10 Юни, 2022 09:43, обновена10 Юни, 2022 15:23 133 92652

Искате употребяван автомобил: Вижте тези три евтини, но много надеждни коли на старо

  • автомобилът на старо-
  • надеждни употребявани коли

Тези автомобили се продават на вторичния пазар у нас, при това на доста прилични пари

Искате употребяван автомобил: Вижте тези три евтини, но много надеждни коли на старо - 1

Когато купуват употребявана кола, шофьорите първо гледат на степента на нейната надеждност и здравина. Има обаче и стари, и евтини модели, които могат да се похвалят с много по-голям ресурсен резерв от някои по-нови опции. Сега ви обръщаме внимание на три автомобила, които, въпреки възрастта и пробега, ще издържат много, много дълго време. А хубавото е, че екземпляри от трите модела има достатъчно на нашия пазар за употребявани автомобили.

Opel Astra H

Искате употребяван автомобил: Вижте тези три евтини, но много надеждни коли на старо


Тази кола се произвежда от 2005 до 2014 година и кратка справка в mobile.bg ни показва, че екземпляри от нея се продават на доста изгодни цени. Препоръчителните двигатели за този автомобил са бензиновите Ecotec Z16XER 1.6 (115 к.с.) и Z18XER 1.8 (140 к.с.). Тези агрегати имат чугунен цилиндров блок, многоточково впръскване и променлива фаза на газоразпределението на клапаните на всмукателния и изпускателния колектор. Естествено и тези мотори имат проблеми, но те не са толкова много. Сред най-честите са фазовите регулатори, които се износват с течение на времето, както и семерингите, които с течение на времето губят свойствата си, което обаче е естествено за всеки двигател. Термостатът и модулът на запалителната бобина също могат да се повредят. Но в крайна сметка тези двигатели, в повечето случаи, могат да изкарат 250 или повече хиляди километра, а след подмяна на износени детайли (не основен ремонт) - още толкова.

Seat Leon II

Искате употребяван автомобил: Вижте тези три евтини, но много надеждни коли на старо


Испанският Leon е евтин на вторичния пазар, но същото време е най-близкият роднина на Skoda Octavia и VW Golf, които държат по-високи цени. Двигателят 1.6 BSE е този, който с течение на времето се доказа, като отличен агрегат и определено е за препоръчване. Той има леки проблеми в системата за запалване, появяват се пукнатини в пластмасовия всмукателен колектор, но не трябва да очаквате сериозни повреди преди 200 хиляди километра. Този мотор има алуминиев блок, но с чугунени втулки, разпределено впръскване, 8 клапана, задвижване с ангренажен ремък и има хидравлични повдигачи. При ремонт двигателят е прост за работа и евтин откъм резервни части, а такива има много. Ресурсът му достига 500 хиляди километра. И в същото време работи чудесно и с най-слабооктановия бензин на пазара.

Toyota Auris

Искате употребяван автомобил: Вижте тези три евтини, но много надеждни коли на старо


Този хечбек е брат на Corolla. По-добре е да не вземете кола със CVT или роботизирана трансмисия. Комбинацията от 1.6 двигател с механична скоростна кутия е отличен избор. Двигателят 1ZR-FE 1.6 има алуминиев блок с чугунени облицовки, 16 клапана, разпределени инжекциони, всмукателни и изпускателни фазови превключватели и хидравлични компенсатори. Ангренажната верига е достатъчна за 150-180 хиляди километра. След 2009 г. от този агрегат са премахнати всички детски болести. Този двигател ще издържи безпроблемно 350-400 хиляди километра, но, за съжаление, основен ремонт след това ще бъде невъзможен поради тънкостенния цилиндров блок.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 83 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ОСТАВКА

    151 25 Отговор
    Сеат-а е прекрасен автомобил за обиколка на автосервизите 😄

    Коментиран от #2, #4

  • 2 хххх

    118 6 Отговор

    До коментар #1 от "ОСТАВКА":

    "Ресурсът му достига 500 хиляди километра"

    Еми нормално, те като го внесат в България, вече е мъртвец. :D
  • 3 МмммА

    50 19 Отговор
    Мималата година си продадох ситроена С4 на 542000,катого взех беше на "40000" сигурни,още го карат и са доволми.
  • 4 Корги

    17 61 Отговор

    До коментар #1 от "ОСТАВКА":

    Карай си БМВ-то (ако си от бледоликите, Реното или Пежото) или каквото караш там, и не изразявай некомпетентното си мнение без някой да ти го е искал.

    Коментиран от #14, #52


  • 5 Майстор Тричко

    44 13 Отговор
    Ако имате пари си вземете Королата.Ако ли не изберете между 1.6 голфов мотор бензин или 1.7 исузов мотор дизелов за Астрата.Имайте предвид, че вече и последните станаха по-скъпи, заради кризата.
  • 6 Майстор Тричко

    27 3 Отговор
    И моторът 1.6 е капризен откъм гориво.Дефорсираният само е всеяден, но и е умрял от към динамика, а разликата им е едно куцо магаре.101 срещу 102 к.с.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мъка мъка

    49 44 Отговор
    тойотата и сеата са добри.Опела е пълен боклук и като нов. Не върви лоша ергономика чуплив прегрява гори масло.Преди 1000000 километра се влиза в сервиз за много повреди .Накрая се самозапалват до пълно изгаряне от Ел инсталацията.Пиша това от личен непосредствен опит с чисто нови Опели от всички серии.Точно тези са най кьопавите

    Коментиран от #12, #21, #39

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 селтак

    57 22 Отговор
    Радославе бе чичи,пак пишеш шъшкании бе! Сеата и Опела са си боклуци неземни бе!

    Коментиран от #38

  • 11 Емил

    10 9 Отговор
    Въшки кръвопийци!
  • 12 Браво бе

    40 2 Отговор

    До коментар #8 от "Мъка мъка":

    Учи математика за 2-3 клас.Числото което си написал е един милион а със сигурност си имал предвид сто хиляди.
  • 13 Така е

    47 8 Отговор
    Astra H 1.9TDCI 150k.c на 1 048 000км. Точно така на над 1 милион киломерта и още върви и изглежда много добре. За невярващите изпращам клип на километража и на цялата кола.

    Коментиран от #16, #19

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 антрашпиц

    7 17 Отговор
    Току що замених стария си Сценик за Туран.За сега ми харесва,задоволителна динамика,достатъчно просторен ми е,става..и държи добра цена на старо...
  • 16 Алфа Сектант🤠

    38 7 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Ходи в представителството на Опел да им се похвалиш барем ти дадат една нова кола👉😊👈

    Коментиран от #18

  • 17 хахах

    9 0 Отговор
    .факти са...
  • 18 Така е

    24 4 Отговор

    До коментар #16 от "Алфа Сектант🤠":

    Че аз си имам нова кола. Просто тази не се дава за нищо.
  • 19 истина ти казвам

    12 10 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Със какво си се напушил бе човек???!!!🤣🤣🤣

    Коментиран от #27

  • 20 Опел .... мерси

    21 16 Отговор
    Опел Корса от автокъща Севикар Варна. След по-малко от година счупен носач на предно ляво колело на магистралата. Едва избягнато "самокатастрофиране". Скрит дефект!

    Коментиран от #23

  • 21 Бачо Киро

    39 4 Отговор

    До коментар #8 от "Мъка мъка":

    Кво добри ... 😂😂😂😂
    Той даже написал - вземете 1,6 много добър, пука се и тн, но не преди 200000км ... 😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Егати експерта.... Интересно ми е кое не е добре, щом двигател със цепнатини бил добре... Освен това хората тея коли от 2005 на колко км ще ги купуват? На 20000 или на около 200000? Въобще не знам кой им плаща да пишат такива глупости...
  • 22 един друг

    34 5 Отговор
    Сеата има возия на детска лагерна количка, ако имаш пломби в устата, след 500 км ще почнат да падат.
  • 23 Стойко

    16 14 Отговор

    До коментар #20 от "Опел .... мерси":

    Пуахаха, егати простотията си написал, по-добре да се беше утрепал хахахах
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 така е

    48 7 Отговор
    Този муден 1.6 мотор на vag да се сравнява с моторът на Тойота е неуместно. Тойота 1.6 особено като валвматик 132 кс е ракета спрямо 1.6 на ВАГ. Гъвкав, икономичен, тих и с голям ресурс.Не знам да има по-добър атмосферен мотор 1.6 1.8 от валвматик на Тойота.
  • 27 Така е

    14 12 Отговор

    До коментар #19 от "истина ти казвам":

    Вие първо се научете да пишете български и тогава коментирайте!
    Както вече казах, имам видео на колата и километража, а и всеки желаещ може да я види на живо. Колата даже няма протрито, скъсано и т.н по седалките или копчета и ако и върна километража минава без проблем за кола на 150-160 хиляди километра.
  • 28 доказано

    10 34 Отговор
    1.6 102 коня на ВАГ наистина е от най-добрите съвременни двигатели

    Коментиран от #29

  • 29 Пълни глупости

    22 6 Отговор

    До коментар #28 от "доказано":

    Конструкцията на този муден и вечно харчещ масло двигател е от началото на 80-те.В годините са променяни единствено горивната и запалителната система но това не го е подобрило.

    Коментиран от #30

  • 30 Виждал си ваг само в интернет

    14 21 Отговор

    До коментар #29 от "Пълни глупости":

    Не всеки е състезател като теб. Има хора които се интересуват от други критерии.

    Този 1.6 102 коня върви много по добре от други аналози с тази мощност. Този който взима 1.6 не го взима да се състезава, а се търси практичност, надеждност и др.

    Харченето на масло няма нищо лошо когато е в предписаните граници. Всички коли харчат и производителите го правят с цел.

    Всичко друго което казваш е така и точно по тази причина е много добър. Това е двигател от старата школа, 8 клапана, прост и надежден. Лесен за ремонт и евтин за поддръжка - точно както е написано в статията
  • 31 Име

    7 31 Отговор
    Кой нормален ще купи кола на 20 години като са споменатите.

    Коментиран от #32, #50

  • 32 Куку

    16 4 Отговор

    До коментар #31 от "Име":

    Какви 20 г ,ти четеш ли изобщо какво са написали? Ти като нормален какво караш, конски впряг ли?

    Коментиран от #33

  • 33 айде добре

    8 8 Отговор

    До коментар #32 от "Куку":

    Ми на 15 години са
  • 34 Такива работи

    9 1 Отговор
    Тойота преди 2години спря този мотор в Королата.
    Гугъл дава преди 6г. за Фолксваген.Преди 5-6г. спряха Опел.2016 се продаваха Опели, нови с 1.6-115кс.Има малка разлика между 15-20 години и 5-6, ама това да е кусурът на даващите мнения.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Някок си

    12 0 Отговор
    Tойота ,са добри.преди година си взех КОРОЛА ВЕРСО 1.8 бензин,2005 година.на "124000 км 🤣" тоест най-вероятно на 224000 или 324000км. Но,изминал съм до момента около 17000км и за сега освен консумативи и масло.друго не съм пипнал по нея!!!

    Коментиран от #37

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Професоре

    25 0 Отговор

    До коментар #10 от "селтак":

    Опелът е един евтин и доста здрав автомобил, не те зная дали даже притежаваш свидетелство за управление на МПС, но строши тъпомера !
  • 39 Хи хи хи

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Мъка мъка":

    спирай субстанциите , наблегни на обучението си!
  • 40 Абсурдици

    12 8 Отговор
    Абе кой ги мисли тези небивалици? Надежден Опел с екотек или т.нар. стар познайник - маслояд! Може да е надежден но с италианския 1.9 нафта с 8 клапана.
  • 41 ЯКО БОЙ

    8 21 Отговор
    САМО TOYOTA, ВСИЧКО ДРУГО Е СКРАП, ЩЕ СЕ СЕТЯТ И ТУКА АМА ДОТОГАВА БАЯ НАБУТВАНЕ ЩЕ ИМА.

    Коментиран от #44

  • 42 ХХМ

    16 2 Отговор
    Astra h e доста здрав автомобил. 400000 км. навъртяни лично от мен с консумативи само.
  • 43 Ползвател

    12 18 Отговор
    Никога повече японска каляска. Никога!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Гост

    4 13 Отговор
    Защо облъчвате хората? Публикували сте три бюджетни автомобила, които за нищо не стават, хората искат да карат хубави коли и да изкарват пари. Кажете им как да изкарат пара, за да си купят нови
  • 46 Класика

    8 4 Отговор
    Е! Веднъж да уцелят и те! Затова говорим!!!.... Всички други коли са нов скрап! Дори и новите тойоти са скрап с електроники ненужни,да не говорим за Мерцедес, БМВ, Ауди,та и Фолксваген голф развалиха ,та да не говорим за всички нови ...- не смея да ги наречем коли този ненужен скрап натъпкан с никому ненужни ел.отпадъци на които световното стадо се радва промотиране от лудите по света от либералните леви измислили ковид,ел.колите,бялата мафия,зелената секта,предизвикали война и те манипулират стадото! Но тези 3 коли са последните коли!

    Коментиран от #47

  • 47 този

    5 10 Отговор

    До коментар #46 от "Класика":

    Има верни неща в пресиления обощаващ коментар, но така звучат обикновено неуките аутсайдери.Целият свят им е виновен за това, че са ниско образовани,мързеливи и никога за нищо не са се напънали.Кибиците са галяма работа.
  • 48 ААА СМЯХ

    7 0 Отговор
    НОВИ коли карат тези, които нямат пари да поддържат СТАРИ
  • 49 Много заядливи има!

    9 1 Отговор
    Карам и Vectra 2008 със споменатия Z18XER (1,8л - 140к.с., бензин) от НОВ и му се радвам на разход магистрално с позволената скорост. Дава 6,5л с климатик. Дори се усеща липсата на 6-та предавка. За града е друго, но там според мен скача заради по-широките гуми и честото завиване ляво-дясно (товарене на двигателя) и къси отсечки с голям престой по светофари. Имитирах от любопитство start-stop и става около 9л. Не казвам че няма дребни кусури или по-добри коли, но ми върши доволно работа на дълъг път. Желая и на вас късмет с избора ви!
  • 50 Ламарината

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Име":

    Тойотката и сега се произвежда.Тя не е стара.А иначе има и от Астрата и Сеата по-нови.Тук се коментират сниманите поколения.Като тойотата е здрава подобно на другите, а не обратното.И тойтката е войнишко канче, тип кенче бира.един палез и е вдлъбната.
  • 51 Ироничен

    3 1 Отговор
    Всички са прекалено малки по моите представи.
  • 52 аре ве

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Корги":

    ти пък от пежо/ситроен колко разбираш, видимо нищо