7 6616

Ексклузивни снимки на най-скъпата кола в света за всички времена

  • mercedes-benz-
  • 300 slr

Автомобилът бе продаден за "космическата" сума от... 142 милиона долара

Ексклузивни снимки на най-скъпата кола в света за всички времена - 1

Вече ви информирахме, че суперавтомобилът Mercedes-Benz 300 SLR от 1955 г. постави нов рекорд за най-скъпо продадена кола. На частен търг в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт той беше продаден за зашеметяващите 142 милиона долара.

Сега, в интернет пространството бяха разпространени и ексклузивни снимки на въпросния екземпляр, намиращ се в музея на Mercedes. За справка: преди тази сделка за най-скъпата кола в света се смяташе Rolls-Royce Silver Ghost от 1907 г. на стойност 75 милиона долара, а още по-рано - Ferrari 250 GTO от 1962 г. , продаден за 70 милиона долара.

Ексклузивни снимки на най-скъпата кола в света за всички времена

От въпросния Mercedes са произведени само две купета Mercedes-Benz 300 SLR. Те са подготвени за състезания, но след ужасния инцидент в Льо Ман през 1955 г., немската марка напуска моторния спорт за десетилетия.

Ексклузивни снимки на най-скъпата кола в света за всички времена

След това колата е закупена от нейния създател, инженер Рудолф Уленхаут. Той използва спортната кола като ежедневна и чак след смъртта му купето се озовава в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт.

Ексклузивни снимки на най-скъпата кола в света за всички времена

Колата на практика представлява състезателна версия на емблематичния Mercedes 300SL Gullwing, като се характеризира с по-опростена каросерия и с трилитров редови осмак с мощност 310 к.с. Моторът работи съвместно с петстепенна ръчна скоростна кутия и развива скорост от 290 км/ч, което за 1955 година си е впечатляващо.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 25 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Боклюккккк

    16 9 Отговор
    Тея не са научиха като руснаците коли да правят

    Коментиран от #2, #6

  • 2 Гост

    16 9 Отговор

    До коментар #1 от "Боклюккккк":

    По това време СеСеСерето още не е било откраднало чертежите за Жигулата.

    Коментиран от #4

  • 3 Абвг

    7 2 Отговор
    Old school ДзвЕр.
  • 4 Моряка

    20 6 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Еее ,Госте,и ти почна като Софиянчето да си компетентен по всичко.Да,ама не!Жигулата е класика на 60-те години.Лиценз от Европейската кола на 1967 година- Фиат 124,с над 700 изменения,направени от екип от италиански и съветски инженери за адаптиране към условията на СССР и изграден цял град- заводски комплекс Толияти със съветски пари.И сега този завод е втория най голям по производство в света,първият е на Фолксватен в Бразилия.През 1977 година гледах огромен кар-кеърър/кораб за пренасяне на коли/ в пристанище Антверпен/Белгия/,как разтоварваше Жигулита няколко дена.Сигурно бяха хиляди- непрекъснат поток от коли,изкарвани и подреждани на пристанището от множество шофьори.Така че,с уважение към Жигулито.
  • 5 Аугусто Пиночет с Трабанта

    17 3 Отговор
    Закупилият я михлюзин,директно в някой затвор,а парите да се дарят на деца в Африка
  • 6 Я кажи колко космически станции

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Боклюккккк":

    Са направили германците и колко Русия???