Строго погледнато, Changan отдавна е представен не само в Китай. Например, марката заема доста голям пазарен дял сред китайските коли в Русия. Продажбите на тези автомобили в европейски страни и още повече в САЩ обаче до момента дори не се и обсъждаше.
Но сега, китайците са твърдо решени да зарочнат инвазия в Европа, като това ще стане, както с основната им марка Changan, така и с контролираните от концерна марки. А както подсказва практиката, въпросната инвазия може да започне от Норвегия .
Между другото, от 2006 г. в Торино, Италия, работи дизайнерското студио Changan, основано от Лучано д'Амброзио. Всички по-стари модели на китайците са негово дело. През 2014 година обаче д'Амброзио се оттегли като главен дизайнер и основа нова фирма LDA Design.
Интересното е, че Changan планира не само да навлезе на европейския пазар, но и да построи два завода в Европа. Все още няма официално изявление в кои държави ще се строят новите фабрики, но се спекулира с държави от Източна Европа, което автоматично ни нарежда в списъка.
Не е ясно и кои марки се планира да се продават в Европа. Общо корпорацията притежава шест марки: "майката" Changan , комерсиалната Kaicene, "младежката" Oshan и новосформираните брандове за електрически автомобили Avatr , Lumin и Shenlan.
Очевидно основният фокус ще бъде върху Changan, Shenlan и Avatr. Изводът се налага сам, защото Changan е в състояние да предложи на Европа модели от почти всички ценови сегменти, включително и такива с хибридни силови трактове. И точно тези автомобили без проблем ще покрият строгите европейски екологични норми.
Shenlan и Avatr все още не могат да се похвалят с богата гама от модели, но въпреки това единственият модел на Shenlian в лицето на електрическото купе C385 може да се конкурира с Porsche Taycan най-вече заради по-атрактивната си цена, а Avatr със сигурност може да спечели общественото внимание със своя екстравагантен външен вид.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Б А Й Х @ Й ‼️
12:47 20.04.2022
2 човек от народа
Коментиран от #7
13:04 20.04.2022
3 провинциалист
13:11 20.04.2022
4 Спрете китай, преди да е станало късно
13:17 20.04.2022
5 китайците са долни експлоататори
Завладяват хищнически всички пазари и отрасли в целия свят
Коментиран от #19
13:21 20.04.2022
6 оня с коня
13:25 20.04.2022
7 Onq s konq
До коментар #2 от "човек от народа":
Много ясно, у нас останахме по-малко от 6 млн население и вече 2/3 от тях за нищо не става. Само инфлуенсъри, дроги и ботове, тук там срещаш читав човек който мисли какво прави. Повечето са на принципа минимум работа, минимум мисъл, максимум заплата.Коментиран от #18, #24
13:26 20.04.2022
8 Българин
13:26 20.04.2022
9 нснс
13:45 20.04.2022
10 Киро Тъпиро
13:49 20.04.2022
11 Бай Благой
14:08 20.04.2022
12 И точно как
Коментиран от #30
14:40 20.04.2022
13 роско плиувналиев
14:43 20.04.2022
14 Китаеца
15:04 20.04.2022
15 1520
16:21 20.04.2022
16 ахам
16:47 20.04.2022
17 Тити
17:42 20.04.2022
18 Мхм
До коментар #7 от "Onq s konq":
Знаеш ли как се наричат тези които работят максимум за минимум заплата наричат се роби18:37 20.04.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 амааа
20:46 20.04.2022
21 hmhmhm
00:18 21.04.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 да ве
Не.В тулупландия бизнеса е само за просветените в банкянско-сарайските чекмеджета.
08:32 21.04.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Българин
09:42 21.04.2022
26 Българин
Коментиран от #27
09:43 21.04.2022
27 kkk
До коментар #26 от "Българин":
Да позная ли- имате някой от боклуците на Great Wall дето Гришата продаваше тук в началото, недай си боже да имате Н5... В момента си ликвидирам бизнеса у БГ и разпродавам де що има активи, сред тях са и 20-на Тигуана набор 2018-19г. и 10-на китаеца Хавал Ф7х набор 2020г. Колкото и да ти е чудно Тигуаните не ги поиска никой от вече бившите ми служители дори и за 24 000лв. и в същото време буквално наддаваха кой да вземе китайците за над 30 000лв.- да ти обяснявам ли що?10:14 21.04.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 ЗА МИНИМАЛНА ЗАПЛАТА
Коментиран от #33
11:19 21.04.2022
30 Ха ха
До коментар #12 от "И точно как":
Идеята е и китайски работници да пристигнат.А ние само парата да прибираме.12:22 21.04.2022
31 Йдкие
12:26 21.04.2022
32 Нейтън Прайс
12:31 21.04.2022
33 kkk
До коментар #29 от "ЗА МИНИМАЛНА ЗАПЛАТА":
Да те открехна- заплатите в немските заводи за автомобили не са минимални, но са ПОД средната за страната. Според тукашните реалности от 700лв. минимум и около 1200лв. средна може да очакваш около 1000лв. заплата.18:53 21.04.2022
34 боб
07:13 22.04.2022
35 Аватар
Дайте контакт за Тигуаните. Имам интерес.
12:49 16.08.2022