4 2338

20 годишната еволюция на Volkswagen Touareg

  • volkswagen-
  • touareg
20 годишната еволюция на Volkswagen Touareg - 1

Когато беше представен за първи път през 2002 г., Touareg изненада с 5,0-литров V10 TDI двигател, който доставяше впечатляващия тогава въртящ момент от 750 Nm. „Race Touareg“ от Volkswagen Motorsport доминираше в рали Дакар в продължение на три последователни години от 2009 до 2011 г. Следваха различни световни рекорди на дълги разстояния, като например на Панамериканската магистрала, където разстоянието от до 23 000 километра беше изминато за малко по-малко дванадесет дни. През 2006 г. Touareg извади от хангара си Boeing 747 с тегло 155 тона и по този начин си осигури нов световен рекорд.

През 2005 г. Touareg “Stanley”, един от първите наистина интелигентни превозни средства в автомобилната история, спечели голямото предизвикателство на DARPA за автономни превозни средства, организирано от Американската агенция за напреднали изследователски проекти в областта на отбраната (American Defense Advanced Research Projects Agency). Това беше един от само четирите автомобила, които достигнаха финалната линия, от общо 23, които започнаха състезанието. Днес клиентите на Volkswagen се възползват от дългогодишен опит в разработката на системи като Travel Assist и опционалния Park Assist Plus с възможност за дистанционно паркиране.

Touareg I / 2002 г.

20 годишната еволюция на Volkswagen Touareg

Първият Touareg през 2002 г. отбеляза навлизането в нов сегмент и беше елегантен технологичен носител от самото начало. Обозначението на модела на първокласния SUV е препратка към народа на берберските туареги, номадските обитатели на дивите пейзажи на пустинята Сахара, и подчертава ясно изразената офроуд пригодност на автомобила. Благодарение на многобройните си иновации, като електромеханична стабилизация против преобръщане или CDC въздушно окачване с шест нива на настройки, Touareg се превърна в един от най-ценените SUV модели в своя клас веднага след пускането на пазара.

С това оборудване преминаването на реки с дълбочина до 58 сантиметра и изкачването на наклони до 45 градуса не беше никакъв проблем. Водещият модел на линията Touareg беше Touareg V10 TDI, който беше оборудван с най-мощния дизелов двигател, инсталиран във Volkswagen по това време. 230 кВт (313 к.с.) 5-литров десетцилиндров двигател генерираше удивителен максимален въртящ момент от 750 Нм и ускоряваше 2,5-тонния Touareg до 100 км/ч за 7,8 секунди; максималната скорост беше 225 км/ч. Благодарение на този топ модел марката Volkswagen днес се превърна в един от водещите световни доставчици с пълна гама, покриваща всички важни сегменти от малки автомобили до SUV от висок клас. Touareg I се произвеждаше от 2002 до 2009 г. и е един от най-успешните луксозни SUV на своето време с 450 000 продадени бройки.

Touareg II / 2010 г.

20 годишната еволюция на Volkswagen Touareg

Второто поколение на Touareg нарасна както по ширина, така и по дължина и по този начин подчерта лукса и комфорт си. Предната част на автомобила подчерташе спортната елегантност с нови, аеродинамични брони и нова радиаторна решетка. Първият хибриден автомобил от Volkswagen беше пуснат на пазара, за да съвпадне с навлизането на пазара на второто поколение. Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid се задвижваше едновременно от бензинов двигател V6 с компресор с 245 кВт (333 к.с.) и електрически двигател с мощност 34,3 кВт (46 к.с.).

Електрическият двигател на изцяло хибридния модел рекуперираше енергията по време на спиране и така захранваше акумулатора. Хибридът имаше комбинирана системна мощност от 279 квТ (380 к.с.) и максимален въртящ момент от 580 Нм. Това позволяваше на Touareg II да ускорява до 100 км/ч за 6,5 секунди и правеше възможно достигането на максимална скорост от 240 км/ч. Средният му разход на гориво бе 8,2 литра бензин-супер на 100 километра. Множество нови асистиращи системи вече направиха пътуванията още по-безопасни и по-удобни, дори и по труден терен. В производствения си период от 2010 до 2018 г. Volkswagen продаде повече от 479 000 бройки от Touareg II.

Touareg III / 2018 г.

20 годишната еволюция на Volkswagen Touareg

Благодарение на модерните си линии, детайлите на каросерията и използването на спестяващи тегло материали в новата стоманена и алуминиева каросерия, третото поколение Touareg има спиращ дъха динамичен характер. Атрактивният и динамичен вид се подсилва от увеличаването на междуосието до 2,904 метра и намаляването на височината на автомобила със 7 милиметра. Напълно обновеният кокпит включва цифрови иновации, както и системи за свързване и асистенция, и гарантира комфортно и безопасно шофиране във всякакви ситуации.

Това бива осигурявано допълнително от оптимизираната електромеханична активна система за стабилизация против преобръщане, чиято асистираща система непрекъснато засича движенията на до 400 пъти в секунда, за да гарантира оптимално регулиране и абсолютно безопасно шофиране при всеки терен. От есента на 2020 г. Touareg R Hybrid е новият флагман като plug-in хибриден SUV с обща системна мощност от 462 к.с., максимален въртящ момент от 700 Нм и максимална скорост от 250 км/ч. Със своя намален комбиниран разход на гориво от 2,7 л/100 км и консумация на енергия от 21,1 кВтч/100 км, отличният хибриден модел също е водещ в своя клас превозни средства. Досега повече от 164 000 бройки на Touareg III вече са продадени по целия свят от дебюта му през 2018 г.

EDITION 20 / 2022 г.

20 годишната еволюция на Volkswagen Touareg

Общо над един милион автомобила от трите поколения Touareg са продадени до наши дни. Сега специалният модел Touareg “EDITION 20” продължава тази история на успеха. С автентичен и динамичен SUV дизайн и максимална ежедневна пригодност, ексклузивният специален модел внася нова движеща сила по пътищата – а също и по неоткритите маршрути между тях. Touareg “EDITION 20” е идеален както за градска среда, така и за страхотни офроуд приключения. Изключителни визуални акценти. Отличителните черти на новия модел “EDITION 20” включват напълно новата боя в Meloe Blue, както и гланцовите полирани 20-инчови джанти Bogota, които се предлагат само за юбилейния модел. Изразителният външен дизайн е допъленен от затъмнени странични и задни прозорци, LED задни светлини в черешовочервен нюанс и емблема на B-колоната с логото “EDITION 20”. Арките на колелата и дифузьорът имат допълнително черно гланцово покритие.

Ексклузивността на Touareg “EDITION 20” е продължена в ултрамодерния интериор. Качвайки се в автомобила, водачът и пътниците са приветствани от осветена облицовка на праговете с логото „EDITION 20“. Висококачествени черни кожени седалки Savona с отличителни „диамантени“ шевове и шевове в контрастен цвят Ceramique, светло бежов, подчертават изключително стилното цялостно впечатление. Перфектно съчетани двойни шевове в Ceramique-Red червено могат да бъдат намерени на арматурното табло, волана и вътрешните страни на вратата. Покритият с кожа скоростен лост носи логото “EDITION 20”. Елегантният интериор също е подсилен от осветена облицовка на праговете от неръждаема стомана – също с лого “EDITION 20” – и индивидуално регулируемо фоново осветление.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 11 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Рушляк

    12 11 Отговор
    Сега покажете еволюцията на УАЗ и лада нива

    Коментиран от #4

  • 3 Само vw

    18 2 Отговор
    Добри коли , НО имам само една забележка как може от Touareg II да използва окачването на старите пасат от 96 г с носачи , това е най -най скапаното оказване на света, при влизане в дупка носача слиза на долу и назад и гумената втулка се къса , същото е и като се качи джипа на бордюр .Това окачване може да е добро за Монако, Германия по аутобаните в страни с добра инфраструктура на 90% , НЕ като при нас 55% горе долу асфалтирано.Как може инженерите толкова умни хора да използват това окачване както и при ауди,това просто е много странно трябваше да се използва окачването на b6, няма толкова втулки има една биалетка и до там.Толкова съм разочарован
  • 4 ЕЕМ

    9 4 Отговор

    До коментар #2 от "Рушляк":

    Съвършенството няма нужда от промяна😁
  • 5 Тотьо

    11 7 Отговор
    Вагенски казани!
  • 6 Таралясници

    5 3 Отговор
    Имах 2020 год. продадох и повече няма Фолксвагени, питай патило!!!

    Коментиран от #8

  • 7 Гешев има такъв

    0 0 Отговор
    Защо не кажем нещо и за 4.1tdi мотора на Туарег 3.
  • 8 Макарон

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Таралясници":

    Колега, ще споделиш ли накратко твоя случай?