24 Април, 2022 10:35 6 451 16

Как се тестват за здравина частите на най-евтините нови коли

  • dacia-
  • издържливост
Как се тестват за здравина частите на най-евтините нови коли - 1

Много често вече могат да се видят автомобили с марката Dacia, на километража на които има пробег от няколкостотин хиляди километра, а колата все още изглежда добре.

Издръжливостта на автомобилите Dacia (дъщерна марка на Renault ) е строго пазена тайна, известна само на тези, които работят в двете лаборатории на техническия център Titu , който се намира на 50-ина километра северозападно от Букурещ.

В Titu всяка година се провеждат хиляди тестове, за да се изпита издръжливостта на пластмасовите и металните части, използвани в моделите Sandero, Duster и Jogger. Лабораториите са оборудвани с множество високотехнологични апаратури, изпитващи материалите за стареене и корозия.

Именно там се симулират всевъзможни начини, по които превозните средства могат да се използват при различни реални метеорологични условия, които шофьорите могат да срещнат по време на експлоатация на своя автомобил.

Лаборатория за издръжливост на полимери

Как се тестват за здравина частите на най-евтините нови коли

Тестваните части включват основно пластмасата по колата. Формирана в много детайли, тя е основен компонент от интериора на автомобила: арматурно табло, кори на вратите и т.н.. Ако колата използва нискокачествена пластмаса, тогава повечето части неизбежно ще станат неизползваеми с течение на времето.

UV лъчите, топлината и лошото време могат да причинят обезцветяване, избледняване или дори загуба на оригиналния блясък на пластмасовите части. Пробните екземпляри от тези детайли прекарват няколко седмици в климатични камери, пресъздавайки екстремни условия на температура и влажност в диапазона от -40°C до +100°C. След преминаване на тестовете в камерите, те се сравняват с така наречената контролна проба.

Също така всички пластмаси са тествани против надраскване. Метално острие се задвижва няколко пъти със сила по дължината и широчината на пробата. Драскотините, които са неизбежни, трябва да са повърхностни и да не променят свойствата на пластмасата. Лабораторията също така използва теглителна машина, за да разтегне пластмасата и да разбере нейната якост на опън.

Център за изследване на корозия

Как се тестват за здравина частите на най-евтините нови коли

Всички метални части пък се тестват в камера за ускорена корозия. Боята предпазва металните части на новите автомобили, но инцидент или драскотина, която е повредила боята и е разкрила метала отдолу, увеличава риска от корозия. Всяка година тук се извършват около 2000 теста, за да се гарантира качеството на използваните метални части.

В допълнение към малките мостри се тестват и цели части, като капак, задна врата, капаци и шасита. Хромирани и поцинковани части като спирачни барабани и дискове, винтове и емблеми също се тестват във тези камери. Те се затварят в корозионната камера, където са изложени на екстремни метеорологични условия с колебания в температурата, влажността и състава на въздуха.

В допълнение към симулирането на естествени метеорологични условия, частите се тестват за здравина, когато са изложени на химикали. Например, това е течност за миене на стъкло или физиологичен реагент. Едва след успешно полагане на всички изпити, частите и материалите се одобряват и се допускат за използване в новите автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киро Жарта

    18 26 Отговор
    НеуДачия - съвременният Трабант.

    Коментиран от #2

  • 2 Пилот на Ферари

    40 8 Отговор

    До коментар #1 от "Киро Жарта":

    Трабант ама цените му минаха 30 хил лева . И дачията вече не е народна кола. Целта уж беше автомобил за 5 000€ ! Сега гони цените на Голф , дето и той щеше да е народен автомобил .

    Коментиран от #5

  • 3 Адам Хилтън

    38 5 Отговор
    Не се тестват за здравина - тестват се с компютърни симулации за да се види частите да се износят или счупят по график - желателно около 5-7 години в зависимост от колко е гаранцията. Така го правят и скъпите марки коли от 90-те години насам. Компютъра не се използва да направи колите по-здрави, а само за симулации как да се направят частите на автомобила да издържат възможно най-малко. Днешните автопроизводители си вадят най-голямата печалба от продажба на части, а не колите.

    Коментиран от #6

  • 4 Сектант

    14 18 Отговор
    Който разбира на Дъстъра се спира .
  • 5 Пич

    2 9 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Пълни глупости! Отвори ценова листа на дачия!
  • 6 Пич

    2 13 Отговор

    До коментар #3 от "Адам Хилтън":

    Още по-големи глупости,клишета и конспирации. Ауто Билд поне провеждат дългосрони тестове на 100 000км. или 200 000км. За 100 000км. най-здравите като Тойота,Ауди,Субару,Мазда нямат нито една повреда. А средните в класирането по една, две повреди. спомням си,че Тойота Приус го тестваха близо 200 000км. пред да го откраднат и нямаше нито една повреда. Да, има и повредени автомобили - примерно тестваха Голф 6-ца и Бмв 1-ца бензинови на 200 000км. и Голфа се повреди, проблем с веригата, докато Бмвето беше безпроблемно.
  • 7 Дфен

    14 7 Отговор
    Дачия най яката народна кола точка.
  • 8 щяхме да повярваме на автара ама

    8 7 Отговор
    Дачия са пълен боклук направен от евтини и некачествени материали.
  • 9 Йосип Броз

    30 3 Отговор
    Дачия,мачия,неудачия….Факт е,че Румънците възкресиха марка,която се продава и кара в цяла Европа и то доста добре.Здрава е,евтина е в сравнение с конкурентите си и хората я харесват.Всеки предпочита премиум автомобил,ама европееца,вместо да купи Мерцедес на 10 години и да виси при някой квартален майстор да го ремонтира с тел,китайски части и изолиране на скъпи възли и агрегати,той просто си купува нова кола по-нисък клас и кара без да се притеснява дали ще му стигне заплатата за комплект китайски носачи за Ес класата,или изтърбушване на Дпф-а,че нов струва колкото на Ганьо 6 месечната заплата.
  • 10 така е

    15 2 Отговор
    И ние ще произвеждаме елколи тип елТрабант и ще ги продаваме навсякъде.Ще имаме такива лаборатории.Но друг път.Така казаха управляващите.
  • 11 Ко речи?

    8 4 Отговор
    За 5 години и половина шофиране на Дачия Сандеро 2016г мисля събрах достатъчно опит, за да зачеркна Дачия като алтернатива на автомобилите. За съжалиние този сайт ми заприбичва все повече на Битивиту, а нескопосания опит за реклама няма да коментирам.
  • 12 Все тая

    8 1 Отговор
    Дават на жената да я кара един месец.Ако всичко устиска,значи е ок :)
  • 13 Таксиджия

    8 4 Отговор
    Нека някой да дойде на мене да ми обяснява, че Дачиите не били здрави. На юркането и километрите дето въртя с моята Дачия, всяка друга марка ще си изплюе карантиите по пътя. Бетон ! Почти 200х.км вече и едно болтче не е пипнато за ремонт, само консумативи се сменят. Грам масло не пипа и се кара само с 0W40. Немските щайгери още от завода горят масло като невидели. Че и японските и те така ги правят от известно време. К4М и К7М - железни мотори на Рено !

    Коментиран от #14, #15, #16

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Ми няма да пипа масло

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Таксиджия":

    като караш до 2000об. като баба да хващаш все червено.Няма двигател който да не пипа масло, другото е че самото масло само по себеси се изпарява при нагряване.Онова масло дето ти мажи цилиндрите къде отива бре готин в ауспуха.Цилиндрите са ти хонинговани за да се задържа маслото и прави микро филм.Когато сместа се възпламени бут.тръгва на долу обирайки маслото но част от него си изгаря.Колкото по-високи обороти толкова повече масло папка както и гориво.Всеки производител пише колко му лапка маслото мотора при засреднени обороти и натоварване.Повечето производители правят новите двигатели с намалено триене на частите и от там идва по-гошямото пийване на масло лек трик но не ми се обеснява сега.Няма лошо дали ще долееш 300мл.или 1л.на 5000км. примерно за мен няма значение но ако за теб има си купи колело.Най ми е смешно когато някой ми каже колата ми не бара грам масло.
  • 16 И друго

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Таксиджия":

    с това масло 0w40 очаквай най-скоро отмъщението на дачия.