19 Декември, 2022 14:06 17 116 42

Тираджия разкритикува остро камиона Tesla Semi

  • tesla-
  • semi-
  • камион-
  • tir-
  • тираджия

Новият електрически камион е неудобен за шофьорите на дълги разстояния

Тираджия разкритикува остро камиона Tesla Semi - 1

Полският шофьор на камион Томаш Орински говори за практическите аспекти на Semi, които го разочароваха много. Орински съсредоточи целия си анализ върху лекотата на използване на кабината. Tesla твърди, че е "построил интериора около водача", но шофьорът на камиона даде няколко примера защо това не вярно.

Според него централната позиция на шофьора не помага, а затруднява виждането напред и изпреварването. В крайна сметка камионът е широко превозно средство. Вътре в кабината водачът е далеч от ръба на лявата лента, така че за него е по-трудно да контролира и насрещния трафик.

Шофьорите на камиони трябва да плащат пътни такси, да говорят с хората на контролно-пропускателните пунктове и да попълват документи при влизане в логистични центрове. Но водачът на Semi няма достъп до прозореца. Всъщност камионът няма и прозорци, които могат да се отварят: шофьорът ще трябва да стане от мястото си, да отвори вратата и да излезе от камиона.

Тираджия разкритикува остро камиона Tesla Semi

Вратата при Semi се намира в задната част на кабината. Това принуждава шофьора да върви малко, за да стигне до мястото си. През зимата с мръсни ботуши ще изцапате пода. Камион с врати, които осигуряват директен достъп до седалката на водача, е много по-удобен: шофьорите могат дори да събуят обувките си и просто да се настанят боси на мястото на водача, което всъщност е честа практика при тираджиите.

Всички традиционни "камиони" имат легло за почивка на шофьора, но Tesla не. Невъзможно е да го поставите отзад, защото има врата, но има място отгоре, под обтекателя. Дори ако Semi не е предназначен за дълги пътувания, това няма да е излишно. В крайна сметка хората, които шофират през нощта, често подремват по време на път, за да продължат да шофират безопасно.

Полският шофьор на камион също критикува масивните екрани вътре в Semi. Според него "екраните не са предназначени за използване в движещи се превозни средства". Орински казва, че шофьорите се нуждаят от физически бутони, които могат да бъдат достигнати, без да откъсват очи от пътя. Той също така се оплаква, че дисплеите имат много отблясъци и са осветени твърде много, дори и в тъмен режим.

Тираджия разкритикува остро камиона Tesla Semi

Орински не е доволен и от огледалата за обратно виждане. Поради централната позиция на водача и кабината, която се стеснява отпред, Tesla трябваше да ги постави на голямо разстояние от кабината. Когато огледалата се замърсят (а това определено ще се случи), водачът трудно ще стигне до тях, за да ги почисти.

Последното му твърдение за камиона е нещо, с което Tesla изглежда особено се гордее: полукръглата форма на кабината и наклоненото предно стъкло. Въпреки че е аеродинамична, тази форма ще допринесе за натрупването на сняг върху нея. Той твърди, че ще бъде много трудно да се изчисти сняг върху стъклена повърхност, която се издига на три метра над земята. Вертикалните вятърни прозорци нямат този проблем. През лятото пък наклоненото предно стъкло ще превърне салона в парник.

Основният проблем е, че това не е мнението само на един шофьор на камион. Cowboy State Daily анкетира шофьори на камиони, които вече са пробвали новата Tesla и от там се чуха доста подобни настроения. Но най-много ги притеснява, че зареждането на камиона отнема повече от пет - десет минути.

Тираджия разкритикува остро камиона Tesla Semi


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Многу неудобно бее

    10 31 Отговор
    маркучът ми е безработен а няма и борса...
  • 2 Опааа

    10 11 Отговор
    Е колко пъти ще го пишете това???
  • 3 Спокойно колеги

    55 12 Отговор
    това ще се кара с удостоверение, за трамвай! А релсите за това недоразумение кога?.........И тия за два месеца ще се запалят, и цирка на Илонка свършва.
  • 4 омъскаряване

    64 8 Отговор
    Ми той "свети" Илон-Шегобиец, като проектира камиони не пита шофьорите, защото те са неверници:)) Най кефещи са неотваряемите прозорци хаха!

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Тъпчо

    12 45 Отговор
    Дали ще може някой коминочистач да разкритикува мисията на НАСА до Марс.
  • 9 Тези сме ги слушали

    10 55 Отговор
    Първо беше за тесла модел s, как този екран дразнел, как се зарежда за 40 минути, как е електромобилите нямат парно и шофьорите умират от студ, като падне температурата под нулата.

    После настана още по-голям вой за тесла модел 3 как така няма арматурно табло пред водача, а дори и бутони няма и всичко се прави от дисплея. Това беше края на балонът Тесла и нарочно бил така направен да отблъсне клиентите и да фалират за да усвоят милиардите, които са събрали от заблудените овце.


    Обаче сега всички производители започнаха да копират Тесла точно за тези неща.

    Единственото за което съм съгласен е това, че не се свалят стъклата. То ако имаше най-удобна или идеална кабина, нямаше да правят толкова много видове.
  • 10 гост

    12 72 Отговор
    Доста неуместни доводи:
    - този камион не е замеждународни пътувания със спиране по граници и висене на прозореца. И освен това колко зле ще е шофьорът да направи 5 крачки и да се раздвижи, нали точно това им е като минус в професията - седенето, а този иска да каже,че трябва да седи още повече вместода стане и да излезе.
    - има два монитора за задно виждане, никой тираджия не разчита на поглед в страни, а на огледалата.
    - средната позиция на водача е най-добрата, все едно да забраните колите в десен волан,макар че там си напълно от другата страна, тира е висок и гледа над повечето коли, само не и над други тирове или автобуси
    - със сигурност може да се оборудва с легло, замисълът му не е за международен тир
    - зарежда за 30мин, обикновенно на дестинацията, а не отделяш специално време за това, може да се зарежда и на паркинга за престой до следващата смяна, на ниска цена, това дизелов камион може ли го?
    - за какъв парник говори като това е соларно стъкло и климатизирана кабина, не сме в70те?
    - нека да ги карат хора, които ги харесват, не са принудени, всяка новост иска привикване, както от кола с двг да се качиш на електричка, но90% от сменилите казват,че няма да се върнат към двг, вие сами си преценете дали са лоши.

    Коментиран от #14

  • 11 Турбо

    58 8 Отговор
    За капак,това недоразумение разнася безполезен товар от 6 тона под формата на батерии.
  • 12 Номер 10

    48 6 Отговор
    Номер 10 е виждал камион само на снимка и е пълен ланкаджия .и изказва ,,експертни мнения,,.ти карал ли си кола с монитори за задно виждане.

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 хахахахах

    45 9 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Защото Тесла са супер успешната марка и акциите им към момента са 52% надолу спрямо миналата година. Усещам как завладяват автомобилния свят все по-успешно!

    Коментиран от #20, #36

  • 15 боже боже боже

    13 5 Отговор
    Добре, че нямаше нет при прехода от коне. Политиката не е способна да създаде камион. Оставете нещата на естественият им ход.
  • 16 Харесвам електричките

    40 2 Отговор
    Като динамични и някой други показатели харесвам много това което е ТЕСЛА. Но има и нововъведения които ме отблъскват. Затова и не съм собственик на такава.
    На 100% подкрепям казаното от поляка. И това защото всичко е точно така като е описано.
  • 17 шофьор USA

    38 2 Отговор
    Не съм карал такъв камион, но това което прочетох е шокиращо. Как ще вземе лицензи за безопасност от DOTс шофьорското место по средата и без отварящи се прозорци. Без легло ??? Или ще го преработят до нормален камион или Тесла ще се доближи още повече към фалита ,който неминуемо ще последва скоро. Мъск го бива за циркаджия -за нищо друго

    Коментиран от #18

  • 18 Това е най-лесното

    5 27 Отговор

    До коментар #17 от "шофьор USA":

    Тесла могат много лесно да преместят седалката и да направят прозорците отваряеми. Въпросът е дали останалите могат да направят толкова ефективен камион който да изминава 800 км без да жертва много от теглото на товара?

    От mercedes си признаха че за тях това е невъзможно и дори би нарушило физичните закони.

    Коментиран от #19, #33

  • 19 Гост

    36 6 Отговор

    До коментар #18 от "Това е най-лесното":

    Малко ли ти се виждат шест тона батерии и шест тона товар по малко.Всеки един дизелов камион е по ефективен от електрическия.
  • 20 гост

    6 21 Отговор

    До коментар #14 от "хахахахах":

    Тесла са супер-успешна марка, в това няма две мнения. Ако малко си имаш на представа от акции и пазари ще знаеш, че стойността им се срина заради покупката на Туитър, а не заради финансови неуспехи.

    Коментиран от #21, #25

  • 21 Гост

    11 2 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    За пазарната капитализация нещо май млъкна,а норвежец.От 400 долара за акция,сега колко е цената.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Шах

    3 10 Отговор
    Ми той може и без шофьор ! За това е така направен .

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "Шах":

    Как ще минава границата.Мой ще го зарежда.Кой ще сменя спукани гуми.???
  • 25 Знайко

    8 1 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Шшшшш, говорим за камион, НЕ ЗА МАРКА И КАПИТАЛИЗАЦИЯ! Приземи се....може и по-твърдо
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Да Прав това за толове е най

    4 3 Отговор
    Малкото ами през зимата като свърши батерията и трябва
    Да зареждам то при изпускане на времето за доставка
    Щото си с Дърво и трябва да заредиш батерията ???? Часа. Глобите за закъснение към шофьор и към фирмата $250 на Час и изгонване от доставчика
    Само да вземеш нова дата е $0-$100 1-7 дена за нова дата и час.
    Лошо МНОГО ЛОШО ПРИНЦИП ДЪРВОТО
    ТО КМЕТА ФАНДЪКОВА ЧЕ НИЩО НЕ РАЗБИРА ОТ
    ЕЛЕКТРИЧЕСТВО И ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ТИРОВЕ ИЗБРА ПО
    ДОБРЕ ОТ ДЪРВОТО БЕЗ ДА СПИРА АВТОБУСИТЕ НА ФЪНДЪКОВА СЕ ДВИЖАТ И СА БЕЗ ДА ЗАРЕЖАДАТ ЦЯЛ ДЕН И ТОВА МОЖЕШ ДА ВИДИШ В ЦЯЛАТА НИ ГРАДСКА МРЕЖА С ДОСТА ДОБРА ОЦЕНКА. ИМА ОЩЕ ДОПЪЛНЕНИЯ НО ПО НАТАМ.
    Отдолу е ТАЙНАТА КМЕТА ФЪНДЪКОВА ЗА ИЗДРЪЖЛИВОСТ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОБУСИТЕ С БАТЕРИИ

    Коментиран от #30

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Да Прав е това

    8 0 Отговор
    Не ИСКАМ ДА СЪМ НА МЕСТОТО НА ЗАСТЕАХОВАТЕЛНИ ФИРМИ КОЙТО ЩЕ ЗАСТРАХОВАТ ДЪРВОТО КОГАТО СЕ ЗАПАЛЯТ БАТЕРИИТЕ. И НЕ ЗНАМ КАК ЩЕ РАЗБЕРАТ СОБСТВЕНИЦИТЕ ЧЕ НЕМОГАТ ДА ГО РЕГИСТРИРАТ ЗАЩОТО НЯМА КОЙ ДА ГО ЗАСТРАХОВА. ДЪРВОТО СЕ ПРЕВРЪЩА В СКЪПА ИГРАЧКА.
  • 30 Я кажи

    4 15 Отговор

    До коментар #27 от "Да Прав това за толове е най":

    Кой от двата камиона ще закъснее с доставката?

    Това е 6% наклон. С пълен товар електрическият камион ускорява нагоре до максималната си скорост, а не само че може да я поддържа. Както виждаш дизеловия дори не може да поддържа половината от скоростта. Ето ти един час закъснение.

    А при 800 километра пробег и 30 минутно зареждане на 650 км, дори на теория не можеш да говориш за проблеми с зареждането, а само за проблеми с наличие на зарядни станции по пътя.


    Така или иначе за деветте часа време за шофиране разрешени по закон в денонощие и 11 часа задължителна непрекъсната почивка, имаш още 4 часа задължителна почивка която можеш да разделиш на по-малки почивки когато и както си пожелаеш.

    За тези четири часа можеш да заредиш 8 пъти по 30 мин. за 650 км. Което са 5200 километра. Дали можеш да ги минеш за денонощие? За седмица?

    На практика с електрически камион ще стигнеш по-бързо защото ще се движиш с много по-голяма средна скорост.

    Коментиран от #31, #32, #34, #39

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Бакшиш

    8 0 Отговор

    До коментар #30 от "Я кажи":

    Глупости,колега
  • 33 Глупости

    12 4 Отговор

    До коментар #18 от "Това е най-лесното":

    800 километра на хартия, като включиш фарове,музика и климатик ще стигне до 600,ако качиш и стопаджиййка най-много до половината
  • 34 Реалистът

    12 1 Отговор

    До коментар #30 от "Я кажи":

    Който и да е камион ще стигне дори и със закъснение,тая консерва може изобщо да не стигне.Случай от живия пример, вместо 500 километра само до 380, като последните ,80 максимум със 80 км.в час за да стигне тока.А какъв срам беше по магистралата да те изпреварват тирове.И после в аварийната и чакане 90 минути,на 38 километра от града

    Коментиран от #37

  • 35 ДжамбасНюз

    9 1 Отговор
    Тоз камион голяма теслА ще излезне
  • 36 Кози

    2 5 Отговор

    До коментар #14 от "хахахахах":

    Акциите на всичко са паднали, пич...
  • 37 А гледахте ли екрана

    2 8 Отговор

    До коментар #34 от "Реалистът":

    Или бяхте над тези неща и не ви интересуваше с колко процента ще стигнете до следващата зарядна станция с тази скорост?

    Защото всяка тесла ти казва това в реално време и не е нужно да караш първите 300 км като луд, а последните 80 км да се чудиш как ще стигнеш.

    Вместо това можеше да намалиш с пет километра в час скоростта с която си се движил преди това и да стигнеш с нея безпроблемно до зарядната станция.

    И да ми кажеш какъв е бил маршрута и защо сте пропуснали да заредите по пътя а сте чакали да падне батерията до нула? Сега поне почти навсякъде има зарядни станции и ще стават все повече и повече, въпреки че на практика работят средно с 5% натоварване и трудно си връщат инвестициите.
  • 38 Св. Илоний

    10 0 Отговор
    Ма как ше му Мъскарите камиончето на генийчето. Ше го ядосате и ше туитне нещо. Нидейти така!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 АнтиИдиотократ

    4 1 Отговор
    Идеята за круизери, товарни или пътнически, е априори обречена на провал от ергономическа и финансова гледна точка, да не говорим за огромното замърсяване на елмобилите спрямо ДВГ.
    Тези електрически и водородни недомислици се натрапват само поради широко-мащабното промиване на мозъци и умишлено пряко и непряко спонсориране, иначе шансът им да се наложат по пазарен механизъм или заради еко-норми е практически нула (0)!
  • 41 Въргала

    2 0 Отговор
    Че той този камион не е за каране, а за продаване !
  • 42 Някой

    5 0 Отговор
    Много глупости прочетох, вкарай тир в зарядна станция, при положение че е пълна и половината зарядни не бачкат. Дай да те сложа в средата на кабината и те вкарам в Антверпен в час пик. И още ред други неща. Повечето тук са виждали камион само на картинка