Проучването на JATO показа многопосочна тенденция в цената на електрическите превозни средства в различните страни. Така през последните седем години средната цена на „зелен“ автомобил в Китай е намаляла от 66 819 на 31 829 евро, в Европа се е увеличила от 48 942 на 55 821 евро, а в САЩ се е увеличила от 53 038 на 63 864 евро. .
Още нещо любопитно в проучването е, че в Китай средностатистическата електрическа кола е с 33% по-евтина от аналог с бензинов двигател. Европейците, от друга страна, купуват електрически коли, които са средно с 27% по-скъпи от моделите с двигатели с вътрешно горене. А в САЩ надплащането за електромобил достига 43%.
От 2015 г. електрическите кросоувъри са поевтинели наполовина в Европа: от 109 506 на 57 461 евро. Подобна тенденция има и в САЩ, където цената им е паднала от 99 874 на 54 026 евро. В Китай обаче подобни модели струват само 35 512 евро. Освен това, ако в Европа и САЩ бензиновите аналози са значително по-евтини, то в Китай те са с 5% по-скъпи.
В Китай експертите очакват мерките за стимулиране на търсенето на електрически превозни средства да бъдат намалени, тъй като продажбите им нарастват със значителни темпове. Европа си поставя амбициозни цели да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035 г., така че мерките за държавна подкрепа тук ще работят с пълна сила - поне засега, но не и у нас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Скоро и тук
10:56 07.11.2022
2 Но идват Дроновете
Коментиран от #3
10:57 07.11.2022
3 сектант
До коментар #2 от "Но идват Дроновете":
бай ганя пак ще намери начин да ги разбие в някоя канавка, спокойно11:07 07.11.2022
4 Пазари в Европа и САЩ са корумпирани
11:10 07.11.2022
5 Мамул
11:45 07.11.2022
6 Кристалната ми топка е счупена
Сега разбрахте ли защо останалите автомобилни производители се отказват от китайските батерии?
Ами защото заради икономиите на мащаба вече правят батериите най-евтино от цял свят, ако увеличат поръчваните количества, още повече ще увеличат както производствените мощности така и доминацията на Китай, а също така цените още повече ще паднат от икономии на мащаба.
Коментиран от #9, #10
12:40 07.11.2022
7 Истински КОП
12:48 07.11.2022
8 Така е
Никакъв пример за нищо не може да бъде тази част от Азия.Никакъв опит не е приложим в свободния свят.
13:30 07.11.2022
9 Гост
До коментар #6 от "Кристалната ми топка е счупена":
По евтини са китайските електромобили тип телефонна кабинка с пробег от 100 километра. Сравнявай по цена еднотипни автомобили с равни характеристики.Коментиран от #11
13:44 07.11.2022
10 Гост
До коментар #6 от "Кристалната ми топка е счупена":
Вече спорихме по този въпрос.Извадих ти цени на един и същи модел на Фолксваген и се оказа че електрическия е два пъти по скъп от бензиновия.Има да почакаш скоро да се изравнят по цена.Коментиран от #12, #21
13:47 07.11.2022
11 Вади цените пак
До коментар #9 от "Гост":
Ето ти един автомобил за 50 000 лв дай подобен аналог и кажи цените?Наистина ли го наричаш телефонна кабинка?
Коментиран от #13
13:59 07.11.2022
12 Вади цените пак
До коментар #10 от "Гост":
Ето ти един автомобил за 50 000 лв дай подобен аналог и кажи цените?Наистина ли го наричаш телефонна кабинка?
13:59 07.11.2022
13 Гост
До коментар #11 от "Вади цените пак":
Пежо Боксер дизел 70000 лева,електрическо 200000 лева ,хайде честито.Гледам в сайта на Пежо за налични автомобили.Коментиран от #14, #16
14:11 07.11.2022
14 Къде това?
До коментар #13 от "Гост":
В китай ли? Говори ми за китайски електромобили не ми говори за peugeot.Коментиран от #18
14:23 07.11.2022
15 Срам ли ще те е с това?
14:25 07.11.2022
16 Клипа е излязъл
До коментар #13 от "Гост":
Дай аналог с подобни размери и оборудване на автомобил с ДВГ на онзи електромобил за 50 000 лв от клипа?Него ли наричаш телефонна кабинка? Ако китайците вкарат подобни електрически suv с 500 км пробег пък били те и китайски за 25 000 евро, на стогодишните автопроизводители ще им се стъжни живота. Особено пък като на китайците започнат да им остават излишни батерии, понеже 100-годишните щели да пазаруват батерии от Корея, които се самозапалват.
15:11 07.11.2022
17 China майна
А само до преди години беше mercedes и всички останали и toyota произвежда евтини и качествени автомобили.
17:26 07.11.2022
18 Гост
До коментар #14 от "Къде това?":
Защо?Китайска Теслъ ли ще си купуваш.Мен ме интересува цената тук,а не в Занзибар.Коментиран от #19
19:08 07.11.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Пак ли от твоята камбанария?
Както виждаш коментираш това конкретно мое твърдение от коментар 6
"А се оказва че въобще не съм познал и в Китай ВЕЧЕ са по-евтини."
Или пак си объркал континента, както винаги?
20:51 07.11.2022
21 Да ти припомня
До коментар #10 от "Гост":
Ето какво си казал и все още чакам примера:"По евтини са китайските електромобили тип телефонна кабинка с пробег от 100 километра. Сравнявай по цена еднотипни автомобили с равни характеристики."
Дал съм ти примерен електромобил за 50 000 лв. Можеш да го сравниш с еднотипен автомобил с равни характеристики с ДВГ.
Давай, чакаме.
20:57 07.11.2022
22 Междувременно в Калофер
Коментиран от #23
07:25 12.11.2022
23 3-фазния
До коментар #22 от "Междувременно в Калофер":
Докато във Версай са се провеждали балове, народа е сpaл по улиците. Но сега се посещава и разглежда Версай, нали? Богатството и красотата е движещата сила на тоя свят.22:46 18.11.2022
24 Ице
22:54 11.12.2022