8 97533

Няколко инструкции как да си купите успешно употребяван автомобил

  • автомобилът на старо-
  • съвети

Не се поддавайте на емоции, а разсъждавайте трезво и не прибързвайте

Няколко инструкции как да си купите успешно употребяван автомобил - 1

Купуването на кола, независимо дали е нова или употребявана, винаги е радостно събитие, което искате да пренесете през годините, преживявайки най-невероятните приключения с новия си „железен приятел”, но не и проблеми. За да може тържествеността на сделката да продължи да носи положителни емоции, важно е да запомните няколко важни точки непосредствено преди покупката:

1. Дори и да сте харесали колата, това далеч не е единственото копие. Няма нужда да се вторачвате в точно определен екземпляр. Дори и продавачът да ви уверява, че колата е уникална, разгледайте и другите предложения.

2. Изискайте среща със собственика на автомобила през светлата част на деня, защото в противен случай рискувате да загубите от поглед много важни точки - например заваряване там, където не трябва, боядисани елементи на каросерията, следи от ръжда, следи, че колата е била наводнена или е била участник в по-сериозно ПТП.

3. Не забравяйте, че няма да можете да предявявате претенции към продавача след покупката, така че преди да се стигне до сделка, трябва да сте абсолютно сигурни в покупката.

4. Помолете собственика на автомобила да ви даде достатъчно време за преглед и да не ви разсейва с неуместни разговори. Първият преглед е изключително важна процедура, по време на която можете да научите много за автомобила и неговия собственик.

5. Неписано правило е, че колкото повече недостатъци ви обявява собственикът на автомобила, толкова по-вероятно е колата като цяло да бъде добра. Ако я хвали прекалено много - имайте едно на ум.

6. Никога не е лоша идея да поканите приятел на огледа - такъв, който разбира колите по-добре от вас и който може да намали цената, ако колата е наистина добра – или обратното, за да ви убеди да откажете от покупката.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 33 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 jap

    62 6 Отговор
    Автомобилите на вторичния пазар у нас са стопанисвани предимно от немски пенсионери и италиански лекари така,че купувайте смело.

    Коментиран от #23

  • 3 Автоджамбаз

    34 8 Отговор
    Просто си купете или откраднете една чисто нова кола и не се занимавайте с 20годишни боклуци ...

    Коментиран от #6

  • 4 Загрижен

    47 3 Отговор
    Много обща и доста повърхността информация.
    От доста време има фирми, които предлагат, като услуга, да дойдат на място, да ви закачат необходимия софтуер, както и да ви я тестват. Казват ви какво виждат и какво мислят за каляската. Въобще не е нужно човек да разбира от всичко или да я карате в сервиз. И без това повечето автоджамбази почват да гледат кисело, като кажеш, че искаш в твой, доверен сервиз да я караш. Ми, успех, колеги...

    Коментиран от #31


  • 5 Пилот на Ферари

    21 2 Отговор
    Само точка 6 може да ви свърши някаква работа . Всичко останало са шменти капели . Особенно ако няма възможност за преглед в сервиз или пробно шофиране.
  • 6 Joro

    45 8 Отговор

    До коментар #3 от "Автоджамбаз":

    Тези т.нар. "20 -годишни боклуци " са в пъти по-неразвалящи се от сегашните пластмасови електронни играчки,наричани коли. Със сигурност ще заведат човек от точка А до топка Б ,а няма да им блокира нещо заради електронен проблем.

    Коментиран от #10, #33

  • 7 Доктора

    34 4 Отговор
    А следващия път ще ви науча как си да правите операция на херния и апндесит за да не ви излъже някой лекар.
  • 8 Пилот на Ферари

    19 11 Отговор
    Мога да добавя и аз няколко съвета.
    Запали колата и накарай някой да натисне някалка пъти рязко педала на газта. Не трябва да пуши .
    На празен ход слушай няколко минути звука на двигателя . Не трябва да има тракане или шумове.
    При рязко подаване на газ двигателя не трябва да притраква .
    Скоростите дори и на място трябва да влизат лесно .
    Пробвайте да потеглите дори на няколко метра . Съединителят трябва да отделя от средата , до около 2/3 .

    Коментиран от #9, #14

  • 9 Въпрос

    20 4 Отговор

    До коментар #8 от "Пилот на Ферари":

    Интересно как точно ако е дизел и седи на място,палена е най-много, от месеци колата ,как няма да пуши. Ще пуши и още как. Въпросът е като се покара и изчисти ,тогава да не пуши.

    Коментиран от #13

  • 10 Друг път

    11 8 Отговор

    До коментар #6 от "Joro":

    Това е заблуда насаждана у бедните за да се подтиска завистта им към богатите.
  • 11 Васил

    24 1 Отговор
    Във България само се дават съвети как да си купим всичко втора ръка до кога?
  • 12 Enabled

    22 2 Отговор
    Елементарно е ,заделяте 100-200лв за сервиз, плащате си за оглед, закачат я на живи данни. Проверяват техническата изправност, окачване, сервизна история и нещата се решават за 2-3 часа. Разбира се ако купувате кола за 2000лв няма нужда от толкова маневри, ако сте решили да давате над 10+ тогава я карате на майстор.. другото е компромис

    Коментиран от #15

  • 13 Пилот на Ферари

    14 5 Отговор

    До коментар #9 от "Въпрос":

    Имах една на дизел . Пушеше само при самото запалване. Изпушва и край. Когато съм ходил на сервиз за ремонт на окачване , винаги са ми казвали че рядко са виждали такъв дизелов двигател да няма грам пушилка дори при форсиране .
    А един двигател си личи когато го форсираш . Има някои миришат на неизгоряло гориво , или пушат бяло / губат антифириз/ . Други и след загряване пушат - горят масло . Трябва все пак малко човек за чува нещата.
    Много от хората купуват автомобил само по външен вид . Да е лачен .

    Коментиран от #17

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Пилот на Ферари

    17 2 Отговор

    До коментар #12 от "Enabled":

    3/4 от автокъщите няма да се съгласят. А тия които се съгласят ще е при "техния" майстор . Плащат си на сервиза за да ти кажат че всичко е наред.
    А много от хората купуват именно от автокъща , много рядко някой регистриран автомобил от частно лице .
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 15 15

    4 17 Отговор

    До коментар #13 от "Пилот на Ферари":

    Аз купувам по външен вид. Най-важното за мен е колата да ми хареса на вид. Това което си писал не гледам в колите и не ме интересува

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Пилот на Ферари

    17 1 Отговор

    До коментар #17 от "15 15":

    Ами риска си е твой. Колкото си дал за автомобила , още толкова трябва да заделиш за подръжка.
    Първата работа на продавача е да придаде възможно най лачен вид на автомобила.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Котьо

    4 3 Отговор
    Съвети за бедни
  • 23 Адам Хилтън

    13 0 Отговор

    До коментар #2 от "jap":

    Виж в Ютуб рекламата на Фолксваген Голф 3, дето показаха една пенсионерка как смело шофира. хах
  • 24 ФИНЦИ

    2 0 Отговор
    РАДОСЛАВЧОООООООО МИШОООООНННННЧОООООО

  • 25 Като гост

    10 0 Отговор
    Българина не гледа колата, търси "престижна" марка/да е лъскава/ и гони цена. С такава тактика си абониран за проблеми.
  • 26 Qwerty

    4 18 Отговор
    Нова кола в магазина 50 000 лева, средна хубост!
    Втора употреба, например 15000 на автокъща! И се почва, ама тука има луфт, дюзите цитат на намколсо си, ама то съединителя, и прочее тънкажи! Алоу, ВТОРА употреба, не НОВА, си тръгнал за купуваш, капиш? Ни вече си вътре, само заради факта че не си внесеш 15 бинки на лизинг, и после 60 месеца по 300 лева и на си свиркаш! Ама не, ние искаме с трици маймуни да ловим, че и гледаме маймуните в сервизи на НАСА! Смех, Баце, че и реват да ги…

    Коментиран от #27, #32

  • 27 Стара кола

    16 3 Отговор

    До коментар #26 от "Qwerty":

    Дай ми нова кола и цена за нея със следните условия : да може да тегли платформа с кола - общо тегло на ремаркето с товара 2 тона, да има голям багажник (демек да не е седан) и да събира 3 детски столчета на задната седалка. Сещаш ли се че отиваш на цена 100 000 за нещо адекватно (че все пак да не теглиме с 1.0 3-цилиндъра). А я помисли за 2-ра ръка какъв избор имаш ? Тъй че новите със сегашните евро 6/7 стандарти и двигатели от косачка невинаги са вариант. Въртях суках и накрая си взех кола 2-ра ръка, която покрива всички стандарти и ми е доста по-рентабилно.

    Коментиран от #28

  • 28 Qwerty

    6 4 Отговор

    До коментар #27 от "Стара кола":

    Аааа, еее, ти искаш 10 в едно колега! Ами аз ти предлагам бус/ван от по малките. Ти си взел лек автомобил, сигурно 6 цилиндър дизел? Няма лошо, така си решил, това си купил! Но нали не си очаквал съединителя да е перфе, ако и тази и ползвана по предназначение! Всеки сам си преценя, но да очакваш 10-15 годишна кола да е перфектно, и да кършиш пръсти пред търговеца за дюзи или съединител, смешно някакси! Да искаш отстъпка щото има 5 драскотини? Да, бе, е сега!

    Коментиран от #29

  • 29 Всъщност

    9 0 Отговор

    До коментар #28 от "Qwerty":

    Всъщност взех 6-цилиндров, но е бензин. Съединителя още си е нейния. Отделя ниско и не трепери. Проблеми с мотора не съм имал. Нуждаеше се от 4 амортисьора и два тампона на моста и с това общо взето приключиха големите ремонти. Останалото е стандартно обслужване.
  • 30 Зв Лалов

    12 0 Отговор
    1.Проверете парите в джоба.
    Отделете 30% за скрити дефекти.
  • 31 Обикновен автофен

    11 3 Отговор

    До коментар #4 от "Загрижен":

    Вълкът има дебел врат, защото сам си върши работата! френска поговорка.Ако вземате автомобил на старо:
    1. Отивате на оглед с поне двама мъже.
    2. Задължително един от вас кара автомобила, най добре някой от другите, вие гледате и слушате как се държи колата.
    3. Оставяте я на място да поработи и я рзглеждате колкото се може по обстойно.
    4. Въз основа на откритите дефекти спазарявате по ниска цена.
    От фирма, както и от официален сервиз почти няма смисъл, защото не откриват и половината от онова, което сами можете да видите.
  • 32 Никалай

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Qwerty":

    При твойте сметки излизат 33 000,а останалите 22 000 и лихвата, кога?
  • 33 Dssa

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Joro":

    Аз съм имал четири астри - от F до J. Винаги са ме предупреждавали, че по-новият модел е много калпав. Истината е, че при мен всеки по-нов модел ми е създавал по-малко проблеми.

    А, да, да не забравя - всяка кола след време се превръща в опел. Купуване на десет годишна Ес класа не е добра идея. Пък и става непродаваема, по-лесно ще се разведеш с Топлофикация.