14 Декември, 2022 17:30 9 240 39

Разходите за притежаване на електромобил се изравниха с тези на традиционните коли

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • разходи

Според лизинговата компания LeasePlan, въпреки високата цена на електрическите превозни средства, разходите за поддръжка са значително по-ниски, което намалява общите разходи за притежание на такива превозни средства

Разходите за притежаване на електромобил се изравниха с тези на традиционните коли - 1

В резултат на резкия скок в цените на горивата през тази година, разходите за притежаване и експлоатация на електрически автомобил се изравниха, а в някои случаи станаха и по-ниски от притежаването на бензинов или дизелов еквивалент, съобщава Financial Times, позовавайки се на данни от лизинговата компания LeasePlan. Лизинговият автопарк на LeasePlan включва около 1.9 милиона автомобила в 22 страни по света. Експертите сравняват експлоатационните разходи по различни сегменти.

Според компанията, въпреки че електромобилът е по-скъп в сравнение с аналогична кола с ДВГ, експлоатационните му разходи са в пъти по-ниски поради по-ниските разходи за поддръжка и евтиното зареждане. „Общата цена на притежание е ключов момент, който може да предизвика широко разпространения преход към акумулаторни автомобили. Електрическите коли в почти всички сегменти в Европа сега струват на собствениците си същите или по-малко пари по отношение на общата цена на притежание от бензиновите или дизеловите автомобили , казват експертите.

LeasePlan изчислява, че цената на стандартен семеен автомобил като Ford Kuga и неговия електрически аналог Skoda Enyaq е равна или по-евтина в 19 от 22 европейски страни, включително Обединеното кралство, Франция, Германия и Нидерландия. Само в Полша, Италия и Чехия електрическият модел се оказва значително по-скъп. Сред леките автомобили като Renault Megane с ДВГ и електрическа Kia Niro цената на електрически автомобил във Франция и Великобритания e значително по-ниска (разлика до 170 евро на месец).

Например, според оценките на LeasePlan, разходите за зареждане са около 15% от разходите за притежаване и експлоатация на електрическо превозно средство, а разходите за зареждане с гориво на дизелов модел са около 28% от общите разходи за притежание. „Въпреки инфлацията на цените на енергията, цената на горивото за електрическите автомобили остава значително по-ниска, отколкото за бензиновите и дизеловите автомобили “, обобщават експертите.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мдааа

    86 19 Отговор
    От 9 кладенеца вода, ще домъкнат за да ви убедят, че ще сте на "далавера" , ако минете под дъгата и станете електроджендъp!

    Коментиран от #9, #11

  • 2 ама друг път

    32 4 Отговор
    Значи в България цъфтим и фубавеем !
  • 3 Бай Зъл

    39 6 Отговор
    Изравнете времето за зареждане и съм навит. До тогава не ме търсете
  • 4 Гейчо от Дяково

    40 5 Отговор
    Много е убаво електрото, ама е много лошо енергото все го спират тока!
  • 5 не благодаря

    41 4 Отговор
    Експлоатационните разходи ок. Ама ремонтите са зверски скъпи
  • 6 Гост

    6 12 Отговор
    Както беше предвидено и както многониковият отричаше, че щяло да стане в близките 15 години хахахахахах Пак ли си излязъл прав, многониковий?
  • 7 Гост

    37 4 Отговор
    Колко струваше носач на Тесла? Като го докарате на 120 лв, обадете се.
  • 8 става за глупаците

    41 8 Отговор
    И какво излиза?

    Спестяваш 100 лева от моторно масло и маслен филтър

    Плащаш си ток на километър както бензинова кола

    А като се развали? трябва да плащаш в пъти по скъпи ремонти
  • 9 могат

    39 9 Отговор

    До коментар #1 от "Мдааа":

    Могат да убедят само безмозъчен тийнейджър
  • 10 Турбо

    26 6 Отговор
    Цената на електромобила е двойна спрямо бензинов автомобил от една и съща марка и модел.Бензина падна под 3лв/л, а тока ще е евтин до 2024 година. След като и битовите абонати излязат на свободния пазар от 2025 г.,евтиния ток на нощна в гаража ще се изравни с цената в Европа.

    Коментиран от #17

  • 11 Точно така

    18 4 Отговор

    До коментар #1 от "Мдааа":

    По голяма лъжа - здраве му кажи!
  • 12 тая

    17 2 Отговор
    Защото няма ток да ги карат,справка Швейцария
  • 13 Нека автора да каже

    23 4 Отговор
    Факти.бг : "Разходите за притежаване на електромобил се изравниха с тези на традиционните коли"

    Разходите за притежание - ОК

    А разходите за ремонти как са ?

    Коментиран от #14

  • 14 Госあ

    20 3 Отговор

    До коментар #13 от "Нека автора да каже":

    Не са високи, но на всеки три години се сменя батерията и най добре целия електрокар ! Но в името на екологията и опазването на околната среда, си струва ! 😂😂😂

    Коментиран от #15

  • 15 Какви три години

    9 8 Отговор

    До коментар #14 от "Госあ":

    Три години изкарват само електромобилите които струват поне половин милион лв, останалите се развалят още на третия месец и трябва да им сменят батерията.

    А и един носач на тесла струва около 15 000 лв, минимум.

    Без труда!

    А носачите се сменят на всеки два месеца. Виж колко човека ти казаха че ремонтите са скъпи!

    Коментиран от #16

  • 16 Госあ

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "Какви три години":

    Сарказъм беше моя коментар.

    Коментиран от #18

  • 17 И аз така четох

    5 10 Отговор

    До коментар #10 от "Турбо":

    Горивата до 2025 година щяли да бъдат до левче за литър, а токът щял да стане 3 лв за киловатчас като излезем на либерализирания пазар.

    Който иска да кара евтино още сега, са измислили метана. От години ви разправям че е по-евтино отколкото на ток. Най-високо интелигентните хора, дето им викат бакшиши щом карат на метан, няма как да има по добро от него и винаги ще е най-евтината опция!
  • 18 А моя беше сериозен

    7 7 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    Какъв ти сарказъм. Ремонтите на тези електромобили са на всеки два-три месеца за по 20 000 лв всеки ремонт. А и то като стана по евро за киловатчас най-евтиния. Ако го има. Че разправят производството щяло да намалява с всяка измината година и след десетина години въобще да няма ток.
  • 19 Гост

    16 2 Отговор
    Колко струва автокаско на Тесла за 100 к.лв и колко на една бензина за 30 к.лв.?

    Коментиран от #22

  • 20 Яли дървото

    13 3 Отговор
    Я питайте в Дания тъй ли мислят? След забраната ползват градски транспорт, метро и еквивалентни за да отиват на работа. А колко пари хората инвестираха в тия тостери? Не е истина...

    Коментиран от #21

  • 21 Е за

    11 2 Отговор

    До коментар #20 от "Яли дървото":

    300-400 лв на месец ли е целия зор???
    А другите разходи-покупна цена, каско…. ограничение пробег и смешната средна скорост която се поддържа от електричките, само и само да допълзят до 300-400 км пробег??? Дългото време за зареждане, и несигурността колко заблудени електрокаристи ще има пред теб за зареждане….???
    Знам, знам-сега ще излезе тесльо и всичко ще “обори”….знаеме неговите смешки и как не смее да излезе на тест с електрокара….
    Добре че се случи войната и цените да се завишат изкуствено, че да има за какво да се хванат wanna be елетрокаристите….

    Коментиран от #23

  • 22 Автокаското на тесла

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Е по 10 000 лв на месец. А на моя автомобил е 30 лв на година. Да си ги карат!
  • 23 Е пък за 300-400 лв на месец е зора

    5 9 Отговор

    До коментар #21 от "Е за":

    Казваш, че са глупаци хората, които са решили да карат автомобил за 100 000 лв и да плащат за лизинг и гориво по 300-400 лв на месец в сравнение с тези които са избрали да карат автомобил за 50 000 лв, но да плащат повече?

    Ами така да е, щом ти се струва по-умно!

    А как ли ще са сметките, когато цените на електромобилите и автомобилите с двг са изравнят, а цените на тока се върнат на старите нива?

    Коментиран от #25

  • 24 Няма файда за мен

    7 0 Отговор
    Сред леките автомобили като Renault Megane с ДВГ и електрическа Kia Niro цената на електрически автомобил във Франция и Великобритания e значително по-ниска (разлика до 170 евро на месец). Аз тази приказна икономия от 170 Евро не я достигам като общ разход за моята. Така че да си ги карат лъскачките

    Коментиран от #26

  • 25 Ако ако

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Е пък за 300-400 лв на месец е зора":

    Ами когато цените на горивата също се насочат към обичайните си по-ниски нива, като се случва в последно време….????
    Щом с 300-400 лв на месец разлика ще избиваш 50 000 горница, Ок-давай, скачай де!!! Аа да, ти пък караш само до 10 000 км на година и не си струвало….да бе да….

    Коментиран от #27

  • 26 Ти да видиш!

    1 6 Отговор

    До коментар #24 от "Няма файда за мен":

    Наистина ли лизинг на чисто нов автомобил плюс гориво и всички месечни разходи са ти по-малко от 340 лв на месец? Това са ти само 100 литра гориво! Колко ти е месечната вноска за лизинга?

    Това което описваш може да се случи само с много евтин автомобил, с голяма първоначална вноска и ако си стои само в гаража без да го изкарваш.

    Коментиран от #29, #31

  • 27 Пропусна най-важното

    1 5 Отговор

    До коментар #25 от "Ако ако":

    Карам втора употреба автомобили ВЕДНАГА след лизинг и ги плащам в брой, така че тази схема не е за мен.

    Засега цените се вдигнаха и за втора употреба автомобили и не мога да ги купувам на половин цена и при всяко излизане на нов модел, но заедно с падане на цените на горивата с 25% за да се върнат на старите цени, да не забравяме че и цените на тока за последните две години се вдигнаха с 200% и те също ще се върнат и разликата в цената на притежание ще стане още по-контрастна.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Някъде да съм

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Ти да видиш!":

    писал 340 лв на месец???
    Продължавай да си караш смазаните от бой, върнати коли от лизинг и си мисли, че таковаш дявола във въздуха...те добре ви взимат, като за върнати и уж поддържани коли...
    А докато се вторачваш в едни имагинерни 300-400 лв на месец, то вярно новия ти ел. блян ще си остане мечта...

    Коментиран от #32

  • 30 Бай Спас

    4 0 Отговор
    В пробега с едно зареждане включва ли се отопление, пълно натоварване със сто кила багаж и евентуално ремарке или кутия на покрива?
  • 31 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Ти да видиш!":

    Ами наистина.Вчера ми пристигна нов Хюндай и10 1,2 с цена 26000 лв и месечна лизингова вноска 330 лева.За първоначална вноска дадох старата кола.
    Горивото е отделно,но от разликата в цената ще ги дам за гориво.

    Коментиран от #34

  • 32 Разбира се че си писал

    3 5 Отговор

    До коментар #29 от "Някъде да съм":

    Колко са 170 евро на месец по-ниска цена за лизинг и гориво?
    Тоест караш по-евтиното рено megane но въпреки това плащаш за гориво и лизинг 340 лв повече, отколкото за по-скъпата като цена kia niro.

    Да ти го кажа ли и по друг начин? След 3 години, собственикът на kia niro ще е дал за лизинг и гориво 6000 по-малко от собственика на рено меган, а като си продаде автомобилът ще вземе повече пари, отколкото струва чисто нов рено меган.

    Сега успя ли да схванеш смисълът на статията и дори смисълът на цитата който си дал в 24-то мнение?
  • 33 Стан

    3 1 Отговор
    Разходите били еднакви, а като и мине животеца на батерийката и трябва да се купи нива, къде отиват разходите...!? Колите с ДВГ имат по голям ресурс и не се налага да си купите половин кола след 7 години....

    Коментиран от #35

  • 34 Да ти е честит

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Турбо":

    И със здраве да си го карате ти и цялото семейство дълго и безаварийно!

    Коментиран от #37

  • 35 След 7 години ще си на далавера

    1 5 Отговор

    До коментар #33 от "Стан":

    Заради 8-годишната гаранция ще ти сменят батерията с много по-добра технология отколкото си я купил като нова и то без да плащаш нищо.

    Първите тесли модел s бяха с батерии проектирани за лаптопи а не за електромобили от panasonic и логично не можеха да си изкарат осемгодишната гаранция без ограничение в пробегът. И понеже от тесла вече не произвеждаха батерии с толкова малък капацитет, сменяха батериите са с такива с по-голям капацитет, които позволяваха както по-голям пробег отколкото преди, така и по-бързо зареждане.

    Представи си ако днес китайците имат автомобил който се зарежда за по-бързо от 15 минути, какви технологии ще предлагат сериозните автомобилни фирми след още седем години. Дори евтините автомобили ще са с по-добри технологии отколкото най-добрите технологии на сегашните флагмани.

    Коментиран от #36

  • 36 Всичко е ще, ще

    5 1 Отговор

    До коментар #35 от "След 7 години ще си на далавера":

    и страшна далавера-ами направи я де, докажи на всички нас “слепите”!!!
  • 37 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Да ти е честит":

    Благодаря,тесльо.Сега ще дебна през 2024 г. да сменя Партнера с нов дизелов Рифтър или друг модел баничарка.Само да не ме прецакат и да ги спрат от производство.Тогава ще се задоволя с бензинова баничарка.
  • 38 Еко

    0 0 Отговор
    Все ми е тая.
    ДВГ няма бъдеще, не ме интересува колко хора ще загубят работните си места ( освен това тези хора могат да бъдат преквалифицирани, ама нали трябва да се правим на интересни), и ДВГ да го дха! Само електричество и водород! Мир и чао.
  • 39 Андрес

    0 0 Отговор
    Правя по 60к км на година. Често се налага да правя по 800-900 км на ден. Това със стандартен електромобил е доста трудно. Според мен най-добрата комбинация е електромобил с допълнително някакъв малък двигател, за да може да има по-голяма автономност. Дори може да се добави и газ. Примерно 200 км на ток, 400 на бензин и 300 на газ. Така ще е топ.