BMW
Желанието на баварската фирма е да наложи новата седма серия като официален автомобил, демонстриращ статута на собственика. Лимузината нахлува в полезрението на наблюдателя със съответното величие. Радиаторната решетка е разширена и стои сравнително изправена. В бронята са изрязани две вдлъбнатини под кръглите фарове. В горния край на светлините е интегриран мигачът. Таванът е силно заоблен, предлагайки повече свобода над главите на задните пътници. Задната част е с тотално нов за BMW дизайн.
BMW 7
Интериорът е не по-малко интересен. Типичното за марката арматурно табло, чиято средна част е обърната към водача, липсва. Вместо това, водачът седи зад значително изчистени като дизайн пластмаси. Броят на бутоните е драстично намален. В ролята на заместител, в средата е поместен голям бутон, който се върти или натиска.
В началото двигателите ще са два V8 - 740i и 740d. По-късно ще дебютира базовото 730i. Следващата година ще се появи топверсията 760i с шестлитров V12 и мощност 450 к. с.
MG Rover
Въпреки ограничения бюджет, фирмата мисли за собствен наследник на легендарното Mini. Големината му трябва да е като тази на предшественика. Проблемът е, че BMW държи правата за името Mini и освен това скоро ще представи официалния наследник.
Hyundai
Съвсем новият модел на Hyundai, Santa Fe, ще бъде последван не след дълго от по-големия Highlander. Седемместният всъдеход е с междуосие 2.74 метра, което с 12 сантиметра повече, отколкото в Santa Fe. Highlander ще замени Galloper, който бе разработен на базата на старото Pajero. Джипът ще се предлага с два двигателя: 2.7-литров V6 със 173 к. с., чието монтиране ще се извършва и във вана Trajet. Другият ще е 2.5-литров турбодизел със 125 к. с.
Saab
Новото поколение на 9-3 ще се появи през пролетта на 2002 г. и се базира на платформата Epsilon на Opel. Тя ще бъде използвана за основа и на следващите Vectra и Omega. Наследникът на 9-5 също ще е поставен на нея.
Новост при 9-3 е концепцията на каросерията, която освен хечбек и кабриолет, за първи път ще бъде с модификации седан и комби. По-късно последното ще се предлага и с перманентно задвижване на четирите колела и по-голям клиренс.
Подобна смесица от познати каросерийни и технически концепции ще представлява и джипът, който се базира на американските модели Buick Rendezvous и Pontiac Aztec. Saab не изключва в бъдеще да се появи и спортен автомобил от марката. Например на мястото на неуспешния спортист SVX на Subaru, който също е част от GM. Идеи вече дори има. Мисли се за модерна интерпретация на Sonett от 60-те години. Вариантите могат да бъдат купе и роудстър.
Honda
В Honda трескаво се работи по наследника на суперспортния модел NSX. Той трябва да е завършен през 2003 г. Много е вероятно на шоуто в Токио през тази година да бъде показан прототип. Новият NSX трябва да е по-сериозен конкурент на Porsche и Ferrari.
Обсъждат се няколко варианта за двигател. Нови V8, V10 и V12 със или без турбо биха могли да покрият спектър от 300 до 500 к. с. Двигателят отново ще е в средата, като за него място ще се освободи с удължаване на междуосието. За първи път NSX ще се предлага и като Spider.
Петър Иванов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА