Last news in Fakti

6 Декември, 2022 16:00 6 347 15

Вижте кои марки ще бъдат най-засегнати от инвазията на китайски коли в Европа

  • китай-
  • европа-
  • автомобили
Вижте кои марки ще бъдат най-засегнати от инвазията на китайски коли в Европа - 1

Досега китайските производители на автомобили използваха гигантския вътрешен пазар, за да подхранват своя ускорен растеж. Със своите 25-28 милиона превозни средства годишно Китай е не само най-големият автомобилен пазар в света, но и важен източник на обем и растеж, пише в своя доклад експертът в автомобилната индустрия Фелипе Муньос от JATO Dynamics.

Първата фаза от разширяването на коли "Made in China" е завършена. Дойде време да се втурнат към световните пазари, далеч от вътрешните граници. Китайските автомобили станаха по-привлекателни, по-икономични и отговарят на по-високи стандарти за качество и безопасност. Сега те са готови да завладеят света, като имат много козове в ръката си.

На първо място, те могат да разчитат на силната подкрепа на китайското правителство. В същото време големият вътрешен пазар им позволява да поддържат достатъчно ниво на производство, за да намалят разходите. Освен това те изпреварват своите западни конкуренти в електрификацията на всяко ниво и във всеки сегмент.

От 1.1 милиона коли, произведени в Китай миналата година и продадени в чужбина, 355 000 са продадени в Латинска Америка, най-големият пазар извън Великата китайска стена. Европа е на второ място с 22% от задграничните продажби, следвана от Близкия изток с регистрирани 156 000 китайски коли. Но развиващите се страни и Русия ще представляват 58% от износа на автомобили на Китай през следващата година.

Китай обаче знае, че неговото глобално господство не е възможно без по-добро присъствие на развитите пазари, а именно Европа, САЩ, Япония и Корея. Последните две страни имат доста защитени пазари. САЩ все още имат геополитически и търговски проблеми с Китай, което прави Европа следващата цел за китайските автомобили.

Вижте кои марки ще бъдат най-засегнати от инвазията на китайски коли в Европа

Кой ще пострада? Появата на все повече и повече китайски автомобили в Европа може да зарадва потребителите, но ще бъде проблем за някои местни производители. Тези, които предлагат по-малко продукти и все още изостават в надпреварата за електрификация, са най-податливи на инвазията на китайците.

Fiat например е много уязвим. Той е силно зависим от вътрешния пазар (47% от продадените автомобили са регистрирани в Италия между януари и октомври 2022 г.). Гамата е много малка - само 4 модела, като единственият продаваем продукт е електрическата версия на Fiat-чето 500.

Ford е другата потенциална жертва. Марката току-що обяви излизане от B сегмента, който, макар и не толкова популярен, колкото в миналото, все още е важен източник на продажби. Focus вероятно ще остане единствената налична кола след изтеглянето на Mondeo. Puma и Kuga са популярни SUV, но нито един от тях не е напълно електрифициран.

Заплаха има и за някои японски марки. Mitsubishi, например, в момента предлага два модела в Европа и нито един не е напълно електрически. През първите 10 месеца на тази година марката е продала едва 43 000 бройки. Дори при Honda предлагането е доста ограничено (5 модела) и единствената електрическа Honda e ще се борят за оцеляване.

Какво е общото между тези марки? Всички те принадлежат към основния сегмент - един от най-конкурентните и най-малко печелившите в Европа. Те се опитват усилено да запазят пазарния си дял поради ограниченото предлагане. В резултат на това те ще бъдат първите, които ще усетят въздействието на китайската инвазия.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аззаззз

    45 7 Отговор
    Гледал съм в тубата какви коли правят китайците- шапката да ти падне и като цени и като екстри. За качество не знам, ама то вече качеството е еднакво. При това с доживотна гаранция! Направо бях изумен. Та ако дойдат на европейските пазари всички автопроизводители са или мъртви, или ще направят човешки цените.

    Коментиран от #2, #4, #8

  • 2 азлк

    11 23 Отговор

    До коментар #1 от "Аззаззз":

    ми бегай си купи.за 1 лев.😄
  • 3 Иво

    12 38 Отговор
    Китайците не могат да изместят големите западни марки. Те ще си останат държавата на ментетата. Тези които се излъжат да си купят евтини копия на истинските коли ще съжаляват жестоко. Все едно да си хвърлиш парите на боклука. Те не могат една резачка да направят камо ли кола.

    Коментиран от #12

  • 4 Пешо

    10 28 Отговор

    До коментар #1 от "Аззаззз":

    Този дето му пада шапката явно не е карал китайско менте наречено автомобил. Хората са казали не съм толкова богат за да купувам евтини неща. По добре стар мерцедес отколкото нов китайски москвич.

    Коментиран от #7

  • 5 китаеца

    33 1 Отговор
    Китайските автомобили пораснаха и вече са пълнолетни. Историята се потретва - първо жяха японците, после корейците... сега идва ред и на китайците. Качеството на котайските коли вече е на нивото на останалите. Марките, които се продават тук покриват и европейските стандарти за безопасност. Цените не са по левче, не са и кой знае колко непостижими, така че, да, европейските производители и а от ккакео да се притесняват.
    Пред 10 години кой би си купил китайски телефон?!? Сега Huawei и Xiaomi ако не диктуват пазара, поне дишат във врата на Samsung Iи iPhone. А европейските марки телефони вече са забравени (кой помни Siemens, Philips, Nokia?!).

    Коментиран от #11

  • 6 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    24 2 Отговор
    Проблема на европейските автомобилните производители не е китайското производство, а европейските регулации. Очаквам скоро безработни европейски автоработници да почна да бесят евродепутати по улиците в Брюксел.
  • 7 Зевзек

    25 6 Отговор

    До коментар #4 от "Пешо":

    Не съм карал китайски автомобил, но съм карал FIAT. И се чудя защо още не са фалирали.
  • 8 Зевзек

    15 1 Отговор

    До коментар #1 от "Аззаззз":

    В САЩ цените на новите автомобилите са 2-3 по-ниски отколкот в Европа. Но същите автомобили като дойдат в Европа ги продават на двойни-тройни цени. Същото и с корейски и японско автомобили, така ще стане и с китайските автомобили.

    Коментиран от #10

  • 9 Тити

    3 15 Отговор
    Китайските автомобили са само една хубава опаковка отвън и нетрайни като я ълкитецхубави отвън а вътре гнили
  • 10 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #8 от "Зевзек":

    Най-вероятно втора употреба на 10+ години. В момента карам трети Фиат, служебен. 4г близо 95хил.км. нямам ядове. Не съм имал и с предишните, на са купувани нови.
  • 11 Госあ

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "китаеца":

    Европейската електроника беше японска. От Фуджицу се опитаха да научат швабите от Сименс да праат компютри, ама не станА.
  • 12 Мухахаха

    16 1 Отговор

    До коментар #3 от "Иво":

    Само дето държавата на ментета прави дори и това което ти продават западните ти господари на петорни цени
  • 13 ДО ДВЕ ГОДИНИ ПАЗАРА ЩЕ Е ЗАЛЯТ ОТ

    2 1 Отговор
    КИТАЙСКИ КОЛИ ПО 1000 ЛЕВА , ТОГАВА КАКВО ЩЕ ПРАВИ ЗАПАДА НИКОЙ НЕ ЗНАЕ НО ШАРАНА ЩЕ Е И ТОЙ 1000 ЛЕВА КИЛОТО !

    Коментиран от #15

  • 14 Бла бла бла

    0 0 Отговор
    Джангър 30-40% мито и ефтинията им умре, останаха само проблемите им.
  • 15 Ади де

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "ДО ДВЕ ГОДИНИ ПАЗАРА ЩЕ Е ЗАЛЯТ ОТ":

    И преди 15 г така казвахте за ГреатВола ама умря преди да продаде и 5000 бройки.