26 Декември, 2022 10:30 174 598 71

Сензационно: Швейцарци направиха електрически автомобил без батерии с пробег от 2000 км

  • електромобили-
  • quantino twentyfive-
  • bi-ion-
  • електролит
Сензационно: Швейцарци направиха електрически автомобил без батерии с пробег от 2000 км - 1

Швейцарският стартъп nanoFlowcell, който се занимава с изследвания и разработки в областта на батерии с проточни клетки, представи новия си проект - Quantino Twentyfive. Всъщност това е нова версия на хечбека Quantino - компактно купе, което дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2015 г. Но сега това е четириместен роудстър с с изцяло нова технология на задвижване.

Quantino Twentyfive е оборудван с четиримоторен силов тракт (по един електрически двигател на всяко колело). Мощността на всеки електродвигател е 59 kW (80 к.с.). Двигателите се захранват от система, състояща се от два резервоара с патентования от компанията би-ЙОНен течен електролит: единият с положително заредени йони, а другият с отрицателно заредени. Помпите задвижват течностите през специален модул с йонообменна мембрана, който произвежда електрически ток.

Сензационно: Швейцарци направиха електрически автомобил без батерии с пробег от 2000 км

В Quantino Twentyfive електролитът се съхранява в два резервоара от по 125 литра. С пълни резервояри автомобилът може да измине 2000 км. Роудстърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.0 секунди, а максималната му скорост е принудително ограничена от електрониката до 250 км/ч. Цената на Quantino Twentyfive и началото на производството не се споменават.

В същото време стартъпът обяви откриването на клон в Ню Йорк, където планират да установят производството на въпросния електролит bi-ION. Съставът на "горивото" не се разкрива. Известно е само, че има доста висока енергийна плътност - 600 Wh/kg. Както се твърди, bi-ION е абсолютно безвреден за околната среда и отработената течност може да се източи в канализацията. Към момента обаче в никоя страна по света няма инфраструктура за зареждане и източване на електролит. Възможно е първи да са САЩ.

Сензационно: Швейцарци направиха електрически автомобил без батерии с пробег от 2000 км

nanoFlowcell Holdings е основана през 1996 г. Стартиращата компания показа първата си електрическа кола с проточно-електролитно захранване - Quant - на автомобилното изложение в Женева през 2014 г. На следващата година дебютира приличащият на купе хечбек Quantino. Серийното производство на двата модела беше планирано да започне през 2016 г., но това така и не се случи. Година по-късно стартъпът демонстрира нова итерация на концепцията Quant и публикува няколко прессъобщения за успешните пътни изпитания на Quantino.

През 2021 г. nanoFlowcell се премести в Лондон и обяви проекта Quant City – град, проектиран от известната архитектка Заха Хадид. Идеята е в този град да се произвеждат Quant електрически автомобили и bi-ION електролит за тях. Там се предвижда да бъдат разположени и изследователските и обучителни центрове на nanoFlowcell. Засега обаче Quant City съществува само виртуално. Може би ще бъде построен в САЩ.

Сензационно: Швейцарци направиха електрически автомобил без батерии с пробег от 2000 км


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 159 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 платена реклама

    49 70 Отговор
    250 km/h е прекалено.
    Нека огрнаичат максималната скорост до 150 км/ч.
    Останалото звучи като бабини деивити, защото липсва информация с какво са замененеи батериите, както и каква ще е цената на брой.

    Коментиран от #10, #17, #39, #62, #63

  • 2 Харесва ми!

    81 49 Отговор
    Готина и модерна количка! А не дизелово БМВ което чади вие трака киха и вика уууумууу Но за сметка на всичко това и не върви както му се иска на шофьора!
  • 3 Гаглей

    118 116 Отговор
    А великая раша пусна москвич, с автоматична скоростна кутия. Всичко е маде ин чина хахахаах

    Коментиран от #5, #41

  • 4 хХх

    137 9 Отговор
    Като изградят мрежа от електролитостанции и цената на автомобила стане конкурентна на ДВГ може и да навлезе в ежедневието на хората :-) :-) :-)
  • 5 Руснаците имат модерните

    85 42 Отговор

    До коментар #3 от "Гаглей":

    марки ; Газ Уаз Маз ! И още се движат на мазут и спирт както и водка!

    Коментиран от #45, #64

  • 6 Браво

    94 10 Отговор
    Това изглежда да е начинът за замяна на ДВГ с електромобили... Инфраструктура - готова, само се сменя съдържанието в бензиноколонките....
  • 7 Живанши

    125 12 Отговор
    Те ако я направят с ядрено гориво, елката ще има обсег 1 милион километра. Ама при ПТП ще трябва да идва съветската армия да премести автомобила.
  • 8 Да бе

    48 11 Отговор
    Това я стане , я не стане.
  • 9 Чичо

    61 30 Отговор
    Тия джендъри ме спират да се пи арят . Вече и колите им са "нетрадиционна сексуална ориентация".
  • 10 Неадекватен идиот

    106 16 Отговор

    До коментар #1 от "платена реклама":

    Пише си го бе бастун. 2 вида електролит, който се презарежда след отработване. Четене с разбиране му викат
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Смех 😆🤡🤣

    31 45 Отговор
    Хаха пълни глопости течен електролит демек органични макромолекули сиреч копане на нефт

    Коментиран от #14, #28, #29, #32

  • 13 патриотъ

    65 21 Отговор
    Някой вярва ли на тия фантасмагории?!Дори и да е вярно,този който го е измислил ще отиде при този,който правеше бензин от вода.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 мани мани

    63 10 Отговор
    на картинки ше си остане ... ще сгънат едни пари от стартъпа и после по яхтите
  • 16 ДрайвингПлежър

    32 12 Отговор
    Така ще си и остане като прототип

    Коментиран от #20

  • 17 Ти учуден ли си

    93 3 Отговор

    До коментар #1 от "платена реклама":

    Това да не ти е първата статия в която заглавието ти казва точно обратното на съдържанието на статията?

    Всъщност електромобила не е без батерии, а е с така наречените Flowcell, което означава проточна батерия и дори се съдържа в името на компанията nanoFlowcell.

    Представи си нещо като оловно киселинните батерии, на които можеш да смениш изтощеният електролит с зареден, вместо да зареждаш акумулатора с електрическа енергия.

    Имаш един резервоар със зареден електролит който след преминаване през проточната батерия се разрежда и преминава в другия резервоар.

    Когато зареденият електролит е на привършване, отиваш на зарядната станция на която ти източват изтощения вече електролит, а в другия резервоар ти пълнят зареден.

    Тази батерия няма капацитет, а само мощност. Капацитетът зависи от обема на резервоарите.

    Коментиран от #44

  • 18 123

    31 21 Отговор
    Поредните простотии и дивотии с които ни занимават и най-вече залъгват.
  • 19 Според зависи

    27 5 Отговор
    Ако работи на принципа на класическите проточни батерии и електролита може да се зарежда, а да не е необходимо всеки път да се произвежда нов, няма да остане прототип, а ще е работещо решение, ако цената не е прекалено висока.

    А проточните батерии не са нещо ново за стационарно съхранение на енергия, където капацитета на съхранение на енергия е по-важен от мощността.

    Батерията на този автомобил има мощност 240 kw, за една къща 15 киловата стигат, което означава 16 пъти по-евтина батерия, а капацитета ще зависи от бидоните в които се съхранява електролита. Един тон цистерна на палет струва 200 лв и може да съхранява 600 киловатчаса енергия неопределено време. Тоест можеш да си я съхраниш от лятото за зимата.
  • 20 Тебе те знаем

    13 7 Отговор

    До коментар #16 от "ДрайвингПлежър":

    "Така ще си и остане като прототип"

    А освен това след една-две години на електромобилита ще се спука, нали?

    Модата им ще отмине и ще потънат в забвение.
  • 21 Другият един

    26 10 Отговор
    Най много се лъже по време на война и лов Да са живи и здрави да я направят да започнат евтино и конкурентно да я продават и да изтрайва и върви колкото жигулките с удоволствие бих си купил Другото всичкото е пункта мара да има какво да четем
  • 22 Васил

    30 8 Отговор
    Друго си е някоя дизеларка с избушен DPF да се изреже на светофара!

    Коментиран от #27

  • 23 7676

    35 24 Отговор
    Ако беше направено от маскалите, тука
    щяха да се леят безаналогови дитирамби
    колко са велики.Сега жигулата била най
    добра.Другото било глупости.Нищо, и на
    Леонардо са се присмивали , и на Жул
    Верн , но колелото се върти напред във
    времето.
  • 24 ПЕНДО

    35 15 Отговор
    Абе хора не знам не съм компетентен ама при удар тоя течен електролит като се смеси дали ще остане някой жив.Нещо не се вързва.
  • 25 ДАААА ДААА И КЕЙМ ТРЕЙЛС Е ПОЛЕЗЕН

    6 9 Отговор
    ЗА ХОРАТА И ПЛАНЕТАТА........
  • 26 Айнщайн

    7 2 Отговор
    Още преди десет години ми дойде на акъла, ама да се сетиха да направят и колонки с плюс и минус наливат двете съставки, а в третата изпразват използваното, като ще се преработи на ново.
  • 27 Стругар

    14 2 Отговор

    До коментар #22 от "Васил":

    Знаеш ли какво е това нещо DPF?
  • 28 гост

    15 5 Отговор

    До коментар #12 от "Смех 😆🤡🤣":

    Електролита е воден разтвор на определени соли , подобен на морска вода , който е фирмена тайна естествено , пише го черно на бяло в сайта на фирмата !! Наистина можеш да го излееш в реката или морето и нищо няма да се случи , освен че ще изхвърлиш доста пари !!
  • 29 гост

    20 10 Отговор

    До коментар #12 от "Смех 😆🤡🤣":

    И няма нищо общо с петрол или други изкопаеми боклуци , а в колата няма ДВГ , нито любимите ви клетки на водород , а резервоарите са обикновени пластмасови и не са под налягане !! Проблема е , че трябва мрежа от зарядни в която някой да инвестира , а такъв още не се е намерил , но скоро може и да се намери , иначе наистина обикновена бензиностанция с не скъпо преоборудване става такава станция ! В един резервоар се източва разредения електролит , а от друг се зарежда зареден , като всичко отнема 5-6 минути ! Ако можеш да търсиш и друго освен ТАСС , пишеш името на фирмата и ти излиза директно сайта !

    Коментиран от #30

  • 30 хдйдйдй

    4 2 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Всичко изглежда толкова лесно!

    Коментиран от #34

  • 31 Екоталибан

    33 6 Отговор
    Такова работещо, евтино и екологично решение определено ще направи ДВГ излишни. Предстои да видим. А сегашните литиеви електрички са самоходни химически оръжия - при нарушаване на целостта на литиевата батерия без значение дали при катастрофа, умишлено или не, почва реакция, която не се гаси с конвенционални средства. Един паркинг на мол пълен с такива коли да пламне и ще се вижда от Космоса без очила...

    Коментиран от #33, #42

  • 32 Дънинг-Крюгер

    11 0 Отговор

    До коментар #12 от "Смех 😆🤡🤣":

    Когато си силно интелектуално затруднен, но за сметка на това много държиш всички да го разберат... 🙂
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 гост

    10 1 Отговор

    До коментар #30 от "хдйдйдй":

    Еми явно не е толкова лесно , след като вече 7 години не може да се намери достатъчно голям инвеститор , но това не значи , че технологията не е готова и не работи ! Просто са пропуснали и подробността , че цената на модела е около 300 000 долара ,а на другия модел по-големия дори е над милион ! Но при масово производство ще падне , но все пак няма да е като за масова кола !
  • 35 Багерист

    14 4 Отговор
    Скоро ще се появят и боклуците на електролита и на батериите отровата е велика!
  • 36 реди

    14 3 Отговор
    Безумието на електрическите автомобили все още е действащо. Тъпанарите не могат да си направят простата сметка, че 24 киловата (33 конски сили) за 4 часа се наливат обратно в акумулатора на колата доста трудно и бавно - в никоя къща няма такава електрическа инсталация, а за местата, където все пак има такава, няма достатъчно енергия за много коли.

    Коментиран от #38

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Не е нужно да си много умен

    10 6 Отговор

    До коментар #36 от "реди":

    За да сметнеш, че на денонощие за ежедневният пробег всеки електромобил трябва да зареди по 8 киловатчаса на ден. Точно толкова колкото да загрееш 100-литров бойлер.

    Това може да стане с мощност 1 киловат, което е около 4 пъти по-малко отколкото може да издържи всеки един контакт във всяко едно жилище.

    Тоест имах както достатъчно мощност така и достатъчно енергия във всяка една къща.

    За 1 милион електромобила, нали ще са необходими 8 милиона киловатчаса на ден. АЕЦ Козлодуй всеки час произвежда по 2,15 милиона киловатчаса, тоест може да ги зареди за 4 часа работа.

    Тоест както в държавата има достатъчно енергия така и електропреносната система може да издържи.

    Обаче пък тъпанарите не могат да се усетят, че един милион електромобила струват 100 милиарда лева, а точно на това финансовата система не може да издържи в България през следващите 30 години поне до 2050 година няма никаква вероятност да има толкова електромобили.

    Освен това не във всяко жилище можеш да си включиш електромобила да се зареди в контакта.

    Това са реалностите и истинските сметки, за всеки който може да ги направи.

    Коментиран от #49

  • 39 кириленко

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "платена реклама":

    тук няма батерия има и
    йоно обмен на електролити

    Коментиран от #59

  • 40 гост

    10 1 Отговор
    тази технология е добре позната, но фактът, че 18г. съществуване на фирмата не води до реален продукт на пазара е енозначно. засега само батерията е смислена, защото може да се зареди. има и други видове, например има и такива, които реагират само с въздух, ала само еднократно зареждане. само литий-полимерите са добри и смислени, нищо по-добро няма и освен твърдотелните, няма и изгледи да има.
  • 41 Георги

    4 6 Отговор

    До коментар #3 от "Гаглей":

    А ти какво произведе, Гаврош?

    Коментиран от #61

  • 42 Гост

    3 8 Отговор

    До коментар #31 от "Екоталибан":

    Батериите отдавна не се палят. Пак си има няма 4 години назад с инфото

    Коментиран от #56

  • 43 Георги

    2 2 Отговор
    А ти какво произведе, Ганчо?
  • 44 Бай Онзи

    18 2 Отговор

    До коментар #17 от "Ти учуден ли си":

    И по стар български обичай още 2 туби по 20л електролит резерва в багажника. На официалната страница на фирмата не пишат ще става ли да се точи електролита с маркуч или не. Защото ако не става да су смукнеш електролит от на комшията колата не ми я хвалете
  • 45 Бат Мишо

    19 5 Отговор

    До коментар #5 от "Руснаците имат модерните":

    кът им се смееш на руснаците ко карат що не идеш с някоя електричка на -50 градуса из Русия или на електролит
    са те намерят в колата на другата сутрин леко посинял след като си изминал с колата си цели 15 метра

    Коментиран от #46

  • 46 Бат Мишо

    8 2 Отговор

    До коментар #45 от "Бат Мишо":

    еле и електромоторите както са в колелетата и лятото на дупките пак толкос ще минеш преди да изскочат роторите из наще и руските пътища или да окъсят в няко дълбока бара

    Коментиран от #47

  • 47 Бат Мишо

    12 1 Отговор

    До коментар #46 от "Бат Мишо":

    Аз за наще пътиша вече се чудя откъде да си купя БТР ти за руските приказваш където 60 % е офроуд, а кът иизлезеш от европейската част ще търсиш елени да впрягаш че по бързо става
  • 48 Статията си свърши работата

    7 1 Отговор
    Разбуни духовете, мечтите и критиките. Появи се някакъв светъл лъч, затули го облак и така.
    Идеята за производство на електроенергия по описания начин не е нова и работи. Определени електролити преминаващи през йонна клетка предизвикват отделяне на електричество. Не е ново и желанието електролитите които се използват да са безопасни за човека и околната среда. Това, че са създали подобни електролити също не е ново. Новото е ако те имат достатъчна ефективност.
    Това означава, че могат да се зареждат многократно, да се получава съответно количество енергия и да е икономически оправдано най-вече. Дали пробива за който се говори в статията е реален предстои да разберем.

    Коментиран от #50

  • 49 реди

    7 1 Отговор

    До коментар #38 от "Не е нужно да си много умен":

    до "не е нужно да си много умен"
    Сметката, която си направил може и да важи за кратко каране в градски условия, но за преход от 400 климентра ще се наложи да зареждаш автомобила точно "бавно и трудно". Също да не забравяме, че електроенергията е (или поне досега е била) изкуствено дотирана. Тоест цената не е пазарна.
  • 50 Бат Мишо

    8 5 Отговор

    До коментар #48 от "Статията си свърши работата":

    за най твърдоглавите от вас плющи руснаците ко карат - земаме 1 акумулатор какъвто искате чистак бърсак - зжарим го в фризера на -40 и сутринта отиваме да палите зе видим кой се смее последен и на кого - те и германците са им се смеели на леките танкове на нафта докът не са далдисали да затънат и да открият че кът си на бенз не може да запалиш огън под картера и си ДОТАМ и ако нямаш колиба с пеца на 5 крачки са наиграваш - хората си знаят пътищата климата и колите им са твърде хубани щото ги вкарват от жапанките

    Коментиран от #51

  • 51 Бат Мишо

    7 3 Отговор

    До коментар #50 от "Бат Мишо":

    Имам приятел с Тойота Литайс щар по щар в Ямал и си фърка чуека и зарежда без пари нафтица , дръвца без пари ,а за пенсионерите и газта и тока е фрее - ако си на бенз -се ще имаш 1 пенсионер у вас да я дадеш да я напълни - пък вийй си житкайте електриките и му се смейте колко е прос докът чакате на опашката за кюмюр тъс зима

    Коментиран от #52

  • 52 Бат Мишо

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Бат Мишо":

    ПС 2000 дизел е и вика човека кат я запаля на есен я гася напролет - ние спим тя си работи щото а си угасил или дръпнал ръчна тръгваш напролет или палиш огън под картера
  • 53 Пръцко

    9 5 Отговор
    От швейцарците търси само "армейски" ножчета и гвардейци за папата, останалото са приказки, с които залъгват света вече стотици години.
  • 54 Тъпчо

    3 1 Отговор
    Пълна глупост. Все едно да източваме електролита на акумулатора и да го пълним наново, вместо да го зареждаме.

    Коментиран от #58

  • 55 Вътю Т.Панчев

    0 0 Отговор
    МОЖЕ БИ ....КОЙ ЗНАЕ ...
  • 56 Екоталибан

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Палят се най-редовно, защото доста хора просто ги изхвърлят, тъй като не се рециклират и когато почнат да пресоват отпадъците нарушават целостта на батериите и почват пожари. Има колкото щеш такива.

    Коментиран от #60

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Ами не си много умен

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "Тъпчо":

    Това със смяната на електролита е напълно работещо решение и едно време го практикуваха, за да проверят по-бързо дали е читав акумулатора.
  • 59 Шишо бакшишо

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "кириленко":

    Много ги разбирате тия работи УМНИЯ ЧОВЕК НЕ Е ЗА ПОДЦЕНЯВАНЕ АМА АЗ СЪМ ПРОСТ И НЕ МИ ИДВА НА АКЪЛА КАК СЕ ОБМЕНЯТ ТИЯ НЕЩА БЛАЖЕНИ СА ВЯРВАЩИТЕ
  • 60 Верно ли не се рециклират

    3 5 Отговор

    До коментар #56 от "Екоталибан":

    А защо са си поставили за цел за 2027 100% от батериите за електромобили да се рециклират ако днес въобще не могат да се рециклират дори на 1%.

    Не би ли омръзна толкова активно да демонстрирате неграмотността си? Вече 100 пъти пускам клипове с работещи фабрики които още преди години рециклираха 90% от материалите на батерията до степен за повторно използване за производство на батерии, като засега не рециклират само силиконовите уплътнители, а просто ги накълцват за пълнеж на на асфалтови пътища.

    Очаква се през следващите две години рециклиращите предприятия да станат толкова много, че да започнат да фалират защото все още няма достатъчно материал за рециклиране.
  • 61 Гаглей

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Георги":

    От 10 години само това правя
  • 62 Хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "платена реклама":

    Не липсва информация с какво са заменени батериите:))).
  • 63 Дивергент

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "платена реклама":

    Всъщност пак е с батерии, но електролита е в допълнителни резервоари и се използва веднъж. Проблем, ще има със зареждането. Казват, че електролита не замърсява околната среда, но не казват по кой стандарт.не се знае и цената на километър пробег.
  • 64 Туньо

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "Руснаците имат модерните":

    Бе друго си е с рашенската техника...на всички путино и русофили им пожелавам до гроб все с
    такива ментета да се придвижват..да, да, ама не
    беше казал един умен българин.
  • 65 прогноза за времето

    4 1 Отговор
    Имам смътното усещане , че цената на електролита надвишава многократно цената на бензина .

    Коментиран от #66

  • 66 СкъсанЛявЧервенШушон

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "прогноза за времето":

    Скъп но и много повече енергия за литър. God Bless America! Пак американците дават нещо ново на Света, а руснаците война.

    Коментиран от #71

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 СкъсанЛявЧервенШушон

    1 1 Отговор
    Електролитът не е запалим и не избухва. Цената е 5 цента за литър. Браво на Америка.От Запада идват добри неща, от Русия война, зло, корупция и мизерия.
  • 69 СкъсанЛявЧервенШушон

    1 0 Отговор
    Да направят витлови самолети с електродвигатели на перките. По -бавни но за къси разстояния между Русе и София ще са идеални и "чисти".
  • 70 Тралала

    2 2 Отговор
    Това са тия същите, дето забраняват електрокари зимата.
    Енергията има едни същи закони, независимо какъв е източника. Единствено природата създава енергия. Човеците не са създали и една система създаваща такава-единствено системи преобразуващи енергия от един вид в друг. От там тръгваме към падението на електрическите.
  • 71 Водород

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "СкъсанЛявЧервенШушон":

    Аз не съм алчен за повече енергия . На мен 4.2 мотор на бензин ми стига , че ми и остава. 5 цента за литър не струва дори бутилка с вода . Колкото до избухването на акумулаторите , трябва твоята учителка по химия , да бъде уволнена незабавно , и пратена на женският пазар да продава домати.