Last news in Fakti

7 Юли, 2001 00:00 2 667 3

Бегач по ръба на острието

  • honda-
  • honda cbr 900 rr fireblade

Почти за никого вече не е особено голяма изненада, когато види на пътя с шеметна бързина и мощен рев да подминава истинска хала на две колела.

Ако пък и съдбата е благосклонна, тогава неочакваната среща може да предложи запознанство с класически спортен мотоциклет като Honda CBR 900 RR Fireblade.
Kонструкторите и дизайнерите на японския гигант всъщност отдавна са доказали способността си да създават истински двуколесни шедьоври. Разработването на Fireblade обаче е на път да отбележи радикален поврат в историята на компанията, изпълнена с успехи. Специалистите са убедени, че новото острие на японците, което ще се появи официално на пазара до края на годината, може би ще стане най-успелият модел на концерна. Самураите създават суперсензационен спортен байк с изключителна подвижност и динамика и много малко тегло.

При новия галеник на азиатците разликите са доста очевидни в сравнение с предишните му събратя. Изцяло обновени при Honda CBR 900 RR Fireblade са задният амортисьор и ауспухът. Значителни промени са настъпили в предната и задната част на мотоциклета като цяло, като това му придава доста агресивен вид. Плоският “вграден” фар с изключително футуристичен дизайн, както и шикозното защитно стъкло отпред спомагат за открояването на ярката идентичност на Fireblade. Стоповете отзад са пълно отражение на навлизащите нови технологии. Тимът на Honda се отказва от използването на стандартните светещи крушки, залагайки на съвременните вградени светещи диоди. Променено е и разположението и формата на резервоара. При новата Honda CBR 900 RR Fireblade той е по-малък и образува в долния си край хармонично единство с линиите на задната част на двуколесното. С това обаче не се изчерпва плеядата от промени, настъпили при новия самурай в сравнение с предшествениците му.

Сред придобивките му са използваната в оборудването Upside-down-вилка, както и изцяло дигиталното арматурно табло.

При мотора и скоростната кутия по-скоро се запазват традициите от миналото. Както и при предишните модели, агрегатът отново е изключително мощен. Максималният въртящ момент е 103 Нм при 9000/мин. В сърцето на Honda CBR 900 RR Fireblade са скрити точно 152 к.с. при 11000/мин. При новака обаче работният обем на мотора е повишен до 929 куб.см. В употреба влиза и нова електронна система за смесване на горивото, която увеличава мощността и същевременно намалява разхода. Скоростната кутия остава шестстепенна. На въоръжение при японския бързак е и многодисков съединител.

По отношение на конструкцията азиатците залагат на изработването на такава от олекотени материали. В резултат на това двуколесното се сдобива с изключително голяма стабилност на пътя и тегло от едва 171 кг, което го прави най-лекото возило в този клас. По-голямата сигурност се постига и благодарение на избора на конструкторите да сложат 17-цолови гуми на своя любимец. Промяната се наложи, след като при предишните модели 16-цоловият вариант се оказа не особено удачен.

Все още не е ясна окончателната цена, срещу която хората с повече бензин в кръвта ще могат да се сдобият с новия суперспортист. Засега новините от кухнята на производителя обаче говорят за сума от около 23 000 ДМ.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 piksas

    3 1 Отговор
    Avtora govori za modelut 929 a na snimkata e sledvashtiqt 954... inache i dvata modela sa syper.
  • 2 wolf

    2 1 Отговор
    dobro,dobro
  • 3 Rsmzess

    0 0 Отговор
    това си е истинска 929-ка със преден спойлер от 954
    стари са веч , но все още актуални ЦБР-ки