Миналата седмица представители на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) вече изразиха своята загриженост относно нарастващата концентрация на по-тежки превозни средства под формата на електрически превозни средства по пътищата на страната, застрашаващи останалите участници в движението. В същото време статистиката на друг отдел, IIHS, говори за по-голяма безопасност на електрическите автомобили за техните пътници при сблъсък, а страховете за запалване на батериите са преувеличени.
Според Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS), за пътниците и водача на електрически автомобил голямото му тегло и характеристиката на оформлението с тежка батерия под пода обикновено са благоприятни фактори. Тежката електрическа кола получава по-малко ускорение, когато се сблъсква с по-лека при равни скорости, като това намалява вероятността от наранявания на пътниците в електромобила.
Второ, наличието на тягова батерия под пода понижава центъра на тежестта на колата и намалява вероятността от преобръщане при сблъсък. Според статистиката на IIHS шофьорите и пътниците на електрически превозни средства имат 40% по-малка вероятност да бъдат наранени при пътни произшествия, отколкото хората в автомобили с двигатели с вътрешно горене, когато се разглежда периодът от 2011 до 2019 г. Трябва също така да се има предвид, че електрическите автомобили обикновено са оборудвани с по-модерни устройства за активна безопасност, които помагат да се избегнат инциденти.
Както обяснява IIHS, при провеждането на краш тестове на електрически превозни средства тази организация никога не е срещала запалване на тяговата батерия или прекомерно нагряване. Медиите обръщат твърде много внимание на случаите на запалване на електрически автомобили след пътни инциденти, въпреки че годишно изгарят 170 000 автомобила с двигатели с вътрешно горене. Между 2009 г. и 2014 г. електрическите коли и колите с двигатели с вътрешно горене са имали еднаква вероятност да се запалят при сблъсъци. С други думи, тази опасност за електрическите автомобили е преувеличена.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Загрижен
Коментиран от #2
16:57 17.01.2023
2 Ти да не мислиш
До коментар #1 от "Загрижен":
Че при краш теста свалят батерията или я пазят от удар? Погледни на какво става автомобила след краш теста? Хората ти казват че досега не е имало нито един пожар дори след такива сериозни сблъсъци.Коментиран от #3
17:25 17.01.2023
3 Загрижен
До коментар #2 от "Ти да не мислиш":
Погледни в тубата, кво става с електричките по пътищата след катастрофи!Или си мислиш, че хората сами си ги палят?
Само наивник би повярвал, че при тези краштестове условията не са като в операционна! Още им вярвай... наивник.
17:36 17.01.2023
4 Глупости
Коментиран от #5
17:59 17.01.2023
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "Глупости":
Чудно как всички изведнъж забравиха за Чернобил и Фукушима от най-опасни АЕЦ вече са ЕКОЛОГИЧНИ ❗‼️А за новите "ТЕЦ" ( Термоядрени Електро Централи ) ще почакаме още
" няколко месеца" ‼️❗
18:16 17.01.2023
6 Така е
19:12 17.01.2023
7 Гост
19:24 17.01.2023
8 МЪСК
20:08 17.01.2023
9 Хаха
05:29 18.01.2023