3 657 27

Consumer Reports: Електромобилите са ненадеждни

  • електромобили-
  • надеждност

Констатацията на аналитичната агенция визира по-новите си технологии на колите с батерии

Consumer Reports: Електромобилите са ненадеждни - 1

Електрическите превозни средства са сред най-ненадеждните автомобили и камиони в автомобилната индустрия днес, според класацията на Consumer Reports, публикувана по-рано тази седмица.

Проблемите с надеждността при изцяло електрическите превозни средства бе очаквана, тъй като повечето автомобилни производители, с изключение на ранния лидер при електромобилите Tesla, пуснаха изцяло нови за тях електрически модели през последните години.

Consumer Reports анкетира собственици на повече от 300 000 превозни средства и стига до заключението, че електромобилите са най-ненадеждни. В сравнение с хибридните и колите с ДВГ, електрическите превозни средства, захранвани изцяло от батерии, са сегментът с най-лоши резултати.

Тъй като купувачите на електрически автомобили са склонни да харесват много нови технологии, производителите на автомобили "опаковат" моделите и с множество други функции, което също води до проблеми.

„Автомобилните производители използват електромобилите като тестова платформа за всяка нова технология, която искат да изпробват“, казва пред CNBC Джейк Фишър, старши директор в Consumer Reports. . „Използвайки цялата тази нова технология, има много потенциални проблеми с тях.“

Тази година електрическите модели заемат по-голям дял в класацията от всякога. Различните стимули и новите екологични разпоредби насърчиха по-голямото приемане на изцяло електрически автомобили в световен мащаб, до голяма степен в опит да се намали замърсяването на въздуха от транспорта.

Според Агенцията за опазване на околната среда на САЩ, зареждането на хибридно или изцяло електрическо превозно средство може да причини замърсяване, идващо от производството на ток, но общите емисии от шофирането на електромобили са по-ниски, отколкото от колите, задвижвани с бензин и дизел.

Електрическите превозни средства също могат да станат „по-екологични“ с течение на времето, тъй като енергията, доставяна от чисти или възобновяеми ресурси, като ядрени, слънчеви и вятърни, се увеличава.

Докладът обхваща 24 автомобилни марки с утвърдена история. От 275 модела в доклада, само 11 модела от седем марки са изцяло електрически превозни средства. Анкетирани са собственици на повече от 2000 автомобила Tesla.

Начело в списъка на електрическите превозни средства е Kia EV6, която е значително над средното ниво по отношение на надеждност. Странно, но в дъното на класацията за надеждност е електрическият Hyundai Kona.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПОЛИТ КОРЕКТ

    9 8 Отговор
    Светът трябва да се движи напред. Но разумно. Дачия спринг е доказателство за това.
  • 2 Някой

    22 9 Отговор
    Как се е промъкнала тази информация в целия този поток от суперлативи на всичко "зелено" и електрическо? Не съм очаквал, че това още е възможно...Проява на млко поне, здрав разум.
  • 3 Джамбaза

    21 5 Отговор
    Мога да намеря поне сто статии на тема как електромобилите са по-надеждни, защото са по-прости и нямат обслужване.
    А един телевизионен техник ми каза, че където има кондензатори, надеждност няма.
  • 4 гост

    8 19 Отговор
    Същото е като при телевизорите: навремето плащахме много хиляди левове за плоски и големи телевизори, които имаха високо потребление на ток и бяха ненадеждни. Сега, вече има големи, надеждни и евтини с чудесно качество, които са достъпни за много хора за по няколко стотин лева. Това се нарича прогрес и ако не бе Тесла да го задвижи и да покаже на хората, че може да си купят добра, хубава и евтина електрическа кола, нямаше да ги има въобще. Ето, има достатъчно примери на други известни производители на електрически коли, които не са пожелали да задвижат технологията, макар и да е била добра за времето си, дори достъпна, просто не са искали, докато не дойде Мъск и неговите електрички. Сега всеки се надпреварва да покаже нова разработка, защото просто е добра концепция и е много по-смислена отколкото нова кола с ДВГ.

    Коментиран от #7, #9


  • 5 Люсид

    12 1 Отговор
    Тесла с недоразуменията си създаде впечатлението че са ненадеждни.Но сега Люсид китайците и корейците ще поправят товя нещо.
  • 6 Турбо

    14 7 Отговор
    Който сбърка да си купи електричка,не повтаря същата грешка отново.
  • 7 Турбо

    9 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Хвалиш Тесла,но не щеш да си купиш и караш дизелов Сценик.

    Коментиран от #8

  • 8 Той дори

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Турбо":

    и това не кара….пешеходец и любител на градския електротранспорт е…. някой негов роднина има дизелово Ренде Сценик 🤣
  • 9 щгвзд

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Само един дребен детайл - никой по никакъв начин не е ограничавал нито старите телевизори, нито старите телефони, нито нищо.

    Общо взето все едно да ни обясняваш как някоя орхидея, гледана в саксия на прозореца над радиатора, скоро ще превземе цялата поляна отвън прозореца и ще избута бурените от нея, само защото е много красива и приятна на пипане.

    Коментиран от #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Лийф

    9 10 Отговор
    Прибирам се, закачам телефона и колата и с това грижите приключват. Трябваше да се изплати на 6-тата година (от гориво, ремонти и платено паркиране), но със сегашните цени по колонките ще ми е без пари още на 4-тата. След това всеки км ще ми е дюшеш

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Интересни сравнения

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "щгвзд":

    даваш напоследък-кучета, цветя….
  • 13 Щом ти харесва

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "Лийф":

    да си в нещо посредствено, бездушно и единствената ти цел е на коя година ще си 0 на 0….
  • 14 Турбо

    10 6 Отговор

    До коментар #11 от "Лийф":

    Като смениш батерията,да споделиш колко си на минус.Токът ще е евтин до 2025 г.А после,на левче.

    Коментиран от #15


  • 15 Имаш напредък

    6 3 Отговор

    До коментар #14 от "Турбо":

    Само до преди няколко седмици обясняваше как от нова година всички българи са на свободния пазар а тока ще е колкото в Европа - 1 евро за киловатчас. Сега вече цената падна на левче, а срокът отиде за 2025. Но не си прочел правилно. Срокът е до края на 2025 година, тоест либерализацията за домакинствата трябва да започне от 2026.

    И откъде реши, че през 2026 година тока ще струва левче, като дотогава се очаква кризата стока да е от минала и цените да паднат, а дори днес в разгара на кризата най-високата цена е 56 стотинки за киловатчас в 19ч тази вечер, но до преди няколко часа е била 14 стотинки за киловатчас. Тоест като си на либерализирания пазар сам можеш да избереш на колко да заредиш и да балансираш системата и по този начин цените падат, защото потреблението в 19:00 ще падне, а с него и цените.

    Да ти припомня ли че преди кризата, всички обвиняваха американските тецове че продават на безбожно скъпите цени от 14 стотинки за киловатчас, при положение, че АЕЦ козлодуй продава на 5 стотинки за киловатчас?

    Пък и внимавай какво си пожелаваш, защото електромобилите могат да изберат кога да заредят на най-ниска цена, но ти както за магазина така и за домакинството ще плащаш скъпият ток, който пророкуваш не когато е най-евтин, а когато ти трябва.

    Коментиран от #16, #19

  • 16 Турбо

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Имаш напредък":

    Преди няколко седмици датата за либерализация беше 1.01.2023 година.Сега решиха да отложат за 2025 година.Моето потребление на електроенергия в апартамента и магазина е мижаво,ще удари повече производителите с енергоемки производства.

    Коментиран от #17

  • 17 Хайде бе?

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "Турбо":

    И как така за вас само беше през 2023 година и така и не можахте да ми дадете нито един линк за тази информация а аз ви повтарям от месеци, че ще е от 2026 година и никога не е било за друга дата?

    Преди седмици решиха съвсем друго. Решиха че ще отложат и 2026 година за по-късно, като от първи януари 2026 година пратят на либерализирания пазар само най-богатите домакинства с най-голямо потребление, а енергийно бедните никога няма да излизат на либерализирания пазар.

    Ама ти тази информация ще успееш да я усвоиш след две години, както обикновено става. Или по-скоро по средата на 2026 година след като са започнали да се случват някои събития и са минали няколко месеца откакто са се случили.

    Още малко ще схванеш и че на либерализирания пазар няма високи или ниски цени, а цената е различна за всеки час и се знае поне 24 часа предварително. Това е като от днес цените да са по 30 стотинки за литър гориво в 4:00 сутринта и 6 лв в 19:00, когато има опашки на бензиноколонките и ти да казваш че цената на горивото се вдигнало до два пъти от днес. Аз мога да поспоря по това твърдение, но ти няма да си промениш мнението, защото ще си прочел само статията за 6 лв.

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Хайде бе?":

    Ти какво предлагаш,да стоя 24 часа пред компютъра и да следя цената на тока.Хайде стига,ставаш вече сме шен.

    Коментиран от #20

  • 19 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Имаш напредък":

    А ти нямаш никакъв напредък.Още правителството на тиквата подписа за либерализация на енергийния пазар за битови нужди от началото на 2023 г.Докато събереш пари за електричка,сметката ти за ток ще е умножена по 5 само за битовата консумация на електроуредите ти.

    Коментиран от #21

  • 20 Ами не

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Казваш на компютъра на автомобила в колко часа колко заряд на батерията ти е необходим и повече не се занимаваш. Софтуерът сам смята лака да ти изкара повече пари. Колкото са по-големи флуктуациите на цената на тока в денонощието, толкова повече пари ще ти изкара автомобила или домашната батерия от стар електромобил плюс безплатния пробег.

    Колкото са по-ниски и стабилни цените, толкова по-малко са печалбите.

    Мен и двата варианта ме устройват! Ти му мисли!

    Засега ще продължа да се възползвам от втория, докато е възможно!
  • 21 Чакам си цитатите

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    "Още правителството на тиквата подписа за либерализация на енергийния пазар за битови нужди от началото на 2023 г"


    Ама няма цитати. Да не сте подписвали тайно заедно, та няма следи и трябва да разчитам само на честната ти дума, че лично си го видял как подписва?

    Коментиран от #22

  • 22 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Чакам си цитатите":

    Ето ти цитатите
    Шест пъти скачат сметките за ток.Вестник Труд 20.11.2022 г
    Прехода към свободния пазар ще се осъществи от 1.01 2023 до 31.12.2005.

    Коментиран от #24, #26

  • 23 ………

    1 3 Отговор
    Не знам кое точно е ненадеждното, но електричката е уникален автомобил. Ускорението и няма нищо общо с това на ДВГ. За подръжката да не говорим. Единственото нещо, което правиш по нея е вечер да я включиш в контакта.
  • 24 Пак ли тази машина на времето?

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    "Преди няколко седмици датата за либерализация беше 1.01.2023 година."

    "Прехода към свободния пазар ще се осъществи от 1.01 2023 до 31.12.2005."


    Цитираш ми заглавие от 2005 година, което за вас е било миналата седмица? Ами извинявай ама за нас простосмъртните които сме заготвени в този пространствено времеви континуум, 2005 година не беше миналата седмица, а преди 17 години и оттогава доста вода изтече и доста неща се промениха!

  • 25 Пълни глупости

    1 2 Отговор
    Шест пъти скачат сметките за ток.Вестник Труд 20.11.2022 г


    А тази статия даже не си заслужава да я коментирам, още като стигнах до тук:

    "Тоест цената на тока за бита ще бъде каквато е на свободния пазар, плюс дължимите такси за доставката и ДДС. Това представлява първият етап от либерализацията на пазара. На втория етап от либерализацията на пазара, от 2025 г. домакинствата ще могат сами да избират кой да им доставя електрическа енергия и ще могат да сменят доставчика си."


    Няма по-неграмотно и некадърно написана статия и все едно е писано от автор Турбо Гост.

    Още днес всяко едно домакинство може само да си избере доставчика на ток и не е нужно да чака разрешение през 2025 година. И даже може да си ги сменя, когато си пожелае.

    Никой не е задължен да стои на регулирания пазар.
  • 26 И още по-големи глупости!

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    "Всички тези цени са без ДДС и по принцип се определят за период от една година - трябва да важат до края на юни 2023 г. Това означава, че в момента най-високата цена за бита е 113 лв. за мегаватчас. Същевременно в четвъртък цената на електроенергията на Българската независима енергийна борса в пазарния сегмент “Ден напред” беше над 730 лв. за мегаватчас.

    Това означава, че ако сега битовите потребители са на свободния пазар, трябва да плащат над шест пъти по-високи сметки за ток. Ако сега едно домакинство през лятото плаща за ток по 80 лв. на месец, догодина ще трябва да плати 480 лв."

    Вярно все едно сте го писали с турбо!

    Всъщност 80лв сметка са около 300квтч. на регулирания пазар при споменатите цени.

    300х 0,73= 219 лв без ДДС

    263лв с ДДС

    300х0,12= 36лв такси пренос разпределение и други

    Общо около 300 лв а не 480 лв сметка. Не че увеличението е малко, но не е 6 пъти! Цената на тока се увеличава шест пъти, а не цената на сметката за ток. Това са две различни неща. В момента по-голямата част от сумата на сметката за ток не е от цената на тока.

    Коментиран от #27

  • 27 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "И още по-големи глупости!":

    Не коментирам шесторното покачване на цените, многониковия!Коментирам срока за излизане на битовите потребители на свободния пазар.Статията е от 20.11.2022 г,цитират ти срока 1.01.2023 до 31.12.2025 година.Не се хващай за запетайките.