8 6427

Новата Dacia Duster: Всичко, което знаем за следващата версия на достъпния всъдеход

  • dacia-
  • duster
Новата Dacia Duster: Всичко, което знаем за следващата версия на достъпния всъдеход - 1

Dacia Duster е модел на румънската марка с повече от 2 милиона продажби от 2010 година до ден-днешен. По този начин, неговото изцяло ново трето поколение, което се очаква да пристигне през 2024 г., ще продължи да играе важна роля в гамата на Dacia, запазвайки достъпността, пътните качества, приключенския дизайн и практичността на своя предшественик, като същевременно ще добави повече технологии.

Настоящото второ поколение Duster беше представено през 2017 г. и получи фейслифт в средата на цикъла през 2021 г. Въпреки че все още е много популярен сред купувачите в Европа, Dacia вече работи по своя наследник, който ще бъде с дизайн направен от нулата.

Стил, вдъхновен от Bigster

Както се вижда от рендерите, се очаква новият Duster да сподели повечето от стилистичните си характеристики с концепцията Bigster. Dacia е майстор в стратегиите за намаляване на разходите, нещо, което вероятно ще бъде приложено в нейното SUV семейство. В този контекст Duster може да се превърне в по-малка версия на Bigster, която, според неофициална информация, вече е потвърдена за производство.

Въпреки разликата в размера, която ще бъде очевидна в дължината, моделите биха могли да споделят някои панели на каросерията, включително LED фарове и задни светлини, броните с интегрирани алуминиеви пластини и раздутите калници. Duster най-вероятно ще има обикновени дръжки на вратите и ще загуби някои високотехнологични характеристики на по-изисканата концепция, всички в полза на намаляване на разходите. Той също така ще включва новото лого на Dacia, което вече присъства в рекламните материали и ще бъде въведено изцяло в превозните средства на марката през втората половина на 2022 г.

Следвайки примера на текущата гама на Dacia, SUV-тата може да споделят и едно и също табло. Последното, отчасти разкрито от концепцията Bigster, ще включва по-голям и по-висок монтиран сензорен екран за информационно-развлекателната система, въвеждането на цифров инструментален клъстер, който ще бъде първи за Dacia, и вероятно някои устройства , получени от Renault . Съотношението цена/качество на Duster ни кара да вярваме, че румънският автомобилен производител ще запази доста твърдата пластмаса по арматурното табло, корите на вратите и централната конзола. Дизайнерите на Dacia обаче биха могли да намерят хитри начини да подобрят възприеманото качество с модерни текстури и издръжлива тапицерия на седалките.

Новият Duster вероятно ще продължи да расте по дължина в сравнение с 4 341 мм на настоящия модел, достигайки по-близо до 4 547-те мм на Jogger . Това ще доведе до още повече място за пътниците и техния багаж. В крайна сметка Duster винаги е бил един от най-просторните модели в сегмента B-SUV и Dacia иска да остане такъв. Фокусът върху практичността ще го направи чудесен избор за семейства и хора с активен начин на живот.

Електрификацията чука на вратата на Dacia

Duster е единственият останал модел в гамата на Dacia, който не е базиран на новата CMF-B архитектура на Groupe Renault, която вече се използва в Sandero, Sandero Stepway , Logan и Jogger. Това ще се промени с третото поколение Duster през 2024 г., което ще се похвали с разтеглена версия на същата платформа. Dacia се ангажира да продължи да предлага превозни средства, задвижвани с ДВГ, колкото е възможно по-дълго, в съответствие с тяхната достъпна ценова стратегия. Въпреки това беше потвърдено, че архитектурата CMF-B е съвместима със задвижващи агрегати MHEV, HEV, PHEV и BEV, а служителите на Dacia признаха, че биха могли да електрифицират гамата, когато е необходимо. Като се има предвид, че повечето пазари в Европа ще забранят ДВГ от 2030 г., Duster, който идва през втората половина на това десетилетие, може да се предлага и в електрифициран вид.

Това може да означава, че румънският SUV би могъл да наследи сложния plug-in хибриден задвижващ агрегат, използван от Renault Captur E-Tech , или подобна самозареждаща се хибридна настройка от Nissan Juke Hybrid . Те комбинират 1.6-литров четирицилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене, произвеждащ 93 к.с. и 148 Нм въртящ момент, електрически двигател с мощност 48 к.с.и 205 Нм, втори електродвигател, работещ като HSG (High-Voltage Starter Generator), и сложна многорежимна скоростна кутия, изпращаща мощност към предната ос. HEV версията ще е с батерия от 1.2 kWh, докато PHEV ще получи по-голям капацитет на акумулаторния блок от 9.8 kWh.

Duster ще използва бюджетна версия на платформата CMF-B. Ясно е, че Dacia иска да запази достъпността на Duster, така че няма да се изненадаме, ако румънците предложат по-елементарни версии само с ДВГ или по-прости хибридни настройки, осигуряващи добра комбинация от горивна ефективност и ниски производствени разходи. Това, което най-вероятно ще бъде изключено от гамата, е дизеловата опция, тъй като за Groupe Renault ще бъде много трудно да продължи да я актуализира, за да спазва по-строгите разпоредби за емисиите. Въпреки това, опцията за двугориво LPG/бензинов двигател може да бъде запазена в цялата гама на Dacia като алтернатива.

Въпреки че по-голямата част от B-SUV сегмента, включително тези от Groupe Renault, не се предлагат с 4WD задвижване, има голям шанс Duster да запази тази опция, поне за високите нива на оборудване. Това означава, че той ще остане една от малкото опции в сегмента за хора, които искат да се занимават с по-сериозно офроуд, предлагайки задвижване на четирите колела, щедър клиренс и респектиращи ъгли на атака в съответствие с грубоватия външен вид. За справка, настоящият Duster може да се похвали с клиренс 214-217 мм и с ъгъл на атака 30°.

Точно като своите предшественици, третото поколение на Dacia Duster ще се произвежда в Миовени, Румъния. Като се има предвид, че моделът вече е в процес на разработка, можем да започнем да виждаме някои "мулета" по пътищата, докато се приближаваме до официалния дебют, който се очаква през 2024 г.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 14 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Blackthorn

    13 7 Отговор
    Хибрид НЕ КУПУВАМ!!! Колкото и да е хубава колата в останалите отношения.
  • 2 Много Хубава

    8 8 Отговор
    Ще си купя една определено.
  • 3 Ситрошен

    8 5 Отговор
    Изглежда по-грозно и от Land Rover, сигурно е и още по-трошливо ..

    Коментиран от #4, #6

  • 4 сектант

    9 14 Отговор

    До коментар #3 от "Ситрошен":

    дъстър е премиум джип за истинските късметлии в живота а гроздето на ганя винаги е кисало защото никога не е на ниско

    Коментиран от #5

  • 5 Сър

    12 3 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Дачиа и Премиум е някакъв мокър сън на девственик хххаахахахах
  • 6 Феномен Д

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ситрошен":

    Ясно и ровър ти е пипало огледалата.
  • 7 Анонимен

    1 0 Отговор
    Всеки следващ модел намаляват разходите, но цената расте. Това се казва еврейски собственици. Много е вероятно в четвъртата генерация да ти продадат вместо автомобил малка количка от мач бокс и ключодържател със свирка.