
    1,0 ТСИ
    КО? Не!
  • 18 А двигателят може ли да

    48 3 Отговор
    се свали и да се монтира на мотоциклет с кош?
  • 19 един

    42 10 Отговор
    Да не чувам за Фолксваген и боклучивите им бензинови TFSI мотори. На 70 -80 хиляди прогорват яко масло. И тва не са единични случай , а епидемия.
  • 20 един

    40 13 Отговор
    Фолксваген вече толкова са изпаднали , че верно тва прилича на новото Сандеро , само дето Сандеро е по-хубаво (поне на външен вид )
  • 21 Бочко

    54 4 Отговор
    Разбирам защо са го кръстили Тайго - щото е като Айго, ама с Т (TSI)... и на пространство го докарва същото. Миксер за 40-50 000 лв. без ДДС с пришити на седалките кухненски покривки...
  • 22 ККК

    12 25 Отговор
    Това е еди страхотен автомобил без много технологични лигавщини, но с всичко необходимо по него. Става и за трада и за извън него. Цената му също е Ок, предвид новата реалност. Е има си и минуси, описани в статията, но то няма как за 40 к да е ролсройс
  • 23 Riko

    11 1 Отговор
    хубаво ревю, малко са такива обективни в бг ефира
  • 24 Тайго майго

    33 3 Отговор
    Освен всичко друго, едно нещо не ми дава мира: кой ги одобрява тези фалшиви ауспухови накрай ници?! Такава имитация все едно не е на кола за 50 или 75 бона( тигуана има същата) а на някоя детска количка за 5 годишни. И отдолу под се подава тръбичката на мижаво ауспухче на асматичното двигателче....
  • 25 Иванов

    33 7 Отговор
    Дачия Сандеро Степуей е абсолютно идентична със Тайго - само дето е с 10 000 лева по-евтина - струва 27 000 лв и е със по-голям просвет !!!

    Коментиран от #26

  • 26 Иво

    17 7 Отговор

    До коментар #25 от "Иванов":

    Да и още 10000хил и пада цената след 5 месеца значи около 17 бона идва....колкото и е и стойността!!!

    Коментиран от #27

  • 27 Дфен

    11 3 Отговор

    До коментар #26 от "Иво":

    Щото на Фв пада с десет бона ама след третата година.
  • 28 Bulava

    34 3 Отговор
    Не съм придирчив и не карам мощна кола ,но по дяволите кой себеуважаващ се инженер измисли двигател 1.0 и го сложи в тази кола бе мамкя му.50000 лв за 1.0 кубика
  • 29 селтак

    22 3 Отговор
    🤣🤣🤣Хиляда кубиков клосет! Както е тръгнало старите коли с адекватна кубатура на двигатела ше станат по скъпи от новите! Със това двигателче дали ше може да си влачи поне купето,камо ли да върви!
  • 30 Ами то много евтино

    4 0 Отговор
    Коментар: какъв коментар!
  • 31 Bulava

    24 5 Отговор
    Карам VW но не е лошо от фирмата да вземат да намерят някой мислител да вземе да оправи тея DSG кутии че 10 години как пък не можаха малко от малко да ги оправят тея трошляци
  • 32 ПКП

    19 4 Отговор

    До коментар #7 от "jap":

    Собственика след 100000км ше оди пещ
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 някойситам

    22 6 Отговор
    малко, грозно полуавтомобилче с напречно расположено двигателче с никакъв ресурс и мощ.
    всичко от ВАГ груп, освен Porsche и няколко модела на Audi, са пълна породия и грознотии.
  • 35 да бе

    15 3 Отговор
    имам моторна косачка с по-голям работен обем от тези т.нар. двигатели
  • 36 Джуркан Вирус

    5 5 Отговор
    Има ли шанс да си паснат Бат БойкО и WV ? Народната кола с народния ПРОСТАК !
  • 37 Брахма Джаванхаругари

    16 3 Отговор
    За 1.5 TSI давам 50 000 INR (индийски рупии)...и нито 1пайс повече за тая недомислица!
  • 38 Някой си

    21 0 Отговор
    Направили са скъпа версия на Поло. Нищо повече, но за повече пари.
  • 39 Къй тоз чалъм бе...

    8 2 Отговор
    Туй отзади доле къде лъщи дупки за пушека ли са...или плястмасови пъцъкни за кипра и камуфляж на амбаляжа?!
  • 40 Антонов

    21 2 Отговор
    Преди няколко дни ми се развали сокоистисквачката. Учудих се защото беше само на два три месеца. Нов модел силно рекламиран. Имам технически познания и инструмени. Отворих я сам и какво да видя...Всички части като електродвигателя механичните приводи и корпуса бяха по-слабо изработени и от играчка за деца до 5 годишна възраст. Беше тотално самоунищожена. Нищо не можеше да се поправи. Извадих старата леко матирана шумна и с по нормален дизайн машина купена от Кореком преди повече от 30 години и си помислих че съм щастливец че до 50 годишна възраст живях в "старото" време с доказано качествени неща.

    Коментиран от #48

  • 41 DSG

    11 2 Отговор
    Най- скапаната трансмисия за всички времена
  • 42 гост

    15 1 Отговор
    малко, грозно, маломощно и скъпо = Фолксваген.
  • 43 Хахаха тундра 5.7

    8 1 Отговор
    Големи двигатели му сложили хахаха. Те всички от таблицата правят един читав мотор
  • 44 ФАуве

    10 1 Отговор
    Отвън барнат, отвътре изсечени пластмаси като с брадва, добре, че са дисплеите да придават някакъв уж премиум вид, а таблицата с моторизациите ме довърши. Айде улево!
  • 45 РЕАЛИСТА

    4 2 Отговор
    ПОРЕДНИЯТ ИДИОТСКИ МОДЕЛ С 1000 КУБИКОВ МОТОР.ЖИВА СЕНОКОСАЧКА.НИКОГА АМА НИКОГА НЯМА ДА КУПЯ ТОВА НЕДОРАЗОМЕНИЕ.

    Коментиран от #49

  • 46 Porek

    3 1 Отговор
    "Скъп ли е или пък не, оставяме да прецените сами."
    Аз не мога да преценя тези цифри какво са, круши ли ябълки ли ?
  • 47 Jacques Yves Moineau

    3 1 Отговор
    Основното преимущество на Taigo пред конкурентите е мотора.. .. 1.0 три цилиндъра.??ГолЕм смЕх.
  • 48 От Плевен съм

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "Антонов":

    Колега, да разбираме , че си на 80 години? И още ремонтираш сокоизтисквачки? Браво.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Антитрол

    0 0 Отговор
    Значи да разбираме, че почти всички в коментарите карате Ферарита и Поршета и затова тези двигатели са ви малки и за нищо не стават. Смях.