Last news in Fakti

6 Януари, 2001 00:00 1 526 0

Отново на върха

  • aprilia-
  • rsv mille r

След дълги години усилена подготовка, с един единствен удар италианската марка Aprilia разби конкурентите. През 1997 г. моделът RSV mille R разтърси мотоциклетния свят. Изненадата бе наистина голяма. С високо качество и изключителна надеждност “италианецът” стана непобедим и спечели много нови почитатели. Днес, с пълно право мо­же да се каже, че мотоцикле­тите от малкия италиански град Венето са на световно ниво. Несъмнено на върха е супер-спортистът mille R. По мнение на специалистите, това е най-добрата машина на новото време. Конструкторите от Aprilia обаче, не са удовлетворени. Считат, че през новото хилядолетие, мотоциклетът тряб­ва да стане още по-съвършен.

Така на бял свят се появява новият шедьовър “RSV mille R на 2001 година”. Закономерно възниква въпросът, възможно ли е перфектната RSV mille R, да бъде още подобрена. Отговорът от Ита­лия е категорично да. Модернизирани са над 200 морално остарели детайла. Само този факт предизвиква оправданото нетърпение на почитателите за първите резултати от тестовите изпитания.

Още при първата обиколка на пистата, обновеният RSV разкрива неоспоримото си съвършенство. Като далеч по-расов и безкомпромисен спортист от своя предшественик, го очаква блестящо бъдеще. В дизайна впечатляват новите вентилационни отвори в спойлера, придаващи още по-агресивен вид. Опашката на италианския “звяр” е елегантно издължена. Не може да не се забележи малкият направо филигранен резервоар. “Назъ­бените” алуминиеви степенки държат здраво ботуша на моториста. По-малкият резервоар дава възможност на пилота с лекота да изнася тялото си в завой. Боравенето с пъргавия, но спокоен двигател е истинско удоволствие. Той отново е разработен със съдействието на фирмата Ro­tax. Както при предходния модел и тук двата цилиндъра са разположени под ъгъл 60о. Работният обем е 998 см3, а диаметърът и хода на буталата - 97 х 67.5 мм. Не е за вярване, но характерните вибрации на двигателя са на­пълно изчезнали.

Тайната на успеха са двата гасителя на усукващите трептения на коляновия вал. Препрограмиран е електронният “мо­зък” на двигателя (командния блок). Оптимизирана е и системата Ram-Air. Да припомним, че тя включва специално изработени канали в предния спойлер, които при висока скорост насочват под налягане въздушният поток директно към всмукателните колектори. Освен това, големият диаметър на цилиндрите е дал възможност за монтиране на клапани с по-големи чашки. С това се гарантира още по-добро захранване на силовия агрегат. Италианците не са забравили и околната среда. На външен вид огромният ауспух е останал непроменен, но в действителност е по-лек, с нов заглушител и нерегулиран катализатор.

Резултатът е впечатляващ: мощност 130 к.с. при 9 500 об/мин, максимален вър­тящ момент - 101 Нм / 7 300 об/мин. Новата Aprilia буквално се изстрелва от завоя, реагира мигновено дори при леко докосване на ръкохватката на газта, неусетно достига до максималните 280 км/ч. Новият хидравличен съединител реагира, дори и при наклонена машина, с изключителна прецизност.

Но, както се случва често в живота, дори и в перфектната работа на италианците има слабо място. При ускорение, с всяко преминаване на по-висока предавка, водачът е принуден да връща до край ръкохватката на газта. Това, при състезателен мотор е фатално, тъй като всяка частица от секундата е безценна.

Ходовата част, една от най-добрите в своя клас, също не е останала без промени. Двигателят лежи по-високо в алуминиевата мостова рама, преработена е телескопичната вилка (Up­side-down), двустраният заден шарнир е с нова геометрия. Както се очакваше, амортисьорите на Oehlnis не търпят никакви критики, с лекота поглъщат неравностите и държат като залепен мотоциклета на пистата.

Голяма изненада има при гумите. RSV mille R е първият сериен мотоциклет в света, който ще стъпва на Pirelli Supercorsa, използвани досега само за състезателни машини.
Крачка напред е новата спирачна уредба Brembo, при която предните автомати включват по четири самостоятелни челюсти. А модерните фарове, ще осветяват с по-ярка светлина бъдещия голям успех на Aprilia.

Александър Атанасов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА