Купуването на кола, независимо дали е нова или употребявана, винаги е радостно събитие, което искате да пренесете през годините, преживявайки най-невероятните приключения с новия си „железен приятел”, но не и проблеми. За да може тържествеността на сделката да продължи да носи положителни емоции, важно е да запомните няколко важни точки непосредствено преди покупката:
1. Дори и да сте харесали колата, това далеч не е единственото копие. Няма нужда да се вторачвате в точно определен екземпляр. Дори и продавачът да ви уверява, че колата е уникална, разгледайте и другите предложения.
2. Изискайте среща със собственика на автомобила през светлата част на деня, защото в противен случай рискувате да загубите от поглед много важни точки - например заваряване там, където не трябва, боядисани елементи на каросерията, следи от ръжда, следи, че колата е била наводнена или е била участник в по-сериозно ПТП.
3. Не забравяйте, че няма да можете да предявявате претенции към продавача след покупката, така че преди да се стигне до сделка, трябва да сте абсолютно сигурни в покупката.
4. Помолете собственика на автомобила да ви даде достатъчно време за преглед и да не ви разсейва с неуместни разговори. Първият преглед е изключително важна процедура, по време на която можете да научите много за автомобила и неговия собственик.
5. Неписано правило е, че колкото повече недостатъци ви обявява собственикът на автомобила, толкова по-вероятно е колата като цяло да бъде добра. Ако я хвали прекалено много - имайте едно на ум.
6. Никога не е лоша идея да поканите приятел на огледа - такъв, който разбира колите по-добре от вас и който може да намали цената, ако колата е наистина добра – или обратното, за да ви убеди да откажете от покупката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 jap
Коментиран от #23
13:19 10.04.2022
3 Автоджамбаз
Коментиран от #6
13:23 10.04.2022
4 Загрижен
От доста време има фирми, които предлагат, като услуга, да дойдат на място, да ви закачат необходимия софтуер, както и да ви я тестват. Казват ви какво виждат и какво мислят за каляската. Въобще не е нужно човек да разбира от всичко или да я карате в сервиз. И без това повечето автоджамбази почват да гледат кисело, като кажеш, че искаш в твой, доверен сервиз да я караш. Ми, успех, колеги...
Коментиран от #31
13:25 10.04.2022
5 Пилот на Ферари
13:27 10.04.2022
6 Joro
До коментар #3 от "Автоджамбаз":
Тези т.нар. "20 -годишни боклуци " са в пъти по-неразвалящи се от сегашните пластмасови електронни играчки,наричани коли. Със сигурност ще заведат човек от точка А до топка Б ,а няма да им блокира нещо заради електронен проблем.Коментиран от #10, #33
13:27 10.04.2022
7 Доктора
13:30 10.04.2022
8 Пилот на Ферари
Запали колата и накарай някой да натисне някалка пъти рязко педала на газта. Не трябва да пуши .
На празен ход слушай няколко минути звука на двигателя . Не трябва да има тракане или шумове.
При рязко подаване на газ двигателя не трябва да притраква .
Скоростите дори и на място трябва да влизат лесно .
Пробвайте да потеглите дори на няколко метра . Съединителят трябва да отделя от средата , до около 2/3 .
Коментиран от #9, #14
13:32 10.04.2022
9 Въпрос
До коментар #8 от "Пилот на Ферари":
Интересно как точно ако е дизел и седи на място,палена е най-много, от месеци колата ,как няма да пуши. Ще пуши и още как. Въпросът е като се покара и изчисти ,тогава да не пуши.Коментиран от #13
13:35 10.04.2022
10 Друг път
До коментар #6 от "Joro":
Това е заблуда насаждана у бедните за да се подтиска завистта им към богатите.14:07 10.04.2022
11 Васил
14:14 10.04.2022
12 Enabled
Коментиран от #15
14:15 10.04.2022
13 Пилот на Ферари
До коментар #9 от "Въпрос":
Имах една на дизел . Пушеше само при самото запалване. Изпушва и край. Когато съм ходил на сервиз за ремонт на окачване , винаги са ми казвали че рядко са виждали такъв дизелов двигател да няма грам пушилка дори при форсиране .А един двигател си личи когато го форсираш . Има някои миришат на неизгоряло гориво , или пушат бяло / губат антифириз/ . Други и след загряване пушат - горят масло . Трябва все пак малко човек за чува нещата.
Много от хората купуват автомобил само по външен вид . Да е лачен .
Коментиран от #17
14:34 10.04.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Пилот на Ферари
До коментар #12 от "Enabled":
3/4 от автокъщите няма да се съгласят. А тия които се съгласят ще е при "техния" майстор . Плащат си на сервиза за да ти кажат че всичко е наред.А много от хората купуват именно от автокъща , много рядко някой регистриран автомобил от частно лице .
14:37 10.04.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 15 15
До коментар #13 от "Пилот на Ферари":
Аз купувам по външен вид. Най-важното за мен е колата да ми хареса на вид. Това което си писал не гледам в колите и не ме интересуваКоментиран от #19
14:39 10.04.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Пилот на Ферари
До коментар #17 от "15 15":
Ами риска си е твой. Колкото си дал за автомобила , още толкова трябва да заделиш за подръжка.Първата работа на продавача е да придаде възможно най лачен вид на автомобила.
14:47 10.04.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Котьо
15:27 10.04.2022
23 Адам Хилтън
До коментар #2 от "jap":
Виж в Ютуб рекламата на Фолксваген Голф 3, дето показаха една пенсионерка как смело шофира. хах16:11 10.04.2022
24 ФИНЦИ
20:20 10.04.2022
25 Като гост
22:00 10.04.2022
26 Qwerty
Втора употреба, например 15000 на автокъща! И се почва, ама тука има луфт, дюзите цитат на намколсо си, ама то съединителя, и прочее тънкажи! Алоу, ВТОРА употреба, не НОВА, си тръгнал за купуваш, капиш? Ни вече си вътре, само заради факта че не си внесеш 15 бинки на лизинг, и после 60 месеца по 300 лева и на си свиркаш! Ама не, ние искаме с трици маймуни да ловим, че и гледаме маймуните в сервизи на НАСА! Смех, Баце, че и реват да ги…
Коментиран от #27, #32
23:04 10.04.2022
27 Стара кола
До коментар #26 от "Qwerty":
Дай ми нова кола и цена за нея със следните условия : да може да тегли платформа с кола - общо тегло на ремаркето с товара 2 тона, да има голям багажник (демек да не е седан) и да събира 3 детски столчета на задната седалка. Сещаш ли се че отиваш на цена 100 000 за нещо адекватно (че все пак да не теглиме с 1.0 3-цилиндъра). А я помисли за 2-ра ръка какъв избор имаш ? Тъй че новите със сегашните евро 6/7 стандарти и двигатели от косачка невинаги са вариант. Въртях суках и накрая си взех кола 2-ра ръка, която покрива всички стандарти и ми е доста по-рентабилно.Коментиран от #28
00:31 11.04.2022
28 Qwerty
До коментар #27 от "Стара кола":
Аааа, еее, ти искаш 10 в едно колега! Ами аз ти предлагам бус/ван от по малките. Ти си взел лек автомобил, сигурно 6 цилиндър дизел? Няма лошо, така си решил, това си купил! Но нали не си очаквал съединителя да е перфе, ако и тази и ползвана по предназначение! Всеки сам си преценя, но да очакваш 10-15 годишна кола да е перфектно, и да кършиш пръсти пред търговеца за дюзи или съединител, смешно някакси! Да искаш отстъпка щото има 5 драскотини? Да, бе, е сега!Коментиран от #29
06:29 11.04.2022
29 Всъщност
До коментар #28 от "Qwerty":
Всъщност взех 6-цилиндров, но е бензин. Съединителя още си е нейния. Отделя ниско и не трепери. Проблеми с мотора не съм имал. Нуждаеше се от 4 амортисьора и два тампона на моста и с това общо взето приключиха големите ремонти. Останалото е стандартно обслужване.08:50 11.04.2022
30 Зв Лалов
Отделете 30% за скрити дефекти.
09:12 11.04.2022
31 Обикновен автофен
До коментар #4 от "Загрижен":
Вълкът има дебел врат, защото сам си върши работата! френска поговорка.Ако вземате автомобил на старо:1. Отивате на оглед с поне двама мъже.
2. Задължително един от вас кара автомобила, най добре някой от другите, вие гледате и слушате как се държи колата.
3. Оставяте я на място да поработи и я рзглеждате колкото се може по обстойно.
4. Въз основа на откритите дефекти спазарявате по ниска цена.
От фирма, както и от официален сервиз почти няма смисъл, защото не откриват и половината от онова, което сами можете да видите.
10:29 11.04.2022
32 Никалай
До коментар #26 от "Qwerty":
При твойте сметки излизат 33 000,а останалите 22 000 и лихвата, кога?11:49 18.04.2022
33 Dssa
До коментар #6 от "Joro":
Аз съм имал четири астри - от F до J. Винаги са ме предупреждавали, че по-новият модел е много калпав. Истината е, че при мен всеки по-нов модел ми е създавал по-малко проблеми.А, да, да не забравя - всяка кола след време се превръща в опел. Купуване на десет годишна Ес класа не е добра идея. Пък и става непродаваема, по-лесно ще се разведеш с Топлофикация.
19:15 20.04.2022