След като ви разказахме за купеобразния кросоувър IX5 в първа част, преминаваме и към втората част на нашия тест – електрическият E3. Моделът е поставен в най-продавания сегмент в момента, а именно този на компактните кросоувъри. Дизайнът на колата е подобен на този на другите модели на марката в предната част, като тук отново откриваме LED фарове и голяма радиаторна решетка, чиято роля е спорна. За разлика от повечето производители, тук китайците са заложили на традиционна визия, която по нищо не издава, че под капака на този автомобил работи електромотор, а не конвенционален бензинов или дизелов двигател.
Dongfeng E3
Въпреки, че двата модела са сходни на външен вид, не можем да кажем същото за интериора, където единственото общо е волана. Тук отново има два дисплея, като единият е пред водача и играе ролята на дигитален километраж, а в средната част на таблото е разположен дисплеят на инфотейнмънт системата, която е идентична с тази при IX5. Климатроникът тук се контролира от отделен модул над централната конзола с класически „врътки“. За разлика от IX5, където имаме класически скоростен лост, тук той е кръгъл и се прибира, подобно на тeзи при Jaguar и Land Rover.
С дължина от 4.39 метра, ширина от 1.85 метра и височина от 1.65 метра, размерите на E3 са подобни на тези при IX5, като тук таванът е с по-стандартна форма, което допринася за повече пространство за пътниците. За съжаление, седалките отново са тесни, но са с 6-степенно електрическо управление за шофьора и 4-степенно електрическо регулиране за пасажера.
Задвижването се осигурява от синхронен електромотор с постоянни магнити, разположен в предната част с мощност от 163 конски сили и 300 нютон метра въртящ момент. Той се захранва от батерия, разположена в задната част, която е с капацитет от 54кВч. Тя е достатъчна за пробег от около 300 километра според WLTP стандарта и около 400 километра според китайския стандарт за измерване. При подходяща станция, батерията може да бъде презаредена в рамките на 30 минути при капацитет от 20 до 80%, докато стандартно зареждане отнема 8 часа.
Определено колата се усеща по-тежка на пътя, но въпреки това запазва специфичното си меко окачване. Превключвателят на "скорости" е лишен от режим B, който да позволява така нареченото каране с "един педал", но при отпускане на газта се забелязва рекупериране на енергия и съответно забавяне на автомобила. Това се отчита и в лявата страна на километража, който показва колко енергия хабите или съответно спестявате. Подобно на своите електрически "събратя", максималната мощност пристига още от старта, което дава по-агресивно усещане за колата, което бързо приключва.
Дилърите в България отново са се погрижили за бързи доставки и са се заредили с автомобили на склад. И при този модел цветът също е единственият избор, като получавате идентични на IX5 екстри с допълнителни 360-градусови камери. Цената за този модел е 79 900 лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПОЛИТ КУРЕКТ
15:35 07.11.2022
2 332
Коментиран от #3
15:43 07.11.2022
3 кво питаш
До коментар #2 от "332":
като нямаш пари да си я купиш16:02 07.11.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 кръц,кръц
Коментиран от #7, #24
16:10 07.11.2022
7 Поживьом, увидим
До коментар #6 от "кръц,кръц":
Наистина китайците ще продължат да произвеждат все по-качествени неща, но да видим дали ние ще имаме възможност да си ги позволим. Най-малкото политиците ще се намесят и ще ги обложат с непосилни мита и такси за да защитят европейската промишленост.Тоест ако не могат да направят европейските стоки евтини ще направят така, че китайските да са скъпи.
Коментиран от #12, #23, #31
16:29 07.11.2022
8 уточнение
16:32 07.11.2022
9 Ко? Не!
Коментиран от #38
16:35 07.11.2022
10 4ххх
16:58 07.11.2022
11 Тея да не са болни ?
17:36 07.11.2022
12 Госあ
До коментар #7 от "Поживьом, увидим":
Точно така. Непосилни мита или направо ембарго за китайски стоки. Като ваксините например. Аз лично щях да се ваксинирам с китайска ваксина, защото е безопасна. Но ще издържат ли евроатлантиците ако и Китай ги резнЕ ?Коментиран от #22
17:45 07.11.2022
13 начо
18:37 07.11.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 2254
19:21 07.11.2022
16 Турбо
20:17 07.11.2022
17 Гост
Коментиран от #18
21:06 07.11.2022
18 Грета Тунберг
До коментар #17 от "Гост":
Китайките са много плитки,стават само за малки норвежки пИ6ки.Коментиран от #19, #20
21:16 07.11.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Гост
До коментар #18 от "Грета Тунберг":
Аве има едни китайки от китайския до блока знаеш как се пл щ т. Сите ги тествахме:))). Задълбочихме ги:)))).21:26 07.11.2022
21 Иво
21:58 07.11.2022
22 666
До коментар #12 от "Госあ":
Абе направо се пресели в Китай. Там ще се ваксинираш всеки месец и то без пари.Коментиран от #25
22:03 07.11.2022
23 Иванушка🇺🇲
До коментар #7 от "Поживьом, увидим":
Естествено че трябват високи мита за да предпазим пазара от китайските ментета, които дори са опасни за живота.22:08 07.11.2022
24 Иванушка🇺🇲
До коментар #6 от "кръц,кръц":
По света в скоро време няма да се карат китайски коли. А в Русия няма да имат пари да си купят и индийска рикша.22:13 07.11.2022
25 Армуртлиев
До коментар #22 от "666":
И па ще е у локдауни и масовки тестове. Бухаахаа. И китайските вакси кат пфайзърките. Боцаш без край и не пазят от нищо.22:43 07.11.2022
26 гост
08:40 08.11.2022
27 Сериозно
09:01 08.11.2022
28 Рино фенъ
Коментиран от #30
09:07 08.11.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ЗаМисли
До коментар #28 от "Рино фенъ":
Замисли се защо, защото ЕС е казал, че трябва скъп офис, скъп компютър, скъп телефон, скъп петрол, скъпа секретарка ... и накрая да продава евтина китайска стока ... ами за да излезе формулата, трябва всичко скъпо да калкулира и да каже крайната цена. Проблема е в нас, хората които си мислим, че живеем правилно като не произвеждаме нищо, но давме акъл как да живеят китайци, индийци и всякакви други на другия край на света, при все факта, че всички са по-стари култури от нашата.Коментиран от #35
11:23 08.11.2022
31 лкйухъгт
До коментар #7 от "Поживьом, увидим":
Записвай си:Европейската промишленост УМРЯ, НЕ СЪЩЕСТВУВА, ГЪТНА СЕ, РИТНА КАМБАНАТА и т.н...
Съвсем ОФИЦИАЛНА информация е това, че Вагени-те закриват заводите у европа и отиват в Китай (закупени са вече терените за завод), БМВ и Мерцедес за момента обсъждат дали да инвестират заедно в огромен общ завод или да играят отделно- ако играят отделно ще им е около 30% по-скъпо всичко и сега, и занапред...
Има и няколко фармацевтични гиганта дето от европа ще се местят в Китай, едни други ще се местят в Индия...
Иначе казано от европа изтичат СТОТИЦИ МИЛИАРДИ € капитали (може и трилион да доближат) и не бягат някакви маловажни фирми от сфера "услуги", а бягат ОСНОВОПОЛАГАЩИ фирми от индустрията- точно тези които фактически движат и общо взето създават онуй нещо "икономиката на държавата".
Простите сметки казват, че ако утре БМВ рязко изчезне от европа като производител това също толкова рязко ще доведе до 300 000 безработни в Швабия и над 2,5млн. безработни до 6 месеца в цяла европа- найс, а?
Коментиран от #41
15:52 08.11.2022
32 ДАСКАЛ ГЕНЧО
Сега китайските коли били брички, а вие не карате ли 10г западни брички.
Качете се в един китайски Хавал, покарайте 1000км и след това говорете.
Вградените активни и пасивни системи за контрол на автомобила са в пъти повече от останалите автомобили.
Няма да мине много време и ще наводнят пазара китайците с техни автомобили.
по добре нов китаец отколкото стор европейски таралясник.
Аз карам китаец взет на промоция.
Коментиран от #36, #37, #39, #42
16:30 08.11.2022
33 Хъм...,така ли...?!
А колко пъти ще влезат хора в тази кола с ръст над ...1,90 метра...?!
16:47 08.11.2022
34 някойситам
10:36 09.11.2022
35 някойситам
До коментар #30 от "ЗаМисли":
Проблемът, е че аз не искам да плащам за кожа "Наппа" в китайска кола. Да бяха направили по-добра шумоизолация и 4х4, това 60 000 за нов автомобил с 4х4 е ОК... но 60 000 за китайска кола с предно и "Наппа" - глупост.10:40 09.11.2022
36 Пешо
До коментар #32 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":
А аз карам "американец" с много коне и без нито едно китайско винтче.13:52 09.11.2022
37 Иво
До коментар #32 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":
Този нов "китаец" е по скъп от нов истински марков автомобил. Китайската пропаганда е като руската въздух под налягане. Ментетата нямат шанс във високо технологичния свят.14:02 09.11.2022
38 И по-р
До коментар #9 от "Ко? Не!":
И по-точно?07:20 10.11.2022
39 Хахахахха
До коментар #32 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":
Щяло да наводнят хахахаха това го слушам от 10 г.23:14 08.12.2022
40 ганю
тоз електрокар не става
23:39 09.01.2023
41 Първобитния
До коментар #31 от "лкйухъгт":
Само по спокойно , не се напъвай толкова .07:23 10.01.2023
42 Фунакоши
До коментар #32 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":
Това наводняване ще причини големи щети на купувачите.07:30 10.01.2023