Полският шофьор на камион Томаш Орински говори за практическите аспекти на Semi, които го разочароваха много. Орински съсредоточи целия си анализ върху лекотата на използване на кабината. Tesla твърди, че е "построил интериора около водача", но шофьорът на камиона даде няколко примера защо това не вярно.
Според него централната позиция на шофьора не помага, а затруднява виждането напред и изпреварването. В крайна сметка камионът е широко превозно средство. Вътре в кабината водачът е далеч от ръба на лявата лента, така че за него е по-трудно да контролира и насрещния трафик.
Шофьорите на камиони трябва да плащат пътни такси, да говорят с хората на контролно-пропускателните пунктове и да попълват документи при влизане в логистични центрове. Но водачът на Semi няма достъп до прозореца. Всъщност камионът няма и прозорци, които могат да се отварят: шофьорът ще трябва да стане от мястото си, да отвори вратата и да излезе от камиона.
Вратата при Semi се намира в задната част на кабината. Това принуждава шофьора да върви малко, за да стигне до мястото си. През зимата с мръсни ботуши ще изцапате пода. Камион с врати, които осигуряват директен достъп до седалката на водача, е много по-удобен: шофьорите могат дори да събуят обувките си и просто да се настанят боси на мястото на водача, което всъщност е честа практика при тираджиите.
Всички традиционни "камиони" имат легло за почивка на шофьора, но Tesla не. Невъзможно е да го поставите отзад, защото има врата, но има място отгоре, под обтекателя. Дори ако Semi не е предназначен за дълги пътувания, това няма да е излишно. В крайна сметка хората, които шофират през нощта, често подремват по време на път, за да продължат да шофират безопасно.
Полският шофьор на камион също критикува масивните екрани вътре в Semi. Според него "екраните не са предназначени за използване в движещи се превозни средства". Орински казва, че шофьорите се нуждаят от физически бутони, които могат да бъдат достигнати, без да откъсват очи от пътя. Той също така се оплаква, че дисплеите имат много отблясъци и са осветени твърде много, дори и в тъмен режим.
Орински не е доволен и от огледалата за обратно виждане. Поради централната позиция на водача и кабината, която се стеснява отпред, Tesla трябваше да ги постави на голямо разстояние от кабината. Когато огледалата се замърсят (а това определено ще се случи), водачът трудно ще стигне до тях, за да ги почисти.
Последното му твърдение за камиона е нещо, с което Tesla изглежда особено се гордее: полукръглата форма на кабината и наклоненото предно стъкло. Въпреки че е аеродинамична, тази форма ще допринесе за натрупването на сняг върху нея. Той твърди, че ще бъде много трудно да се изчисти сняг върху стъклена повърхност, която се издига на три метра над земята. Вертикалните вятърни прозорци нямат този проблем. През лятото пък наклоненото предно стъкло ще превърне салона в парник.
Основният проблем е, че това не е мнението само на един шофьор на камион. Cowboy State Daily анкетира шофьори на камиони, които вече са пробвали новата Tesla и от там се чуха доста подобни настроения. Но най-много ги притеснява, че зареждането на камиона отнема повече от пет - десет минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Многу неудобно бее
14:17 19.12.2022
2 Опааа
14:21 19.12.2022
3 Спокойно колеги
14:27 19.12.2022
4 омъскаряване
Коментиран от #5
14:36 19.12.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Тъпчо
17:51 19.12.2022
9 Тези сме ги слушали
После настана още по-голям вой за тесла модел 3 как така няма арматурно табло пред водача, а дори и бутони няма и всичко се прави от дисплея. Това беше края на балонът Тесла и нарочно бил така направен да отблъсне клиентите и да фалират за да усвоят милиардите, които са събрали от заблудените овце.
Обаче сега всички производители започнаха да копират Тесла точно за тези неща.
Единственото за което съм съгласен е това, че не се свалят стъклата. То ако имаше най-удобна или идеална кабина, нямаше да правят толкова много видове.
18:19 19.12.2022
10 гост
- този камион не е замеждународни пътувания със спиране по граници и висене на прозореца. И освен това колко зле ще е шофьорът да направи 5 крачки и да се раздвижи, нали точно това им е като минус в професията - седенето, а този иска да каже,че трябва да седи още повече вместода стане и да излезе.
- има два монитора за задно виждане, никой тираджия не разчита на поглед в страни, а на огледалата.
- средната позиция на водача е най-добрата, все едно да забраните колите в десен волан,макар че там си напълно от другата страна, тира е висок и гледа над повечето коли, само не и над други тирове или автобуси
- със сигурност може да се оборудва с легло, замисълът му не е за международен тир
- зарежда за 30мин, обикновенно на дестинацията, а не отделяш специално време за това, може да се зарежда и на паркинга за престой до следващата смяна, на ниска цена, това дизелов камион може ли го?
- за какъв парник говори като това е соларно стъкло и климатизирана кабина, не сме в70те?
- нека да ги карат хора, които ги харесват, не са принудени, всяка новост иска привикване, както от кола с двг да се качиш на електричка, но90% от сменилите казват,че няма да се върнат към двг, вие сами си преценете дали са лоши.
Коментиран от #14
19:28 19.12.2022
11 Турбо
21:06 19.12.2022
12 Номер 10
Коментиран от #13
21:10 19.12.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 хахахахах
До коментар #10 от "гост":
Защото Тесла са супер успешната марка и акциите им към момента са 52% надолу спрямо миналата година. Усещам как завладяват автомобилния свят все по-успешно!Коментиран от #20, #36
21:54 19.12.2022
15 боже боже боже
22:18 19.12.2022
16 Харесвам електричките
На 100% подкрепям казаното от поляка. И това защото всичко е точно така като е описано.
00:10 20.12.2022
17 шофьор USA
Коментиран от #18
07:09 20.12.2022
18 Това е най-лесното
До коментар #17 от "шофьор USA":
Тесла могат много лесно да преместят седалката и да направят прозорците отваряеми. Въпросът е дали останалите могат да направят толкова ефективен камион който да изминава 800 км без да жертва много от теглото на товара?От mercedes си признаха че за тях това е невъзможно и дори би нарушило физичните закони.
Коментиран от #19, #33
07:57 20.12.2022
19 Гост
До коментар #18 от "Това е най-лесното":
Малко ли ти се виждат шест тона батерии и шест тона товар по малко.Всеки един дизелов камион е по ефективен от електрическия.08:46 20.12.2022
20 гост
До коментар #14 от "хахахахах":
Тесла са супер-успешна марка, в това няма две мнения. Ако малко си имаш на представа от акции и пазари ще знаеш, че стойността им се срина заради покупката на Туитър, а не заради финансови неуспехи.Коментиран от #21, #25
08:58 20.12.2022
21 Гост
До коментар #20 от "гост":
За пазарната капитализация нещо май млъкна,а норвежец.От 400 долара за акция,сега колко е цената.10:29 20.12.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Шах
Коментиран от #24
19:27 20.12.2022
24 Гост
До коментар #23 от "Шах":
Как ще минава границата.Мой ще го зарежда.Кой ще сменя спукани гуми.???20:42 20.12.2022
25 Знайко
До коментар #20 от "гост":
Шшшшш, говорим за камион, НЕ ЗА МАРКА И КАПИТАЛИЗАЦИЯ! Приземи се....може и по-твърдо22:25 20.12.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Да Прав това за толове е най
Да зареждам то при изпускане на времето за доставка
Щото си с Дърво и трябва да заредиш батерията ???? Часа. Глобите за закъснение към шофьор и към фирмата $250 на Час и изгонване от доставчика
Само да вземеш нова дата е $0-$100 1-7 дена за нова дата и час.
Лошо МНОГО ЛОШО ПРИНЦИП ДЪРВОТО
ТО КМЕТА ФАНДЪКОВА ЧЕ НИЩО НЕ РАЗБИРА ОТ
ЕЛЕКТРИЧЕСТВО И ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ТИРОВЕ ИЗБРА ПО
ДОБРЕ ОТ ДЪРВОТО БЕЗ ДА СПИРА АВТОБУСИТЕ НА ФЪНДЪКОВА СЕ ДВИЖАТ И СА БЕЗ ДА ЗАРЕЖАДАТ ЦЯЛ ДЕН И ТОВА МОЖЕШ ДА ВИДИШ В ЦЯЛАТА НИ ГРАДСКА МРЕЖА С ДОСТА ДОБРА ОЦЕНКА. ИМА ОЩЕ ДОПЪЛНЕНИЯ НО ПО НАТАМ.
Отдолу е ТАЙНАТА КМЕТА ФЪНДЪКОВА ЗА ИЗДРЪЖЛИВОСТ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОБУСИТЕ С БАТЕРИИ
Коментиран от #30
22:40 20.12.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Да Прав е това
22:55 20.12.2022
30 Я кажи
До коментар #27 от "Да Прав това за толове е най":
Кой от двата камиона ще закъснее с доставката?Това е 6% наклон. С пълен товар електрическият камион ускорява нагоре до максималната си скорост, а не само че може да я поддържа. Както виждаш дизеловия дори не може да поддържа половината от скоростта. Ето ти един час закъснение.
А при 800 километра пробег и 30 минутно зареждане на 650 км, дори на теория не можеш да говориш за проблеми с зареждането, а само за проблеми с наличие на зарядни станции по пътя.
Така или иначе за деветте часа време за шофиране разрешени по закон в денонощие и 11 часа задължителна непрекъсната почивка, имаш още 4 часа задължителна почивка която можеш да разделиш на по-малки почивки когато и както си пожелаеш.
За тези четири часа можеш да заредиш 8 пъти по 30 мин. за 650 км. Което са 5200 километра. Дали можеш да ги минеш за денонощие? За седмица?
На практика с електрически камион ще стигнеш по-бързо защото ще се движиш с много по-голяма средна скорост.
Коментиран от #31, #32, #34, #39
22:58 20.12.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Бакшиш
До коментар #30 от "Я кажи":
Глупости,колега07:04 21.12.2022
33 Глупости
До коментар #18 от "Това е най-лесното":
800 километра на хартия, като включиш фарове,музика и климатик ще стигне до 600,ако качиш и стопаджиййка най-много до половината07:55 21.12.2022
34 Реалистът
До коментар #30 от "Я кажи":
Който и да е камион ще стигне дори и със закъснение,тая консерва може изобщо да не стигне.Случай от живия пример, вместо 500 километра само до 380, като последните ,80 максимум със 80 км.в час за да стигне тока.А какъв срам беше по магистралата да те изпреварват тирове.И после в аварийната и чакане 90 минути,на 38 километра от градаКоментиран от #37
08:02 21.12.2022
35 ДжамбасНюз
11:58 21.12.2022
36 Кози
До коментар #14 от "хахахахах":
Акциите на всичко са паднали, пич...13:30 21.12.2022
37 А гледахте ли екрана
До коментар #34 от "Реалистът":
Или бяхте над тези неща и не ви интересуваше с колко процента ще стигнете до следващата зарядна станция с тази скорост?Защото всяка тесла ти казва това в реално време и не е нужно да караш първите 300 км като луд, а последните 80 км да се чудиш как ще стигнеш.
Вместо това можеше да намалиш с пет километра в час скоростта с която си се движил преди това и да стигнеш с нея безпроблемно до зарядната станция.
И да ми кажеш какъв е бил маршрута и защо сте пропуснали да заредите по пътя а сте чакали да падне батерията до нула? Сега поне почти навсякъде има зарядни станции и ще стават все повече и повече, въпреки че на практика работят средно с 5% натоварване и трудно си връщат инвестициите.
15:31 21.12.2022
38 Св. Илоний
15:46 21.12.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 АнтиИдиотократ
Тези електрически и водородни недомислици се натрапват само поради широко-мащабното промиване на мозъци и умишлено пряко и непряко спонсориране, иначе шансът им да се наложат по пазарен механизъм или заради еко-норми е практически нула (0)!
14:08 21.01.2023
41 Въргала
09:44 23.02.2023
42 Някой
23:16 21.04.2024