Last news in Fakti

7 Ноември, 2022 10:47 3 803 24

Електромобилите станаха значително по-евтини от колите с ДВГ в Китай, но остават по-скъпи в Европа и САЩ

  • електромобили-
  • европа-
  • китай-
  • сащ-
  • автомобили с двг-
  • цени
Електромобилите станаха значително по-евтини от колите с ДВГ в Китай, но остават по-скъпи в Европа и САЩ - 1

Проучването на JATO показа многопосочна тенденция в цената на електрическите превозни средства в различните страни. Така през последните седем години средната цена на „зелен“ автомобил в Китай е намаляла от 66 819 на 31 829 евро, в Европа се е увеличила от 48 942 на 55 821 евро, а в САЩ се е увеличила от 53 038 на 63 864 евро. .

Още нещо любопитно в проучването е, че в Китай средностатистическата електрическа кола е с 33% по-евтина от аналог с бензинов двигател. Европейците, от друга страна, купуват електрически коли, които са средно с 27% по-скъпи от моделите с двигатели с вътрешно горене. А в САЩ надплащането за електромобил достига 43%.

От 2015 г. електрическите кросоувъри са поевтинели наполовина в Европа: от 109 506 на 57 461 евро. Подобна тенденция има и в САЩ, където цената им е паднала от 99 874 на 54 026 евро. В Китай обаче подобни модели струват само 35 512 евро. Освен това, ако в Европа и САЩ бензиновите аналози са значително по-евтини, то в Китай те са с 5% по-скъпи.

В Китай експертите очакват мерките за стимулиране на търсенето на електрически превозни средства да бъдат намалени, тъй като продажбите им нарастват със значителни темпове. Европа си поставя амбициозни цели да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035 г., така че мерките за държавна подкрепа тук ще работят с пълна сила - поне засега, но не и у нас.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Скоро и тук

    9 3 Отговор
    Ще Стане!!!!!
  • 2 Но идват Дроновете

    6 2 Отговор
    Дрон Автомобил ! Това вече си е свобода и кеф! Ще ни се чудят следващите поколения как сме се влачили по земята с наще возила!

    Коментиран от #3

  • 3 сектант

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Но идват Дроновете":

    бай ганя пак ще намери начин да ги разбие в някоя канавка, спокойно
  • 4 Пазари в Европа и САЩ са корумпирани

    16 4 Отговор
    Според мен пазарите в Европа и САЩ са манипулирани и корумпирани. Няма свободна търговия и цените се определят от големите корпорации, монополни сдружения, корумпирани политици, държавни служители и други. Колкото и да е разликата в стандартите, изглежда нереално една малка електрическа кола да струва 5000 USD в Китай, в Европа над 20000 USD.
  • 5 Мамул

    10 4 Отговор
    Когато руснаците измислиха мини ядрен двигател, да говорим за коли на батерии е малоумие! Колата на батерии не е автономен електромобил. Бъдещето е в електромобили с автономен мини ядрен реактор произвеждащ електричество за няколко милиона километра!
  • 6 Кристалната ми топка е счупена

    5 1 Отговор
    А аз обяснявах преди години че се очаква през 2025 година цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ да се изравнят. Сега заради тези кризи дори си коригирах прогнозите за по-късно. А се оказва че въобще не съм познал и в Китай ВЕЧЕ са по-евтини.

    Сега разбрахте ли защо останалите автомобилни производители се отказват от китайските батерии?

    Ами защото заради икономиите на мащаба вече правят батериите най-евтино от цял свят, ако увеличат поръчваните количества, още повече ще увеличат както производствените мощности така и доминацията на Китай, а също така цените още повече ще паднат от икономии на мащаба.

    Коментиран от #9, #10

  • 7 Истински КОП

    2 8 Отговор
    Що не кажете какви са характаристиките на катайските ефтини коли че са само за гратско
  • 8 Така е

    2 7 Отговор
    Спрете да ни занимавате с процесите и тенденциите в един крайно различен и много далечен свят.Нищо общо нямат двуногите там и тук-нищо.Били са и се надявам още много години да са паралелни светове.Възхищавайте се на онзи свят, не пречи.Противоречията там са огромни.
    Никакъв пример за нищо не може да бъде тази част от Азия.Никакъв опит не е приложим в свободния свят.
  • 9 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Кристалната ми топка е счупена":

    По евтини са китайските електромобили тип телефонна кабинка с пробег от 100 километра. Сравнявай по цена еднотипни автомобили с равни характеристики.

    Коментиран от #11

  • 10 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Кристалната ми топка е счупена":

    Вече спорихме по този въпрос.Извадих ти цени на един и същи модел на Фолксваген и се оказа че електрическия е два пъти по скъп от бензиновия.Има да почакаш скоро да се изравнят по цена.

    Коментиран от #12, #21

  • 11 Вади цените пак

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Ето ти един автомобил за 50 000 лв дай подобен аналог и кажи цените?

    Наистина ли го наричаш телефонна кабинка?

    Коментиран от #13

  • 12 Вади цените пак

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Ето ти един автомобил за 50 000 лв дай подобен аналог и кажи цените?

    Наистина ли го наричаш телефонна кабинка?

  • 13 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "Вади цените пак":

    Пежо Боксер дизел 70000 лева,електрическо 200000 лева ,хайде честито.Гледам в сайта на Пежо за налични автомобили.

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Къде това?

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    В китай ли? Говори ми за китайски електромобили не ми говори за peugeot.

    Коментиран от #18

  • 15 Срам ли ще те е с това?

    2 1 Отговор
    Как ти се струва тази телефонна кабинка?

  • 16 Клипа е излязъл

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Дай аналог с подобни размери и оборудване на автомобил с ДВГ на онзи електромобил за 50 000 лв от клипа?

    Него ли наричаш телефонна кабинка? Ако китайците вкарат подобни електрически suv с 500 км пробег пък били те и китайски за 25 000 евро, на стогодишните автопроизводители ще им се стъжни живота. Особено пък като на китайците започнат да им остават излишни батерии, понеже 100-годишните щели да пазаруват батерии от Корея, които се самозапалват.
  • 17 China майна

    2 3 Отговор
    До къде стигнахме вече. Китайците направиха летящи електромобили, а toyota не може да направи автомобил който да се движи по пътищата без да му паднат колелата.

    А само до преди години беше mercedes и всички останали и toyota произвежда евтини и качествени автомобили.
  • 18 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Къде това?":

    Защо?Китайска Теслъ ли ще си купуваш.Мен ме интересува цената тук,а не в Занзибар.

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Пак ли от твоята камбанария?

    2 1 Отговор
    А като не те интересува Занзибар защо въобще се месиш в разговори за Занзибар. Защо въобще се месиш в разговора?

    Както виждаш коментираш това конкретно мое твърдение от коментар 6

    "А се оказва че въобще не съм познал и в Китай ВЕЧЕ са по-евтини."


    Или пак си объркал континента, както винаги?
  • 21 Да ти припомня

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Ето какво си казал и все още чакам примера:


    "По евтини са китайските електромобили тип телефонна кабинка с пробег от 100 километра. Сравнявай по цена еднотипни автомобили с равни характеристики."

    Дал съм ти примерен електромобил за 50 000 лв. Можеш да го сравниш с еднотипен автомобил с равни характеристики с ДВГ.

    Давай, чакаме.
  • 22 Междувременно в Калофер

    2 0 Отговор
    Няма дърва, хората мръзнат като кучета и горят парцали и др в печките си.. Кви ел коли, кви 5 лв, като в голяма част от територията дървата са лукс, а въглищата-мечта

    Коментиран от #23

  • 23 3-фазния

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Междувременно в Калофер":

    Докато във Версай са се провеждали балове, народа е сpaл по улиците. Но сега се посещава и разглежда Версай, нали? Богатството и красотата е движещата сила на тоя свят.
  • 24 Ице

    0 0 Отговор
    Аз ще си взема електрическа Лада 7. Ако има де.