7 Ноември, 2022 15:24, обновена 7 Ноември, 2022 19:56 71 769

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I)

  • dongfeng-
  • dong feng-
  • китай-
  • китайски автомобил

Dongfeng IX5

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I) - 1

Вчера ви разказахме за най-новите китайски автомобили, които се предлагат у нас – тези на компанията Dongfeng. Азиатците са представени от четири автомобила в страната ни, а ние бяхме едни от първите, които имаха възможността да ги карат. По време на специално организирано събитие в София, екипът ни успя да изпробва електрическия кросоувър E3, както и купеобразния SUV – IX5. Ето и впечатленията ни.

Dongfeng IX5

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I)

Dongfeng IX5 е най-луксозният модел в гамата на китайския производител, който се предлага у нас, като може да се похвали с купеобразна форма, подобна на тази на BMW X4, Mercedes GLC Coupe и Renault Arkana. В предната част откриваме голяма радиаторна решетка обградена от фарове с LED технология. Формите са семпли с малка извивка в страничната част, започваща от предния калник и завършваща под дръжката на задната врата. Задните светлини са свързани с модерната напоследък светеща лента, а под тях откриваме традиционното за китайските коли изписване на марката. В долната част на бронята е разположен номера, както и двата накрайника на ауспухната система. Размерите на колата са стандартни за този клас автомобили с дължина от 4.6 метра, височина от 1.64 метра и широчина от 1.85 метра. Междуосието е 2.79 метра, което влияе на вътрешното пространство, особено в задната част.

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I)

Интериорът изненадва с приятни на докосване материали и меки седалки, които обаче идват малки за хора с ръст от над 1.90 метра. Страничните опори са силно изразени, както в долната част на седалката, така и в облегалката. За хората с по-нисък ръст, това вероятно ще е удобно, но ние си признаваме, че изпитахме лек дискомфорт. Шофьорската седалка е с електрически настройки и може да се регулира и по височина, докато пасажерската е с механична настройка само напред и назад. Мястото до тавана също не е особено голямо, като това отчасти се дължи и на формата на покрива. Както споменахме, междуосието оказва влияние и задната част също е просторна, като тук отново по-високите могат да имат проблем с мястото за главата, главно заради специфичната форма на тавана. Не така обаче стои въпросът с мястото за колената, което е напълно достатъчно.

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I)

Интересно също така е да отбележим, че голяма част от таблото и волана напомня на някои от по-новите модели на Audi с подобен волан и разположение на бутоните, както и позната конфигурация с два екрана върху средната конзола - един за управление на климатроника, както и един за мултимедията. Любопитно е, че всички модели на Dongfeng, които се предлагат на българския пазар към момента пристигат с вграден видеорегистратор, както и заводска мултимедия, която поддържа така наречения „mirroring“ на смартфони с Android, но не поддържа Apple CarPlay и Android Auto. Както вече споменахме, материалите са меки на докосване, макар да се откриват някои твърди пластмаси в купето.

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I)

Колите, които се предлагат в България са предварително поръчани, което намалява драстично времето за доставка и дава голямо предимство пред другите производители, но пък лишава клиентите от избор на опции. Наличните автомобили в страната ни са със средно ниво на оборудване като разполагат с LED фарове, климатроник, електрически багажник, панорамен покрив, безключово палене и други. Клиентите могат да избират между пет цвята - бял, сив, черен, син и червен.

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I)

Стигаме и до задвижването, което е добре познатия ни 1.5-литров агрегат по спецификации на Honda. Той може да бъде открит и под капака на Glory 580, като и при двете коли генерира мощност от 145 конски сили и 220 нютон метра въртящ момент и задвижва единствено предните колела. Трансмисията, отново взета назаем от японската марка е вариаторна CVT. Двигателят е сертифициран по европейските стандарти и покрива нормата Евро 6. Очаквано, колата не е спринтьор с тази конфигурация, но е приятна за градско шофиране, каквото беше то по време на нашите тестове. Окачването е меко, което има, както своите предимства по българските пътища, така и своите недостатъци при по-остри завои и спортно шофиране, ако изобщо някой се пробва в тази дисциплина.

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I)

Достигаме и до най-важната част, а именно цената. Както вече споменахме, колите които се предлагат в България са поръчани предварително, а цената от 61 800 лева не се влияе от избора на цвят. Предвид аналозите на нашия пазар, определено може да се каже, че е атрактивна.

Тествахме новите китайски коли у нас (ЧАСТ I)

ЧАСТ II