20 Април, 2022 12:39 27 534 35

Китайската държавна автомобилна компания Changan навлиза в Европа с два завода. Ще се "класираме" ли за един от тях?

  • changan-
  • завод-
  • европа-
  • българия
Китайската държавна автомобилна компания Changan навлиза в Европа с два завода. Ще се "класираме" ли за един от тях? - 1

Строго погледнато, Changan отдавна е представен не само в Китай. Например, марката заема доста голям пазарен дял сред китайските коли в Русия. Продажбите на тези автомобили в европейски страни и още повече в САЩ обаче до момента дори не се и обсъждаше.

Но сега, китайците са твърдо решени да зарочнат инвазия в Европа, като това ще стане, както с основната им марка Changan, така и с контролираните от концерна марки. А както подсказва практиката, въпросната инвазия може да започне от Норвегия .

Между другото, от 2006 г. в Торино, Италия, работи дизайнерското студио Changan, основано от Лучано д'Амброзио. Всички по-стари модели на китайците са негово дело. През 2014 година обаче д'Амброзио се оттегли като главен дизайнер и основа нова фирма LDA Design.

Интересното е, че Changan планира не само да навлезе на европейския пазар, но и да построи два завода в Европа. Все още няма официално изявление в кои държави ще се строят новите фабрики, но се спекулира с държави от Източна Европа, което автоматично ни нарежда в списъка.

Не е ясно и кои марки се планира да се продават в Европа. Общо корпорацията притежава шест марки: "майката" Changan , комерсиалната Kaicene, "младежката" Oshan и новосформираните брандове за електрически автомобили Avatr , Lumin и Shenlan.

Очевидно основният фокус ще бъде върху Changan, Shenlan и Avatr. Изводът се налага сам, защото Changan е в състояние да предложи на Европа модели от почти всички ценови сегменти, включително и такива с хибридни силови трактове. И точно тези автомобили без проблем ще покрият строгите европейски екологични норми.

Shenlan и Avatr все още не могат да се похвалят с богата гама от модели, но въпреки това единственият модел на Shenlian в лицето на електрическото купе C385 може да се конкурира с Porsche Taycan най-вече заради по-атрактивната си цена, а Avatr със сигурност може да спечели общественото внимание със своя екстравагантен външен вид.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Б А Й Х @ Й ‼️

    47 4 Отговор
    ПКП откри , че Пекин е във Виетнам! Сега чайниците , ако помислят , че София е в Португалия .....
  • 2 човек от народа

    58 2 Отговор
    ловя бас че и тези ще ни подминат !

    Коментиран от #7

  • 3 провинциалист

    49 0 Отговор
    Ще се класираме, колкото се класирахме за китайските ваксини.
  • 4 Спрете китай, преди да е станало късно

    20 45 Отговор
    Тихо настъпват по целия свят с вредните си ментета...експлоататори на детски труд
  • 5 китайците са долни експлоататори

    25 22 Отговор
    Питайте сърбите
    Завладяват хищнически всички пазари и отрасли в целия свят

    Коментиран от #19

  • 6 оня с коня

    19 21 Отговор
    Тия китайци изобщо и да не си помислят за България- директно да отиват в Руска сърбия!
  • 7 Onq s konq

    76 2 Отговор

    До коментар #2 от "човек от народа":

    Много ясно, у нас останахме по-малко от 6 млн население и вече 2/3 от тях за нищо не става. Само инфлуенсъри, дроги и ботове, тук там срещаш читав човек който мисли какво прави. Повечето са на принципа минимум работа, минимум мисъл, максимум заплата.

    Коментиран от #18, #24

  • 8 Българин

    15 38 Отговор
    Никой няма да дойде при руски слугинаж.Китайците се интересуват от бизнес със запада, а с русороби бизнес не става.
  • 9 нснс

    8 13 Отговор
    нека да си спомним за китайската марка ГРИЙН-УЕЙ която е разграбиха по хубаво е да не идва .
  • 10 Киро Тъпиро

    41 4 Отговор
    Нали вече ви построих немски завод за албански електромобили забравихте ли?
  • 11 Бай Благой

    11 1 Отговор
    Бавно и полека....
  • 12 И точно как

    39 3 Отговор
    И точно как да се класираме? С работна ръка с квалификация която един пирон не могат да забият, а мераците им са коли да сглобяват. А пък за желанието за работа да не говорим. И то точно в китайски завод. Не ме разсмивайте !

    Коментиран от #30

  • 13 роско плиувналиев

    20 6 Отговор
    Още сме в играта за завода на форксваген! Не сме се наиграли, че да се занасяме с опасни китайски инвестиции, по добре да заложим та сигурното и да си правим на форксоген завод. Виж в Сърбия и Черна гора, а и някои африкански страни, какви проблеми имат с китайците!
  • 14 Китаеца

    28 0 Отговор
    От нашето разузнаване в Илиянци сме раззбрали що за стока сте.
  • 15 1520

    27 1 Отговор
    ами то ако не е китайско не е оригинално
  • 16 ахам

    28 2 Отговор
    Нямам против китайските автомобили ама да ги продават на китайски цени, но това няма как да се случи.
  • 17 Тити

    18 2 Отговор
    Ще се класираме ама през крив макарон.
  • 18 Мхм

    30 1 Отговор

    До коментар #7 от "Onq s konq":

    Знаеш ли как се наричат тези които работят максимум за минимум заплата наричат се роби
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 амааа

    12 0 Отговор
    😅 Тук с тая бюрокрация ли веееее.... ахахахах
  • 21 hmhmhm

    11 0 Отговор
    Ще се класираме , разбира се - да им правим капачки за вентилите на гумите, на задните гуми!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 да ве

    8 0 Отговор
    Ще се "класираме" ли за един от тях?
    Не.В тулупландия бизнеса е само за просветените в банкянско-сарайските чекмеджета.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Българин

    6 0 Отговор
    даже и имената на марките им са странни, ще ни трябва време да ги научим, но по принцип съм скептично настроен към тяхната автотехника, амаме служебен китайски джип- егати дървото, имитация на кола.
  • 26 Българин

    6 1 Отговор
    даже и имената на марките им са странни, ще ни трябва време да ги научим, но по принцип съм скептично настроен към тяхната автотехника, амаме служебен китайски джип- , имитация на кола.

    Коментиран от #27

  • 27 kkk

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Българин":

    Да позная ли- имате някой от боклуците на Great Wall дето Гришата продаваше тук в началото, недай си боже да имате Н5... В момента си ликвидирам бизнеса у БГ и разпродавам де що има активи, сред тях са и 20-на Тигуана набор 2018-19г. и 10-на китаеца Хавал Ф7х набор 2020г. Колкото и да ти е чудно Тигуаните не ги поиска никой от вече бившите ми служители дори и за 24 000лв. и в същото време буквално наддаваха кой да вземе китайците за над 30 000лв.- да ти обяснявам ли що?
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 ЗА МИНИМАЛНА ЗАПЛАТА

    6 1 Отговор
    ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ ЛИ МАКСИМАЛНО КАЧЕСТВЕНА КОЛА ?

    Коментиран от #33

  • 30 Ха ха

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "И точно как":

    Идеята е и китайски работници да пристигнат.А ние само парата да прибираме.
  • 31 Йдкие

    1 2 Отговор
    Абсурд. Никой не ще да инвевтира в русофишлскамдържава управлявана от Доган и Пеевски
  • 32 Нейтън Прайс

    1 2 Отговор
    Тия да ги изгонят от Европа
  • 33 kkk

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "ЗА МИНИМАЛНА ЗАПЛАТА":

    Да те открехна- заплатите в немските заводи за автомобили не са минимални, но са ПОД средната за страната. Според тукашните реалности от 700лв. минимум и около 1200лв. средна може да очакваш около 1000лв. заплата.
  • 34 боб

    4 0 Отговор
    Сърбия или Унгария ще го вземе, максимум Австрия щот не са в Отан
  • 35 Аватар

    0 0 Отговор
    Към ККК
    Дайте контакт за Тигуаните. Имам интерес.