Last news in Fakti

18 Декември, 2022 10:40 36 640 86

Най-големите автомобилни разочарования от 2022 г.

  • toyota-
  • hyundai-
  • volkswagen-
  • несполулив модел

Две от тях са електромобили, а третата е Hyundai

Най-големите автомобилни разочарования от 2022 г. - 1

Знаете ли кои автомобили, появили се на бял свят през изминаващата 2022 година, предизвикаха най-голямо разочарование? Кандидатите не са никак малко, като има много причини за това, както обективни, така и субективни. Но сега ви разказваме за автомобилите, които предизвикаха всеобщо разочарование.

Първи в списъка е електрическия кросоувърToyota bZ4X. За направата на този автомобил японците изразходваха доста средства, но той така и не успява да се наложи на пазарите. С други думи търсенето му е доста слабо, а рентабилността на производството - под въпрос.

Най-големите автомобилни разочарования от 2022 г.

И причината за всичко са недостатъци, които са критични от гледна точка на електрическите превозни средства. Първо, батериите на този електромобил могат да се зареждат много, много бавно в студено време. Второ, през юни беше съобщено за изтеглянето на автомобили, чиито колела могат внезапно да паднат. Решаването на проблема не беше лесно и компанята просто започна да изкупува обратно автомобили от клиенти.

Трето, автономният пробег на електрическите кросоувъри, както се оказа, на практика е само половината от декларирания. Намирането на решение на този проблем отне толкова много време, че Toyota отново прибегна до обратно изкупуване на колите от клиенти. Европейските тестове показаха, че електрическият автомобил може да измине реално с едно зареждане половината от заявения пробег (220 км, а не 442 км).

Най-големите автомобилни разочарования от 2022 г.

На второ място е пикапът Hyundai Santa Cruz. Тази кола има мека возия, като кросоувър, и може да превозва мотоциклети, АТВ, дъски за сърф и друго оборудване за дейности на открито. Освен това пикапът няма много преки конкуренти и се очакваха високи продажби, но ...

Но се появи Ford Maverick, който се оказа по-икономичен и по-евтин. В резултат на това купувачите преминаха към пикапа на "синия овал" и Santa Cruz постепенно беше забравен.

Най-големите автомобилни разочарования от 2022 г.

Челната тройка на автомобилни разочарования от 2022-а е за Volkswagen ID Buzz. В Германия този електрически автобус струва от 64 581 евро. В същото време мощността на модела е 204 к.с., а пробегът с едно зареждане (заявено) достига само 400 км. Тоест колата за пътуванеу не е подходяща за дълги пътувания.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    58 19 Отговор
    Ами , ватманите да карат електрички !!! И евролевите модерни зелени , защото интелекта им е като на ватмани !!!

    Коментиран от #2

  • 2 Шофьор

    22 78 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Електрическата кола има много повече предимства, отколкото недостатъци в сравнение с конвенционалния ДВГ. Реално "ватман" е всеки, който още иска да кара ДВГ.

    Коментиран от #4, #7

  • 3 шофьорът

    20 5 Отговор
    Къде е този автобус?
  • 4 Пич

    68 8 Отговор

    До коментар #2 от "Шофьор":

    Ами споделете поне едно , без зелените глупости , защото всички знаем , колко повече уврежда природата , производството на една батерия !!! Дали електрически джип , може да ти служи в австралийската джунгла , или Африка ?! Може би ще ви е по добре , да попаднете в няколкчасово задръстване , и да се отоплявате с парно зимата , или да се охлажате с климатик лятото в електричка?! Или , с електричката ще стигнете по бързо , от София , до Албена ?! А за возията , какво ще кажете , с тези тежки батерии ?! Хайде , ако сте на 18 години , разрешавам да кажете , че тръгват много бързо !!!

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Шофьор

    14 43 Отговор

    До коментар #4 от "Пич":

    "Ами споделете поне едно" Ми, добре. 80% от мощността ти е налична на практика от нулата.За разлика от ДВГ. Какво значи това знае само шофьор, който е изпадал в критична ситуация, но разбира се и за ежедневното каране това е осезаемо. Сподели за големите предимства на ДВГ :)))

    Коментиран от #8, #15

  • 6 Шофьор

    23 22 Отговор

    До коментар #4 от "Пич":

    "А за возията , какво ще кажете , с тези тежки батерии ?!" Забавен си. Явно не знаеш, че една от причините точно най-добре возещите лимузни да возят така е, това, че не са особено леки. Нарича се съотношение между окачена и неокачена маса, плюс център на тежестта, но ти откъде да знаеш?

    Коментиран от #9

  • 7 Теслата

    55 8 Отговор

    До коментар #2 от "Шофьор":

    Ахам ама само като бройка. Нещо за пробег и време за зареждане да споделиш? А ся си представи, че сите столичани минат на електрички и се юрнат по Великден към гръцко или летоска към морето. Ще има всенародни събори покрай пътищата и около станциите за зареждане. Ама си с огромен умствен дефицит за да прозреш, че когато батерията е на нула хилядите предимства се умножават по нула

    Коментиран от #13

  • 8 Пич

    37 7 Отговор

    До коментар #5 от "Шофьор":

    Да ви кажа , тези 80% са толкова безмислени , колкото бързото стартиране ! Защото пълната мощност на двигателя ви , ще е налична , час - два ! Ако шофирате ДВГ десет часа , ще ползвате пълният капацитет през цялото време ! А електричката дори не може да шофирате десет часа ! За краткост , другите предимства на автомобила с ДВГ , е обратното , на недостатъците на електричката , които съм описал ! Дания , или Швеция , не помня , забраниха карането на електрички през зимата !

    Коментиран от #11, #34

  • 9 Еееее.....

    19 13 Отговор

    До коментар #6 от "Шофьор":

    А ти не знаеш , точно центъра на тежестта им куца ! Ама , като си изял дървото , гледаш , да си го похвалиш ! Селски тарикатлъци !

    Коментиран от #10

  • 10 Шофьор

    17 17 Отговор

    До коментар #9 от "Еееее.....":

    На електричките центъра на тежестта им е на най-доброто място - най-долу до земята, защото батериите са там, но то трябва и да си внимавал в час по Физика, не става само с пиене на бира и лаф пред блока.

    Коментиран от #12

  • 11 Шофьор

    9 27 Отговор

    До коментар #8 от "Пич":

    Ти си нямаш идея за какво говориш, затова използваш думички, които нищо не значат за описанието ти (като "капацитет"). Максмощността ти е необходима, когато имаш нужда от нея: при изпреварвания, при наклони и пр. ДВГ не може да развие близко до максималната си мощност дълго време, да не говорим за постоянно да я има "десет часа". Всъщност явно нямаш представа какво значи "мощност". Никой не е забранявал карането на електрички през зимата заради качествата на електрическия двигател.

    Коментиран от #17

  • 12 Еееее.....

    22 11 Отговор

    До коментар #10 от "Шофьор":

    А ти да си внимавал , когато си си купувал кола !!! Електричка с добра визия няма , колкото и да се пънеш !!!

    Коментиран от #14

  • 13 Шофьор

    14 42 Отговор

    До коментар #7 от "Теслата":

    Щото ако бензина ти свърши ДВГ продължава да работи. Къде ви намират такива? Фастчарджа е 20 мин за 80% от батерията. Докато детето ти отиде до тоалетната или ти си вземеш кафе, и колата се е заредила. Отчаянието на "бензинджиите" е очевидно.

    Коментиран от #73, #84

  • 14 Шофьор

    10 17 Отговор

    До коментар #12 от "Еееее.....":

    Хихихихи. Свършиха техническите аргументи и стигнахме до естетиката. Я кажи 5 примера на красиви коли според теб.

    Коментиран от #19

  • 15 Пешеходец

    35 8 Отговор

    До коментар #5 от "Шофьор":

    Аман от дървени философи! Айде тръгваме от София до Атина ти с която си искаш електричка аз с напр. една обикновена фиеста. Може да спазваме, а може и без да спазваме ограничения, както искаш и да видим, кой кога ще пристигне 😉
    Вие джендитата тия електрички само градско ли ги карате!?

    Коментиран от #16

  • 16 Шофьор

    4 45 Отговор

    До коментар #15 от "Пешеходец":

    Вече съм на втората ми електричка, и съм пътувал МНОГОКРАТНО до Атина. Тръгвай с каквото искаш, като попаднеш в трафик, аз изпреварвам в съня си, а ти с твоята "Фиеста" трябва да се засилиш от изхода на София, за да изпревариш на Благоевград. :)))) Става все по-смешно

    Коментиран от #80

  • 17 Батее...

    32 4 Отговор

    До коментар #11 от "Шофьор":

    Ти не си шофьор , а сектант ! Освен технически , и реторично неграмотен ! Точно , по твоята логика , ти никога няма да разполагаш с цялата мощност на електрическия си двигател , защото започва да умира , още след старта ! Чакай я на разположение , когато изпреварваш след стотина двестата километра , а за изкачване - смях !!! И за забележката ти към колегите - бензина свършва , но зареждаш за минута две ! А резервни туби ( ти , батерия ) , имаш ли ?!

    Коментиран от #18

  • 18 Шофьор

    6 22 Отговор

    До коментар #17 от "Батее...":

    80% от мощността на елдвигателя са налични през цялото време, но то трябва и да знаеш нещо, не да си "бензинджия". За разлика от ДВГто, което за тия 80% трябва да поработи сериозно. Явно никога не си карал електричка, щом си мислиш, че "умира веднага след старта". Изпреварвам постоянно по този начин, без никакви проблеми. За минута две може да заредиш ако не възнамеряваш да си платиш за зареждането. А за хора, които пътуват на дълъг път, за което се пънеш тук, пък СЪВСЕМ не вървиш. Опитните шофьори НАРОЧНО правим почивки на такива пътувания, тъй че е все тая как ще го пишеш. "Туби" с бензин аз не съм виждал от поне 15 години, освен като сме ходили на офроуд с аверчетата. Нормалните шофьори отдавна забравиха как изглежда това нещо.

    Коментиран от #21

  • 19 Пич

    24 5 Отговор

    До коментар #14 от "Шофьор":

    Номер от автоматичният редактор , на който не обърнах внимание ! Написах ВОЗИЯ ! Всички електрички , на които са ме возили , са като каруци !!! А ти си разправяй , за център на тежестта ! Но като отвори дума за естетика - всички автомобили с ДВГ , са по красиви от ватманските !!!

    Коментиран от #20

  • 20 Шофьор

    5 17 Отговор

    До коментар #19 от "Пич":

    Возията не е функция на вида задвижване, а на съвсем други неща, но ако ще сравняваме возия, Теслата ми вози по-добре от 5цата, която имах преди предната ми електричка. И е по-бърза. С ДОСТА. :))))) Чакам да кажеш 5те "красиви" автомобила с ДВГ (СПОРЕД ТЕБ де)

    Коментиран от #83

  • 21 Като

    23 3 Отговор

    До коментар #18 от "Шофьор":

    Казах , че си вманиачен като сектант , не се шегувах ! Удобно не отговори на въпроса ми , какво е предимството на Ел . автомобил , в австралийската джунгла , или Африка !!! Та , ако не си ходил , там преходите се правят с туби !!! По дърветата , и в пясъка , още няма контакти !!!

    Коментиран от #22, #24

  • 22 Шофьор

    9 17 Отговор

    До коментар #21 от "Като":

    Аз карам елавтомобил в Европа, не в австралийската джунгла или Африка :)))) Сектанта си ти, дето трябва да се навреш където никога не си бил, за да извадиш "предимства" за ДВГ :))))

    Коментиран от #23, #85

  • 23 Пич

    20 1 Отговор

    До коментар #22 от "Шофьор":

    Ето виж се сам , на какво ниво ти е и спора , и контрола на нервите ! Проследи комуникацията , и ще видиш , че ти пръв наруши добрият тон на един обикновен дебат ! Частният ти случай , къде си караш автомобила , не ни интересува , защото дебатирахме , предимства и недостатъците , като цяло ! Все пак не си като простаците , с които съм се сблъсквал , защото тогава щях да ти отговоря унищожително ! Ти си от новите комсомолци , на еврозелените ! Но вече са ти втълпили да мислиш в черно - бяло ! Шефче си на десетина - двадесет човека , и вече си решил , че всички трябва да са съгласни с тебе , защото си много успешен , за твоите 30-40 години ! Още повече , че обикаляш Европа !!! Ехеее !!! Когато обиколиш света , но , да те чакат в Хонконг , Токио , или Сиатъл , пак напиши нещо !!!

    Коментиран от #26, #27

  • 24 Не си внимавал достатъчно

    4 21 Отговор

    До коментар #21 от "Като":

    Всъщност си пропуснал една статия от преди няколко дни. Ако така или иначе ще носиш бензин в туби, ще ти се наложи да носиш много по-малко бензин, ако караш електрически автомобил и си носиш и генератор, защото с литър бензин ще минеш много повече километри с електромобила.

    Като сложиш и няколко фотоволтаика на багажника върху автомобила, ще имаш и зарядна станция навсякъде, където спреш и разпънеш фотоволтаиците, а най-горният ще работи дори в движение. Освен това във всяко едно село ще е по-лесно да намериш ток отколкото туба с бензин.

    В пустинята, в планината и на което е да е трудно достъпно място е много по-лесно да се направи зарядна станция за електромобили, захранвана от слънцето, водата и/или вятъра в каквото и да е комбинация от тях спрямо наличностите, отколкото да се изгради бензиностанция, която трябва да бъде зареждана с цистерни.

    Значи и тази опорна точка не е валидна.

    Коментиран от #25, #60, #79

  • 25 Шофьор

    5 14 Отговор

    До коментар #24 от "Не си внимавал достатъчно":

    Аз не исках да го депресирам, но ние когато сме в планината и всичко се зарежда от батерийки на соларка: телефони, ГПСи, всичко. Да не говорим, че вече на много места такива паркове за енергия са качени точно нависоко, защото са по-ефективни. Да не говорим, че САМАТА КОЛА може да се използва за батерия, ако се наложи. :))))

    Коментиран от #28

  • 26 А ти защо реши

    5 14 Отговор

    До коментар #23 от "Пич":

    Че революцията на електромобилите трябва да започне от африканските села където няма дори бензиностанции на хиляди километри и се налага да носиш бензин в туби?

    Много ясно че ще се започне от най-лесното място, защото изграждането на зарядна инфраструктура е като кокошката и яйцето и никой няма да изгради зарядна инфраструктура, ако няма електромобили.

    Много ясно че първите собственици ще са тези, които има къде да ги зареждат в 90% от случаите от собствена зарядна станция, а за останалите 10% вече има зарядни по маршрутите по които пътуват.

    Това ще е много дълъг процес, за който ще са нужни десетилетия и Африка няма да е първото, а последното място на което ще се наложат електромобилите, а проблема със зареждането ще стои на последно място.

    Коментиран от #29

  • 27 Шофьор

    1 10 Отговор

    До коментар #23 от "Пич":

    Значи аргументите ти свършиха и го удари на словоизлияния. ТИ лично никъде не си обикалял, и това е явно. Частен случай е примера ти с автралийската джунгла, но даже и там шанса да се оправиш със соларки е по-голям отколкото с бензин. Знам, че оттук нататък няма да прочета нищо по същество по темата, тъй че, ДВГ то ... нали :))))

    Коментиран от #30, #36

  • 28 Не се бях замислил?

    4 8 Отговор

    До коментар #25 от "Шофьор":

    Но наистина най-големите вятърни паркове са точно по върховете на планините и няма никакви технически пречки на всяка перка да бъдат инсталирани зарядни станции за електромобили за офроудърите.

    Коментиран от #53

  • 29 Шофьор

    3 8 Отговор

    До коментар #26 от "А ти защо реши":

    Африка е континент номер едно кандидат за бърза електрификация спрямо нуждите си, точно поради естествените си дадености. Ако има инвеститори в инфраструктура ще се електрифицират с ВЕИ по-бързо от Балканите.

    Коментиран от #31

  • 30 Не виждаш ли причината

    11 2 Отговор

    До коментар #27 от "Шофьор":

    Тази дискусия като цяло е диверсия, за да се вдигне пушилка и да се замъгли темата от статията.

    Toyota яко се изложи с първия си електромобил. Ама много яко. Толкова яко че защитниците на toyota спретнаха този "спор".

    От години те разправят как в момента в който toyota реши да произвежда електромобили, ще направи перфектния електромобил защото има най-големият опит в автомобилната история с електрическо задвижване. Имали най-добрите технологии и произвежда ли най-качествените автомобили.


    А каква се оказа реалността? Изложиха се дори с неща които въобще не са свързани с електромобилите - падат им колелата и вече над половин година това било нерешим проблем и се налага да си купувате автомобилите обратно защото не могат да го решат.

    Не че проблемите с електрическото задвижване са им по-малко - два пъти по-малък пробег от обявения само защото караш със 110 км в час разбира се при положителни температури, защото при отрицателни не можеш да минеш и километър защото автомобила отказва да зарежда.

    Тоест не стига че некачествен, а и неефективен. И дори да решат проблема с падане на колелата и зареждането при отрицателни температури, пак си остава разочарование.

    Коментиран от #32

  • 31 Като електрификация

    8 0 Отговор

    До коментар #29 от "Шофьор":

    За производство на ток да. Но предвид цената на електромобилите, надали скоро транспорта в Африка ще се електрифицира.

    Коментиран от #33

  • 32 Шофьор

    2 7 Отговор

    До коментар #30 от "Не виждаш ли причината":

    Каква "диверсия" те гони? Тук си говорим електрички и бензинки/дизели.

    Коментиран от #38

  • 33 Шофьор

    4 4 Отговор

    До коментар #31 от "Като електрификация":

    Стандарта на живот е най-голямата пречка там.
  • 34 Ссссс

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "Пич":

    Е добре ако имаш 80 % повече старт с Ел мобиюля а да те питам ако ти изскочи дете между колите и с тези 80% повече мощност какво ще стане мислиш ли. И да ти кажа че електричката е опасна пи стартиране. Защото тя тръгва от веднага няма тази загуба. А да те питам ако тръгнеш на дълък път от бг до Германия колко време ще изгубиш да чакаш да се освободи зарядна станция. Щото почвам да им се смея на тези дето чака да зарежда а пред него вече има 3, 4 коли надявам се че можеш да сметнеш колко време ще загубиш. Електрическата кола е само за градски условия.

    Коментиран от #35, #40

  • 35 Шофьор

    1 10 Отговор

    До коментар #34 от "Ссссс":

    Хихихи. И сега какво, като няма какво да се каже за качествата на елдвигателя, дай да кажем, че те са прекалено "опасни". Но това зависи от това как шофираш, а не от качествата на двигателя. Колко време ще "загубя"? Когато пътувам до Германия нормално правя 3-4 почивки: за кафе, освежаване, генерално тоалет, или просто защото искаме да прекареме ден/няколко часа някъде. Да не говорим, че на сръбската граница ВИНАГИ почти се чака. Тука всички бензинджии сте някакви състезатели. Зареждате за една минута, не спирате на път от 2000 километра.

    Коментиран от #37

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Ссссс

    11 2 Отговор

    До коментар #35 от "Шофьор":

    Е май не можеш да смяташ ако пред теб има 3 коли който трябва да заредят. Колко време ще загубиш а и зимата ние много добре знаеме че капацитетът е по малко а да те питам ти закачал ли си ремарке на Ел. Автомобил да видеш тогава въобще какво става със тока или само си пишеш. И само да те светна тези електрически автомобили няма да изкарат много. Бъдещето е във водорода. Като толкова патуваш до Германия колко пари даваш да си зареждаш колата. Щото вече в повечето европейски страни този ток не е безплатен.
  • 38 Не беше към теб

    7 3 Отговор

    До коментар #32 от "Шофьор":

    Ти просто откликна. Както и аз, де. Но отклоняват вниманието от основните въпроси за излагацията на Тойота.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Пич

    11 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ссссс":

    Точно това казвам и аз ! Това са безмислени 80 % ! Ама - колкото ще те разбере веган , че е полезно да яде месо , толкова и някои сектант ще кривне от " правата вяра " ! Те не разбират същината , а говорят като на конкурс - Как да се кажат камара глупости , за единица време..... !!!

    Коментиран от #41

  • 41 Шофьор

    2 9 Отговор

    До коментар #40 от "Пич":

    Докато попагандираше "цивилизационния си избор" беше ОК, тъй като говореше за нещо, което засяга само теб, но когато започна да говориш за това какво било "безмислено" вече демонстрираш, че нямаш понятие от шофиране.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Шофьор

    10 8 Отговор

    До коментар #42 от "Пич":

    Ганьо не е мъж, а пародия на такъв.

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Пич

    8 2 Отговор

    До коментар #43 от "Шофьор":

    Аха..... като тебе ! Поне имаш добро самопознание !!!
  • 45 Не виждаш ли че за него

    6 13 Отговор

    До коментар #43 от "Шофьор":

    Да си мъж означава да имаш рошави гърди да миришеш на чесън и под и да караш автомобил който ръмжи и задължително пуши защото колкото повече пушек толкова повече си мъж.

    Но не осъзнават, че дори жена понякога има по- мъжко поведение от тях и да си мъж е черта от характера, а не външен вид. Те дори не знаят какво е мъжка дума, отговорност и достойнство.

    Коментиран от #46, #47

  • 46 Шофьор

    9 7 Отговор

    До коментар #45 от "Не виждаш ли че за него":

    В началото на разговора мислех, че някой наистина иска да каже нещо в защита на ДВГ, но с времето в дискусията стана ясно за какво става дума. Няма смисъл. Тези хора живеят в миналото.

    Коментиран от #50

  • 47 А за тебе

    13 3 Отговор

    До коментар #45 от "Не виждаш ли че за него":

    Евролевия модерен, да имаш епилирани гърди , да се мажеш с коремче навсякъде , да имаш поне четирима черни интимни приятели ( защото си модерен )! Мъжката ти черта , е под гърба ти , според модерното ти възприятие ! И според това , на негрите !!!

    Коментиран от #51

  • 48 мани мани

    16 1 Отговор
    повечето потребители на ел. коли ги вземат заради модното течение, фукнята и за да изпитат прословутото високо/бързо ускорение ... обаче не всяка електричка го може това голямото ускорение :) за boost тря да почакаш секунди на място, да нагнети мощ :) и тогава триейки яко гумите ще те изстреля ... кеф голям обаче скъп кеф и ще трябва да се ходи често на гумаджийницата :) по време на движение пак ускорява яката, но не всяка ел. кола ... скъпо удоволствие ... трябва постоянно да мислиш за зареждането, а това натоварва много психически :) инак на никой от притежателите на ел. кар не му пука за екологията, но е удачно да се тръби колко еко било :) спекула :)

    Коментиран от #49, #52

  • 49 Шофьор

    6 4 Отговор

    До коментар #48 от "мани мани":

    "за boost тря да почакаш секунди на място, да нагнети мощ :) " Това е вярно за ДВГ, не за елмотора. :)))) Разполагаемата почти максималната мощност на елмотора е винаги на разположение, ако силовата мрежа го издържаа. Реално само общата максимална мощност определя дали ще имаш мощно ускорение или не.
  • 50 Много

    10 2 Отговор

    До коментар #46 от "Шофьор":

    Хора казаха неща в защита на колите с ДВГ , но много глупаци не разбраха нищо ! Поради неграмотност да защитят тезите си за миксерите аргументирано , решиха да тръгнат на война , която нямат умствен капацитет да спечелят !!! Не ви трябва война , а образование !!!
  • 51 Напротив

    5 8 Отговор

    До коментар #47 от "А за тебе":

    Направил съм си лазерна епилация само под мишниците защото не мисля че миризмата на пот е признак на мъжество. Проблем ли имаш с това?

    Освен това, не съдя за мъжеството на някого по това дали има косми по гърдите или се бил епилирал и си бил изрязал ноктите и не иска да яде чесън, защото ще има срещи с хора.

    Но пък е типично женско поведение единствените ти аргументи към събеседника е да са обиди и да извърташ разговора към външността или характера на някого, дори когато говорите за ядрен синтез, законите на Нютон или автомобили.

    Какво общо има това дали разговаряш с мъж жена дете или старец и как е облечен и какви са му сексуалните влечения, ако е компетентен по темата? Това са типично женски/хлапашки похвати и то на индивиди със силно изразени комплекси.

    Един мъж на място никога не действа така! Дори някой женчо, жена или хлапе да го обиди, никога няма да им отвърне с обида или шамар, а просто ще махне с насмешка.

    Продължавай да подскачаш като петле и да (се опитваш да) обиждаш. Това само потвърждава безсилието ти по темата.

    Коментиран от #59, #71

  • 52 Пълни глупости

    3 7 Отговор

    До коментар #48 от "мани мани":

    "обаче не всяка електричка го може това голямото ускорение :) за boost тря да почакаш секунди на място, да нагнети мощ :) и тогава триейки яко гумите ще те изстреля ... кеф голям обаче скъп кеф и ще трябва да се ходи често на гумаджийницата :)"


    Доста трябва да си скаран с физиката, за да твърдиш такова нещо. Едното изключва другото. Няма как да въртиш гуми и да тръгнеш бързо. Тръгваш бързо точно защото не въртиш гуми и целият въртящ момент се предава на асфалта. Не случайно електромобилите са толкова стабилни на сняг и лед въпреки огромния въртящ момент. Точно защото не буксуват, а въртящият момент се управлява много прецизно. А ето ти разликата без включени каквито и да е било launch и други режими.

    Просто натискаш педала и потегляш. Е вярно има две стотни забавяне, но пък ще ми покажеш ли колко сериини автомобили могат да се похвалят с 2,18 секунди до 60 мили в час, колкото и системи да са включили и колкото и време да чакат преди старта?

    Тези 2,18 секунди ги получаваш всеки път, когато настъпиш педала докрай. Е вярно че при 20% батерия ще ще станат два пъти повече, но пак ще биеш 90% от суперкарите на пътя и 99,999% от всички останали автомобили на пътя

  • 53 Стан

    9 0 Отговор

    До коментар #28 от "Не се бях замислил?":

    Електричка офроудър...тъп или прост си...риторичен въпрос. Само глупости написахте. Нито има електрички дето са офроуд, НИТО има електрички с теглич, надявам се с малкото мозък да се сетите защо няма ...!?

    Коментиран от #55, #56, #61, #63

  • 54 Класика

    13 3 Отговор
    Разочарование е че добитъка е дал фира и купува най опасните за здравето на човека и околната среда ел коли!!???... И още нещо:- върнете колите с 25 години назад и ги произвеждайте и забравете за новия моден скрап с електроника,жици и таблети ...и няма да има разочаровани,а само щастливи хора!.... Но пак стигаме до дилемата кокошката или яйцето!? Оказва се че човеци няма ,а има добитък който алчно и в несвяст купува вредни и непотребни неща!??? Така че защо добитъка ще е недоволен като е екстра добитък и купува безсмислици от безидейни и свършени морално псевдо дизайнери и инженери...- джендър пионки на сектата завладяла света?! А добитъка обича болката в задния двор която му предлага сектата!
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Ето ти и клипа

    1 4 Отговор

    До коментар #53 от "Стан":

    Все още ли ти се струва невъзможно електрически офроудър? По негови изчисления в америка няма толкова висок връх, който да не може да изкачи с едно зареждане стига да има път до него, по който може да премине.
  • 57 Трети опит

    1 2 Отговор
    Дано този път да стане.

  • 58 Има ли изненадани?

    4 3 Отговор
    Че е най-голямото автомобилно разочарование за годината се нарича toyota?

    Акио Тойода ще вземе да излезе прав, че за електромобили няма търсене. Че кой нормален човек ще търси автомобил на който му падат колелата, не може да зарежда през зимата, а дори като дойде пролетта и има възможност да зареди, да изминава само 200 км с едно зареждане и да чака около час за зареждане за да измине следващите 200 км.

    Нека продължават да произвеждат такива електромобили и да чакат търсенето да се вдигне. Но после да не се чудят защо китайците вече ги изпревариха по продажби на електромобили в Япония.
  • 59 Когато

    7 2 Отговор

    До коментар #51 от "Напротив":

    Човека ти говореше културно , ти се репчеше . Ама като ти разказа играта , започна с гейовското поведение . Никой не ти е виновен , че не можа да разбереш , какво ти се казва , и си повтаряш глупостите като латерна , за трошките на ток ! В неяколкото ти поста гледам , че нито може да отговориш за твоето , нито да разбереш чуждото мнение . И не щем да слушаме , къде се обезкосмявате джендърите , невъзпитано е да ни се натрапваш с лични работи . Като те наби човека , и веднага женчовски номера !
  • 60 Внимавалия

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Не си внимавал достатъчно":

    ...да , много по-лесно е но няма да направят зарядно , преди да се появят минимален брой потребители...същото каквото стана с мобилните оператори! Покриха населените места с повече население и оставиха малките села без обхват или с ограничение за броя облужвани потребители. Сега разбра ли?

    Коментиран от #62

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Ти от кое село си?

    4 6 Отговор

    До коментар #60 от "Внимавалия":

    Та нямате обхват от нито един от трите мобилни оператора? Има технически решения да имате обхват в селото стига да пожелаете.

    Но пък даде много адекватен пример с мобилните оператори и мобилните телефони. Само преди 20 години ако някой ти беше казал че всеки един пенсионер ще има мобилен телефон с интернет към него, gps, а дори камера 20 мегапиксела, при положение че тогава един осем мегапиксела фотоапарат струваше хиляди долари, а процесора ще му е по мощен от процесорите на най-добрите компютри преди 20 години, как щеше да реагираш?


    И за разлика от мобилните оператори, които трябва да благоволят да ви осигурят обхват в селото, вероятно всяка една къща в селото ви има ток и на практика нямате нужда от зарядна станция, защото всеки един контакт е зарядна станция и във всеки един двор могат да се зареждат едновременно няколко електромобила колкото и да ви е слаба мрежата.

    Проблемът не е къде ще ги зареждате, а как ще ги купите.

    Коментиран от #81

  • 63 Ето ти описание към клипа:

    2 5 Отговор

    До коментар #53 от "Стан":

    "Обичам да карам извън пътя / да кацна над моя Rivian R1T. Но се чудех колко далеч мога да изляза извън пътя със зареждане. След дузина офроуд пътувания, включително цял ден, покриващ близо 100 мили и около 17 000 фута набиране на денивелация (39% наклон в даден момент), аз направих кратки числа и споделям моите открития, както и някои от кадрите от пътешествието."


    160 км офроуд с едно зареждане. Малко ли ти се вижда? Ти колко километра най-много офроуд си правил? На каква височина най-високо си се качвал и каква денивелация си преодолявал за да я стигнеш, за да си толкова категоричен?
  • 64 Стига сте се дърлили

    3 7 Отговор
    Каквито и предимства да кажете за ДВГ няма да можете да помогнете за господството им още дълго време. Никой не ви казва, че ДВГ ще изчезнат така изведнъж. И че всички изведнъж ще се качат на електромобили. Процесът ще бъде продължителен. Ще има успехи и несполуки за електричките. Но на пътя, за масовия потребител ще изместят ДВГ. Със сигурност ще има области където ДВГ дълго ще си остане без конкуренция.
    А не се съмнявам и че ще се намерят особняци, които няма да искат да признаят и да слязат от пушилниците си. Но за тях ще остане може би само гората/ джинглата и пустинята защото няма да ги пускат в населените места. Може пък някой да доживее да види какво задвижване ще измести електромобилите.

    Коментиран от #65, #78, #82

  • 65 Каква алтернатива виждаш?

    3 6 Отговор

    До коментар #64 от "Стига сте се дърлили":

    Аз не виждам по-ефективно задвижване от електро двигателя, така че не вярвам той да бъде изместен от каквото и да било. Дали ще се захранват от батерии или водород или някакъв друг източник на електрическа енергия не е от такова значение, защото при всички случаи това ще е електрически автомобил.

    Коментиран от #66, #68

  • 66 Това е бъдещето

    3 3 Отговор

    До коментар #65 от "Каква алтернатива виждаш?":

    Алтернативата на ел.колите е водород!Ел.коли са само прелюдия към водорода.

    Коментиран от #67

  • 67 Обоснови се

    3 2 Отговор

    До коментар #66 от "Това е бъдещето":

    Защо смяташ, че водород за който в най-добрия случай е необходимо два пъти повече количество електрическа енергия за неговото производство за 100 километра, отколкото е необходимо за директното зареждане на електромобил, ще измести батериите?

    На този етап най-добрата горивна клетка има живот 250 000 км и то ако се кара извънградско, защото животът ѝ зависи от часовете на използване. Батериите засега са достигнали 3,5 милиона километра на база броя цикли зареждане.

    Тоест за живота на една батерия ще трябва да се сменят десетина горивни клетки.

    Да не говорим че горивната клетка не може да работи самостоятелно и към нея пак трябва да има батерия.

    Ще ми кажеш ли логичната причина поради която светът би преминал на водород?

    Може би за да не си губи времето да чака 15 минути за зареждане, вместо само за пет минути на водород?

    Но пропускаш че на всяко паркомясто може да има зарядна станция за електромобили, защото зарядната станция струва 1 000 лв, но рядко в един град ще има повече от няколко зарядни станции за водород, защото една такава струва милиони и то без да произвежда от водород на място. Дали пък няма да има опашки? Дали клиентите ще са склонни да заплатят към цената на водорода и изграждането на зарядната станция?

    Колкото и да е бързо зареждането на водород, смяташ ли че една зарядна станция за водород може да зареди по-бързо 1 милион електромобила, въпреки че една зарядните станции за 1 000 лв електромобилите зареждат около
  • 68 фгхйгх

    12 0 Отговор

    До коментар #65 от "Каква алтернатива виждаш?":

    Ей това упорито не го схващат поклонниците на св. Илончо... Ел. моторът е отличен вариант за кола и камион и единственият, но пък ОГРОМЕН проблем е отде да се вземе тоя ток... С батериите няма да я бъде, вервайте ми...

    Коментиран от #70

  • 69 Обоснови се

    1 3 Отговор
    Колкото и да е бързо зареждането на водород, смяташ ли че една зарядна станция за водород може да зареди по-бързо 1 милион електромобила, въпреки че една зарядните станции за 1 000 лв електромобилите зареждат около осем часа за да се напълни батерията за седмичния пробег?


    Нещо ми се губи логиката. Ще ми подскажеш ли поне една логична причина?

    Коментиран от #72

  • 70 И тебе да питам?

    5 1 Отговор

    До коментар #68 от "фгхйгх":

    Дай алтернативата? Обоснови се и веднага ще се съглася с тебе. Самият аз съм казал многократно че сегашните батерии в този вид не вършат работа.

    10000 цикъла добре, ама трябва да ги направят да се зареждат за две-три минути и тогава 500 км пробег няма да е проблем. Освен това трябва да струват минимум три пъти по-евтино от сега.

    За камионите полети батерии и 2000 км пробег с 10 минутно зареждане.

    Ако изпълнят това, смяташ ли че ще има проблеми всички наземни превозни средства които в момента са на ДВГ да минат на ток?
  • 71 Ссссс

    5 0 Отговор

    До коментар #51 от "Напротив":

    Защо си мислиш че ако имаш косми под мишниците и трябва да мерише лошо. Ако знаеш как да се грижеш за твоето тяло добре не казвам само за душ а да се грижеш за черния си дроб колкото трябва няма да имаш лоша меризма дори и да си като шимпанзе от всякъде със косми. Проблемът е че никой не се грижи за вътрешните си органи докато не стане късно.
  • 72 Ссссс

    3 0 Отговор

    До коментар #69 от "Обоснови се":

    Отначало разбери колко време трябва да се зареди една кола с водород и тогава ми пиши че Ел кара се зарежда по бързо.

    Коментиран от #74, #75

  • 73 Ток и жица

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Шофьор":

    Като ти свърши горивото , хората са измислили предмет наречен ТУБА. Едно е да вземеш 10 л туба да спреш добър човек , да отидеш до бензиностанцията и да имаш 150 км пробег . Ток как ще си донесеш ? В кофа ли? На този етап ако искаш да караш електричка трябва да си и добър математик 😉
  • 74 Ето ти нагледно

    2 1 Отговор

    До коментар #72 от "Ссссс":

    Колко време казваш отнема зареждането с водород? Това е в калифорния където се карат най-много водородни автомобили и има десетки зарядни станции. Във вашия град/село колко зарядни станции има за водород? А гаражи има ли? Поне в един от тях има ли ток?

  • 75 Обърках клиповете

    2 1 Отговор

    До коментар #72 от "Ссссс":

    Предишния беше как се зарежда електромобил по средата на пустинята в средата на нищото. Колко време мислиш че ще отнеме на "керван през пустинята" от 10 електромобила които трябва да изчакат зареждане на зарядната станция и колко ще отнеме на 10 водородни автомобила да заредят.

    Колко му отне на човека да си зареди с водород въпреки, че отиде сам на зарядната станция?

    Можеш да превъртиш малко преди четвъртата минута където вече пътува към водородната зарядна станция и обяснява, че в Калифорния има 47 зарядни, а той отива на една от тях.
  • 76 Клипа

    0 0 Отговор
    Оф тези линкове. Все нещо не им харесва.

  • 77 Водород

    2 0 Отговор
    Това вече е клипа с водородната станция на четвъртата минута

  • 78 с таз цена

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "Стига сте се дърлили":

    на тока като гледам ...животинската тяга ще ги измести елките
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 ...

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Шофьор":

    същия тоя сън дето го сънуваш че зареждаш електрокарите по-бързо от 60-80л бензин сигурно :))))
  • 81 от селото на майка ти

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "Ти от кое село си?":

    нещо хич не ти е ясно как се инсталира зарядна станция налЕ? Като ти спре тока при първатя буря в селото пак ще плещиш за слънчеви батерии и перки
  • 82 ...

    2 1 Отговор

    До коментар #64 от "Стига сте се дърлили":

    умньо, ако бяха толкова гот електрокарите никой нямаше да се чуди дали иска да си купи такъв. Само дето разни псевдо зелени решиха че ще забраняват всичко останало
  • 83 ...

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Шофьор":

    не мойто момче, чакаме 5те не-грозни електрокара :) Айде до 5 може и да ги докараш, от там нагоре... мъка мъка мъка. Но не можем да очакваме повече от някой който боготвори безформени и крайно дизайнерски безидейни "произведения" на тесла
  • 84 САП

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Шофьор":

    На кое място ще намериш зарядна станция за бързо зареждане в България та да заредиш за 15-20 мин.
    Карта на зарядни станции в България изглежда много добре на картинка, но я вземи я я провери.

    Зарядните станции масово са максимум до 24 kW, а и има и по 7-8 kW. Което значи за зарядна станция 24kW, една батерия от 70 kWh при остатък 20% ( 15 kW) ще я заредиш за около 2 часа и 30 мин(наистина можеш да си починeш и да идеш до тоалетна та и един сън да удариш).

    Защо няма зарядни станции за бързо зареждане в България. Отговора е прост инфраструктурата е страшно скъпа за такива станции. Една бърза зарядна станция е с мощност от 200kW до 350kW на пост за 4 поста (места за зареждане) трябват миниум 800kW. Това е мощност за
    Не става просто с включване на контакта.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.