Много често вече могат да се видят автомобили с марката Dacia, на километража на които има пробег от няколкостотин хиляди километра, а колата все още изглежда добре.
Издръжливостта на автомобилите Dacia (дъщерна марка на Renault ) е строго пазена тайна, известна само на тези, които работят в двете лаборатории на техническия център Titu , който се намира на 50-ина километра северозападно от Букурещ.
В Titu всяка година се провеждат хиляди тестове, за да се изпита издръжливостта на пластмасовите и металните части, използвани в моделите Sandero, Duster и Jogger. Лабораториите са оборудвани с множество високотехнологични апаратури, изпитващи материалите за стареене и корозия.
Именно там се симулират всевъзможни начини, по които превозните средства могат да се използват при различни реални метеорологични условия, които шофьорите могат да срещнат по време на експлоатация на своя автомобил.
Лаборатория за издръжливост на полимери
Тестваните части включват основно пластмасата по колата. Формирана в много детайли, тя е основен компонент от интериора на автомобила: арматурно табло, кори на вратите и т.н.. Ако колата използва нискокачествена пластмаса, тогава повечето части неизбежно ще станат неизползваеми с течение на времето.
UV лъчите, топлината и лошото време могат да причинят обезцветяване, избледняване или дори загуба на оригиналния блясък на пластмасовите части. Пробните екземпляри от тези детайли прекарват няколко седмици в климатични камери, пресъздавайки екстремни условия на температура и влажност в диапазона от -40°C до +100°C. След преминаване на тестовете в камерите, те се сравняват с така наречената контролна проба.
Също така всички пластмаси са тествани против надраскване. Метално острие се задвижва няколко пъти със сила по дължината и широчината на пробата. Драскотините, които са неизбежни, трябва да са повърхностни и да не променят свойствата на пластмасата. Лабораторията също така използва теглителна машина, за да разтегне пластмасата и да разбере нейната якост на опън.
Център за изследване на корозия
Всички метални части пък се тестват в камера за ускорена корозия. Боята предпазва металните части на новите автомобили, но инцидент или драскотина, която е повредила боята и е разкрила метала отдолу, увеличава риска от корозия. Всяка година тук се извършват около 2000 теста, за да се гарантира качеството на използваните метални части.
В допълнение към малките мостри се тестват и цели части, като капак, задна врата, капаци и шасита. Хромирани и поцинковани части като спирачни барабани и дискове, винтове и емблеми също се тестват във тези камери. Те се затварят в корозионната камера, където са изложени на екстремни метеорологични условия с колебания в температурата, влажността и състава на въздуха.
В допълнение към симулирането на естествени метеорологични условия, частите се тестват за здравина, когато са изложени на химикали. Например, това е течност за миене на стъкло или физиологичен реагент. Едва след успешно полагане на всички изпити, частите и материалите се одобряват и се допускат за използване в новите автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро Жарта
Коментиран от #2
10:37 24.04.2022
2 Пилот на Ферари
До коментар #1 от "Киро Жарта":
Трабант ама цените му минаха 30 хил лева . И дачията вече не е народна кола. Целта уж беше автомобил за 5 000€ ! Сега гони цените на Голф , дето и той щеше да е народен автомобил .Коментиран от #5
10:42 24.04.2022
3 Адам Хилтън
Коментиран от #6
10:44 24.04.2022
4 Сектант
10:46 24.04.2022
5 Пич
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
Пълни глупости! Отвори ценова листа на дачия!12:10 24.04.2022
6 Пич
До коментар #3 от "Адам Хилтън":
Още по-големи глупости,клишета и конспирации. Ауто Билд поне провеждат дългосрони тестове на 100 000км. или 200 000км. За 100 000км. най-здравите като Тойота,Ауди,Субару,Мазда нямат нито една повреда. А средните в класирането по една, две повреди. спомням си,че Тойота Приус го тестваха близо 200 000км. пред да го откраднат и нямаше нито една повреда. Да, има и повредени автомобили - примерно тестваха Голф 6-ца и Бмв 1-ца бензинови на 200 000км. и Голфа се повреди, проблем с веригата, докато Бмвето беше безпроблемно.12:15 24.04.2022
7 Дфен
13:14 24.04.2022
8 щяхме да повярваме на автара ама
22:10 24.04.2022
9 Йосип Броз
22:43 24.04.2022
10 така е
08:11 25.04.2022
11 Ко речи?
15:04 25.04.2022
12 Все тая
15:55 25.04.2022
13 Таксиджия
Коментиран от #14, #15, #16
21:08 25.04.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Ми няма да пипа масло
До коментар #13 от "Таксиджия":
като караш до 2000об. като баба да хващаш все червено.Няма двигател който да не пипа масло, другото е че самото масло само по себеси се изпарява при нагряване.Онова масло дето ти мажи цилиндрите къде отива бре готин в ауспуха.Цилиндрите са ти хонинговани за да се задържа маслото и прави микро филм.Когато сместа се възпламени бут.тръгва на долу обирайки маслото но част от него си изгаря.Колкото по-високи обороти толкова повече масло папка както и гориво.Всеки производител пише колко му лапка маслото мотора при засреднени обороти и натоварване.Повечето производители правят новите двигатели с намалено триене на частите и от там идва по-гошямото пийване на масло лек трик но не ми се обеснява сега.Няма лошо дали ще долееш 300мл.или 1л.на 5000км. примерно за мен няма значение но ако за теб има си купи колело.Най ми е смешно когато някой ми каже колата ми не бара грам масло.23:27 30.05.2022
16 И друго
До коментар #13 от "Таксиджия":
с това масло 0w40 очаквай най-скоро отмъщението на дачия.23:46 30.05.2022