15 Април, 2022 10:17 6 129 4

Как джаджа на Apple се използва за кражби на коли

  • air tag-
  • apple-
  • кражба на коли

Става дума за притурката, представляваща безжичен маяк AirTag

Как джаджа на Apple се използва за кражби на коли - 1

Когато закачите "ябълковият" тракер AirTag на ключовете от автомобила си, местоположението им може да се види на картата (което означава, че по този начин можете да проследявате не само ключовете, но и приятели и роднини).

Не е изненадващо, че използването на тази джаджа бързо влезе в употреба на автокрадците и любители на лесните пари. Крадците използват AirTag основно за кражба на скъпи коли. "Маякът" на Apple се поставя под капачката на резервоара или се лепи на дъното на колата, след което крадците трябва само да проследят къде и как се съхранява набелязаната жертва.

Освен това тракерът доста точно информира кога собственикът спи (или отсъства за дълго време - например е във фитнес залата или пазарува). Затова не е изненадващо, че този вид кражби бързо набра популярност, но засега - само в чужбина.

Има обаче едно спасение от този вид кражби и то е, собственикът на автомобила да притежава iPhone. AirTag официално има защита срещу наблюдение. Ако собственикът на автомобила използва смартфон iPhone, устройството определено ще предупреди, че движенията му може да са видими за непознати. Но очевидно дори и ситуацията да е такава, често тези известия остават без внимание...


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пак ли?

    10 2 Отговор
    Наистина ли вече няма какво да пишете, за да публикувате едни и същи новини отново и отново и отново и отново?

    Колко пъти ще ни информирате за това?

    Да бяхте пуснали поне една статия за най-големия автомобилен завод в света, открит в Тексас преди седмица? Това не е ли доста по-информативна статия за автомобилния раздел, отколкото някаква джаджа на ябълковата компания, която въобще не произвежда автомобили и в прав текст ни казахте, че информацията не се отнася за България? Е за какво точно написахте "новината" тогава още първия път?


    И защо за Бога трябваше да я публикувате вече трети път, а за най-модерния и най голям автомобилен завод в света който ще промени из основи автомобилната индустрия, вече седмица няма нито една новина, при положение че само за този завод може да напишете поне пет различни новини, всяка изпълнена с полезна информация, защото в този завод има изключително много различни нови технологии?
  • 2 Механик

    9 0 Отговор
    От нова година насам, това е третата една и съща новина.
    Явно сте се изчерпали напълно и на мястото на работодателят ви, аз бих ви уволнил до един и то без предупреждение + лоша служебна характеристика.

    Коментиран от #4

  • 3 И за да не съм голословен

    7 2 Отговор
    4 Юни, 2021 19:19

    Apple ъпдейтва AirTag поради страх на потребители

    4 Декември, 2021

    Крадци на скъпи автомобили използват AirTag, за да проследяват своите жертви

    14 Декември, 2021 17:20
    Как да разберете дали ви следят, ако сте с Android смартфон

    4 Февруари, 2022 12:01

    Модифицирани AirTag-ове са идеални за проследяване

    12 Февруари, 2022
    Apple поправя „шпионското“ си устройство с няколко ъпдейта


    Очевидно съм ви подценил. Вече сте написали пет статии по темата, а това е шестата! На колко смятате да ги закръглите?

    А за отварянето на най-големия автомобилен завод в света 0 заглавия в автомобилния раздел!
  • 4 Наблюдателен

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "Механик":

    Явно не само на мен ми прави впечатление, че предъвкват една и съща тема по няколко пъти, а в същото време избягват други много по-важни и информативни теми.