26 Май, 2022 10:59 8 210 9

Връщането в Русия ще струва на Renault същата сума като напускането

  • renault-
  • русия

Решението да напусне страната във френската компания беше определено, като "смело и трудно"

Връщането в Русия ще струва на Renault същата сума като напускането - 1

На годишното събрание на акционерите на Renault Group Жан-Доминик Сенар, главен изпълнителен директор и президент на френската марка, каза, че разходите за напускане и връщане на марката в Русия са пропорционални. Той добави, че решението да напусне руския пазар е било „смело“, но „трудно за служителите“ и подчерта, че Renault „следи развитието и ще се ръководи от настоящата ситуация, когато взема решение за връщането на компанията в Русия“.

Renault постави бизнеса в Русия на пауза през март 2022 г., след началото на войната в Украйна. Тогава заводът Renault Russia в Москва спря работа (там се сглобяваха Duster, Kaptur и Arkana). Тогава се появи информация, че френската група ще се отърве от руските си активи, включително капиталовото предприятие и делът си в АвтоВАЗ.

Това беше потвърдено още в средата на май: делът на Renault Group в АвтоВАЗ (67.69 процента от акциите) беше прехвърлен на FSUE NAMI, а заводът Renault Russia беше причислен към баланса на града. Беше съобщено още, че Renault ще запази правото си да изкупи обратно акциите си в рамките на шест години.

Говорейки за загубите от напускането на Русия и разходите за връщане, ръководителят на Renault каза, че това „въобще не е толкова много“, като не посочи точната сума. Сенар също така отбеляза, че френската компания възнамерява да напусне пазара, за да „има възможност да се върне, когато ситуацията се промени“, като заяви още, че връщането в Русия ще струва на Renault същата сума като напускането.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Руснаците не посрещнаха с ентусиазъм

    15 21 Отговор
    заканата на масковския кмет Собянин за възраждането на Москвич-а ! Те казват, че той е вече е антика и е за музея. Нашите тумбофили - напротив, се редят на опашки да се запишат въпреки,че трябва да чакат. Те смятат, че могат да подарят по един Москвич на децата и внуците си като начин да им повлияят в русофилското възпитание
  • 2 Васил

    13 21 Отговор
    С годините се доказа едно - една нация прави добре автомобили, друга друго. Горките нормални руснаци какво им дойде на главата. А и колко още ще има с такъв тиквеник на кормилото.
  • 3 За протокола

    13 16 Отговор
    Евентуалното връщане на западни компании в Русия ще бъде обвързано с условия, които да им върнат загубите. И руснаците ще са готови да го направят.

    Коментиран от #8

  • 4 Кеф

    16 4 Отговор
    Всеки се интересува от Рено и никой от фалиралата немска държавна перачница Соцваген
  • 5 Някой

    37 7 Отговор
    На мен ли така ми се струва, ама анти-руските изявления нещо стават все по-меки, нещо се загуби остротата, а бяха толкова надъхани в началото :-) Сега почанха едни молби за зърното, май западът не беше преценил добре всички руски козове, почна се рецесията, някои в ЕС кандисаха за рублите за газа, Кисинджър заговори за предаване на територии, чак дори и по нашите марионетни телевизии почнаха да омекват и не канят от сутрин до вечер едни и същи платени про-западни анализаторчета и журналистчета. Доказателство е и плача на зеленясалия, че не му помагали достатъчно, това е ясен знак, че западът започва все по-умерено да гледа на ситуацията. Вече всички знаят, накъде отиват нещата в източна Украйна, само зеленския все още не може да го повярва, ама има време, ще свикне .... Да е мислил добре, когато руската армия беше още на границата, като последно предупреждение, което той наивно отхвърли и си прецака страната, заради едно членство в НАТО, а може би малко американски кеш.
  • 6 Няма кой да

    25 5 Отговор
    ги чака 6 години да се наканят дали да се връщат или не. Китайците не спят, а фпансетата отекоха в канала.

    Коментиран от #7

  • 7 Русский окупант

    2 7 Отговор

    До коментар #6 от "Няма кой да":

    Ами китайците и те спряха с автомобилите в Русия, затова руснаците пускат лади отпреди 20 години и говорят за Москвич сега. За какво да се напъват китайците да продават в Русия, като целия им оборот с Русия е общо 3% отколкото с останалия свят?

    Коментиран от #9

  • 8 мммда

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "За протокола":

    Едва ли. За половин година покупателната способност в западна европа потъна. Рено са на ясно и сега се чудят дали, ще отцелеят, но все пак имат все още някъкви шансове докато са собственици на дачия. Имат някакъв шанс понеже са още евтинки и пазара се преориентира към тях. тез някак може да спасят кожата, но за швабите не съм много сигурен, в момента се съкращава доста персонал като мярка. Преди седмица бяхме при най- големия дилар за северна германия на мерцедес и от там споделиха, че толкова слаби месеци не са имали. Ще се види накрая
  • 9 мммда

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Русский окупант":

    Не е това причината, просто в момента тече програма за преминаване към елекрически и нямат потенциала да изнасят. Това ще е моментно.